OVer je OV-Chipkaart #6

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Karl »

Begin oktober heb ik een declaratie gedaan bij OV chipkaart, omdat ze zaten te klungelen (Zacht uitgedrukt) met mijn studentenreisproduct. Vervolgens heb ik een afwijzing gehad en daar heb ik uiteraard bezwaar op gemaakt (31 okt. via website, daarna verstuurd per post). Inmiddels is het 13 december en heb ik nog niets gehoord... -o-
Het is een spectrum.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tristan »

Karl schreef:Begin oktober heb ik een declaratie gedaan bij OV chipkaart, omdat ze zaten te klungelen (Zacht uitgedrukt) met mijn studentenreisproduct. Vervolgens heb ik een afwijzing gehad en daar heb ik uiteraard bezwaar op gemaakt (31 okt. via website, daarna verstuurd per post). Inmiddels is het 13 december en heb ik nog niets gehoord... -o-
En waarschijnlijk zul je ook nooit meer wat gaan horen.

Een half jaar geleden kreeg ik een (automatisch gegenereerde) brief van hen met het verzoek om een bedrag van paar cent aan hen te betalen, zodat het saldo op mijn inmiddels verlopen kaart (met dus negatief saldo) aangezuiverd kon worden. Dit bedrag heb ik nooit betaald en sindsdien ook nooit meer wat van gehoord :P
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door hauptbahnhof »

Kijk 's aan Tristan. Ik verwacht wel dat je je avatar aanpast. Zomaar een voordeel met de OV-chipkaart. :wink:
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tristan »

hauptbahnhof schreef:Kijk 's aan Tristan. Ik verwacht wel dat je je avatar aanpast. Zomaar een voordeel met de OV-chipkaart. :wink:
Dat is geen voordeel van de chipkaart, maar klunzigheid van TLS. En al zou het wel een voordeel zijn, er zijn ook nog steeds 37 nadelen.

Ik blijf erbij dat ik de chipkaart liever vandaag dan morgen afgeschaft zie worden, hoewel ik wel besef dat dat zeer waarschijnlijk wishful thinking zal blijven -o-
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Zit net m'n transactieoverzicht te bekijken en kom daarbij een behoorlijk bizar fenomeen tegen... de rit klopt, maar het tarief is opeens hoger :? (1,99 is de juiste ritprijs aldus 9292)

04-12-2012
Check-uit 16:55 Vianen, Busstation Lekbrug bij Connexxion
Check-in Utrecht, Kanaleneiland Zuid bij Connexxion
Ritprijs € 2,16 (instaptarief € 0,00 - niet verreisd € -2,16)

11-12-2012
Check-uit 16:50 Vianen, Busstation Lekbrug bij Connexxion
Check-in Utrecht, Kanaleneiland Zuid bij Connexxion
Ritprijs € 1,99 (instaptarief € 0,00 - niet verreisd € -1,99)

Edit: onhandig trouwens dat je tegenwoordig ook de einddatum van de chipkaart moet invullen om 'm te kunnen toevoegen op Mijn OV-chipkaart. Op een NS-trajectkaart staat namelijk alleen de einddatum van het abonnement zelf en niet die van de chipkaart...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Michael »

Daniel schreef:Edit: onhandig trouwens dat je tegenwoordig ook de einddatum van de chipkaart moet invullen om 'm te kunnen toevoegen op Mijn OV-chipkaart. Op een NS-trajectkaart staat namelijk alleen de einddatum van het abonnement zelf en niet die van de chipkaart...
Maar je hoeft er niet veel moeite voor te doen om achter de einddatum te komen. Gewoon vanaf de begindatum 5 jaar verder rekenen.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door hauptbahnhof »

De chipkaart is eerder geldig dan het abonnement!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Je kan de einddatum toch ook op een automaat zien? Dan moet ik ´m van de week maar een keer meenemen... had vanmorgen nog zat tijd gehad maar de nieuwe kaart niet bij me, dat schoot natuurlijk niet echt op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tochjo »

De einddatum is ook zichtbaar in Mijn NS, bij Mijn producten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Helaas staat daar, vast omdat het om een doorlopend abonnement gaat, alleen de geldigheid van de chipkaart met daarop het abonnement wat nu nog geldig is. En die heb ik al in Mijn OV-chipkaart zitten.
Maargoed, maar eens proberen of de nieuwe toevallig precies een jaar later als einddatum heeft...

Edit: NS is voorspelbaar, de nieuwe kaart verloopt inderdaad exact een jaar later :wink: (En 't loopt dus idd niet gelijk met het abonnement: de kaart is van 5 december 2012, 't abonnement gaat op 22 december in)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door VIRM »

Weet iemand of het mogelijk is om al je transacties van je transactieoverzicht op ov-chipkaart.nl op één bladzijde te plaatsen?
Het zou reuze handig zijn, want nu heb je alleen maar 10 transacties per pagina. -o-

Heb ik iets gemist, of bestaat die optie gewoon niet?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tochjo »

Dat gaat niet. Je kunt wel alle transacties van een bepaalde maand of jaar exporteren naar PDF, dan staan er wel meer dan tien op een pagina.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door VIRM »

Tochjo schreef:Dat gaat niet. Je kunt wel alle transacties van een bepaalde maand of jaar exporteren naar PDF, dan staan er wel meer dan tien op een pagina.
Da's gewoon een kwestie van 'alles aanvinken' aanvinken en dan op PDF klikken, toch?
In ieder geval is dat wel wat ik zoek. Geen zin om continu door mijn transactieoverzicht te blijven bladeren. :P
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tochjo »

In het transactieoverzicht kies je in de keuzelijst niet voor "Laatste tien", maar voor bijvoorbeeld 2012. Als je dan op de knop Transacties tonen klikt, verschijnen er nog steeds maar tien in beeld (je kunt met de cijfers eronder naar de volgende tien gaan), maar als je op de knop Declaratieoverzicht in pdf maken klikt (op dezelfde hoogte als de keuzelijstjes), dan verschijnen ze daar onder elkaar.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Edwin »

VIRM schreef:Weet iemand of het mogelijk is om al je transacties van je transactieoverzicht op ov-chipkaart.nl op één bladzijde te plaatsen?
Het zou reuze handig zijn, want nu heb je alleen maar 10 transacties per pagina. -o-

Heb ik iets gemist, of bestaat die optie gewoon niet?
Heb al eens gevraagd of dat aantal van tien niet kan worden uitgebreid, naar 20/25, 50 en 100 want op 1 dag heb ik meestal aan 1 pagina te weinig. Ze gingen het meenemen...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Interessant fenomeen bij RET: volgens m'n transactieoverzicht heb ik afgelopen vrijdag op lijn 170 uitgecheckt op een halte die op die lijn überhaupt niet bestaat :roll:
Lijkt dat men lijn 170 nooit opnieuw via de ZoRo-busbaan heeft ingemeten, want het blijkt een voormalige halte van de 170 te zijn die er wel heel dicht in de buurt ligt. 9292 kan voor die hele lijn nog geen ritprijzen geven trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Fles »

Daniel schreef:170 uitgecheckt
_O_ oke ik kijk te veel darts :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Niet heel praktisch... bestelde een nieuw jaarabonnement bij Connexxion, blijkt het zonder enig bericht ineens klaar te staan. Maar goed ook want het gaat vandaag in, daar zijn ze dus aardig sneller dan de genoemde termijn van 3 weken mee geweest: de aanvraag ging pas twee weken terug op de post en er zaten uiteraard ook nog een stel feestdagen tussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door fogeltje »

Edwin schreef:
VIRM schreef:Weet iemand of het mogelijk is om al je transacties van je transactieoverzicht op ov-chipkaart.nl op één bladzijde te plaatsen?
Het zou reuze handig zijn, want nu heb je alleen maar 10 transacties per pagina. -o-

Heb ik iets gemist, of bestaat die optie gewoon niet?
Heb al eens gevraagd of dat aantal van tien niet kan worden uitgebreid, naar 20/25, 50 en 100 want op 1 dag heb ik meestal aan 1 pagina te weinig. Ze gingen het meenemen...
Erger ik me ook al sinds invoering van die site aan. Heb ik volgens mij ook al ooit bij hen gemeld. Ik zou inderdaad zelf graag gewoon een keuzemenu willen hebben waarin ik kan aangeven hoeveel dingen ik wil tonen, bijvoorbeeld een menu met 10/20/50/100 ofzo. Eventueel nog "alles" erbij voor de echte liefhebber. Met tien transacties kan ik meestal net een dag zien, gezien één enkele busrit al twee transacties beslaat en vaak twee keer moet overstappen per richting en soms ook automatisch opladen ertussen komt.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:Niet heel praktisch... bestelde een nieuw jaarabonnement bij Connexxion, blijkt het zonder enig bericht ineens klaar te staan. Maar goed ook want het gaat vandaag in, daar zijn ze dus aardig sneller dan de genoemde termijn van 3 weken mee geweest: de aanvraag ging pas twee weken terug op de post en er zaten uiteraard ook nog een stel feestdagen tussen.
Ah, vandaag toch nog een brief dat het klaar stond. Die was gedateerd op 28 december dus ze zijn zelfs nog sneller geweest, maar de KNJ-post heeft gewoon roet in het eten gegooid.

De mogelijkheid te kijken wat er op de kaart in Mijn OV-chipkaart staat maakt zichzelf ook wel een beetje overbodig met de nieuwe abonnementen trouwens. Wat heb je hier nu weer aan, alleen de laatste geeft nog aan wat voor product het is...
1. Vraag op bij Arriva, Arriva
2. Vraag op bij Connexxion, Connexxion
5000, 1 ster
3. Jaartrajectabonnement, NS
Tweede klasse, Amersfoort, Utrecht Centraal
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Ronald »

Zou er inmiddels iets gedaan zijn aan de dubbele opstaptarieven bij een overstap van Arriva op NS? Op de heenreis Amersfoort-Groningen betaalde ik €13.00 (tarief 40%), op de terugweg betaalde ik €12.48. Ik kwam toen dus met Arriva uit Delfzijl...
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door bartjemestrom »

Blijkbaar is het opstaptarief verdwenen voor bijv. het Weekend Vrij.
Afgelopen dagen gereisd met Veolia en NS en beide rekenen geen opstaptarief meer in de vrij reis periode.

Kan ik de 10 euro die er nu zinloos opstaat gebruiken om te gebruiken in het OV of moet het er nog steeds opstaan aangezien op de websites van Veolia en NS nog niets is aangepast?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Vanmorgen bij het inchecken in de bus... "IN OK CJ 010114". Opvallend, want m´n abonnement is ingegaan op 1 januari 2013, dus kennelijk krijg ik een dagje gratis van Connexxion :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Edwin »

De poortjes die op Amsterdam CS staan tonen steeds vaker Bied OV Chipkaart aan. Uit navraag blijkt dat ze al(!) bijna kapot zijn. Ik kon de 2(!) palen in de middentunnel proberen...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Ronald »

Daniel schreef:Vanmorgen bij het inchecken in de bus... "IN OK CJ 010114". Opvallend, want m´n abonnement is ingegaan op 1 januari 2013, dus kennelijk krijg ik een dagje gratis van Connexxion :P
Wat is "CJ"?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten