OVer je OV-Chipkaart #6

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Geen idee, da's blijkbaar de afkorting die hoort bij een RegioVrij Jaar. "Connexxion Jaarabonnement" wellicht?

Zat vanmorgen voorin de bus met zicht op de cico en zag ook nog een "IN OK MC" voorkomen, dat zou dan wellicht de maand-variant zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Edwin »

Haf ooit in februari 2012 aangevraagd om automatisch opwaarderen stop te zetten. Maar nooit met de brief naar een balie gedaan. Vandaag wel, maar toen bleek, zoals ik al verwachtte, dat alles al weer uit het systeem was gehaald. Toen werd het handmatig gedaan, voor deze keer.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door hauptbahnhof »

Wat bedoel je met alles uit het systeem gehaald? Wat is uit het systeem gehaald?
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Edwin »

hauptbahnhof schreef:Wat bedoel je met alles uit het systeem gehaald? Wat is uit het systeem gehaald?
Mijn aanvraag om AO stop te zetten kon de desbetreffende dame niet meer in het systeem vinden, daarom zei ze dat alles uit het systeem was gehaald.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door hauptbahnhof »

Wat apart...
Ik kan me herrineren dat toendertijd bij de balie konden we in het klantenarchief kijken of er een rekeningnummer staat bij de betreffende kaart. Zo niet, gewoon verwijderen. Wordt meteen door TLS uit het systeem gehaald op het moment dat het aangevraagd word.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:Vanmorgen bij het inchecken in de bus... "IN OK CJ 010114". Opvallend, want m´n abonnement is ingegaan op 1 januari 2013, dus kennelijk krijg ik een dagje gratis van Connexxion :P
Oh, die cijfercombo staat voor vervalsdatum? Daar heb ik nog nooit aan gedacht. Straks even kijken wat er bij mijn Breng Vrij abonnement precies staat. Zou dan BV 010213 moeten zijn (ingang was 2 januari en is maandabo). Even kijken of ik ook een dagje "gratis" krijg :P Maar dat denk ik niet, OV-chipkaart.nl en automaten geven netjes t/m 1 februari aan. Ik weet eigenlijk niet of die Arriva schermen de geldigheid tonen. Het enige waar ik op let is of er saldo afgeschreven wordt :')
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door webguy »

Zou best kunnen dat het de tot ipv tot en met datum.is.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tochjo »

Mijn Dalkorting Oost-Nederland staat met einddatum 310813 genoteerd, dus daar is het tot en met.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Zou best kunnen dat het de tot ipv tot en met datum.is.
Het is tot en met. Bij m'n jaartrajectkaart van afgelopen jaar was het "IN OK JT 211212" en die was ingegaan op 22 december 2011.

@fogeltje: waar geeft ov-chipkaart.nl bij jou de geldigheid aan dan? Ik zie bij het overzicht van de producten op de kaart alleen "Vraag op bij Connexxion, Connexxion 5000, 1 ster" staan :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:
webguy schreef:Zou best kunnen dat het de tot ipv tot en met datum.is.
Het is tot en met. Bij m'n jaartrajectkaart van afgelopen jaar was het "IN OK JT 211212" en die was ingegaan op 22 december 2011.

@fogeltje: waar geeft ov-chipkaart.nl bij jou de geldigheid aan dan? Ik zie bij het overzicht van de producten op de kaart alleen "Vraag op bij Connexxion, Connexxion 5000, 1 ster" staan :wink:
OK, de JT die ik toevallig vanavond in de bus zag is ook meteen verklaard :') Bij mijn Breng Vrij is het overiges t/m, want er stond inderdaad 010213. Ik zie voor mijn Breng Vrij bij kaartinfo staan:

Vraag op bij Connexxion, Connexxion
Einddatum:01-02-2013
Laatst gewijzigd door fogeltje op do 10 jan 2013, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Ah, dan kunnen ze daar blijkbaar maximaal twee regels tonen. Zal van de week eens op een automaat kijken of ze 'm soms stiekem een dag later dan aangevraagd in hebben laten gaan.
Had 't abonnement op 1 januari nog niet nodig namelijk, maar vond 't wel een mooie ingangsdatum.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door fogeltje »

Same here, maar ik was dan weer te krenterig en 1 februari is een vrijdag.
"Een touringcar is geen bus"
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door dennistd »

Zou het kunnen dat een jaarabonnement 366 dagen geldig is, om zo om te kunnen gaan met schrikkeljaren?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tochjo »

Mijn Dalkorting Oost-Nederland liep van 1 september 2011 t/m 31 augustus 2012 (366 dagen) en nu van 1 september 2013 t/m 31 augustus 2013 (365 dagen).
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door hauptbahnhof »

Een jaarabonnement loopt altijd tot dat dezelfde dag als de eerste dag, minus 1 dag.
Dus een ingangsdatum van 1 maart 2011 zal eindigen op 29 februari 2012. Als het een jaar later is, zal het tot 28 februari lopen.
Zelfde geldt voor maandabonnementen. Weekabonnementen zijn gewoon 7 dagen geldig, dus als het op woensdag begint, eindigt het op dinsdag.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op do 10 jan 2013, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Edwin »

dennistd schreef:Zou het kunnen dat een jaarabonnement 366 dagen geldig is, om zo om te kunnen gaan met schrikkeljaren?
Dat is zeker mogelijk, want 2012 was een schrikkeljaar. Zijn we voor het eerst niet afgezet :wink:
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag ben ik mijn OV-Chipkaart verloren :? :shock: :oops: . Heb hem wel direct geblokeerd en een vervangende kaart aangevraagd.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door hauptbahnhof »

Dat wordt 5 werkdagen thuis blijven dus, of dure kaartjes kopen. Al zal je vanuit Nesselande/Zevenkamp al snel de prijs eruit hebben.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door ODRAIL »

Heb nog wel gelukkig nog een anonieme reservekaart, maar daar staan dan weer geen kortingsproducten op.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Ronald »

Gisteren heb ik weer even wat ritjes gemaakt, maar van de instaptarieven die bij een overstap eventueel niet berekend worden snap ik nog niet zo veel (ik heb gereisd met 40% korting).

* Rit Amersfoort-Weesp: € 3.40, dat klopt.
In Weesp uitgecheckt en na vijf minuten weer ingecheckt.
* Rit Weesp-Nijverdal West (via Hanzelijn): betaald € 9.10 (moet zijn € 11.20)
In Nijverdal West uitgecheckt, gelopen naar Nijverdal en daar (binnen 30 minuten) weer ingecheckt.
* Rit Nijverdal-Almelo: betaald € 0.50 (moet zijn € 1.70).

Bij de rit Weesp-Nijverdal West is dus € 2.10 in mindering gebracht, bij de rit Nijverdal-Almelo € 1.20.

Ook wordt Nijverdal West trouwens in het transactieoverzicht als Nijverdal beschouwd, het is dus voor de tariefberekening geen apart station.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Reiziger Delft »

Dat is heel interessant. Amersfoort - Nijverdal West via Weesp is 160 tariefeenheden. De prijs voor een enkele reis met korting voor die afstand is 12,50 euro; wat jij tot dat moment betaald had dus.

Als je dat dan nog doortrekt naar Almelo: Amersfoort - Weesp - Nijverdal - Almelo is 173 tariefeenheden. Prijs daarvan is 13 Euro; precies wat jij tot dat moment betaald had.

Ofwel; blijkbaar begin je niet meer altijd opnieuw aan je reis als je bij NS uit- en incheckt. Vraag is wel hoeveel tijd er tussen mag zitten; dat zou wel eens 35 minuten kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tochjo »

Dat ziet eruit als een zeer mooie verbetering :pos:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Ronald »

Dat zou dus betekenen dat als je steeds binnen 35 minuten (wat we even aannemen) weer incheckt, je dus voor €14.80 het hele land door kan reizen. Alle ritten boven het maximum aantal tariefeenheden zijn dan gratis :!:
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Reiziger Delft »

Goed punt! Wie test het uit? :wink:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Ronald »

Als ik me een zondagje verveel ga ik wel eens Amersfoort-Vlissingen-Groningen-Amersfoort doen :P . Zou een leuke rit zijn voor €14.80.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten