OVer je reiservaringen in januari 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Daniel »

De t1518 stond vanmorgen geruime tijd met een defect te Amersfoort en was na een kwartier nog altijd niet vertrokken. Helaas was men dit keer minder snel met het aanpassen van andere treinen, waardoor de t1718 gewoon op het reguliere spoor binnenkwam en de t11618 naar spoor 5 ging. Reizigers van Schothorst naar Utrecht hadden hierdoor pech, want de aansluiting werd niet overgenomen.

Overigens lijkt de aanpassing in Apeldoorn wel goed te werken: de t1718 kwam ruim op tijd in Amersfoort aan wat in de eerste weken van de nieuwe dienstregeling wel anders was. In Utrecht was deze zelfs nog te vroeg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door MdJ »

De NO komt standaard met +1-2 binnen in Apd doordat er bij Apda gewacht mag worden op de rangerende s7000.

Vanochtend had mijn bus -2 bij mijn halte, -5 aankomst station. De t1725 had +5 in Apd (In Aml op tijd...) dus keurig een half uur te vroeg op de UT. :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door fogeltje »

Diamond rijdt niet meer op lijn 99 naar Nijmegen in de ochtend. Gevolg was een aankomstvertraging van circa vijf minuten. De eerste bus, gewone touringcar, was stampvol, de gelede erachter had nog plek zat over. Munckhof moet gaan rijden zoals Diamond dat deed. De voorste bus als een soort sneldienst en de grote bus de rest opzuigen. Of op zijn minst niet meer stoppen als zo een beetje alle zitplekken bezet zijn. Resultaat: iedereen kan zitten EN iedereen komt op tijd. Nu was iedereen te laat en de touringcar erg vol.
"Een touringcar is geen bus"
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Citaro »

Daniel schreef:Overigens lijkt de aanpassing in Apeldoorn wel goed te werken: de t1718 kwam ruim op tijd in Amersfoort aan wat in de eerste weken van de nieuwe dienstregeling wel anders was. In Utrecht was deze zelfs nog te vroeg.
Zie dat richting Amersfoort de t1600 en de t1700 2 min. eerder van spoor 3 i.p.v. 1 vertrekken, wat is hier het voordeel van? Ri. Dv vetrekt alles van spoor 4. De t7000 staat neem ik aan weer een tijdje te wachten/keren op het spoortje bij Centraal Beheer? Nog meer noemenswaardige wijzigingen?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Mikos »

Met de s1600 en s1700 kon je nogal last hebben van de s7000 als die iets aan de late kant was. Ook het leegmaken van die trein en dan afrangeren naar het kopspoortje kon vertraging opleveren. Door de Intercity's nu op spoor 3 af te handelen heb je een betere doorstroming.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door MdJ »

Mikos schreef:Met de s1600 en s1700 kon je nogal last hebben van de s7000 als die iets aan de late kant was. Ook het leegmaken van die trein en dan afrangeren naar het kopspoortje kon vertraging opleveren. Door de Intercity's nu op spoor 3 af te handelen heb je een betere doorstroming.
En de s1600 / s1700 kan al ter hoogte van de KoningStadhouderlaan gaan versnellen naar 130, bij een vertrek vanaf spoor 1 een keer bij de Laan van Spitsbergen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Jurre »

De Lions City's vallen sinds eind vorige week met bosjes weg in Hilversum. Vanmorgen tussen 5.45 en 10.00 (werk) maar één exemplaar gezien op busstation Hilversum. Net tijdens de avondspits zelfs geen enkele. Amba is taking over.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Daniel »

Mikos schreef:Met de s1600 en s1700 kon je nogal last hebben van de s7000 als die iets aan de late kant was. Ook het leegmaken van die trein en dan afrangeren naar het kopspoortje kon vertraging opleveren. Door de Intercity's nu op spoor 3 af te handelen heb je een betere doorstroming.
En dat scheelt dus aanzienlijk. Nu ik nog even in de planner kijk zie ik dat de t1718 vanmorgen zelfs al iets te vroeg in Amersfoort was terwijl hij de week voor de kerstvakantie doorgaans pas op de vertrektijd (dus met +2) binnenkwam.

Moet wel weer even wennen aan de reizigersverdeling. Kennelijk wordt er veel vanuit de stoptrein overgestapt in Apeldoorn en blijven die reizigers nu na het wisselen van perron bij de trap staan, want het was in het middelste stel een stuk drukker nu.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Etienne »

Het treinverkeer op de as Rotterdam/Den Haag - Gouda - Utrecht liep ook niet helemaal lekker. Wij zouden de t523 nemen, maar doordat een spoorwijziging niet werd omgeroepen, stapte we in de t2823 die met +11 bleek te rijden. In Alexander ging er weer een hele meute uit, om daar alsnog over te stappen op de t523. Eerst mocht echter nog de Sprinter naar Uitgeest voorlangs en dit zorgde ervoor dat t523 een vertraging van ongeveer 9 minuten kreeg, in Gouda Goverwelle werd de Sprinter uiteindelijk aan de kant gezet. Vanaf Den Dolder reden we ook langzamer omdat de s5600 er voor zat, deze werd in Amersfoort vastgehouden, zodat de vertraging in Zwolle nog ongeveer +6 bedroeg.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door VIRM »

Eerder vanavond twee ritjes met lijn 5 in Leiden gemaakt. Opvallend was dat in beide bussen de automatische halte-afroep het niet deed en in één van de bussen de CiÇo's het niet deden. Hoezo na twee weken alles op orde hebben?

Daarnaast vanavond voor het eerst in de 2de-klas 'lounge' hoek van de DDZ gezeten in de s2100 van Leiden naar Amsterdam. Beetje jammer dat de trein in Den Haag kennelijk niet was schoongemaakt.
Maar wat opvallend is: de loungehoek heeft dus ook een baggageplek. Maakt dit de trein juist niet geschikter voor de s2600 i.p.v. de s2100/s2200?
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door webguy »

Reed gisteren naar het spoorwegmuseum, maar is het normaal dat elke overweg wordt aangereden/op zicht wordt gereden daar?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door fogeltje »

Wat maakt Munckhof er een weer een puinhoop van zeg. Een kwartier vertraging. Als de eerste bus nu gewoon op tijd was aangereden, in plaats van te vroeg, dan had ik die nog gekregen. Die twee minuten verschil in vertrektijd zou waarschijnlijk een kwartier in aankomst gescheeld hebben.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Geert »

webguy schreef:Reed gisteren naar het spoorwegmuseum, maar is het normaal dat elke overweg wordt aangereden/op zicht wordt gereden daar?
Eergisteren nog niet (toevallig zondag in het spoorwegmuseum geweest). Maar misschien was het spoor inmiddels verroest en hadden ze detectieproblemen :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door webguy »

Normaal rijdt die trein niet maandag, dus misschien was er een deel buitendienst ofzo voor onderhoud? Wie weet... Duurde allemaal lang lang omdat er dus ook een aanwijzing moest gegeven worden.
Het was overigens een rit die aangekondigd was als met historisch materieel, maar het werd een SLT.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Fles »

fogeltje schreef:Wat maakt Munckhof er een weer een puinhoop van zeg. Een kwartier vertraging. Als de eerste bus nu gewoon op tijd was aangereden, in plaats van te vroeg, dan had ik die nog gekregen. Die twee minuten verschil in vertrektijd zou waarschijnlijk een kwartier in aankomst gescheeld hebben.

Jij komt precies OP vertrektijd bij de halte aan en wordt dan boos op de vervoerder als de bus net weg is? :lol:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door fogeltje »

Nee, ik had nog een minuut. Anders hoor je mij ook niet klagen. Bovendien wachten de meeste chauffeurs standaard als er nog een bus net binnenkomt (want hij reed aan op het moment dat bij ons de deuren opengingen). In de ochtend stapt er daar op het busstation van alles over. Als die tweede bus nu gewoon op tijd had gereden, was het allemaal al minder een probleem geweest. De pest met touringcarren blijft ook dat die niet op te roepen zijn (ik wist op het moment van vertrek al dat het wel erg krap zou gaan worden). Maar goed, laten we dit maar allemaal afschuiven op aanloopproblemen en onervarenheid van het personeel. Maar als dat volk net zo lang nodig heeft om te wennen als dat OAD volk toen, dan houd ik mijn hart vast :') Gelukkig rijden ze maar 1 rit (met twee bussen dus).

