Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Reizigers hebben woensdagavond bijna drie uur vastgezeten in een trein na een zelfdoding op het spoor tussen station Overvecht en station Bilthoven.
De trein vol passagiers strandde vlak na het vertrek vanaf Overvecht. Rond kwart voor negen werden de passagiers via een loopplank overgebracht naar een andere trein.
Aldus een bericht op Somda:
Dat was inderdaad de aanrijdingstrein. Alleen is de 1763 is niet onder z'n eigen treinnummer in Amf terecht gekomen, maar als 99963 achter de 6451 met als samenstelling: v 4025, 2 4028, 3 4041, a 4048. In Amf zijn de achterste 4041+4048 naar de Bokkeduinen afgevoerd en de 4028 is met de 4025 op sleeptouw naar de Zaanstraat gegaan. De 4025 had o.a. sluiting in het compressor-circuit en dat gaf in elke andere cabine problemen met de stotzen. Om diezelfde reden is de 6451 te hulp gekomen omdat rijden vanuit de 4025 niet meer kon. Had de boel wel gewoon kunnen rijden, dan was evacuatie niet nodig geweest.
Wat hier is misgegaan is dat het tegenwoordig vaak (veel te) lang duurt voordat er toestemming komt om de reizigers te gaan evacueren, hetzij via overstappen op een andere trein die (gedeeltelijk) langszij wordt gereden, hetzij door middel van het gewoon leeghalen van die trein/lopen en evt bussen.
Zeker sinds steeds vaker de regio politie de zaken afhandelt ter plekke, is mijn ervaring dat het in veel gevallen (veel) langer duurt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
In het algemeen krijg ik erg de indruk dat de politie iets te ruimhartig omgaat met het stilleggen van het treinverkeer en het evacueren van reizigers.
Klaasje schreef:In het algemeen krijg ik erg de indruk dat de politie iets te ruimhartig omgaat met het stilleggen van het treinverkeer en het evacueren van reizigers.
In het verleden werden veel zaken op en rond het spoor afgehandeld door de SpoPo, deze mensen hadden een binding met het spoor, en wisten waar ze het over hadden, sinds de SpoPo is overgegaan naar de KLPD is deze binding voor een groot deel verloren gegaan, en zeker nadat veel zaken worden afgehandeld door de Regio, is deze binding met specifieke spoor zaken helemaal weg.
Zo duurde de afhandeling van bijvoorbeeld een suïside in het verleden vaak gemiddeld een 1,5 uur, nu zit je in veel gevallen op de dubbele tijd. Zeker als je de pech hebt dat de aanrijding plaatsvind op de overgang tussen 2 regio's
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Kortom de calamiteiten-organisatie van ProRail is niet meer "de baas" op het spoor als ik dat zo lees, maar Bromsnor de Veldwachter, die tot dusver alleen nog bekeuringen heeft uitgedeeld voor te snel rijden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Vinny schreef:Kortom de calamiteiten-organisatie van ProRail is niet meer "de baas" op het spoor als ik dat zo lees, maar Bromsnor de Veldwachter, die tot dusver alleen nog bekeuringen heeft uitgedeeld voor te snel rijden...
:facepalm:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Vinny schreef:Kortom de calamiteiten-organisatie van ProRail is niet meer "de baas" op het spoor als ik dat zo lees, maar Bromsnor de Veldwachter, die tot dusver alleen nog bekeuringen heeft uitgedeeld voor te snel rijden...
Ennes schreef:
Zo duurde de afhandeling van bijvoorbeeld een suïside in het verleden vaak gemiddeld een 1,5 uur, nu zit je in veel gevallen op de dubbele tijd. Zeker als je de pech hebt dat de aanrijding plaatsvind op de overgang tussen 2 regio's
Ja, dan moeten we eerst een potje dobbelen om te bepalen wie er over gaat -o-
Wat is dat toch steeds voor geklungel, dat moet echt ophouden nu
Thom91 schreef:Dagren heeft wel gelijk hoor, als dat al niet zou gebeuren scheelt het een hoop verstoringen per jaar..
'
Als er geen oorlogen gevoerd zouden worden, zou het ook een hoop ellende schelen .
Het is gewoon een opmerking waar je niks mee kan, zeker niet in deze discussie.
Het is nu eenmaal realiteit dat mensen voor de trein springen. Deel kun je voorkomen, deel niet.
Laten we ons dan maar richten op hoe we dit soort zaken zo netjes en snel mogelijk kunnen regelen voor alle betrokken partijen. Heb je meer aan lijkt mij :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Dagren schreef:Mensen moeten gewoon niet voor de trein springen.
Heb je gelijk in! ik zal tegen de volgende die voor mijn trein springt zeggen: "Foei! niet meer doen he!"
(Soms denk ik wel eens, wat loopt hier toch los op deze planeet, of wat zit er los aan degene die op deze planeet rondlopen)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Vinny schreef:Kortom de calamiteiten-organisatie van ProRail is niet meer "de baas" op het spoor als ik dat zo lees, maar Bromsnor de Veldwachter, die tot dusver alleen nog bekeuringen heeft uitgedeeld voor te snel rijden...
Wat ik me kan herinneren was dat de AL (Algemeen Leider) ook zeker de bevoegdheid had om bijv. de treinen te ontruimen. Maar goed ik heb zelf altijd redelijk ver van de calamiteitenorganisatie gewerkt. Dus het kan zijn dat hier praktijk en theorie door elkaar zijn gelopen. Kan me wel een presentatie van een AL herinneren waarin hij uitlegde hoe hij treinen liet evacueren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website