Mag ik even kwijt #126

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Ardan »

Tijd voor een nieuwe cat op de wiki? Forumjargon? :D
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door deadlock »

Veiligheidsjihad en catalogustrein komt niet van hier maar wordt al jaren in RM gebruikt :p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Tijd voor een nieuwe cat op de wiki? Forumjargon? :D
Dit is overigens geen slecht idee. Een algemene spoorjargon pagina met een kopje voor forumjargon.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Veiligheidsjihad en catalogustrein komt niet van hier maar wordt al jaren in RM gebruikt :p
RM? :?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Ik vind de term: Badslipperexpress, die ook van Fles is eveneens een briljante vondst.
Ik ook wel O+

Die is al van voordat het woord "Goederentrein" bestond. ooit werden er goederentrekschuiten mee bedoeld :mrgreen:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door deadlock »

Fles schreef:RM? :?
Rail Magazine. En de OVL-list heb ik minstens een van die termen ook langs zien komen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Klaasje »

Catalogustrein is van intern NS. Ontstaan na de bestelling van IRM. "Niet weer een eigen ontwerp" Van veiligheidsjihad weet ik dat die veel op OVL langskomt terwijl ik daar zelf niet zit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Suus »

Vinny heeft natuurlijk ook een vaak terugkomende term
Langharig Werkschuw Tuig: Stakend OV-personeel. Soort OV-personeel dat vooral in België erg vaak voorkomt. :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Fles »

Klaasje schreef:Catalogustrein is van intern NS. Ontstaan na de bestelling van IRM. "Niet weer een eigen ontwerp"
Iemand moet daar eens goed op zijn hoofd geslagen worden: ALLE "eigen ontwerpen" waren prima, ALLE "andere probeersels" het kwadraat van Kut met Peren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Suus »

Ik vind het ook zo mooi dat de SLT een catalogustrein wordt genoemd. Er is een bestaand treintype genomen, heeft er vervolgens allerlei dingen aangeknutseld, zoals een volledig nieuwe kopvorm voor betere botsveiligheid en dan laat je de twee verschillende lengtes door verschillende fabrikanten bouwen, in plaats van ze te laten samenwerken _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Suus »

Dit is trouwens goed nieuws. Vorig jaar januari waren er een aantal gewelddadige straatovervallen bij mij in het park, waarbij met vuurwapens werd gezwaaid, mensen in gijzeling zijn genomen en in coma zijn geslagen. Een paar maanden later zijn de daders opgepakt en nu zijn ze gestraft :)
Diemernieuw schreef:Celstraffen straatrovers
DIEMEN - De rechtbank in Amsterdam heeft de daders van een serie gewelddadige straatroven, waaronder in Diemen-Zuid, veroordeeld tot respectievelijk negen en zes jaar gevangenisstraf.
De rechter veroordeelde een 24-jarige man tot negen jaar cel. De officier van justitie had eerder twaalf jaar cel en tbs tegen de man geëist. Een 23-jarige man werd door de rechter veroordeeld tot een gevangenisstraf van zes jaar. De twee mannen zijn veroordeeld voor een serie gewelddadige straatroven, die van december 2011 tot januari 2012 zijn gepleegd. Een aantal van die straatroven vond plaats in de omgeving van metrostation Diemen-Zuid.
De daders gebruikten tijdens de straatroven veel geweld. Slachtoffers werden geslagen en naar de bosjes gesleept. Daar werden zij door een van de daders onder bedreiging vastgehouden, terwijl de andere dader naar een pinautomaat in de buurt ging om geld van de rekening van het slachtoffer te halen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door deadlock »

Er schijnt een flink treinongeluk in Zwolle gebeurd te zijn. Geen details bekend geloof ik.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
Klaasje schreef:Catalogustrein is van intern NS. Ontstaan na de bestelling van IRM. "Niet weer een eigen ontwerp"
Iemand moet daar eens goed op zijn hoofd geslagen worden: ALLE "eigen ontwerpen" waren prima, ALLE "andere probeersels" het kwadraat van Kut met Peren.
SM'90 much? SGM en ICM hadden trouwens ook genoeg kinderziektes. Nee het was lang niet zo erg als nu maar dat heeft eerder te maken met de complexiteit die voortkomt uit nieuwe technische eisen in combinatie met software die gewoon erg slecht geschreven wordt. Iets dat wat mij betreft een doodzonde is aangezien het allemaal vrij eenvoudig te testen is.
Laatst gewijzigd door deadlock op di 08 jan 2013, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Ronald »

Fles schreef:
Vinny schreef:Ik vind de term: Badslipperexpress, die ook van Fles is eveneens een briljante vondst.
Ik ook wel O+

Die is al van voordat het woord "Goederentrein" bestond. ooit werden er goederentrekschuiten mee bedoeld :mrgreen:
En Pimpelexpres natuurlijk :!: Is inmiddels ook wel een begrip geworden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Er schijnt een flink treinongeluk in Zwolle gebeurd te zijn. Geen details bekend geloof ik.
Nou dat valt wel mee: Er is een ramp VOORKOMEN doordat een machinist door rood reed :mrgreen:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... sein.dhtml
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Klaasje »

Dat is dat verhaal van die machinist die bij Herfte een metertje of twintig van de 200 meter doorschietlengte gebruikt heeft. Die had de remweg niet goed ingeschat en onvoldoende hard geremd vanaf het gele voorsein en toen hij daarachter kwam een snelremming uitgevoerd. Op zich erg zonde omdat de remweg 140-0 die minimaal wordt toegepast tussen twee seinen wel twee keer zo groot is als wat moderne treinen nodig hebben bij een reguliere volremming op droge spoorstaven.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door ODRAIL »

Vinny schreef:En nu ga ik snel een geraspte appel eten voor ik naar bed ga.
Hoe smaakte de geraspte appel :wink: ?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Klaasje »

:|
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Er schijnt een flink treinongeluk in Zwolle gebeurd te zijn. Geen details bekend geloof ik.
Oh nee toch niet *O*
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Stéphane »

In Duitsland heeft een tiener de dienstverlening even overgenomen!
Maar hij moet nog wel wat oefenen denk ik...

hier staat het artikel
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Vinny »

Klaasje schreef:Catalogustrein is van intern NS. Ontstaan na de bestelling van IRM. "Niet weer een eigen ontwerp" Van veiligheidsjihad weet ik dat die veel op OVL langskomt terwijl ik daar zelf niet zit.
Grappig, ik zie catalogustreinen vooral bij regionale en internationale vervoerders terug. Ik denk dat de treintjes van Stadler bij uitstek catalogustreinen zijn zoals de bedenker het woord bedoelt heeft:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 5_4528.jpg
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Suus »

Kunnen die sportscholen niet even ophoepelen ofzo. Ik heb sinds 1 januari al 10(!) folders van sportscholen uit de brievenbus gevist en allerlei C-klasse BN'ners op TV gezien zoals Tatjana die mij proberen te overtuigen een peperduur abonnement aan te smeren waar je na een maand wel voor betaald maar nooit gebruikt :evil:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door AppleMoose »

Dat laatste ligt vooral aan je zelf, niet aan die sportscholen of "BN'ers" :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Fles »

Ook dat ie Tatjana als derderangs ziet ligt aan hem trouwens :Y
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Kunnen die sportscholen niet even ophoepelen ofzo. Ik heb sinds 1 januari al 10(!) folders van sportscholen uit de brievenbus gevist en allerlei C-klasse BN'ners op TV gezien zoals Tatjana die mij proberen te overtuigen een peperduur abonnement aan te smeren waar je na een maand wel voor betaald maar nooit gebruikt :evil:
Lang leve de goede-voornemens-periode. :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten