Bordjestopic #7

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Ronald »

Maar daar zit wel wat meer "hoger hangend fruit" (spitsstationnetjes en dat soort ongein...)
Ik ben trouwens maar even met een inhaalslagje Nederland begonnen, anders komt dat nooit af.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Suus »

Het meeste is in Nederland wel laaghangend fruit ja, in de halfuurlijkse trein zitten en de meeste komen vanzelf wel voorbij. Bij de knooppunten even naar buiten voor de letters, her en der nog een stationsgebouw waar wat leuks opzit, maar daar blijft het ook bij. Er zijn twee stations die niet op de gelinkte kaart staan waar wel bordjes staan, dat zijn Heerenveen IJsstadion (dat wordt trouwens aanstaand weekend bediend als ik mij niet vergis) en Rotterdam Stadion waar wel bordjes staan maar zeer uitzonderlijk treinen stoppen, dat is misschien nog wel het moeilijkste van de stations die bediend worden :P

In de categorie hogerhangend fruit kom je al snel bij gesloten stations langs bestaande lijnen en opheven spoorlijnen. Dat zijn wel de leukste trouwens, maar dat kost echt veel tijd :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Ronald »

Ik vond de lijntjes naar Roodeschool en Delfzijl ook wel lastig trouwens. Soms wordt er links langs een eilandperron gestopt en soms rechts. En in de Spurts kun je eigenlijk alleen fatsoenlijk rechts zitten...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Fles »

Ronald schreef:En in de Spurts kun je eigenlijk alleen fatsoenlijk rechts zitten...
Daar moet je niet op letten. De gouden regel is "In een land waar de treinen rechts rijden moet je links zitten, waar ze links rijden moet je rechts zitten." En altijd achteraan in de trein.

Overigens wordt op de NNL overal gestopt dus aan de tijd zal het niet liggen. Hoogstens de smalle perrons waardoor de borden te dicht voor je neus langs komen, dat is wel irri ja.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bordjestopic #7

Bericht door deadlock »

Ik ben met Fles in deze *O*
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Fles »

Natuurlijk ben jij met Fles in dezen, Fles is de Bordjesmeister namelijk :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Suus »

Ik zit bij Arriva als het kan op de vierzitter achter het toilet, kan je direct naar het raam aan de andere kant lopen want daar zitten klapstoeltjes en die worden het minst gebruikt omdat er er zo afschuwelijk goor uitzien :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Ronald »

Nou ja, Arriva is iig klaar behalve Arkel en Beesd, en daarvan weet ik waar ze zitten :-)
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Edwin »

Pak je agenda van 2018 er maar bij Fles:
Twee nieuwe stations tussen Leiden en Alphen
LEIDEN - Er komen twee nieuwe stations op de spoorlijn tussen Leiden en Alphen aan den Rijn. De benodigde overeenkomsten tussen de provincies en gemeentes liggen klaar om getekend te worden.

De stations gaan Hazerswoude-Koudekerk en Zoeterwoude Meerburg heten. Dat de stations er zouden komen was al langer bekend, maar nu is zeker dat de twee extra treinhaltes er in 2018 liggen. Zodra de stations klaar zijn moeten er tussen Leiden, Alphen en utrecht ook meer treinen gaan rijden.

Eind maart worden alle papieren getekend, tegen die tijd hebben de verschillende gemeenteraden en provinciale staten de tijd gehad om te stemmen over het voorstel.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/09-01-2 ... -en-alphen
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Fles »

2018 :lol: Nou, dat zien we tegen die tijd wel weer :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bordjestopic #7

Bericht door ODRAIL »

Edwin schreef:Pak je agenda van 2018 er maar bij Fles:
Twee nieuwe stations tussen Leiden en Alphen
LEIDEN - Er komen twee nieuwe stations op de spoorlijn tussen Leiden en Alphen aan den Rijn. De benodigde overeenkomsten tussen de provincies en gemeentes liggen klaar om getekend te worden.

De stations gaan Hazerswoude-Koudekerk en Zoeterwoude Meerburg heten. Dat de stations er zouden komen was al langer bekend, maar nu is zeker dat de twee extra treinhaltes er in 2018 liggen. Zodra de stations klaar zijn moeten er tussen Leiden, Alphen en utrecht ook meer treinen gaan rijden.

Eind maart worden alle papieren getekend, tegen die tijd hebben de verschillende gemeenteraden en provinciale staten de tijd gehad om te stemmen over het voorstel.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/09-01-2 ... -en-alphen
Deze twee stations stonden ook in de plannen voor de RijnGouweLijn, dus dit is een beetje oud nieuws :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Suus »

Zoeterwoude Meerburg zou Zoeterwoude Transferium A4 gaan heten en het andere station Zoeterwoude Heineken.

Ik denk eerlijk gezegd dat men het beter Zoeterwoude Rijndijk (zonder streepje want één plaats) kan noemen, of we moeten persé een station willen hebben dat naar een sportpark is vernoemd -o-

Hazerswoude-Koudekerk is eigenlijk ook een draak van een naam, want het bediend maar liefst drie plaatsen die eigenlijk allemaal niet precies zo heten: Hazerswoude-Dorp, Hazerswoude-Rijndijk en Koudekerk aan den Rijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Ronald »

Bee schreef:... dus de aandacht gaat nu uit naar België, daar moet ik nu toch ook wel ergens op de helft zijn voor mijn gevoel :X
Ik heb er nu 242 van België (unieke stations), dus ook al bijna de helft (zijn er totaal tegen de 600 dacht ik?) Voor m'n gevoel heb ik nog maar een klein gedeelte gehad :? .

Voor de volledigheid maar weer eens de statistieken (unieke stations dus):
Duitsland 627
Nederland 317
België 242
Zwitserland 202
Oostenrijk 117
Luxemburg 48
Frankrijk 2
Italië 2
Liechtenstein 1
Totaal 1558 :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Fles »

Ronald schreef: Voor de volledigheid maar weer eens de statistieken (unieke stations dus):
Duitsland 627
Nederland 317
België 242
Zwitserland 202
Oostenrijk 117
Luxemburg 48
Frankrijk 2
Italië 2
Liechtenstein 1
Totaal 1558 :D
Dan kom ik (min of meer unieke stations) tot:
Duitsland 1519
België 580
Zwitserland 476
Nederland 431
Frankrijk 141
Oostenrijk 131
Polen 123
Zweden 94
Finland 91
Noorwegen 86
Luxemburg 65
Denemarken 56
Groot-Brittannië 52
Hongarije 51
Tsjechië 45
Roemenië 21
Italië 13
Griekenland 2
Liechtenstein 2

Totaal 3979. Komen nog een berg stations van museumlijnen etc bij als unieke stations trouwens :)

Met "Min of meer unieke stations" wordt bedoeld dat bijvoorbeeld verschillende bordjes in de actuele stijl op 1 station allebei tellen (Lelystad vs Lelystad Centrum, Lichtenvoorde vs Lichtenvoorde-Groenlo, dat soort dingen. Zijn er niet zo veel dus) en in België gebeurt het een aantal keer dat zowel bordjes in het Frans als in het nederlands meegeteld zijn. Maar ook dat zijn er dus niet meer dan een stuk of 20 denk ik.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Suus »

Voor België sta ik op 317 unieke stations, van andere landen heb ik het niet geteld :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Fles »

Meeste verschillende bordjes van één station: Brussel-Zuid, 9
Meeste verschillende bordjes in één taal, van één station: Liège Guillemins en Lille Flandres, beide 7 :D
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Ronald »

Liège-Guillemins? Daar heb ik er maar één kunnen vinden :X
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bordjestopic #7

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:Meeste verschillende bordjes van één station: Brussel-Zuid, 9
Meeste verschillende bordjes in één taal, van één station: Liège Guillemins en Lille Flandres, beide 7 :D
Bedoel je dit in schijfwijze cq uiterlijk van de bordjes?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Fles »

Stijl, font, spelling, ondergrond wil ook nog weleens uitmaken :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Fles »

Ronald schreef:Liège-Guillemins? Daar heb ik er maar één kunnen vinden :X
1. Deze kan niet meer :mrgreen:
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

En zoals je ziet: wel de zuurstokken maar nog niet het zwarte bord. Moet ik toch nog eens naar gaan zoeken, dat wordt dan nummer 8 :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bordjestopic #7

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:Stijl, font, spelling, ondergrond wil ook nog weleens uitmaken :)
Juist ja :P :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Suus »

De zuurstokken bij Luik zijn weggetakeld, bruine bord is er ook niet opgehangen (misschien in de parkeergarage?). Die pilaar bij de trap achter zag ik ook laatst maar verder geen aandacht aan besteed. Lichtbak, B-bord en het gele vervangbord zijn allemaal verdwenen. :N

Van Brussel-Zuid heb ik 3 eentalig Nederlandse bordjes, 3 eentalige Franse bordjes en 4 meertalige bordjes, maakt 10. Al heb ik een meertalig bordje over twee foto's verspreid vanwege de lettergrootte :P

Een ander leuk record is hoeveel vermeldingen van de stationsnaam je op één foto kan krijgen. Mijn record staat voorlopig op 12 met een foto van de hoofdingang van Brussel-Centraal :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Fles »

12 is wel heel veel :P

Ik heb wel bijvoorbeeld deze:

Afbeelding

Dat zijn er 7.
als je daarvoor gaat kun je het trouwens beter in Dortmund proberen denk ik. Daar maakte ik onlangs deze met 11 bordjes geheel of gedeeltelijk in beeld (klikbaar):

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Suus »

Afbeelding
Zie je, 12 :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Fles »

Ja, tweetaligheid is bitch :mrgreen:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten