De tunnel in Nijverdal
Re: De tunnel in Nijverdal
Plek waar de oude spoorlijn lag,gaat de N35 liggen.
Ruim voor Nvd (vanuit Wdn) wordt er afgebogen om ruimte te maken: hiervoor waren wat kunstwerken nodig (viaductje, duiker etc). Spoor 2 in Nvd kent nu een afbuigend stukje perron om de slinger vanuit dit nieuwe spoor naar het oude station mogelijk te maken.
Ruim voor Nvd (vanuit Wdn) wordt er afgebogen om ruimte te maken: hiervoor waren wat kunstwerken nodig (viaductje, duiker etc). Spoor 2 in Nvd kent nu een afbuigend stukje perron om de slinger vanuit dit nieuwe spoor naar het oude station mogelijk te maken.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: De tunnel in Nijverdal
De N35 gaat toch naast het spoor in de tunnel lopen?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De tunnel in Nijverdal
Ja, alleen blijft de bebouwing staan. De spoorlijn wordt een meter of 10-15 naar het noorden geschoven om plek te maken voor de N35. De huidige N35 wordt verkeersluw gemaakt.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: De tunnel in Nijverdal
15 maar?
Ik dacht dat de boel echt honderden meters zou opschuiven. Er zijn toch ook huizen gesloopt? Nou moet ik ook zeggen dat het voor mij lang geleden is dat ik er voor het laatst was. Toen was alles nog een groot zandfestijn :)
Ik dacht dat de boel echt honderden meters zou opschuiven. Er zijn toch ook huizen gesloopt? Nou moet ik ook zeggen dat het voor mij lang geleden is dat ik er voor het laatst was. Toen was alles nog een groot zandfestijn :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De tunnel in Nijverdal
Nouja, laat het 10-20 meter zijn, maar veel meer toch echt niet.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: De tunnel in Nijverdal
De huizen die gesloopt zijn stonden aan de Van den Steen van Ommerenstraat, aan de zuidkant van de tunnel. Het spoor is daar een meter of 10 noordelijker komen te liggen, waarbij de Bouwmeesterstraat een soort breed fietspad is dat door aanwonenden ook als straat te gebruiken is.
Edit: even een foto voor de duidelijkheid
Rechts in beeld de huizen en het fietspad van de Bouwmeesterstraat. Links lag de Van den Steen van Ommerenstraat
Edit: even een foto voor de duidelijkheid
Rechts in beeld de huizen en het fietspad van de Bouwmeesterstraat. Links lag de Van den Steen van Ommerenstraat
Re: De tunnel in Nijverdal
Op Google Maps-satelliet kun je de oude situatie nog bekijken.
Ik doe ook maar wat
Re: De tunnel in Nijverdal
En op bing zijn ze al druk aan het graven geweest, dus daar is al iets meer van de huidige situatie te zien: http://binged.it/WCg2v7
Re: De tunnel in Nijverdal
De tijd die dit gekost heeft is echt bizar inderdaad.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: De tunnel in Nijverdal
Net of je in Amsterdam 130 jaar doet over de NoordZuidlijn :')deadlock schreef:De tijd die dit gekost heeft is echt bizar inderdaad.
Dit gaat echt totally nergens over. Maar goed, er moesten blijkbaar nog wat belastingmiljoenen verprutst worden
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De tunnel in Nijverdal
Dan had je het gefaseerd moeten doen: eerst de spoortunnel helemaal afbouwen, dan bovengronds spoor afbreken, en dan beginnen aan de verkeerstunnel ernaast.Ardan schreef:Was een tijdelijk by-pass-spoor, zoals bij Almelo, nou écht helemaal geen optie?
Dan zijn de voor de hand liggende bezwaren nog langere bouwtijd en hogere kosten (twee aparte smalle tunnels bouwen is vast veel duurder dan één brede met een scheidingswand erin).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: wo 10 okt 2012, 02:54
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten