OVer je reiservaringen in januari 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door fogeltje »

Fles schreef:Ik hoor het al, er is heel wat aan de hand ;)
Ja, ik moest helemaal via CS omdat in Dukenburg de bussen net weg waren :cry: Overigens moet ik dan meteen eerlijk bekennen dat de drukte wel reuze mee wil, ondanks dat de vakantie voorbij was. Het zou door de tentamenperiode kunnen komen (maar volgens mij zijn er deze week nog wel colleges) of de nieuwe halte van lijn 10 zorgt wel degelijk voor een goede spreiding.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Daniel »

In de t559 viel me op Utrecht C. in de achterste bak van het voorste stel op de bovenverdieping een vierzit op die was afgezet met roodwit lint, dat kom je ook niet elke dag tegen. Neem aan dat dit stel voor herstel (er was daar ongetwijfeld iets stuk) naar Onnen gedirigeerd is met deze trein en niet nog dagen zo rond blijft rijden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Klaasje »

Dat heb ik een keer in een bus gezien. Toen waren de stoelen ook bepaald niet meer schoon. Daarna nooit meer gezien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Suus »

Overdag gaat het allemaal net op de zuidtak, maar in de avonduren hebben de sprinters tussen Schiphol en Weesp belachelijk veel rijtijd, gewoon niet normaal :shock:

Je staat gemakkelijk een minuut of twee-drie te pauzeren op zowel Amsterdam Zuid als Duivendrecht om niet te vroeg te vertrekken. Helaas wel op een tijdstip dat je alleen nog een broodje Dönor kan verkrijgen op Drek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door JWM »

Er zit tenminste nu een zaak. Dat hoekje heeft jarenlang leeg gestaan.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door fogeltje »

Net moeten staan in de Nijmeegse lijn 9 van Dukenburg richting CS. Dat heb ik niet vaak meegemaakt. Gelukkig zag achter ons zowel lijn 11 en 13 de weg op draaien, dus bij de halte Meentstraat ben ik voor het laatste stuk overgestapt :) (lijn 11 en 13 stoppen recht voor mijn eindbestemming, met lijn 9 moet ik een stuk lopen).
"Een touringcar is geen bus"
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Justin »

Gisteren per stom toeval een half uur later vanuit huis weggegaan naar werk. Op Geldermalsen bleek buslijn 47 naar Gorinchem van 8.42 niet te rijden doordat de chauffeur onwel was geworden. Normaal zou ik die dus hebben, maar het werd dus sowieso 9.12... en als ik kies tussen 30 minuten in bed en 30 minuten op de tocht wachten, zou ik het wel weten...

Wel een Beetje jammer voor een collega die wel al die tijd had moeten wachten op Geldermalsen.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Michael »

Het was gisteren zo druk in Fyra t954 dat ik van Schiphol tot Rotterdam moest staan. Verder reden we via Dordrecht naar Breda omdat er op de HSL een trein defect stond.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Milco »

Vanmiddag op station Almere Oostvaarders terwijl ik op lijn 1 stond te wachten:
Lijn 5 komt aanrijden vanuit de Oostvaardersbuurt, keert zoals gewoonlijk op het busstation en rijdt naar z'n halte om na enkele minuten te vertrekken, weer richting Oostvaardersbuurt. Zo'n twee minuten voor vertrektijd zie ik lijn 5 de deuren sluiten, de chauffeur rijdt opnieuw een rondje over het busstation en stopt vervolgens opnieuw op zijn halte om de deuren weer te openen en de vertrektijd af te wachten.

Waar dit nou goed voor was... ik weet het niet :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Edwin »

Vanochtend werd de t722 op Leiden opgeheven vanwege een defecte trein tussen DH CS en Leiden CS, terwijl vlak voor aankomst op Leiden, volgens @NS_online, het probleem was opgelost. De 722 stond op 8b en ging leeg verder richting DH CS. Iedereen naar DH CS werd in de lege sprinter op spoor 9b gepropt door een S&V-team. Terwijl er op de borden Niet Instappen stond en Tuffy omriep dat de sprinter naar DH CS nog zou komen. Uiteindelijk werd er "live"omgeroepen dat de sprinter die nu nog op spoor 10A (geen perron) stond te wachten als sprinter naar DH CS zou gaan en dat de sprinter op 9b leeg moest en dan de sprinter van 10A naar 9B kon. De t2235 waarin ik op 8A overstapte vertrok met +10. Op de Vink werd de sprinter (die van 10A en daarna 9B) alsnog opgeheven en stond het er zwart van de mensen.

Op Schiedam gaf de OBIS in de t2235 iets geks aan. Opeens was Blaak uit de routestrip gehaald. De reisplanner gaf dit zelfs aan:

Afbeelding

Op Rotterdam Centraal werd de t2235 ook opgeheven en was het wachten op de volgende trein, de IC naar Vlissingen. alle TBPs veranderde net van Niet Instappen naar Vlissingen. Behalve de voorste TBP, die bleef Niet Instappen tonen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door VIRM »

Even een vraagje: zitten de deuren-open knoppen bij de NID/DDZ nu op dezelfde plekken als bij de DDAR?
Ik weet niet of het kwam doordat het donker was op het perron of dat die knoppen niet goed contrasteren met de kleur eronder, maar ik kan ze neit vinden. -o- Misschien is zo'n SLT-knop op de deur nou gek niet: geen gezeik met of de knop nou links of rechts van de deur zit...
Beul van de blindegeleidelijn
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Edwin »

Zelfde plek volgens mij, maar de WCs zijn groter geworden waardoor ze soms bijna verstopt zijn.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Ik denk dat hij de buitenknoppen bedoelt.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Milco »

Bijna alle knoppen zitten rechts. Alleen de knop van de deur bij de machinistencabine (niet in het motorrijtuig, maar het andere rijtuig) zit links. En bij het motorrijtuig zit de knop van de deur bij de bakovergang ook links. De rest zit rechts, als ik het goed zag op mijn video op YouTube, waar twee NID-treinen vanaf Lelystad Centrum vertrekken.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door ODRAIL »

Door een vertraging bij de RET vanochtend kon ik een metro eerder pakken dan de bedoeling was met als gevolg dat ik met -5 op mijn eindbestemming aankwam :wink: .
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door fogeltje »

Vanavond reed lijn 121 akelig op tijd in de avondspits. De rit van 18:00 is normaal zwaar vertraagd, was nu slechts 3 minuten te laat bij mijn halte en te vroeg in Uden op het eindpunt. Ook rijdt de gelede er niet meer op maar gewoon een Amba. En de beruchte rit van een half uur later leek volgens de app ook slechts met enkele minuten vertraging te rijden. De nieuwe dienstroosters hebben schijnbaar toch wat effect of de avondspits was gewoon rustig, want normaal hebben die ritten gemiddeld +10 bij aankomst eindpunt.

Op lijn 99 reed helaas een brakke Citaro. Op de Nijmeegse lijn 6 dan weer drie blauwe Breng Direct bussen :') Dat had ik liever anders gezien (een van die Breng Direct bussen op mijn 99 rit :')) Mij valt overigens op dat nu de vakantie voorbij is er weer veel Citaro's op de 99 rijden, in de vakantie was het vooral MAN (gewoon, niet de luxere variant), dat was toch wel fijn.
"Een touringcar is geen bus"
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door iljitsch »

Komt zojuist een fyra op Leiden voorbijrazen... Richting Amsterdam. Of misschien leeg materieel, ik geloof dat de binnenverlichting uit was.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Ronald »

Sinds de nieuwe dienstregeling klopt er geen moer meer van de rijtijden van mijn buslijn. Sowieso zijn die veel te krap zodat het maar afwachten is hoelaat je aankomt. Al vaak een aankomstvertraging van 10 minuten gehad, en dat bij een 10-minutendienst...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Geert »

Twee keer gegokt en verloren, gisteravond en vanmorgen :(
Gisteren: s1900 naar Den Haag had in Rotterdam +10, dus ik had maar de s5000 genomen. In Den Haag HS stond de s1900 naast ons en mocht eerst vertrekken naar Gvc. Goed bijgestuurd dus, maar ik zat niet in die trein ;)
Vanmorgen: ik wilde de s1900 naar Rtd nemen vanaf Gvc. Na sleutelen hoorde ik een bericht over de porto dat de dodeman was uitgevallen, en even later dus ook het onvermijdelijke omroepbericht dat er een technische storing was. Toen maar richting de s5100 gelopen aangezien ik aannam dat die wel voor de s1900 uitgestuurd zou worden. Rond vertrektijd bleven we echter wachten en twee minuten na vertrektijd moch de s1900 vertrekken. En ruim daarna mocht de s5100 eens weg... Die reed dus al met +5 en naar de aansluiting met de s2200 kon ik fluiten. Beetje jammer allemaal...
-o-
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door iljitsch »

Gister stond ik op Den Haag HS, en de trein naar Amsterdam van 14.13 u stond aangegeven met +5. De trein naar CS van ook 14.13 u stond ruim op tijd langs het andere perron, dus ik vroeg me af of ze die gingen laten wachten op die naar Amsterdam of niet. Niet dus, hij vertrok 10 seconden voor tijd. Leek me op zich de juiste beslissing, want niet heel veel mensen zullen op HS over willen stappen naar CS. Totdat de trein naar Amsterdam 30 seconden later al arriveerde. Ze hadden dus die andere trein maar een minuut ofzo hoeven laten wachten om die aansluiting te bewaren.

Op de terugweg wilde ik in eerste instantie via Amsterdam Zuid reizen, tot ik bedacht dat daar 's avonds waarschijnlijk maar twee treinen per uur naar Den Haag gaan. Leek me dus handiger om via Amsterdam CS te gaan, waar je keuze uit meer treinen hebt. En inderdaad: tussen elf en twaalf 's avonds twee treinen naar Den Haag CS en twee naar Den Haag HS. Alleen vertrekken die 2 minuten na elkaar!!! Wat is dit nu weer voor reizigersonvriendelijke dienstregeling? Is het teveel gevraagd die twee treinen een kwartier te verschuiven zodat mensen die ofwel via Gv ofwel Gvc kunnen reizen de helft minder wachttijd hebben?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Thom91 »

Geert schreef:Twee keer gegokt en verloren, gisteravond en vanmorgen :(
Gisteren: s1900 naar Den Haag had in Rotterdam +10, dus ik had maar de s5000 genomen. In Den Haag HS stond de s1900 naast ons en mocht eerst vertrekken naar Gvc. Goed bijgestuurd dus, maar ik zat niet in die trein ;)
Vanmorgen: ik wilde de s1900 naar Rtd nemen vanaf Gvc. Na sleutelen hoorde ik een bericht over de porto dat de dodeman was uitgevallen, en even later dus ook het onvermijdelijke omroepbericht dat er een technische storing was. Toen maar richting de s5100 gelopen aangezien ik aannam dat die wel voor de s1900 uitgestuurd zou worden. Rond vertrektijd bleven we echter wachten en twee minuten na vertrektijd moch de s1900 vertrekken. En ruim daarna mocht de s5100 eens weg... Die reed dus al met +5 en naar de aansluiting met de s2200 kon ik fluiten. Beetje jammer allemaal...
-o-
Dat soort dingen heb ik echt afgeleerd, ik wacht altijd in dezelfde trein want die mag vaak er altijd nog voor. Zeker als de andere optie een sprinter is.. ;)
Komt wel goed schatje.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Citaro »

Was gisteren aan het begin van de middag even in Apd en alle 4 keren dat de s7000 aan kwam op spoor 1, keerde hij ook op spoor 1, dus niet via het spoortje bij Centraal Beheer en dan weer vertrekken ri. Es vanaf spoor 4. Een kerende s7000 op spoor 1 zit ik ook niks in de weg, ook niet als de s1500 rijdt. Heb het nog even gevraagd aan de mcn, maar die gaf aan ook niet te weten waarom dit zo was en vertelde dat ie onderweg naar Apd op de hoogte was gebracht van de wijziging. Vraag me alleen wel af hoe ze het met eventuele vertragingen van s7000 of s1500 gaan doen, dan komt keerspoor Centraal Beheer weer in beeld lijkt me. Voor de reizigers met de s7000 terug ri. Es is het ook prettiger, aangezien ze al eerder in kunnen stappen. Weet iemand hier meer van en of het een incident was of iets structureels?
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Thijs »

Het is onwenselijk om de s7000 structureel in Apeldoorn vanaf spoor 1 te laten vertrekken omdat:
- Het sowieso niet past als de Internationale trein s140 uit Berlijn rijdt
- Je een 2-minuten overkruis hebt met het goederenpad naar Amersfoort over spoor 2
- Daarna ook nog de s1500 kan hinderen (weinig minuten tussen)
- Overstappers vanuit Amersfoort door de tunnel moeten gaan. As de s7000 zoals gewoonlijk vanaf spoor 4 vertrekt is er een overstap op hetzelfde perron en dat is wel zo prettig.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Fles »

Gisteravond weer fijn op een +10 getrakteerd dankzij een goederentrein voor ons :x schijtgoederentreinen heel de tijd :x
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Geert »

Thom91 schreef:Dat soort dingen heb ik echt afgeleerd, ik wacht altijd in dezelfde trein want die mag vaak er altijd nog voor. Zeker als de andere optie een sprinter is.. ;)
Tja, de resultaten zijn erg wisselend. Ook vaak zat meegemaakt dat ik wel in de trein bleef en dat er eerst van alles voor gestuurd werd...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten