Mag ik even kwijt #127

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door hauptbahnhof »

Sorry. Lees die topics niet vaak over Breng omdat ik er toch weinig vanaf weet. Maar voor zulk achterlijkheid moet je echt alles "even" uitgebreid voorkauwen. ;-). En get was me nog een werk ook, zo op de iPhone typen.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Ronald »

Bee schreef:
Ronald schreef:
KM46 schreef:Dan is het niet te hopen dat ze allemaal te gelijk gaan. Want dan wordt het ineens een dure grap :? .
Ik had er dus drie in drie weken tijd...
Weet je zeker dat je stroom niet bedorven is ofzo :lol:
Tsja, normaal wek ik m'n eigen stroom op, maar met dit grijze weer ben je afhankelijk van de troep van anderen dat ze door het kabeltje sturen :') .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Thom91 »

hauptbahnhof schreef:Sorry. Lees die topics niet vaak over Breng omdat ik er toch weinig vanaf weet. Maar voor zulk achterlijkheid moet je echt alles "even" uitgebreid voorkauwen. ;-). En get was me nog een werk ook, zo op de iPhone typen.
Alles mag in dit topic dusja :-)
Ik ga het alleen niet lezen :p
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door deadlock »

Ronald schreef:Spaarlampen is troep. 8000 branduren beloven ze, ik kom niet verder dan 800... Ik kan zo'n beetje ieder jaar die zooi vervangen -o-
Ik kom wel makkelijk aan die 8000.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Daniel »

Ronald schreef:Spaarlampen is troep. 8000 branduren beloven ze, ik kom niet verder dan 800... Ik kan zo'n beetje ieder jaar die zooi vervangen -o-
Je moet ze ook niet heel de dag laten branden he :P

Ik heb alle spaarlampen in huis tegelijk gekocht toen ik er in 2010 kwam wonen en ze doen het nogsteeds keurig. Alleen de halogeenspotjes boven m´n aanrecht brandden nogal snel door op een of andere manier, die hielden het geen van allen een jaar vol. Daar nu LED en dat gaat weer wel prima.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Geert »

Wel netjes het halogeenlampje niet met je handen aangeraakt bij het vervangen? Als er huidvet op komt gaan ze vaak sneller stuk.
Thuis heb ik ook een paar gloeilampen vervangen door LED-lampen. Scheelt nogal in stroomverbruik, in de douche hing een 60W gloeilamp en nu een 11W LED-lamp. En je ziet geen verschil, ook geen opstarttijd zoals bij spaarlampen enzo :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door webguy »

Ik heb zelfs mn 12V halogeen lampjes vervangen door LED-versies :) Lang leve de Action
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Daniel »

Jaja netjes vervangen zonder ze direct aan te raken. De oorspronkelijke lampjes die er al in zaten toen ik de armaturen kocht gingen net zo snel stuk. Enige wat ik er nog van kon maken is dat het wellicht met warmte te maken heeft gehad, als ze die slecht kwijt konden bezwijken ze ook sneller natuurlijk.

Die opstarttijd van spaarlampen kan soms wel wat onhandig zijn ja, maar hangt ook weer van het merk af. Maarja, met dat stroomverbruik van mij valt toch al niet veel te besparen... betaal al zo weinig. Wat dat betreft verwacht ik meer van het radiatorfolie, tochtstrips en de andere vorm van gordijnen (gewone i.p.v. rolgordijntjes), dat zou wel moeten schelen in m´n gasverbruik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Justin »

Goed plan, die LED lampen... Zal eind van de maand eens kijken bij de Action...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door webguy »

Je moet alleen uitkijken met dimmers - dimbare LEDs zijn duur omdat je daar extra electronica voor nodig hebt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Daantje »

Ik heb het idee dat spaarlampen niet goed samengaan met mijn (Ikea)tijdklok die ik erop aangesloten had. Ik had er onlangs een vervangen en die was ineens heel snel kapot. Nu laatst weer een lamp waar ik de tijdklok op gehad had toen ik op vakantie was. Gewone gloeilampen zijn niet meer te koop, zou het met LED-lampen beter gaan, iemand ervaring mee of verstand van?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Caspar »

Mensen die nu aan het eten zijn kunnen dit beter niet lezen...

Ik zat met Dexter in de Fyra V250 en moest even naar de wc. In de pot lag nog een grote boodschap van mijn voorganger en dacht, druk even op de doorspoel-knop. Dat had ik beter niet kunnen doen met een geopende wc deksel, want in plaats van dat het naar beneden ging, kwam er een soort eruptie uit de wc pot tot stand, waardoor de inhoud ervan met hoge druk over de wc rand heen spetterde. Ik kon nog net op tijd wegspringen zodat de stront gelukkig alleen maar op mijn schoenen kwam, en niet op mijn kleren. Bah. :neg:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door webguy »

Daantje schreef:Ik heb het idee dat spaarlampen niet goed samengaan met mijn (Ikea)tijdklok die ik erop aangesloten had. Ik had er onlangs een vervangen en die was ineens heel snel kapot. Nu laatst weer een lamp waar ik de tijdklok op gehad had toen ik op vakantie was. Gewone gloeilampen zijn niet meer te koop, zou het met LED-lampen beter gaan, iemand ervaring mee of verstand van?
Bekend probleem - hadden mn ouders ook last vast. De ene na de andere spaarlamp ging kapot...
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Ronald »

Nu je het zegt, één ervan is inderdaad met een tijdklok en die gaat behoorlijk vaak kapot.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Suus »

Gloeilampen zijn er nog genoeg. Winkels hebben die gehamsterd voor het vaderland dus de meeste winkels hebben ze nog steeds...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Edwin »

Hebben jullie dit ook sinds kort dat de reisplanner, qua opties, "langer" is?

Afbeelding
Remember to check-out with your ov-chipcard.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door webguy »

Dat is zodat er in de balk onder de tijd nog een melding kan dat er werkzaamheden zijn.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Edwin »

Handig. Want de Fyra- en Thalys-logo's komen nu ook mooier/beter in de lay-out voor.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Meltrain »

Ook bij RailAway maakt men wel eens een foutje, want in de uitzending van gisteren werd een GTW 'FLIRT' genoemd. :P Maar dat is slechts een klein kritiekpuntje op een mooie aflevering.

En verder lag de OdR vandaag weer op de mat, met onder meer een mooi artikel over San Francisco. *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Vinny »

Weet niet zeker maar volgens mij ging dat toen over bus 48 die door de grote verkeersopstoppingen op de route grote vertragingen opliep, en iemand daarover een klacht wilde gaan indienen. Dát is een zinloze klacht. Het is niet zo dat de bus te weinig rijtijd had, of dat de chauffeurs consequent een kwartier te laat vanaf de eindpunten vertrokken omdat ze liever aan de koffie zitten. In dat soort gevallen dien je een klacht in want er kan iets aan de oorzaak worden gedaan. Een route van een bus wordt niet zomaar na jouw klacht veranderd!
Dat zijn wel klachten die zinvol kunnen zijn. Meestal is het probleem wel bij de vervoerders of de wegbeheerder bekend. Soms wordt er ook wel wat aan gedaan. Eind jaren '90 heeft men in Amsterdam bijvoorbeeld grootschalig busprioriteit bij verkeerslichtinstallaties ingebouwd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Michael »

Soms is het echt irritant dat mijn werk bij een bushalte zit. Zo ook vandaag weer. Een vrouw doet een bestelling ziet opeens haar bus staan en zonder iets te zeggen rent ze weg. Kon ik vervolgens de hele bestelling weer van de kassa af halen.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door hauptbahnhof »

Vinny schreef:[Dat zijn wel klachten die zinvol kunnen zijn. Meestal is het probleem wel bij de vervoerders of de wegbeheerder bekend. Soms wordt er ook wel wat aan gedaan. Eind jaren '90 heeft men in Amsterdam bijvoorbeeld grootschalig busprioriteit bij verkeerslichtinstallaties ingebouwd.
Ik ben zelf niet zo bekend met de situatie omdat ik nooit daar kom, maar bijvoorbeeld de vertraging die trams in de middagspits oplopen in het zuidelijk gedeelte van de Ferdinand Bolstraat en Van Woustraat, of op het Rokin. Zal waarschijnlijk hetzelfde zijn. Wat zal mijn klacht doen veranderen aan de situatie? Het heeft niks (of ja, weinig) met verkeerslichten te maken. En het belangrijkste is: de vertragingen zijn al bekend bij GVB. Dus mijn klacht brengt het niet echt onder de aandacht...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door STF »

Bee schreef:Gloeilampen zijn er nog genoeg. Winkels hebben die gehamsterd voor het vaderland dus de meeste winkels hebben ze nog steeds...
Ik heb ook nog een flinke voorraad gloeilampen liggen om de doodeenvoudige reden dat we een aantal lamp-armaturen erbij hebben waar echt niets anders in past, heb het echt geprobeerd met de allerkleinste spaarlamp en de allerkleinste LED-lamp maar de kap kan dan echt niet meer dicht. Tuurlijk kun je zo'n armatuur vervangen, maar wat heb je dan voor besparing? Het betreft allemaal lampen die toch maar weinig aan zijn (van een paar minuten tot hooguit een paar uur per jaar, zoals op zolder bijvoorbeeld).

Ik heb hier op de camping momenteel een proef lopen met drie LED lampen van Steinel (duur merk, maar wel jarenlang garantie), want tot op heden is elke goedkope LED lamp hier binnen enkele dagen tot weken overleden. Dit doe ik ook uitsluitend bij lampen die heel veel aan zijn, waarbij het niet erg is als ze zelfs al na anderhalf tot twee jaar defect raken, omdat je in die korte tijd dan al zo'n gigantische energiebesparing hebt, door te verlichten met LED i.p.v. halogeen.

Bij spaarlampen en PL-lampen (niet te verwarren met TL) valt er inderdaad niet veel logica in de levensduur te ontdekken, ik koop altijd een merk en type dat minstens 10.000 uur zou moeten halen volgens de verpakking. Nou de ene is met 4000 uur al stuk en de ander doet het bij 15.000 uur nog altijd.

Gloeilampen verbruiken eigenlijk helemaal niet zo veel, het zijn juist de halogeenlampen en TL buizen die enorm veel energie verbruiken. Vorig jaar zijn we in het cafe-restaurant van gloeilampen naar spaarlampen overgestapt, er zaten eerst 36 watt (ja raar getal, ik weet het) gloeilampen in en nu 18 watt spaarlampen, tuurlijk is het de helft zuiniger maar als je ziet wat voor kosten en werk we hadden aan die ombouw (nieuwe armaturen), moet ik maar zien of we die energiebesparing ooit terugverdienen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #127

Bericht door Fles »

*O*
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #127

Bericht door Michael »

Pff. Wat ben ik gaar zeg. Moest vanochtend om 6.00 beginnen dus ik ging gisteravond lekker op tijd naar bed. Maar kon amper slapen. Als ik 2 uur geslapen heb is het veel. Dat was nogal goed te merken op het werk. Ik had totaal geen concentratie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten