Gewonden bij Zwitsers treinongeluk
Gewonden bij Zwitsers treinongeluk
Gewonden bij Zwitsers treinongeluk
In Zwitserland zijn bij een treinbotsing meerdere gewonden gevallen. Een stoptrein en een dubbeldekker schampten elkaar bij de plaats Neuhausen, waardoor een locomotief ontspoorde en wagons beschadigd raakten.
Lees verder op nos.nl
In Zwitserland zijn bij een treinbotsing meerdere gewonden gevallen. Een stoptrein en een dubbeldekker schampten elkaar bij de plaats Neuhausen, waardoor een locomotief ontspoorde en wagons beschadigd raakten.
Lees verder op nos.nl
Re: Gewonden bij Zwitsers treinongeluk
Oh jee. Nou issie sjtuk -o-
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Gewonden bij Zwitsers treinongeluk
Je zou maar in de FLIRT zitten - de loc heeft een grote deuk, die FLIRT is aan flarden.
Re: Gewonden bij Zwitsers treinongeluk
Als ik eens goed kijk naar die tweede foto krijg ik zeer sterk de indruk dat het om een GTW gaat. Als je goed kijkt zie je daar dat de tweede bak een motorwagen is (geen ramen).
Re: Gewonden bij Zwitsers treinongeluk
Op zich valt de schade aan de GTW ook nog wel mee, even afgezien van de cabine. Goede vluchtweg voor machinist is dan wel belangrijk zo te zien.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Gewonden bij Zwitsers treinongeluk
Je hebt gelijk. Vraag me dan wel af of dit dezelfde versie is als we in Nederland hebben met neus die voldoet aan de laatste Europese normen...
Re: Gewonden bij Zwitsers treinongeluk
Het gaat om een GTW inderdaad en de serie GTW's van de SBB komt uit 2002. Zover ik weet waren de GTW's van de Noordelijke Nevenlijnen de eerste met de nieuwe bufferconstructie en die zijn van een aantal jaar na 2002, dus ik vermoed dat ze niet aan de laatste normen voldoen. Toch lijkt de impact nog beperkt, al had het heel anders kunnen zijn als de aanrijding wel echt frontaal was geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Gewonden bij Zwitsers treinongeluk
Overigens is het ook logisch dat de GTW meer schade heeft dan de loc: de loc zelf heeft een massa van 80 ton (dus exclusief rijtuigen) tegenover 82 ton voor een GTW 2/8 in zijn geheel.
Als ik even zoek wat het bouwjaar is van de betrokken GTW: deze is op zijn vroegst in 2003 in dienst gesteld (aldus wikipedia). De jongste GTW in Nederland is uit 2008.
Als ik even zoek wat het bouwjaar is van de betrokken GTW: deze is op zijn vroegst in 2003 in dienst gesteld (aldus wikipedia). De jongste GTW in Nederland is uit 2008.
Re: Gewonden bij Zwitsers treinongeluk
http://www.20min.ch/schweiz/zuerich/sto ... --15497169
Interessant stukje tekst (voor hen die Duits kunnen lezen)
Interessant stukje tekst (voor hen die Duits kunnen lezen)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Gewonden bij Zwitsers treinongeluk
2012 toch? (GTW's voor Apeldoorn-Winterswijk-Tiel, Arnhem-Doetinchem en Zwolle-EmmenGekko123 schreef: De jongste GTW in Nederland is uit 2008.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Gewonden bij Zwitsers treinongeluk
Hij bedoelt denk ik oudste?
Re: Gewonden bij Zwitsers treinongeluk
Eerste diesel GTW's 2006 (Arriva) en 2007 (Veolia).
Eerste elektrische GTW's 2008 (Arriva en Veolia)
Eerste elektrische GTW's 2008 (Arriva en Veolia)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten