OVer je reiservaringen in januari 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Ardan »

Vanuit café Face It! een heel reislustig 2013 iedereen! Kom maar op met alle nieuwjaarsperikelen en dergelijke...
Ik doe ook maar wat
hublot
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 18:29

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door hublot »

Jammer dat er met oud en nieuw geen nachtdienstregeling is bij de RET net zoals het wel het geval is bij de GVB en RATP.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Rijdt er bij de RET alleen in het weekend de BOB-bus?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Suus »

Uit de boekjes van de BOB-bussen:
De BOB-bus rijdt NIET
in de nacht van zaterdag
31 december 2011 op
zondag 1 januari 2012
Beetje slordig dat het niet is bijgewerkt, maar de strekking lijkt mij duidelijk, er is 's nachts niet gereden ondanks dat de halve stad vol feestvierders stond :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door fogeltje »

Eerste rit naar Nijmegen zit er alweer op. Zoals te verwachten alles goed verlopen omdat het rustig is. Wat me positief verraste is dat Breng Vrij volstrekt geen problemen gaf op lijn 99, had hier wel wat "aanloopproblemen" verwacht. Misschien komen die vanmiddag bij Arriva alsnog.
"Een touringcar is geen bus"
hublot
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 18:29

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door hublot »

Bee schreef:Uit de boekjes van de BOB-bussen:
De BOB-bus rijdt NIET
in de nacht van zaterdag
31 december 2011 op
zondag 1 januari 2012
Beetje slordig dat het niet is bijgewerkt, maar de strekking lijkt mij duidelijk, er is 's nachts niet gereden ondanks dat de halve stad vol feestvierders stond :')
In Amsterdam en Parijs staan er nog meer feestvierders dus ik vind het een onlogische redenatie.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door VIRM »

Even eenv raagje: weet iemand toevallig iets af van reisassistentie bij NS?
Als ik via internet wil boeken, krijg je meteen reisassistentie voor de hele reis, terwijl ik nergens een vakje kan aanvinken dat het voor een bepaald station niet hoeft. Als ik bijvoorbeeld naar Den Haag HS ga (waar het best fijn is als iemand met je mee kan lopen naar die chaotische tramhaltes daar), is het echt ontzettend onzinnig dat er dan reiassistentie in Zaandam is. Want ik ben slechts 100.000 keer in Zaandam op de trein gestapt... ;) Iemand enig idee of dit kan worden aangegeven op internet (het opmerkingen-vakje helpt totaal niet, watn dan komen ze nog steeds aanwandelen :))? Of is het gewoon een kwestie van even bellen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door ODRAIL »

Hmm, ik denk dat even bellen het handigst is.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Wubbo »

Vroegah (maar dat is zo'n 5 jaar geleden) kon dat in ieder geval wel, het gebeurde regelmatig dat er blinden/slechtzienden waren die zelf uit de trein stapten, en dan op het perron wachtten op assistentie naar het busstation. Maar toen konden aanmeldingen nog niet via internet, toen ging dat allemaal per telefoon.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door VIRM »

Wubbo schreef:Vroegah (maar dat is zo'n 5 jaar geleden) kon dat in ieder geval wel, het gebeurde regelmatig dat er blinden/slechtzienden waren die zelf uit de trein stapten, en dan op het perron wachtten op assistentie naar het busstation. Maar toen konden aanmeldingen nog niet via internet, toen ging dat allemaal per telefoon.
Nu kan het uiteraard via telefoon, al heb ik zelf een voorkeur voor internet. Maarja, als die optie daar nergens te vinden is, wordt het bellen. Ik vind het een beetje onzinnig dat iemand op komt dagen op een station waar ik de weg kan dromen. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Meltrain »

RET-lijn 31 (die in de wijk Oostgaarde een lusroute rijdt) wordt op station Alexander al aangegeven met als eindbestemming "Station Alexander". :?
En niet alleen op de bus (dan zou het nog een fout kunnen zijn), maar ook op de vertrekstaat en de DRIS.

Dan vraag ik me af of bij lijn 57 dan ook gedurende de hele rit als eindbestemming "Westerhoofd" getoond wordt, aangezien dat volgens de RET ook een ringlijn is (want hij heeft bij beide eindpunten een kleine lusroute).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Daniel »

Wat een onmogelijke overstappen hebben ze tegenwoordig in Zwolle zeg... 5 minuten om vanuit de trein uit Kampen naar de trein naar Amersfoort te komen. 'tis dat ik vrij snel loop, maar zelfs voor mij was het aan de krappe kant om tijdig vanaf spoor 12 op spoor 5 te komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Klaasje »

Het was vorig jaar ook zo lang maar dan met het verschil dat de afdeling Amf vanaf spoor 1 vertrok natuurlijk.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door VIRM »

En zo blijf je aan de gang...
Het is lief en aardig dat er reisassistentie is (en die twee keer dat ik het heb aangevraagd werd ik op sleeptouw genomen door onwijs aardige servicemedewerkers van NS). Maar als je na telefonisch boeken in een van de twee reizen ziet dat (1) je bij een overstapstation die je binnenstebuiten ondersteboven kan dromen reisassistentie krijgt terwijl je expliciet hebt gezegd dat dit niet hoeft en (2) je op een ander station je kunt melden bij Tickets & Service terwijl je aangeeft dat het toch handig is om bij de tramhalte op te worden gevisd...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Daniel »

@Klaasje: da's nogal een groot verschil natuurlijk. De meeste tijd kost het om half spoor 1 af te lopen terwijl je vorig jaar de trein al aantrof zodra je naast het stationsgebouw was.

Veel is er ook niet aan te doen: andersom is de overstap nu 8 minuten dus schuiven met de trein verbreekt weer een andere aansluiting.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Suus »

Als de tunnel in Zwolle weer open is verkort dat de looptijd met één-twee minuten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Milco »

En anders neem je toch gewoon een joggingbroek mee? En lopen maar, hup hup hup, de trein staat er nog... :Y
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door ODRAIL »

Zo de eerste vier reizen van 2013 zitten er vandaag ook weer op. Voor de verandering had ik nu eens geen vertraging op mijn eerste reisdag van het nieuwe jaar. In 2009, 2010, 2011, en 2012 was dit wel het geval. Dus dat is weer een meevaller. Nu de rest van het jaar nog.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door VIRM »

VIRM schreef:En zo blijf je aan de gang...
Het is lief en aardig dat er reisassistentie is (en die twee keer dat ik het heb aangevraagd werd ik op sleeptouw genomen door onwijs aardige servicemedewerkers van NS). Maar als je na telefonisch boeken in een van de twee reizen ziet dat (1) je bij een overstapstation die je binnenstebuiten ondersteboven kan dromen reisassistentie krijgt terwijl je expliciet hebt gezegd dat dit niet hoeft en (2) je op een ander station je kunt melden bij Tickets & Service terwijl je aangeeft dat het toch handig is om bij de tramhalte op te worden gevisd...
Toch maar even gebeld hoe het zit met 'melden bij Tickets & Service' op HS vanavond. Je moet een kwartier van tevoren er zijn (lekker met een overstaptijd van 6 minuten) en ze kunnen je dan niet van de tram opvissen. Reden: 'personele onderbezetting'. In een land met 500.000 werklozen. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Wordt toch een trammetje eerder nemen dus *bus*
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door mb90 »

Meltrain schreef:RET-lijn 31 (die in de wijk Oostgaarde een lusroute rijdt) wordt op station Alexander al aangegeven met als eindbestemming "Station Alexander". :?
En niet alleen op de bus (dan zou het nog een fout kunnen zijn), maar ook op de vertrekstaat en de DRIS.

Dan vraag ik me af of bij lijn 57 dan ook gedurende de hele rit als eindbestemming "Westerhoofd" getoond wordt, aangezien dat volgens de RET ook een ringlijn is (want hij heeft bij beide eindpunten een kleine lusroute).
Bij lijn 57 gaat het wel goed. Richting Holy wordt er Holy-Noord getoond en richting Westerhoofd gewoon deze bestemming. Het zit dus echt alleen fout bij lijn 31. Opzich gek, want bij de oude dienstregeling ging het wel goed en aan de route is er niks gewijzigd.
Ook bij de andere ringlijnen van de RET (zo uit mijn hoofd lijn 54, 66, 78, 79, 95, 96, 97, 98 en 140) gaat het trouwens wel goed.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door waldo79 »

Beetje jammer dat een ritje Ht - Tl anderhalf uur moet duren.
Eerst terugkomend uit het centrum op enkele minuten na t16040 gemist.
Geeft niet: het half uurtje kan mooi benut worden om wat te eten te halen.
Vervolgens ging t16042 iets te laat weg en bleef de hele weg langzaam rijden met steeds +3 op de klok.
Uiteindelijk kwamen we te Gdm binnen met een ruime +3, waarop vervolgens t6045 de aansluiting niet overnam :x
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Ronald »

Even Noord-Groningen afgemaakt qua bordjeswerk. Niet zo'n succes met dat grijze donkere weer...
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door waldo79 »

^^Nee, het is niet zulk fotogeniek weer :neg:
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door VIRM »

Vrijdag ritje Zaandam - Den Haag - Alphen - Zaandam gemaakt. :)

Op de heenweg had ik reisassistentie aangevraagd op ALLEEN Den Haag HS. Dus stond er op Sloterdijk een welkomstcomite klaar. :mrgreen: Overigens opvallend dat spoor 11/12 op Sloterdijk is 'geasfalteerd', compleet met nieuwe witte blokjes langs de rand van het perron (goed zichtbaar!) en nieuwe geleidelijnen. :pos: Op Den Haag overgestapt (met assistentie) op tram 11 richting Scheveningen. Ben er nog niet helemaal uit wat ik van de Engelstalige halte-afroep vindt, maar de Nederlandse stem van de HTM blijft gewoon cool! :mrgreen:

Tweede reis ging van Den Haag naar Alphen. Bij aankomst op Den Haag HS was er van alles en nogwat vertraagd (wegens 'politie-onderzoek', maar dat was dus dat kratje bier op het spoor in Rotterdam). Ik wilde de trein van 19:13 nemen, maar het werd die van 18:58 met +21. De aansluiting in Leiden ging prima, ondanks dat mijn trein (volgensmij de s2600) op 5a werd binnengenomen :pos:. Op Alphen stond er reisassistentie om mee op sleeptouw te nemen :D. De Arriva-bus rook nog echt naar 'nieuwe bus' (dat heeft een bepaald geurtje), al waren er nog wat 'kinderziekten': de buschauffeur kon de halte-afroep maar niet aan de praat krijgen, ondanks dat hij op volume 6 stond en hij het volgens hem 'uit had meoten gillen'. :mrgreen: Overigens ben ik in de Arriva-bussen niet zo'n fan van de CiCo: die maakt veel te weinig geluid.

Op de terugweg naar huis lijn 182 naar Leiden genomen, zodat ik op het station van Leiden kon overstappen. Die arriveerde echt met iets van -10, waardoor ik net de trein van 0:28 mistte. Uiteindelijk de trein van 0:38 naar Amsterdam genomen, maar door mijn onoplettendheid de aansluiting van 2 minuten gemist (even de a- en b-kanten door elkaar gehaald :mrgreen:).
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten