Mag ik even kwijt #126

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Suus »

webguy schreef:
Bee schreef:Mijn opa en oma zijn ooit vanuit Dubai naar Nederland gereden ...
Tja, vroeger ging je met de boot... Duurde 6 weken, maar dan ging je ook niet even 2 weken op vakantie :)
Overigens is met de auto naar Kenia ook vrij link, laat staan qua visums erg onhandig. Dubai-Nederland moet je ook niet meer proberen denk ik zo - je moet wel via Irak en Turkije...
De route was VAE (Dubai) - Saudi-Arabië - Jordanië - Syrië - Turkije - Griekenland - Italië - Zwitserland - Duitsland - Nederland (Apeldoorn). In 1993 had je wel visa's nodig, maar het was in dat jaar redelijk stabiel in die landen.

Mijn opa heeft in zijn jaren in Dubai ooit een atlas gekocht. Alle betwiste gebieden vanuit Arabisch oogpunt maar die in de atlas Israëlisch waren, zijn daarin met een zwarte stift weggestreept. Zo wist je vrij eenvoudig welke grenzen je moest vermijden :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Karl »

Twee vrienden van mij hebben drie jaar terug nog een rondreis door Syrië gemaakt, moet je nu ook niet zijn. Een groot deel van Noord Afrika was een tijdje terug ook niet de beste reisbestemming. Of Athene. ;-)
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Ardan »

Over de muntjes: ik zag een tijdje terug toen ik de kas aan het opmaken was ook een munt die heel erg leek op 2 euro maar het niet bleek te zijn. Heb hem maar even gewisseld met een echte 2 uit mijn eigen zak, ik zal straks even een foto maken als mijn camera weer volgeladen is. Er staat op de ene kant een Oost-Aziatische tempel, en eromheen tekens die ik niet kan lezen. Op de andere kant staat een mannengezicht met bril, naar links kijkend, en ook weer onleesbare tekens. Ik denk dat het Thais is of zo. De munt is exact even groot als onze 2 euro. Er staat een waardegetal '10' op, en de tekst moet waarschijnlijk van rechts naar links worden gelezen want het staat achter een woord. De rand is afwisselend glad en geribbeld.

Oh ja, ik heb ook nog een 2 euro uit Slovenië. Altijd leuk, werken met geld, dan kom je de meest bijzondere munten tegen :D Heb ook al heel veel herdenkingsmunten gezien, alleen jammer dat ik zelf niet altijd een tweetje op zak heb om te wisselen.
De Poolse 5 Zloty lijkt overigens ook heel erg op onze 2 euro.
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Thom91 »

Afbeelding
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Over de muntjes: ik zag een tijdje terug toen ik de kas aan het opmaken was ook een munt die heel erg leek op 2 euro maar het niet bleek te zijn. Heb hem maar even gewisseld met een echte 2 uit mijn eigen zak, ik zal straks even een foto maken als mijn camera weer volgeladen is. Er staat op de ene kant een Oost-Aziatische tempel, en eromheen tekens die ik niet kan lezen. Op de andere kant staat een mannengezicht met bril, naar links kijkend, en ook weer onleesbare tekens. Ik denk dat het Thais is of zo. De munt is exact even groot als onze 2 euro. Er staat een waardegetal '10' op, en de tekst moet waarschijnlijk van rechts naar links worden gelezen want het staat achter een woord. De rand is afwisselend glad en geribbeld.
Dat is 10 Baht uit Thailand, de munt is ongeveer 25 cent waard.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Fles »

Ra ra, wat klopt hier niet? :mrgreen:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Wubbo »

Zo, PostNL is weer lekker op tijd vandaag. De post werd bezorgd om 18.20.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Thom91 »

Fles schreef:
Ra ra, wat klopt hier niet? :mrgreen:
Vertel het me maar! *O*
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Zo, PostNL is weer lekker op tijd vandaag. De post werd bezorgd om 18.20.
Hier kwam vanavond de krantenbezorger nog langs met de nieuwjaarswensen, die zijn er normaal ook wel eerder bij (al was dit jaar wel de eerste keer dat 'ie überhaupt aanbelde, 2010 en 2011 is de bezorger nooit langsgeweest)

Nou moet ik morgen wel weer ergens een muntje vandaan halen dat in m'n winkelwagentje bij de supermarkt past, want had nog maar net wat contant geld voor die bezorger.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:En ik probeerde het beeld wat bij veel mensen heerst over vliegen een beetje bij te stellen.
Een hoop mensen denken volgens mij nog steeds dat als je vliegt, je al uren van te voren op een luchthaven moet staan, in rijen van een uur moet aanschuiven voor het inchecken, en dat je tientallen euro's kwijt bent aan parkeerkosten.
Terwijl het in de meeste gevallen dus reuze meevalt of anders kan.
Maar ik denk dat het ook komt omdat die mensen allemaal op een ochtend aan het begin van de zomervakantie een strandvlucht boeken. En dan sta je ineens WEL uren in de rij. Ik heb een aantal maal naar Zürich gevlogen en ik was gewend geraakt aan hooguit een half uurtje door te brengen op het vliegveld. Toen ik in de zomervakantie naar Griekenland ging was ik even vergeten dat het wel eens druk kon zijn - en toen stond ik ineens wel twee uur in de rij voordat ik mijn koffer op de bagageband kon plaatsen... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:
Fles schreef:
Ra ra, wat klopt hier niet? :mrgreen:
Vertel het me maar! *O*
Ze hebben gewoon kleren aan ;) En of dat wel of niet klopt hangt er een beetje vanaf denk ik :p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Michael »

Ik had me vanmorgen verslapen. Dat gebeurt me normaal nooit.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Ardan »

Morgen naar Amsterdam :D Zo'n zin in, ben er al een jaar of zo niet meer geweest..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door ODRAIL »

Ben er al een jaar of 10 niet meer geweest. En ik heb er ook geen behoefte aan om er te komen.

Oja toch wel. Er staat voor 2013 een ritje met de Fyra op de planning van Rotterdam naar Amsterdam of om gekeerd.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Stéphane »

Thom91 schreef:Heb daar nooit langer dan 10 min gewacht, weinig meenemen en van te voren inchecken. Scheelt zoveel tijd..
Ja, bij de Eurostar moet je soms langer wachten...

Op vliegveld Deurne is de beveiliging ook schitterend, m'n vaders portefeuille detecteerde de metaaldetector niet, anders piept ie steeds alsof het iets gevaarlijks betreft.
En toen ik op het vliegtuig m'n pen nam, bleek de schaar in m'n blikken pennendoosje zonder probleem op het vliegtuig geraakt te zijn!
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door hauptbahnhof »

Wat is dat nou weer voor een Rotterdamse mentaliteit?
Kom gewoon 's sfeer proeven in Amsterdam. Blijft een leuke stad. :Y
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Karl »

Fles schreef:IK vind vliegen gewoon onzinnig voor een afstand als van hier naar London. Vliegen heeft pas echt een voordeel als je minimaal 3000 km weg gaat. Als we nou met z'n allen zo de mond vol hebben over milieu en groen en duurzaam ditdat, laten we dat dit soort flauwekul als eerste de nek omdraaien :idea:
Het grootste voordeel van vliegen is dat je maar één ticket nodig hebt; als ik van Amsterdam naar Lissabon wil (eind deze maand) weet zelfs ik niet waar ik allemaal tickets moet kopen. Ik plan eerst een reis bij Bahn.de en dan bij de nationale maatschappijen opzoek naar tickets. Voor het vliegtuig ga ik naar Skyscanner (of iets gelijks) en dan heb ik binnen vijf minuten een ticket. *O*

Afgelopen zomer overigens wel met de trein naar Zagreb gespoord, maar dat was allemaal met tickets van DB of aan het loket gekocht voor de kleine afstanden.
Het is een spectrum.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Karl »

Stéphane schreef:(...) m'n vaders portefeuille detecteerde de metaaldetector niet, anders piept ie steeds alsof het iets gevaarlijks betreft. (...)
Als die portefeuille ook zakkenrollers detecteert, kom je er ook nooit meer van af! :mrgreen:
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Fles »

KM46 schreef:Ben er al een jaar of 10 niet meer geweest. En ik heb er ook geen behoefte aan om er te komen.

Oja toch wel. Er staat voor 2013 een ritje met de Fyra op de planning van Rotterdam naar Amsterdam of om gekeerd.
En na afloop: dat weten we allemaal :Y
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Stéphane »

Karl schreef:
Stéphane schreef:(...) m'n vaders portefeuille detecteerde de metaaldetector niet, anders piept ie steeds alsof het iets gevaarlijks betreft. (...)
Als die portefeuille ook zakkenrollers detecteert, kom je er ook nooit meer van af! :mrgreen:
O wat heb ik dat weer handig geformuleerd, ik vind het eigenlijk nog best grappig :mrgreen:
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Ardan »

Zal wel Vlaams zijn, het zij je vergeven :lol:
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Ronald »

Fles schreef:
KM46 schreef:Ben er al een jaar of 10 niet meer geweest. En ik heb er ook geen behoefte aan om er te komen.

Oja toch wel. Er staat voor 2013 een ritje met de Fyra op de planning van Rotterdam naar Amsterdam of om gekeerd.
En na afloop: dat weten we allemaal :Y
_O-
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Thom91 »

Fles schreef:
KM46 schreef:Ben er al een jaar of 10 niet meer geweest. En ik heb er ook geen behoefte aan om er te komen.

Oja toch wel. Er staat voor 2013 een ritje met de Fyra op de planning van Rotterdam naar Amsterdam of om gekeerd.
En na afloop: dat weten we allemaal :Y
Zelden zo hard gelachen.. :D
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Thom91 »

Werd half 7 al wakker -o-
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Suus »

Het begint er bijna op te lijken dat ik een frequente reiziger van de Fyra Brussel wordt als het zo doorgaat :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten