Sterabonnement Noord Nederland?

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
wouter***
Berichten: 85
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 16:39
Locatie: Leeuwarden

Sterabonnement Noord Nederland?

Bericht door wouter*** »

voor Groningen/Drenthe en zuidoost Fryslân verkoopt Qbuzz het Sterabonnement Noord Nederland.
volgens Qbuzz is dit abonnement geldig bij Qbuzz en arriva in Friesland, Groningen en Drenthe.
Ook volgens de webshop van ov-chipkaart is het abonnement geldig bij Qbuzz en arriva.
Arriva vermeld helemaal niets over dit abonnement.
Weet iemand misschien hoe het zit met dit abonnement?
Kijk ook op mijn website: http://www.frysk-ferfier.tk
Alles over het openbaar vervoer in fryslân!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Sterabonnement Noord Nederland?

Bericht door Daniel »

Arriva accepteert toch überhaupt nergens verchipte sterabonnementen? Er is sinds gisteren ook een zichtabonnement Groningen namelijk wat eveneens geldig is bij Arriva en Qbuzz. Dat zou wat dubbelop zijn als Arriva ook verchipte sterabonnementen accepteerde. Of is dat zichtabonnement er alleen voor reizigers die op een Arriva-trein overstappen? Daar is volgens het gelinkte persbericht het Sterabonnement Noord Nederland namelijk niet geldig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Sterabonnement Noord Nederland?

Bericht door Meltrain »

Dat Zichtabonnement is zo te zien bedoeld voor reizigers in Groningen die zowel met trein (Arriva) als bus (Qbuzz en nog een hoop andere vervoerders) rijden.
Het lijkt me dat Arriva in Fryslân het Sterabonnement Noord-Nederland wel moet accepteren van de provinsje Fryslân, maar het kan zijn dat hij alleen via Qbuzz beschikbaar is.
Als je een zonenummer wilt selecteren op de site van de OVC kun je ook alleen maar kiezen uit de zones waar Qbuzz rijdt. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Sterabonnement Noord Nederland?

Bericht door Klaasje »

Daniel schreef:Arriva accepteert toch überhaupt nergens verchipte sterabonnementen?
De Connexxion/Syntus Oost-Nederland abonnementen doen het in Lelystad op de stadsbus en ik geloof ook op Q-liner 345 (Lelystad - Emmeloord).
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Sterabonnement Noord Nederland?

Bericht door midnet »

meltrain heeft het goed-zelfde topic staat iets uitgebreider op de site van rover-las dit net 3-4 min geleden.
SOMMIGE ARV regio's accepteren wel verchipte lokale ABO's.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 58 gasten