En ze moeten die gelede eens nakijken, want die achterdeur moest altijd een extra keer geopend en gesloten worden voordat de deuren dicht bleven, dat kost ook redelijk wat tijd in de toch al krappe en drukke ochtendspits.

Dat wachten of op tijd of zelfs te laat wegrijden doen ze overigens alleen als ik er al in zit :')
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Fles »

Ik hoor het al, er is heel wat aan de hand ;)
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Edwin »

Jurre schreef:De Lions City's vallen sinds eind vorige week met bosjes weg in Hilversum. Vanmorgen tussen 5.45 en 10.00 (werk) maar één exemplaar gezien op busstation Hilversum. Net tijdens de avondspits zelfs geen enkele. Amba is taking over.
Amba's uit Zuid-Holland Noord en IJsselmond?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door iljitsch »

Vanmorgen weer eens naar Utrecht, deze keer met de tram van halte De la Reyweg naar Den Haag CS. Eerst kwam iets voor negenen RR 2, die tot de nok toe vol zat en waarvan het tweede stel deuren buiten werking was. Het duurde dus nogal even om iedereen die meewilde erin te schoenlepelen. Drie minuten later kwam RR 4, zeeën van ruimte, ik kon gewoon zitten. (Voor zover dat gaat met die minimale knieruimte in een vierzitje.)

Alles reed verder netjes op tijd. Terugweg nog even langs Woerden gegaan "welkom in de intercity naar Leiden die op tijd vertrokken is". Gelukkig kon ik nog in steenkolenduits een mevrouw duidelijk maken dat dit niet de trein naar Oberhausen was, maar dat die hierna kwam op hetzelfde perron. Twee keer gecontroleerd, overigens, de tweede keer een conducteur versterkt met twee beveiligers. Zie verder mijn 3G-opmerkingen elders.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Edwin »

RR 2 was met de GTLs nog 8x per uur in de spits maar nu terug naar 6x per uur. Omgerekend kan die nu ongeveer 100 minder zittende passagiers vervoeren. Tevens is zo'n vierszitje niet handig voor mensen met lange benen (incl. ondergetekende). Geef mij liever maar zo'n GTL. Remt ook veel fijner.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Suus »

iljitsch schreef:Twee keer gecontroleerd, overigens, de tweede keer een conducteur versterkt met twee beveiligers.
Dat is een S&V-team, die zie je regelmatig voorbij komen om treinen eens goed door te lichten :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Die had ik trouwens op mijn reis over de Hanzelijn laatst ook. Zowel heenweg in de IC vanaf Dvd als terugreis in de Sprinter vanaf Zl.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Karl »

Had laatst een S&V-team in de trein van Ut naar Rtd. Vraag mij af wat zo'n S&V-team nou oplevert, in elke bak een zwartrijder? Of in elke bak twee? Verschilt dat nou van 's ochtends tot 's avonds? Boven of onder in een dubbeldekker? Meer in IC's? Meer in Sprinters?

Overigens nog wel lachten om zo'n S&V-figuur; in het viertje voor mij zat een man zonder ingecheckt te hebben, dus die kreeg een UvB'tje. Vraagt die S&V'er "Waar ben je geboren?" Antwoord die man, "Sierra Leone"; vraagt die S&V'er, "Zit je me nou in de maling te nemen?"; zo ging het nog een tijdje door en het gesprek vorderde niet echt vriendelijk: "Luister, ik wil nù weten waar je geboren bent!" Komt een andere S&V'er die bij de deur van de bak stond: "Schrijf gewoon Sierre Leone op, dat is een land in Afrika."; "Hoe schrijf je dat?" Ik had mijn theater weer gehad die dag. :mrgreen:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door ODRAIL »

Hmm, ik snap niet wat een S&V-team in een trein doet. S&V-teams horen toch op stations thuis?
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Is goed voor het schrikbewind wat de NS wilt voeren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten