OVer Missers in de Reisinformatie #26

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Vinny »

Vroeger werd Rotterdam Delfste Poort ook Rotterdam D.P. genoemd. En Amsterdam Muiderpoort nog steeds wel MP. Wellicht is dat een idee om dit breder uit te rollen? Amersfoort SH en VH krijg je dan. Ik vind er wel wat voor te zeggen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Justin »

Ja, heerlijk, die volle CTA bak op Rta destijds (en vooral omdat het een kleinere CTA was), zeker nadat Amsterdam Holendrecht geopend werd.
Stond op een gegeven moment.

Capelle S, Nieuwerkerk a/d IJ, Gouda
-Goverwelle, Woerden, Breukelen
Abcoude, Holendrecht, Bijlmer
Duivendrecht, Amstel, MP

Of iets in die trant...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Meltrain »

Net zat ik in RET-lijn 183 richting Barendrecht, toen bij Keizerswaard de automatische omroep zei: "U bevindt zich in buslijn 183 richting Ridderkerk Donkersloot."
Ehm, voor de helft goed. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Daniel »

Bij halte Rotonde IKEA in Amersfoort heeft men recent een abri neergezet die ook voorzien is van een lijnennetkaart. Niet dat je daar veel aan hebt, want het is een kaart van het gebied tussen Amersfoort en Utrecht in waarop Amersfoort ergens rechtsbovenaan voor driekwart van de kaart af valt :P En dat bij een halte waar uitsluitend stadsbussen komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Daniel »

Arriva roept in z'n treinen bij station Kesteren twee keer de busaansluitingen om, maar het station zelf wordt nooit omgeroepen... klein bugje. Net als dat het in Tiel natuurlijk wat overbodig is om "reist u verder met een Arriva trein, check dan pas uit op de eindbestemming" om te roepen.
Voor wat betreft de bussen wordt daar alleen de richting Buren omgeroepen, volgens mij kan je er toch heel wat meer kanten op. Daarbij verwijst de omroepstem naar het display in de coupé voor de aansluitingen, maar die verschenen daar niet op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Gekko123 »

Vandaag een ritje gemaakt met lijn E van de RET. Het viel mij op dat er bij station Rodenrijs met geen woord wordt gerept over een busstation, terwijl dat bij Berkel Westpolder wel het geval is. Alleen jammer dat juist bij Rodenrijs tegenwoordig een busstation ligt. Bij Berkel Westpolder komt alleen lijn 174 nog.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Justin »

Bij Kesteren, kon je toch altijd de bus naar Tiel of Wageningen pakken? Deed dat nog wel eens in de tijd dat ik in Wageningen werkte... Maar in welke richting heb je het over? Richting Arnhem of Richting Tiel?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Daniel »

Ik ging gisteren richting Tiel. Bij Kesteren wordt een aansluiting op de bussen naar Rhenen en Echteld omgeroepen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
greyhound
Berichten: 94
Lid geworden op: do 11 sep 2008, 21:23

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door greyhound »

Bij arnhem velperpoort werd in de breng trein omgeroepen dat je niet moet vergeten uit te checken bij de Hermes en Arriva paal.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Ardan »

Ehm sorry, maar ik zie de fouten niet bij de bovenstaande twee berichten?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Daniel »

De fout zelf staat ook niet in het laatste bericht van mij, dat was slechts een reactie op de vraag van Justin over de richting en aansluitingen. In 't bericht daar weer boven staat'ie :wink:

Wat het bericht van Greyhound betreft: er bestaan geen Arriva/Hermes cico's, op die dingen staat gewoon Arriva/Breng :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Edwin »

Gekko123 schreef:Vandaag een ritje gemaakt met lijn E van de RET. Het viel mij op dat er bij station Rodenrijs met geen woord wordt gerept over een busstation, terwijl dat bij Berkel Westpolder wel het geval is. Alleen jammer dat juist bij Rodenrijs tegenwoordig een busstation ligt. Bij Berkel Westpolder komt alleen lijn 174 nog.
Op Laan van NOI wordt ook niet omgeroepen dat je ook op een bus kan.overstappen. Vinden ze bij RET onbelangtijk.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door 010jongen »

Volgens mij was infoxx vandaag goed van slag. Hele dag rare bestemmingen gezien zoals Gouda Jaarbeursplein en Montfoort jaarbeursplein. Verder ook veel bussen met defecte ov chip apparatuur en geen dienst.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Daniel »

Dat laatste kan best gewoon een hangend display zijn, is wel vaker voorgekomen. Verbaas me er ondertussen niet meer over: kom elke dag wel iets afwijkends tegen op of een GVU- of een Connexxion-bus in Utrecht.

Vanmiddag voor het eerst in de nieuwe dienstregeling een lijn 1 langs zien komen en daarbij viel op dat deze niet meer een wijknaam filmt maar de versie zoals bij Connexxion gebruikelijk toont. Oftewel, "1 Utrecht IJsselsteinlaan" i.p.v. "1 Hoograven"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door 010jongen »

Dat laatste was ook het geval op voorne putten. Van veel mensen gehoord dat ze gratis konden reizen.

Dat van lijn 1 had je ook een tijdje bij lijn 3 (Utrecht Mecklenburglaan). Op de DRIS panelen wordt lijn 1 richting hoograven aangegeven als 1 Utrecht.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Raymond »

Ondanks het nieuwe wijzigingsblad stond de s3500 in Eindhoven op de Actuele Vertrektijden en op alle reisinfo van Infoplus nog met de oude vertrektijd aangegeven. Dat terwijl wél de moeite was genomen om op de ARGOS-borden (+ reisplanner) te zetten dat die IC voortaan om .17 en .47 vertrekt.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door VIRM »

Maar even een positieve opmerking: ik was eerder vanavond op het busstation van Leiden. Het viel op dat er ein-de-lijk een zichtbaar scherm is met een overzicht van de eerstvolgende tien bussen. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door hauptbahnhof »

Zijn dat actuele tijden?
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door VIRM »

hauptbahnhof schreef:Zijn dat actuele tijden?
Yups! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door fogeltje »

Infoxx in Hermes lijn 121 was vanmorgen even de weg kwijt, ondanks dat we gewoon op de route zaten. Bij instap werkte het scherm nog goed maar na Boekel viel me op dat het scherm opeens zwart was met "Routeinformatie kan niet worden getoond" of hoe die tekst ook precies gaat...krijg je oa altijd als je een omleiding moet rijden en de GPS de route niet meer kan vinden. Even later was het weer terug maar zou de volgende halte Nuenen Busstation zijn en de verwachte aankomsttijd in Uden was aan die situatie aangepast (terwijl het bij vertrek juist werd weergegeven). Ik keek even op de app en bij mijn vertrekhalte stond de betreffende rit vermeldt met +30 terwijl we dus echt gewoon onderweg waren. Minuutje later had het systeem hersteld, de juiste volgende halte werd getoond, de juist te verwachten aankomsttijd werd getoond en in de app was de rit weer verdwijnen bij haltes die we al gepasseerd waren.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Anne »

Zondag 6 jan is bij HTM de nieuwe tramdienstregeling ingegaan.
Ze kunnen dit nog steeds niet op hun site weergeven.
Op 6 januari wijzigen voor alle tramlijnen de vertrektijden. Door de grote wijzigingen en technische problemen staan de nieuwe vertrektijden nog niet op onze website.

Vanaf 6 januari rijden tram 9, 15, 16 en 17 een andere route door het centrum van Den Haag door de werkzaamheden bij de Bosbrug. Tevens vervalt tram 10 omdat deze grotendeels wordt overgenomen door de routewijziging van tram 17. Hiervoor zijn alle vertrektijden van alle tramlijnen aangepast.

In verband met technische problemen is het momenteel niet mogelijk de nieuwe vertrektijden en gewijzigde routes van de tramlijnen op onze website te tonen.

Wij adviseren u voor uw reisadvies naar de website van OV9292 te gaan, die wel de nieuwe vertrektijden in hun planner heeft kunnen verwerken. Ook zijn er papieren dienstregelingen beschikbaar via de HTM Servicepunten op CS, HS en in de Wagenstraat. Of als PDF, klik hieronder voor de overzichten van de lijnen. (bestanden openen in een nieuw venster)
Gelukkig nog wel als PDF te laden, maar dat is niet per halte.

Opvallend bij de folder van lijn 6 is dat in de routestrip na Leyenburg nog de halte Gemaal wordt aangegeven. Deze wordt ook op de infoschermen in de trams getoond. Maar Leyenburg is de laatste halte.
Ook zijn in de routestrip de haltes Hobbemaplein en Om en Bij omgedraaid.

In de tabel richting Leidschendam staat MCH Antoniushove 2 x. Tussen V en A zit daar 1 a 2 minuten :?: .
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door hauptbahnhof »

Op de GVB-site staan er nieuwe (tijdelijke) dienstregelingen van lijn 12 en 14 door de werkzaamheden in de Admiraal de Ruyterweg.
Alleen klopt de dienstregeling van lijn 14 niet. Op de heenweg heeft lijn 14 een minuut bij gekregen en terugweg 2. Plus dat het stationnement op Flevopark langer is (om eventuele vertragingen op te vangen vooral). Hierdoor heeft lijn 14 een omlooptijd van 2 uur gekregen, terwijl op de site een omlooptijd van 1:50 wordt gerekend. Op zich is dat niet zo erg voor de passagier, alleen kloppen de A-voetnoten niet (inzet oud type materieel - hoge vloer). Die gaat er nog van een omloop van 1:50 uit.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door ODRAIL »

Zag vandaag lijn 35 (van de RET) en lijn 383 (van Arriva) beide rijden met lijnnummer maar zonder bestemming :? .
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door VIRM »

Hmmm... Nog nooit een dergelijke vorm gezien wat betreft werkzaamhedenmeldingen op m.ns.nl:
Haarlem-Amsterdam Centraal

Wanneer: in de nacht van woensdag 9 op donderdag 10 januari na 00.45 uur
Oorzaak: diverse onderhoudswerkzaamheden
Advies: U kunt gebruik maken van de overige treinen en de bussen
reis met de NS-bus
tussen Amsterdam en Leiden Centraal kunt u omreizen via Schiphol

Extra Reistijd: een kwartier tot drie kwartier
Logistieke informatie:
verbust zijn treinen: 2199, 2695, 5484 en 6378
Lokale informatie:
niet van toepassing
NS-bushalteplaatsen:
Asd: voor Barbizonhotel, naast de St. Nicolaaskerk
Ass: bij het Carrascoplein
Halfweg: OV-halte Haarlemmerweg t.h.v. Sugar City
Hlms: halte langs de snelweg A 205
Hlm: voorkant station (uitgang centrum)
Had: bushalte stationsplein
Hil: voorkant station
Vh: parkeerterrein aan de Componistyenweg
Ledn: voorkant station
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door webguy »

Vast een foutje, nu al weer vervangen door de normale - korte variant.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten