Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Geert »

Nu we het toch over werkzaamheden en verstoringen hebben: komend weekend wordt echt rampzalig, ze zijn overal bezig. Als extra is daar nog bijgekomen dat a.s. zondag t/m 13 uur geen treinverkeer is tussen Zwolle en 't Harde om bommetjes op te ruimen. Ik vraag me af op de serie 690700 (die dan Leeuwarden/Groningen - Zwolle - Utrecht rijdt ivm werkzaamheden bij Baarn) wel rijdt tot 13 uur, je houdt dan immers een extra trein voor het enorme traject Amersfoort - Utrecht v.v. die totaal niet in patroon ligt. Lijkt me niet erg zinnig om die dan te laten rijden :lol:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Ruben »

Nee hadden we het ook al in het andere topic over, dat ding sluit nergens op aan wat handig is ter vervanging voor de niet-rijdende NoordOost richting Amsterdam.
Sinds de t1500 ook niet rijdt, vraag ik me af of ze rekening gaan houden met de extra drukte op Dv - Amf.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Geert »

Ah, ik zie het (ben nog aan het bijlezen :P). Daar maar verder dan. :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Caspar »

Wel leuk dat morgen oude tijden herleven met een IC Heerlen/Maastricht- Zandvoort aan zee :)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Jurjen »

Hoe kom je daar bij, dan? Het klopt sowieso niet: er rijden geen treinen tussen Ht en Ehv...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Caspar »

Ow ik heb niet langer gekeken dan mijn neus lang is. De (omgenummerde) 800-serie rijdt vanaf Asd door naar Zvt morgen.
(maar begint dus in Ht)
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door playertwo »

Tja daar mag je de A1-GP in Zandvoort dankbaar voor zijn :D
De boekjes zullen vast nog wel in de CTA's zitten, dus dat is in ieder geval geen probleem meen ik aan :mrgreen:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Jurjen »

NS-Reiziger schreef:Ja vanaf Bentheim idd. Dus kennelijk is het niet mogelijk om de aansluitende IC te halen in Amf als je vanaf Asd reist.
Welnu, ik denk dat die noot over trein t141 bedoeld is voor de zondag; dan wordt het lastig namelijk. Op zaterdag haal je 'gewoon' in 8 minuten de overstap van trein t1519 op trein t1719, en moet er geen probleem zijn.

Op zondag daarentegen is volgens de NS reisplanner de enige trein die vanuit Asd gehaald kan worden trein t143. Treinen t141, t145 en t147 kunnen niet gehaald worden. Vanuit Amersfoort kunnen treinen t145 en t147 wel gehaald worden, maar ook trein t141 niet. Trein t141 is alleen voor reizigers uit Almelo te halen... Aldus ns.nl.

Bahn.de geeft op zondag voor zover ik zie alleen trein t145 en stuurt je verder via Venlo/Arnhem-Duisburg...

Ach, laten we van 't weekend maar gewoon niet naar Berlin gaan. Of vliegen. Wel zo makkelijk...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Aking »

Er was vanavond laat wat loos in Kampen... gevolg:

- Trein t8584 kwam in zn geheel niet opdagen
- Trein t8586 kwam pas rond 23:40 opdagen (+10)
- Hierdoor was mijn aansluiting in zwolle (t784) al enige tijd weg
- Trein t5688 en t10783 waren bij aankomst te Zl ook al weg

Hierdoor zat ik met de Hc van de trein uit kampen in een taxi naar zeist (al ging zij er onderweg al uit)
en degene met wie ik was samen met de Mcn van die trein en nog een andere jongen in een taxi naar leeuwarden :roll:

Weer een duur avondje dus voor de ns... mijn rit was iig ruim 160 euro :roll:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Caspar »

Zijn er niet vaste prijsafspraken tussen NS en taxibedrijven voor bepaalde trajecten, dus dat niet het bedrag op de meter wordt afgerekend? Ik heb eens gehoord dat het voor taxibedrijven in ieder geval geen lucratieve ritjes zijn.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Aking »

Dat vertelde de chauffeur me vannacht inderdaad ook... NS berekent de afstand tussen station a en b en betaald daar bedrag x voor... het is aan een taxibedrijf om daar al dan niet akkoord mee te gaan

Maar toch staat zo'n bedrag altijd wel leuk :P
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door tsov »

't Zullen ook geen lucratieve ritjes zijn omdat die taxi waarschijnlijk vanuit de buurt van Zwolle komt en dus vanaf Zeist weer leeg terug zal moeten naar huis :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Aking »

Ik hoorde van die vriend van me dat zijn chauffeur vertelde dat NS 20% van die prijs betaald :shock:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Justin »

Dat is iig een flink bedragje, 160 euries!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Caspar »

Ik meen voor Amsterdam- Alkmaar 17,50 euro ofzo.(wat de taxi er van overhoudt) Een contract wat nog stamt van voor de invoering van de Euro is daar de oorzaak van :lol:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Ruben »

De beperkingen tussen Almelo en Hengelo als gevolg van een defect viaduct zijn voorbij.
Het treinverkeer is volledig hervat.
Jaaja. Wat doet een viaduct wat het nu niet meer deed dan, behalve stilliggen?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door tsov »

Op de radio hadden ze het over een beschadigd viaduct, dat klinkt wat logischer :P
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door JeePee »

Hmm een kapot viaduct komt in Hgl wel vaak voor naar mijn mening...
treinbruno
Berichten: 73
Lid geworden op: za 29 mar 2008, 12:30
Locatie: Lokeren (belgie)

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door treinbruno »

benelux 9232 bestond vandaag uit niet HSTinterieur gepimpte ICRm rijtuigen :D
en ook 2 stuurstanden getrokken door een 11
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Vinny »

Het is duidelijk dat de Beneluxtreinen aan het einde van hun levensduur zijn. De stuurstanden en de loc's leveren steeds meer kuren op. Ik denk dat er uiteindelijk niet aan te ontkomen valt dat er structureel binnenlands mat. moet worden ingezet (met overstap in Roosendaal) als de HSL zuid nog veel langer niet in dienst blijft...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Caspar »

Maar wat voor degelijk Belgisch mat kan er in Roosendaal komen? Die moderne rijtuigen l11 (uit mijn hoofd) die ook Brussel- Maastricht rijden zullen daar wel niet over zijn.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door playertwo »

AM75 (Varkensneuzen) heeft toelating tot Rsd (rijden tussen Rsdg en Rsd op half vermogen)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Caspar »

Ja maar dat is dus ouwe zooi vind ik, wat je niet wenst op een internationale route met veel zakenreizigers.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Vinny »

Liever een oude trein dan geen trein :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Ruben »

Vinny schreef:Het is duidelijk dat de Beneluxtreinen aan het einde van hun levensduur zijn. De stuurstanden en de loc's leveren steeds meer kuren op. Ik denk dat er uiteindelijk niet aan te ontkomen valt dat er structureel binnenlands mat. moet worden ingezet (met overstap in Roosendaal) als de HSL zuid nog veel langer niet in dienst blijft...
Wat is het probleem? We hebben nieuwe TRAXX locomotieven waar in principe niks mis mee is. We hebben het ergens anders hier al over de vertragingen van de Beneluxjes gehad, waar een Belg heeft aangegeven dat dit niet door defect mat komt maar door slecht geplande personeelswissels e.d.
Het is waar dat de stuurstanden en oude locomotieven aan hun eind zijn, houden we over ICRm met TRAXX. Moet niks mis mee zijn en kan ook prima de grens over.
treinbruno schreef:benelux 9232 bestond vandaag uit niet HSTinterieur gepimpte ICRm rijtuigen :D
en ook 2 stuurstanden getrokken door een 11
Dat is dus structureel zo, waarbij op de buitenkant stond/staat dat de betreffende rijtuigen eigenlijk niet 'hier horen' maar voor de HSL bedoeld zijn.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 47 gasten