Moslims woest op oud-presentator Edvard Niessing

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Moslims woest op oud-presentator Edvard Niessing

Bericht door Geert »

Moslims woest op oud-presentator Edvard Niessing
maandag 20 oktober 2008 14:28
Voormalig tv-presentator en nieuwslezer Edvard Niessing, tegenwoordig werkzaam als trambestuurder, heeft zich de woede op de hals gehaald van de Islam Democraten. Hij heeft uitspraken gedaan die de moslimpartij als ‘beledigend en kwetsend’ heeft ervaren.

Tv-programma De Wereld Draait Door (DWDD) vond de carrièreswitch van de voormalige televisiepersoonlijkheid zo interessant, dat er een medewerker op af werd gestuurd om er een item over te maken.

Frank Evenblij van De Jakhalzen ging naar Den Haag, waar Niessing rijdt op een lijn van vervoersbedrijf HTM. Evenblij vroeg Niessing waarom er ‘op zo’n gezellige lijn’ beveiliging meerijdt.

Melkchocolade
Daarop antwoordde Niessing: ‘Dat is sinds een paar jaar zo. Eigenlijk sinds de melkchocolade gekleurde medemens hier een zooitje van maakt. En dat vind ik heel erg.’

De Islam Democraten noemt die uitspraak ontoelaatbaar, tendentieus en kwetsend en heeft hierover raadsvragen gesteld. De moslimpartij wil dat het gemeentebestuur bij HTM een klacht indient over Niessing.

Persoonlijke titel
HTM heeft inmiddels op het ‘relletje’ gereageerd en zegt afstand te nemen van de uitspraken van Niessing. Volgens het vervoersbedrijf sprak Niessing op persoonlijke titel en zal de voormalige presentator worden aangesproken op zijn uitlatingen.

Niessing is vooral bekend als nieuwslezer bij RTL Nieuws, dat hij deed tussen 1994 en 1997. In 2004 werd hij door TROS Radar uitgeroepen tot ‘meest irritante reclamepersoon’ van 2003, voor zijn rol in een tv-spotje van Frisia.

Bron: Elsevier

Joh, dat hij tegenwoordig op de tram rijdt...
Stukje is trouwens te zien vanaf ongeveer 17:30.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Moslims woest op oud-presentator Edvard Niessing

Bericht door Daan »

Nou, waar maken we ons weer druk om... :roll:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Moslims woest op oud-presentator Edvard Niessing

Bericht door Caspar »

Waarom zou een trambestuurder dat niet mogen zeggen :roll: Als dat zijn ervaringen zijn op zijn lijn... Die moslimdemocraten zullen niet zo veel met die tram gaan als hij.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Moslims woest op oud-presentator Edvard Niessing

Bericht door Daan »

Daarom... En hij noemt die moslims niet eens specifiek... :?
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Moslims woest op oud-presentator Edvard Niessing

Bericht door playertwo »

Er is niets discriminerends aan zijn uitspraak, dus geen enkel probleem. Dat HTM meteen afstand neemt voor iemand die voor zijn mening uitkomt (wat een grondrecht is in NL), vind ik een beetje flauw.
leeca
Berichten: 32
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 03:34
Locatie: Utrecht

Re: Moslims woest op oud-presentator Edvard Niessing

Bericht door leeca »

Nou, als je niet inziet waarom deze uitspraak discriminerend is... mensen misgedragen zich natuurlijk niet omdat ze een bepaalde huidskleur hebben - zie jij al het pigment voor heisa zorgen? Vrijheid van meningsuiting is gebonden aan de wet en dat is maar goed ook.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Moslims woest op oud-presentator Edvard Niessing

Bericht door STF »

Ik had het stukje laatst gezien, en het viel me inderaad op dat hij het op een wat gekke manier zei. Maar ik vond het eigenlijk veel netter klinken juist.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Moslims woest op oud-presentator Edvard Niessing

Bericht door Vinny »

Slotscene was briljant. Een treinkaartje laten stempelen in de sneltram Utrecht - Nieuwegein... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Moslims woest op oud-presentator Edvard Niessing

Bericht door Ruben »

playertwo schreef:Er is niets discriminerends aan zijn uitspraak, dus geen enkel probleem. Dat HTM meteen afstand neemt voor iemand die voor zijn mening uitkomt (wat een grondrecht is in NL), vind ik een beetje flauw.
Dat lijkt me nogal logisch, het is de makkelijkste manier problemen met het bedrijf te voorkomen. Persberichten worden op een zorgvuldige manier naar buiten gebracht om het gewenste bedrijfsbeeld zo goed mogelijk te laten overkomen. Het moge duidelijk zijn dat dat in dit geval niet is gebeurd, dus gaat HTM natuurlijk niet zeggen dat dat hun mening is. Voor je het weet heb je een stel stenengooiers die wraak wil nemen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Moslims woest op oud-presentator Edvard Niessing

Bericht door Vinny »

Hij had natuurlijk moeten zeggen "bij van die gozertjes uit een niet nader te noemen land aan de zuidkant van de Middellandse zee..."
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Moslims woest op oud-presentator Edvard Niessing

Bericht door Ruben »

Ik vind het sowieso raar dat hij het met melkchocolade associeert.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Moslims woest op oud-presentator Edvard Niessing

Bericht door Vinny »

De mensheid kun je in drie groepen in delen:
Witte chocolade
Pure chocolade en
Melk chocolade
:mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Moslims woest op oud-presentator Edvard Niessing

Bericht door webguy »

Nou, dan ben je een echte wereldreiziger moet ik zeggen Vinny :P Maar eh, dat wordt wel gebruikt als straattaal in de VS, dus heel origineel is het niet...
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Moslims woest op oud-presentator Edvard Niessing

Bericht door Chauf21 »

NS-Reiziger schreef:
playertwo schreef:Er is niets discriminerends aan zijn uitspraak, dus geen enkel probleem. Dat HTM meteen afstand neemt voor iemand die voor zijn mening uitkomt (wat een grondrecht is in NL), vind ik een beetje flauw.
Dat lijkt me nogal logisch, het is de makkelijkste manier problemen met het bedrijf te voorkomen. Persberichten worden op een zorgvuldige manier naar buiten gebracht om het gewenste bedrijfsbeeld zo goed mogelijk te laten overkomen. Het moge duidelijk zijn dat dat in dit geval niet is gebeurd, dus gaat HTM natuurlijk niet zeggen dat dat hun mening is. Voor je het weet heb je een stel stenengooiers die wraak wil nemen.
Als HTM publiekelijk toegeeft het eigenlijk wel met Niessing eens te zijn, kunnen ze zichzelf wel opdoeken. Dan is meer dan de helft van hun klanten foetsie :mrgreen:
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Moslims woest op oud-presentator Edvard Niessing

Bericht door playertwo »

Dan is het in ieder geval lekker rustig in de trams. Men kan in de spits weer zitten, en je hebt geen beveiligers meer nodig :twisted: :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 92 gasten