Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Xanland »

Zodra ze dat wel nodig hebben laat je ze de Eekwal overslaan en over de Emmalaan langs Harm Smeengekade-halte. Op die manier kan je er rechtdoor over die rotonde, wat makkelijker zou moeten gaan. Ander alternatief is Westerlaan - Rieteweg - Blaloweg wat in ieder geval haalbaar is aangezien je dan nog alleen de Deltion-rotonde hebt.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Meltrain »

Vanaf 1 januari zijn er geen papieren sterabonnementen meer verkrijgbaar voor de Veluwe, maar komen de OVC-producten 'Syntus Veluwe Vrij' (€134 per maand of €1340 per jaar) en 'Syntus Veluwe Vrij Scholier' (€107 per maand of €1070 per jaar, alleen van 12 t/m 18-jarigen) beschikbaar.

In de andere gebieden van Syntus (ZHO en Midden Overijssel) blijven de sterabonnementen wel bestaan.
Bron: Syntus.nl
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
stephen
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 14:39
Locatie: Zwolle

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door stephen »

5155 = Ex Syntus MO 4151
tet257
Berichten: 1
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 11:37

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door tet257 »

Weet iemand toevallig of de Syntus 5298/5246 (BV-HP-21) weer in dienst is? Deze was vorig jaar betrokken bij een aanrijding nabij Arnhem. Volgens de site van het RDW heeft deze weer een nieuwe APK. :?:
stephen
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 14:39
Locatie: Zwolle

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door stephen »

tet257 schreef:Weet iemand toevallig of de Syntus 5298/5246 (BV-HP-21) weer in dienst is? Deze was vorig jaar betrokken bij een aanrijding nabij Arnhem. Volgens de site van het RDW heeft deze weer een nieuwe APK. :?:
Staat bij de vestiging in Zwolle. Is zo goed als klaar. OVchip moet opnieuw ingebouwd worden en de voorkant en achterkant moeten nog voorzien worden van stickers. Dat is wat ik gisteren gehoord heb.
Denk dat deze in de loop van de week weer de weg op gaat.
stephen
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 14:39
Locatie: Zwolle

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door stephen »

Heb het lijstje compleet van de bussen die in MO stijl op de Veluwe gaan rijden.
5153, ex Syntus MO 4153
5154, ex Syntus MO 5154
5155, ex Syntus MO 4151
5156, ex Syntus MO 4152
Achterhoek
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 19 dec 2012, 15:49

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Achterhoek »

Zag zonet een ex-ZHO Amba gespoten in de Syntus Gelderland kleuren, er zaten nog geen nummers op dus kon ook niet zien welke bus het was.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door NG²7²™ »

Achterhoek schreef:Zag zonet een ex-ZHO Amba gespoten in de Syntus Gelderland kleuren, er zaten nog geen nummers op dus kon ook niet zien welke bus het was.
Waar heb je die gezien? De 2148 is namelijk vorige week ontdaan van stickers, de 2147 rijdt in diezelfde huisstijl bij TGVia...
Groeten,
Nick
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door MdJ »

Wellicht toevallig, maar TGVia reed "Froegah"* als versterking op lijn 56 tussen Lochem en Deventer, degene die zo rond 8:00 in Deventer aankwam dacht ik.

Wellicht nu ook als versterking voor Arriva?

*:in syntustijd, iig net voor 09-12-'12.
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Michael 1988 »

Achterhoek schreef:Zag zonet een ex-ZHO Amba gespoten in de Syntus Gelderland kleuren, er zaten nog geen nummers op dus kon ook niet zien welke bus het was.
Je kunt het kenteken achterhalen via verschillende busfotowebsites (OV in boskoop, busfoto.nl en busfoto.net enz.). Zo kun je in ieder geval het (voormalige) nummer achterhalen.
Frits
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 19:01

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Frits »

Ik hoorde gisteren opeens dat Syntus een nieuwe halteafroepstem heeft. Er worden ook geen plaatsnamen meer omgeroepen. Dit was op lijn 100, maar weet niet of het op andere lijnen ook het geval is.

Verder is een aantal haltenamen in Zwolle opeens veranderd: Verzorgingscentrum Venus heet nu Katerveerdijk en Carolus Clusius College is Koningin Wilhelminastraat geworden.

Iemand een idee waarom dit veranderd is?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Suus »

Haltenamen vernoemd naar straten zijn op de lange termijn veel duurzamer dan haltes genoemd naar gebouwen/bedrijven/instellingen, die willen nog wel eens verhuizen/van naam veranderen/door ufo's opgestraald worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door MdJ »

*De 10 meter amba;s (5301-5306) zijn weg, staan er tenminste al 2 in Neede.
*2146 zag ik vrijdag nog rondrijden op lijn 43
*5309 naar Twente
Bij twijfel: gebruik beton.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door rovin1995 »

Weet iemand hier mischien wat de nieuwe perronindeling van busstation Apeldoorn is? of waar die evt te vinden is?
Frits
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 19:01

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Frits »

MdJ schreef:*De 10 meter amba;s (5301-5306) zijn weg, staan er tenminste al 2 in Neede.
*2146 zag ik vrijdag nog rondrijden op lijn 43
*5309 naar Twente
Waarom zijn die 10m bussen weg?
stephen
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 14:39
Locatie: Zwolle

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door stephen »

Frits schreef:
MdJ schreef:*De 10 meter amba;s (5301-5306) zijn weg, staan er tenminste al 2 in Neede.
*2146 zag ik vrijdag nog rondrijden op lijn 43
*5309 naar Twente
Waarom zijn die 10m bussen weg?
Misschien de km stand tussen de 600.000 - 800.000 op de teller?
Heb werkelijk geen idee.

BR-DN-43 (5302) stond een week of 2 geleden ongestickerd in Zwolle.
BZ-TT-62 ex Overijssel 4155 was ontdaan van MO stijl, zat nummer 3155 op. Voor Twente????
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door gkw1969 »

zeker weten dat het 3155 was en geen 5155? zouden 4 Syntus MO bussen naar Veluwe gaan.
Nu omgooien naar Twente is niet volgens de afspraak, dus lijkt me wat vreemd.
When you're tired of London, you're tired of life
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door MdJ »

Alsof je het over de duivel had: vanochtend mocht een 10 meter amba op lijn 109 Eerbeek-Apeldoorn. Ze zijn dus nog niet allemaal weg.
Bij twijfel: gebruik beton.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Maurice Hooikammer »

Mooi dat die 10-meter bussen weg gaan! Wat een ondingen! En ik zag ze aantal weken geleden nog op de veluwelijn rijden...

Het omroepsysteem in de 5299 is ook nieuw en zonder plaatsnamen.

Fijn dat de 5298 weer opgeknapt is! Is hij in Neede opgeknapt of in Zwolle?
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Maurice Hooikammer »

Overigens zag ik gisteren 2 ex Overijssel amba's op 100 en 1 ex Overijssel amba op 91 in Apeldoorn.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
stephen
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 14:39
Locatie: Zwolle

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door stephen »

gkw1969 schreef:zeker weten dat het 3155 was en geen 5155? zouden 4 Syntus MO bussen naar Veluwe gaan.
Nu omgooien naar Twente is niet volgens de afspraak, dus lijkt me wat vreemd.
Vandaag zien staan in de werkplaats in Zwolle.

Afbeelding
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Michael 1988 »

Wat ik me eigenlijk nu afvraag, waarom dat Syntus zit te schuiven met de bussen die, voor zover ik kan zien, vooral uit Midden Overijssel komen? Hebben ze die bussen daar niet meer nodig of zo of heeft Syntus te weinig bussen in de andere concessies besteld of is dit een tijdelijk iets? Niet dat ik het niet direct erg vind, maar er zit dadelijk geen logica meer in en de artikelen op wikipedia (die van Syntus, Syntus Overijssel en Syntus Gelderland) moeten dadelijk allemaal aangepast worden en ik wil weten waarom er een (grote) schuiving in de bussen zit.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door MdJ »

Overijssel heeft minder bussen nodig voor de stadsdienst Deventer. Ook in Zwolle kunnen ze (nu..) met minder af.
In Gelderland zijn minder stadsritten (de Maten van 9 naar 4x per uur, 10/20 frequenties) en meer streekritten (109, 231). Er waren al stadswagens over, nu nog meer.

Dus kunnen er een aantal wagens weg. (In Gelderland dus minder/geen 10 meter wagens, een optare minder en 1-3 ex Veoliawagens.
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Michael 1988 »

Ja maar is dit iets tijdelijks of permanents? Want naar mijn mening is bussen verkopen/slopen een dom iets om te doen. Je kunt altijd wel wat bussen achter de hand houden voor het geval dat (kijk maar bijvoorbeeld naar het begin van de concessie Veluwe en naar de concessies van Arriva in Zuid-Holland, Friesland en Brabant).
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door MdJ »

Syntus heeft natuurlijk Twente (huidige Cxx gebied) gewonnen, inclusief de buslijnen die ze nu rijden (ZHO, wat er nog van over is). Dus de bussen kunnen ze opnieuw gebruiken.

Echter rijdt er in de huidige concessie ZHO nog genoeg meuque rond dat oud is: de volvo's zijn al 9-10 jaar oud, de amba's zijn ook al 8-9 jaar en zijn beiden niet de beste bussen meer.
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten