Reizigers uren vast in gestrande trein nabij Overvecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Reizigers uren vast in gestrande trein nabij Overvecht

Bericht door Fles »

Reizigers uren vast in gestrande trein

Reizigers hebben woensdagavond bijna drie uur vastgezeten in een trein na een zelfdoding op het spoor tussen station Overvecht en station Bilthoven.

De trein vol passagiers strandde vlak na het vertrek vanaf Overvecht. Rond kwart voor negen werden de passagiers via een loopplank overgebracht naar een andere trein.
Bron en meer

Wat is hier nou weer misgegaan? :roll:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Reizigers uren vast in gestrande trein

Bericht door Thom91 »

Aldus een bericht op Somda:
Dat was inderdaad de aanrijdingstrein. Alleen is de 1763 is niet onder z'n eigen treinnummer in Amf terecht gekomen, maar als 99963 achter de 6451 met als samenstelling: v 4025, 2 4028, 3 4041, a 4048. In Amf zijn de achterste 4041+4048 naar de Bokkeduinen afgevoerd en de 4028 is met de 4025 op sleeptouw naar de Zaanstraat gegaan. De 4025 had o.a. sluiting in het compressor-circuit en dat gaf in elke andere cabine problemen met de stotzen. Om diezelfde reden is de 6451 te hulp gekomen omdat rijden vanuit de 4025 niet meer kon. Had de boel wel gewoon kunnen rijden, dan was evacuatie niet nodig geweest.

Helder denk ik? ;-)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Reizigers uren vast in gestrande trein

Bericht door Ardan »

Na vijf keer herlezen wel.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Reizigers uren vast in gestrande trein

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:Helder denk ik? ;-)
Ja. Eindeloos geknutsel en gefaal zonder oog voor de Reiziger. Helder :pos:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Reizigers uren vast in gestrande trein nabij Overvecht

Bericht door Ennes »

Fles schreef:
Wat is hier nou weer misgegaan? :roll:
Wat hier is misgegaan is dat het tegenwoordig vaak (veel te) lang duurt voordat er toestemming komt om de reizigers te gaan evacueren, hetzij via overstappen op een andere trein die (gedeeltelijk) langszij wordt gereden, hetzij door middel van het gewoon leeghalen van die trein/lopen en evt bussen.

Zeker sinds steeds vaker de regio politie de zaken afhandelt ter plekke, is mijn ervaring dat het in veel gevallen (veel) langer duurt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Reizigers uren vast in gestrande trein nabij Overvecht

Bericht door Klaasje »

In het algemeen krijg ik erg de indruk dat de politie iets te ruimhartig omgaat met het stilleggen van het treinverkeer en het evacueren van reizigers.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Reizigers uren vast in gestrande trein nabij Overvecht

Bericht door webguy »

Maar we krijgen toch een nationale politie? *O*
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Reizigers uren vast in gestrande trein nabij Overvecht

Bericht door Ennes »

Klaasje schreef:In het algemeen krijg ik erg de indruk dat de politie iets te ruimhartig omgaat met het stilleggen van het treinverkeer en het evacueren van reizigers.
In het verleden werden veel zaken op en rond het spoor afgehandeld door de SpoPo, deze mensen hadden een binding met het spoor, en wisten waar ze het over hadden, sinds de SpoPo is overgegaan naar de KLPD is deze binding voor een groot deel verloren gegaan, en zeker nadat veel zaken worden afgehandeld door de Regio, is deze binding met specifieke spoor zaken helemaal weg.
Zo duurde de afhandeling van bijvoorbeeld een suïside in het verleden vaak gemiddeld een 1,5 uur, nu zit je in veel gevallen op de dubbele tijd. Zeker als je de pech hebt dat de aanrijding plaatsvind op de overgang tussen 2 regio's
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Reizigers uren vast in gestrande trein nabij Overvecht

Bericht door Vinny »

Kortom de calamiteiten-organisatie van ProRail is niet meer "de baas" op het spoor als ik dat zo lees, maar Bromsnor de Veldwachter, die tot dusver alleen nog bekeuringen heeft uitgedeeld voor te snel rijden... :cry:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Reizigers uren vast in gestrande trein nabij Overvecht

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:Kortom de calamiteiten-organisatie van ProRail is niet meer "de baas" op het spoor als ik dat zo lees, maar Bromsnor de Veldwachter, die tot dusver alleen nog bekeuringen heeft uitgedeeld voor te snel rijden... :cry:
:facepalm:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Reizigers uren vast in gestrande trein nabij Overvecht

Bericht door Thom91 »

Vinny schreef:Kortom de calamiteiten-organisatie van ProRail is niet meer "de baas" op het spoor als ik dat zo lees, maar Bromsnor de Veldwachter, die tot dusver alleen nog bekeuringen heeft uitgedeeld voor te snel rijden... :cry:
Waren ze al nooit, was de spoorpolitie ;)
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Reizigers uren vast in gestrande trein nabij Overvecht

Bericht door Fles »

Ennes schreef: Zo duurde de afhandeling van bijvoorbeeld een suïside in het verleden vaak gemiddeld een 1,5 uur, nu zit je in veel gevallen op de dubbele tijd. Zeker als je de pech hebt dat de aanrijding plaatsvind op de overgang tussen 2 regio's
Ja, dan moeten we eerst een potje dobbelen om te bepalen wie er over gaat -o-

Wat is dat toch steeds voor geklungel, dat moet echt ophouden nu :x
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Reizigers uren vast in gestrande trein nabij Overvecht

Bericht door Dagren »

Mensen moeten gewoon niet voor de trein springen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Reizigers uren vast in gestrande trein nabij Overvecht

Bericht door AppleMoose »

Bijdehand :neg:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Reizigers uren vast in gestrande trein nabij Overvecht

Bericht door Thom91 »

Dagren heeft wel gelijk hoor, als dat al niet zou gebeuren scheelt het een hoop verstoringen per jaar..
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Reizigers uren vast in gestrande trein nabij Overvecht

Bericht door Caspar »

Maar dat is natuurlijk geen zinnige bijdrage in de discussie waarom reiziger bij een calamiteit zo lang vast zitten.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Reizigers uren vast in gestrande trein nabij Overvecht

Bericht door AppleMoose »

Thom91 schreef:Dagren heeft wel gelijk hoor, als dat al niet zou gebeuren scheelt het een hoop verstoringen per jaar..
'
Als er geen oorlogen gevoerd zouden worden, zou het ook een hoop ellende schelen :idea: .
Het is gewoon een opmerking waar je niks mee kan, zeker niet in deze discussie.

Het is nu eenmaal realiteit dat mensen voor de trein springen. Deel kun je voorkomen, deel niet.
Laten we ons dan maar richten op hoe we dit soort zaken zo netjes en snel mogelijk kunnen regelen voor alle betrokken partijen. Heb je meer aan lijkt mij :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Reizigers uren vast in gestrande trein nabij Overvecht

Bericht door Ennes »

Dagren schreef:Mensen moeten gewoon niet voor de trein springen.
Heb je gelijk in! ik zal tegen de volgende die voor mijn trein springt zeggen: "Foei! niet meer doen he!"


(Soms denk ik wel eens, wat loopt hier toch los op deze planeet, of wat zit er los aan degene die op deze planeet rondlopen)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Reizigers uren vast in gestrande trein nabij Overvecht

Bericht door Vinny »

Thom91 schreef:
Vinny schreef:Kortom de calamiteiten-organisatie van ProRail is niet meer "de baas" op het spoor als ik dat zo lees, maar Bromsnor de Veldwachter, die tot dusver alleen nog bekeuringen heeft uitgedeeld voor te snel rijden... :cry:
Waren ze al nooit, was de spoorpolitie ;)
http://www.prorail.nl/Overheden/Pages/I ... ement.aspx

Wat ik me kan herinneren was dat de AL (Algemeen Leider) ook zeker de bevoegdheid had om bijv. de treinen te ontruimen. Maar goed ik heb zelf altijd redelijk ver van de calamiteitenorganisatie gewerkt. Dus het kan zijn dat hier praktijk en theorie door elkaar zijn gelopen. Kan me wel een presentatie van een AL herinneren waarin hij uitlegde hoe hij treinen liet evacueren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 66 gasten