Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
NS HISPEED MAAKT WEBSITE KWALITEITSCIJFERS MONDDOOD
Voor Beter OV is woest op NS HiSpeed. Advocaten hebben in opdracht van NS HiSpeed de website rijdtdefyra.be uit de lucht laten halen door de makers van deze website met een forse schadeclaim te dreigen wegens “reputatieschade”.
De kwaliteit van de Fyra-verbinding tussen Nederland en België is nu, bijna een maand na de start, nog steeds van een schandalig slecht niveau. Treinen stranden onderweg, lopen enorme vertragingen op of beginnen niet eens aan hun reis.
In plaats van dat NS HiSpeed zorgt dat de dienstverlening aan de reizigers op een fatsoenlijk niveau wordt gebracht, houdt NS HiSpeed zich dus bezig met het monddood maken van een website die niets anders doet dan op neutrale wijze cijfers over de dienstuitvoering publiceren. Klagen over "reputatieschade" vindt Voor Beter OV een gotspe, niet in de laatste plaats omdat het alternatief -de aloude Beneluxtrein- is opgeheven terwijl NS HiSpeed zijn zaakjes nog lang niet in orde heeft.
Voor Beter OV heeft aan NS HiSpeed om opheldering gevraagd.
Iemand die hier meer over weet? Vind verder vrij weinig over dit incident en de genoemde website is nu een redirect naar een twitteraccount met Belgische treinstoringen.
en als je zegt "Fyra is kut" dan word je bedreigd met boetes en advocaten en alles want "men voelt zich in diskrediet gebracht".
Tsja. Breng een fatsoenlijk product en je hoor niemand. gek he?
Volstrekt kansloze actie van NSH dit, en ook te debiel voor woorden dat men kennelijk denkt dat IEMAND gelooft dat "De directie van NS HiSpeed websites offline laat halen". Daar gaat "de directie van NS HiSpeed" helemaal niet over natuurlijk. Typisch gevalletje "The empty can rattles the most". Beter zouden ze hun tijd steken in het verbeteren van dat half misbakken wanproduct wat ze in proto-alfa stadium de markt op geslingerd hebben, onder eliminatie van elk redelijk alternatief.
Walgelijke club, die mensen snappen er blijkbaar echt helemaal niets van.
Wat is die bron van Voor Beter OV, ik heb namelijk wel vaker het idee dat ze iets te hijgerig een actie starten zonder helemaal van de hoed en de rand te weten... (van de week nog wilde men schade gaan claimen op de vermeende brandstichters en toen kwamen ze een paar uur later vrij)
Ik kan het artikel trouwens niet vinden op hun site.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ook op teletekst pagina 752 vind je niks meer terug over de vertragingen van de Fyra. De onregelmatigeheden van de thalys en Intercity Brussel werden hier wel altijd vermeld.
Aangezien het bericht weer van VBOV weg is gehaald verwacht ik dat gebleken is dat NMBS en/of NS Hispeed niets met het verdwijnen van de site te maken blijken te hebben. Een rectificatie zou dan wel op zijn plaats zijn, maar dat zie ik Rikus niet snel doen.
Ik ga toch weer even de messen slijpen, want die pagina is op geen enkele andere pagina gelinkt. Ze geven in het bericht inmiddels wel toe dat ze fout hebben gezeten maar weet dan wel een vent en zet dat dan ook vindbaar op je website.
Bovendien, een scherp mes snijdt de groenten een stuk beter :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nou niet. Ze geven niet toe dat ze fout zaten, en het is nog helemaal niet duidelijk OF ze wel fout zaten. Het blijft namelijk een raadsel wat er WEL gebeurd is. En mocht er ooit blijken dat er toch wel met advocaten gedreigd is, dan heeft NSH aannemelijk een veel groter probleem dan waar ze nu rijdtdefyra.be mee proberen op te zadelen. Althans, zo speculeer ik dan even hardop (A)
Inmiddels staat er op de voorpagina het volgende bericht:
Er is veel verwarring geweest over het verdwijnen van de website rijdtdefyra.be, die de punctualiteitsgegevens van de Fyra tussen Amsterdam en Brussel publiceerde. Bij Voor Beter OV was de melding binnengekomen, dat de website was gestopt na aandringen van advocaten van NS HiSpeed. Nadat Voor Beter OV bij de NS en NS HiSpeed om opheldering had gevraagd en hierop geen reactie kwam, heeft Voor Beter OV gisteravond een bericht hierover geplaatst.
Gisteravond laat meldde de beheerder van rijdtdefyra.be dat er van dwang geen sprake was, maar de vraag van Voor Beter OV, waarom de site dan wél uit de lucht was, werd niet beantwoord. Vanmorgen liet NS HiSpeed weten dat er door advocaten geen brief aan rijdtdefyra.be is verstuurd.
Misschien was de site wel stuk, had de beheerder er geen zin in, wie weet? Maar in ieder geval geen dreigbrief dus van een advocaat, dat is nu wel uit te sluiten. Zou ook belachelijk zijn als dat wel zo was.
Geert schreef:Misschien was de site wel stuk, had de beheerder er geen zin in, wie weet?
In dat geval had hij dat gewoon kunnen zeggen natuurlijk. Die site werd gerund door een machinist van de NMBS en men vermoedt dat hij vanuit die kringen een spreekverbod gekregen heeft. Maar ja, maak dat maar eens hard
Fles schreef:In dat geval had hij dat gewoon kunnen zeggen natuurlijk. Die site werd gerund door een machinist van de NMBS en men vermoedt dat hij vanuit die kringen een spreekverbod gekregen heeft. Maar ja, maak dat maar eens hard
Ik zoek er niets achter. Als dat echt zo was kon hij toch naar de vakbond stappen? Dan was het hele Fyraprobleem zo opgelost geweest trouwens.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!