Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door ODRAIL »

WSM schreef:
Vinny schreef:Dit soort dingen grenst voor mij aan diefstal en daar mag de vervoerder wat mij betreft wel wat harder op aangesproken worden. Het is nu zo dat de reiziger een probleem heeft, terwijl de vervoerder zijn procedures niet op orde heeft. Dat zou niet mogen moeten kunnen.
Ik zit dan ook heel erg te denken aan een scenario waar de bus geen millimeter verder rijdt voordat er fatsoenlijk is uitgechecked. 8-)
Maarja krijg dat maar eens gedaan.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Tristan »

Vinny schreef: Dit soort dingen grenst voor mij aan diefstal en daar mag de vervoerder wat mij betreft wel wat harder op aangesproken worden. Het is nu zo dat de reiziger een probleem heeft, terwijl de vervoerder zijn procedures niet op orde heeft. Dat zou niet mogen moeten kunnen.
Met de strippenkaart en bij elke vervoerder geldige (papieren) sterabonnementen, had je idd geen last hiervan. Gelukkig heb ik met mijn Arriva Altijd Vrij daar ook geen last van ;)

Arriva vind ik in elk geval een stuk klantvriendelijker dan connexxion, om een paar redenen:
- toen bekend werd dat lijn 195/295 door twee vervoerders gereden zou gaan worden, heb ik aan beide vervoerders gevraagd wanneer welke vervoerder zou verschijnen. Van connexxion moest ik dat maar uitzoeken bij 9292, terwijl Arriva wel bereid was om mij een overzicht te sturen en niet een overzicht met alleen de ritnummers, maar de aankomsttijden op de eindbestemming volledig uitgeschreven. Kortom: Arriva heeft hier echt moeite voor gedaan :pos:
- connexxion voert geen abonnement met een vaste prijs (zoals Utrecht Regio Vrij) op genoemde lijn, alleen nog Altijd Korting, maar ik vermoed dat ze die alleen voeren omdat alle (bus)vervoerders verplicht zijn om die te voeren. Arriva heeft nog wel abonnementen met een vaste prijs, die ook geldig zijn op 195/295 (maar wel alleen bij Arriva te gebruiken) namelijk Altijd Vrij en Dal Vrij
- over het ontbreken van abonnementen bij connexxion, heb ik op 17 december 2012 een klacht ingediend. Deze klacht is wel opgepakt, maar de medewerker die de klacht behandelt is op vakantie gegaan en heeft de klacht niet overgedragen aan een collega die niet op vakantie ging. Tot op heden heb ik nog steeds geen antwoord :neg:

Van de opstartproblemen bij Arriva heb ik niet veel gemerkt dat in het nadeel van de reizigers was: wel regelmatig dat de cico's en lijnfilm het niet deden en éénmaal is er een bus op zaterdag niet op komen dagen op lijn 197. Toen de bus erna (halfuur later) wel verscheen en wij aan de betreffende chauffeur meedeelde dat zijn voorganger niet is geweest en nog meer reizigers (bij verdere haltes) hetzelfde probleem bleken te hebben, hoefden we niet in te checken en konden we dus gratis reizen. De problemen die er waren zijn nu zo goed als verdwenen.

Al met al ben ik na één maand Arriva toch best tevreden met deze vervoerder. Als het aan mij ligt, mag Arriva daarom lijn 195/295 helemaal overnemen *bus*, maar helaas ligt het niet aan mij -o-

Vandaag zijn in onze omgeving ook de gele halteborden vervangen door de blauw/groenige van Arriva
Laatst gewijzigd door Tristan op wo 09 jan 2013, 22:25, 2 keer totaal gewijzigd.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door ODRAIL »

Tristan schreef:Vandaag zijn in onze omgeving ook de gele halteborden vervangen door de blauw/groenige van Arriva
Mag ik vragen in welke plaats dit is?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Karl »

Denk in Schoonhoven. Dit gezien de vermelding van 195, 295 en 197.
Het is een spectrum.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Tristan »

Karl schreef:Denk in Schoonhoven. Dit gezien de vermelding van 195, 295 en 197.
Klopt helemaal ;)
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door ODRAIL »

Tristan schreef:Vandaag zijn in onze omgeving ook de gele halteborden vervangen door de blauw/groenige van Arriva
Ben ook benieuwd of de borden in Rotterdam Nesselande vervangen worden?
Want dit is eigenlijk RET gebied.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door WSM »

Tristan schreef:- over het ontbreken van abonnementen bij connexxion, heb ik op 17 december 2012 een klacht ingediend. Deze klacht is wel opgepakt, maar de medewerker die de klacht behandelt is op vakantie gegaan en heeft de klacht niet overgedragen aan een collega die niet op vakantie ging. Tot op heden heb ik nog steeds geen antwoord :neg:
Dan doen ze wedstrijdje met Arriva. Daar heb ik op 12 december j.l. een klacht / verzoek ingediend, maar tot op heden nog geen antwoord mogen ontvangen. -o-
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat de restitutie van de chipkaartfaal van vandaag binnen is.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Gekko123 »

KM46 schreef:
Tristan schreef:Vandaag zijn in onze omgeving ook de gele halteborden vervangen door de blauw/groenige van Arriva
Ben ook benieuwd of de borden in Rotterdam Nesselande vervangen worden?
Want dit is eigenlijk RET gebied.
Volgens mij doet Arriva daar niet moeilijk over: ik heb vanuit lijn 90 gezien dat er ook al haltes in Wassenaar vervangen zijn, terwijl dit eerder gebied is van Veolia... Oh en de lijnen van Veolia waren vrolijk van de halteborden afgehaald, alsof die daar niet zouden komen. Dat laatste vind ik persoonlijk wel heel erg slecht, want in feite verplicht Arriva nu aan Veolia (of stadsgewest Haaglanden) om de lijnstickers opnieuw te laten maken en op te plakken, terwijl het een kleine moeite is om ze bij de halte erop te laten drukken (zoals de Arriva-lijnen).
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Etienne »

Het wordt gewoon tijd voor een uniforme huisstijl qua halteborden die elke vervoerder moet handhaven. :pos: (A)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Daniel »

Gekko123 schreef:Oh en de lijnen van Veolia waren vrolijk van de halteborden afgehaald, alsof die daar niet zouden komen. Dat laatste vind ik persoonlijk wel heel erg slecht, want in feite verplicht Arriva nu aan Veolia (of stadsgewest Haaglanden) om de lijnstickers opnieuw te laten maken en op te plakken, terwijl het een kleine moeite is om ze bij de halte erop te laten drukken (zoals de Arriva-lijnen).
Daar is men dan wel een beetje tegenstrijdig in soms... in Dordrecht en Gorinchem hebben bv. ook de haltes van de Veolia-lijnen gewoon Arrivagroene halteborden, maar daar zit dan keurig een stickertje van de Veolia-lijnen op (wel in Arriva-kleur)

Over het algemeen is trouwens de concessiehouder degene die verantwoordelijk is voor de borden en die moet dus ook zorgen dat lijnen van andere vervoerders die z´n concessie binnenkomen erop verschijnen. Wellicht dat het nog wat met een lokale functie binnen de concessie te maken heeft. Lijn 620 in Dordrecht heeft bv. ook in beperkte mate een stadsvervoerfunctie en die hebben ze zoals hierboven geschreven wel op de borden gezet en zelfs op de Arriva-website.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door nvdw »

Etienne schreef:Het wordt gewoon tijd voor een uniforme huisstijl qua halteborden die elke vervoerder moet handhaven. :pos: (A)
Het bord dat een bus- of tramhalte aangeeft is in het RVV vervangen voor een algemeen bord (blauw vierkant bord met wit vlak en daarin een symbool van tram, bus of beide). Daarmee zal aan het hele kleurenfestijn wel een eind gaan komen...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Tristan »

Voor de liefhebbers de halteborden zien er nu zo uit:
Afbeelding
Dit is halte Lopikerplein richting Utrecht. Deze is wel aangepast en Lopikerplein/De Toren ook, maar de halte richting Rotterdam heeft nog wel een geel bord, dus nog niet alles is vervangen.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Maurice Hooikammer »

In Leiden is bij halte Holiday Inn de halte richting Den Haag wel 'groen' maar richting Leiden CS is hij nog geel.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door ODRAIL »

Tristan schreef:Voor de liefhebbers de halteborden zien er nu zo uit:
Afbeelding
Dit is halte Lopikerplein richting Utrecht. Deze is wel aangepast en Lopikerplein/De Toren ook, maar de halte richting Rotterdam heeft nog wel een geel bord, dus nog niet alles is vervangen.
Hmm, ik dacht dat de kleur van de borden net zo werden als in Friesland. Maar dat is dus niet zo :? .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Daniel »

Op zich is 't wel logisch, de borden zijn gewoon zowel in Friesland als Zuid-Holland in de kleurstelling die men voor die regio gekozen heeft. Ziet er in ieder geval wel beter uit als het standaard-Arrivagroen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door ODRAIL »

Zijn oude (gele) borden eventueel nog ergens te koop?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Op zich is 't wel logisch, de borden zijn gewoon zowel in Friesland als Zuid-Holland in de kleurstelling die men voor die regio gekozen heeft. Ziet er in ieder geval wel beter uit als het standaard-Arrivagroen.
Persoonlijk heb ik geen moeite met het standaard-Arrivagroen, maar dit ziet er ook niet verkeert uit :wink: .
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Vinny »

Ik vind het zelf wel prettig dat de haltes worden vervangen en er niet met stickers wordt gewerkt. Dat ziet er (zeker als het bord meerdere jaren meegaat) vaak extreem knullig uit.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Michael 1988 »

KM46 schreef:Zijn oude (gele) borden eventueel nog ergens te koop?
Bel de Provincie Zuid-Holland op en vraag meteen een extra voor mij ;).
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Z2N »

En voor mij!
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Suus »

Ik denk eerder dat ze in de vuilnisbak bij Arriva belanden, ik zou je connecties daar proberen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Flitskikker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Flitskikker »

Wat is een MAT-rit?

Hier in Nieuwkoop overigens nog gele borden. Wel jammer dat ze ze vervangen, want die gele zijn wel een beetje iconisch geworden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Z2N »

Een mat-rit (materieelrit) is een rit zonder reizigers, bijvoorbeeld aan het begin of einde van de dienst, of rond de spits als er extra ritten zijn in een richting, maar niet in de andere.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Ik denk eerder dat ze in de vuilnisbak bij Arriva belanden, ik zou je connecties daar proberen :wink:
Niet de vuilnisbak, maar de voorraad want ze hergebruiken dat soort borden. Kwestie van een stickertje erover.
In ieder geval bij stalling Dordrecht hadden ze altijd een hele berg liggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door R-Flow »

Er staat me vaag wat van bij dat ze ze vroegâh ook in het Haarlemmermeerstation verkochten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten