NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Suus »

NS laat meisje van 16 aan lot over
Een meisje van 16 is vrijdagavond om 23.00 uur uit de trein gezet op een uitgestorven perron van station Moerwijk in Den Haag. Ze had geen geldig kaartje bij zich. Het meisje voelde zich onveilig en belde de politie, die het volgens Omroep West een onverantwoorde actie vindt van de conductrice.
Bron: Volkskrant
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door VIRM »

Er zijn hier ongetwijfeld twee kanten van het verhaal. Want nu is het alleen 'boehoe! De HC heeft mijn dochter de trein uitgekieperd!'

Waarom heeft de HC bijvoorbeeld geen UvB uitgeschreven?

Kortom: eerst even de reactie van de NS afwachten. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Vinny »

. Het meisje voelde zich onveilig en belde de politie, die het volgens Omroep West een onverantwoorde actie vindt van de conductrice.
Vindt de politie dat? :')

Kortom, 's nachts is het een grote puinhoop in Nederland waarin normale burgers niet meer over straat horen te gaan. Want wij kunnen niet garanderen dat de openbare orde gehandhaafd blijft...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door hauptbahnhof »

Ik vind het een onverantwoorde actie inderdaad. Maar, als je als meisje om die tijd op straat kunt lopen i.p.v. netjes in je bed, dan hoef je niet te gaan doen alsof. :evil:
En ze wist ook waar ze aan begon als ze zonder kaartje in de trein stapt. Loop dan anders gewoon naar de HC en bespreek het met hem of haar. Neem aan dat de meesten toch menselijk zijn.

Maar wat VIRM idd zei, waarom heeft de HC geen UvB uitgeschreven?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Geert »

Net alsof de sprinter tussen Den Haag en Rotterdam op vrijdagavond zo sociaal veilig is :') Politie ondermijnt hier wel lekker het gezag van de conducteur met dit soort opmerkingen...
Maar goed, eerst maar eens beide kanten van het verhaal horen.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door robert55 »

@HBf: heb je nagedacht over je tweede zin of komt zoiets er gewoon vanzelf uit?
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door hauptbahnhof »

Vertel maar meteen wat je bedoelt :wink:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Jef400 »

Ja ja, is het nou zo moeilijk gewoon een kaartje te kopen?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Milco »

Volgens mij had ze gewoon een vervoersbewijs hoor. Er staat dat ze zonder geldig vervoersbewijs reisde.
Laatst gewijzigd door Milco op za 12 jan 2013, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Thom91 »

Als je geen kaartje hebt en zwart rijdt heb je ook geen geldig vervoersbewijs ;'
Komt wel goed schatje.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Ennes »

k ben er niet bijgeweest en heb ook de andere kant van het verhaal niet gehoord, maar om even op de vraag waarom geen uvb uitgeschreven te reageren. Het kan natuurlijk zijn dat zij zich ook niet kon/wilde legitimeren, en dan houdt het uitschrijven van een ubv eigenlijk ook op. Dan zijn er dus feitelijk 2 opties, of de reiziger zonder (geldig) VVB de trein te laten verlaten, of de politie laten opdraven voor het checken van de persoonsgegevens. Dit laatste kan zomaar gepaard gaan met het oplopen van een half uur vertraging.

Daarnaast ben ik van mening als je zonder kaartje de trein instapt, dan moet je niet de schuld gaan neerleggen bij het spoorwegpersoneel. De conductrice heeft dan (mocht bovenstaande aanname de waarheid zijn) in dit geval gewoon volgens de algemene voorwaarden en regels gehandeld.

Geen kaartje = kaartje kopen met wettelijke verhoging, eventueel kan er een uvb uitgeschreven worden, mits de persoon zich kan identificeren met een daarvoor toegestaan legitimatiebewijs, anders kan de toegang tot het vervoermiddel ontzegd worden.

Even los hiervan:

Nu is het ineens een "meisje" van 16, maar ze kan wel 's avonds laat alleen op pad.

Zou ik opgebeld worden dat mijn dochter op een station eruitgezet is omdat ze geen kaartje had, dan had ze thuis ook nog eens een flink probleem gehad.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door R-Flow »

Ben het hier eigenlijk wel mee eens. Beetje apart dat het allemaal in de schoenen geschoven wordt van het NS-personeel, maar over de verantwoordelijkheid van die meid horen we noppes. Er maar van uitgaande dat ze geen geestelijke beperking had weet zo'n dame op d'r 16e prima waar ze mee bezig was.

Anderzijds hadden ze de beste dame natuurlijk ook door de politie op kunnen laten pikken op de plaats van bestemming. Dat was waarschijnlijk de meest correcte handeling geweest. Eventuele vertraging van de trein is spijtig, maar je weet zo wel dat alles netjes is afgehandeld.
Laatst gewijzigd door R-Flow op za 12 jan 2013, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door hauptbahnhof »

En dat is precies wat ik ook zei... Toen ik 16 was, lag ik om 2100 al in bed. Goeie ouwe tijd.

Maar een kind van 16 kan prima voor zichzelf zorgen als ze op dat tijdstip op straat loopt. Die zou ik ook prima uit mn tram zitten als ze probeert mij voor de gek te houden om niet te hoeven betalen. Vraagt ze al bij het instappen of ze een paar haltes meemag omdat ze geen geld heeft, dan laat ik haar gewoon instappen. Blijkt weer, dat de fout op de verkeerde persoon wordt gelegd terwijl het slachtoffer zelf de oorzaak van alle ellende is.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door R-Flow »

hauptbahnhof schreef:En dat is precies wat ik ook zei...
Dan ben ik het dus ook met jou eens. :wink:

Wat jij zegt is mijn ervaring trouwens ook. Ben ook wel eens gerold of vergeten een treinkaartje te kopen in het weekend (na het werk, had toen nog week-OV. Foutje bedankt) en merk dat personeel meestal erg schappelijk is als je gewoon op ze afstapt en rustig de situatie uitlegt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Ennes »

R-Flow schreef:Ben het hier eigenlijk wel mee eens. Beetje apart dat het allemaal in de schoenen geschoven wordt van het NS-personeel, maar over de verantwoordelijkheid van die meid horen we noppes. Er maar van uitgaande dat ze geen geestelijke beperking had weet zo'n dame op d'r 16e prima waar ze mee bezig was.

Anderzijds hadden ze de beste dame natuurlijk ook door de politie op kunnen laten pikken op de plaats van bestemming. Dat was waarschijnlijk de meest correcte handeling geweest. Eventuele vertraging van de trein is spijtig, maar je weet zo wel dat alles netjes is afgehandeld.
Die eventuele vertraging ten spijt? wat denke je van andere reizigers die aansluitingen moeten halen? wat denke je van achteropkomende treinen die daardoor ook vertraging oplopen? enz enz. De reizigers schreeuwen al moord en brand over 2 minuten (dat lezen we hier op het forum ook vaak genoeg). Zou het een IC betreffen die op een stationstopt waarvan je weet dat er S&V of KLPD aanwezig is, dan is het een stuk simpeler natuurlijk.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Milco »

Wat R-Flow ook zegt, als je gewoon op het treinpersoneel afstapt en uitlegt wat er aan de hand is en vraagt of je mee mag reizen, dan mag het vaak wel. Tijdje terug had ik het ook: ik moest van Almere Oostvaarders naar Bouwmeesterbuurt West, met bus 1, maar door een aanrijding reden er minder tot geen bussen. Toen ik naar het perron liep en aan de conductrice van de SLT vroeg of ik mee kon reizen naar Almere Buiten omdat er geen bussen reden, mocht ik gewoon mee, ondanks dat ik alleen een buskaart bij me had en geen treinkaartje had gekocht.

Gewoon een kwestie van even vragen dus, dan merk vanzelf wel of je een "ja" of "nee"-antwoord krijgt :)

(Uiteindelijk bleken er vanaf Almere Buiten ook geen bussen te rijden, toen ben ik maar naar huis gaan lopen...)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door AppleMoose »

Treinkaartje dubbel betalen + boete, plus de politiekosten betalen, voor straf 2 weken met conducteur meelopen op de agressielijnen en 4 maanden om 7 uur met blote voeten naar bed. Zal dr leren, stuk tuig :twisted:

Eens kijken of dit populistisch vandalismegeneuzel ook hiervoor geldt :twisted: :mrgreen: :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef:Treinkaartje dubbel betalen + boete, plus de politiekosten betalen, voor straf 2 weken met conducteur meelopen op de agressielijnen en 4 maanden om 7 uur met blote voeten naar bed. Zadr leren, dat tuig :twisted:

Eens kijken of dit populistisch vandalismegeneuzel ook hiervoor geldt :twisted: :mrgreen: :')
Hou eens op zeg, loop ik straks hele dagen met zo'n piepkuiken aan de hand!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door R-Flow »

Ennes schreef:Die eventuele vertraging ten spijt? wat denke je van andere reizigers die aansluitingen moeten halen? wat denke je van achteropkomende treinen die daardoor ook vertraging oplopen? enz enz. De reizigers schreeuwen al moord en brand over 2 minuten (dat lezen we hier op het forum ook vaak genoeg). Zou het een IC betreffen die op een stationstopt waarvan je weet dat er S&V of KLPD aanwezig is, dan is het een stuk simpeler natuurlijk.
Conductrice kan d'r verhaal doen over de mobilofoon/telefoon en voor de rest zoek de politie het uit met dat kind. Je hebt het dan over een overdracht van maximaal 10 minuten. Het moet te regelen zijn dat die conductrice niet ter plekke ook nog in discussie hoeft te gaan. En wat valt er te discussiëren? Ze had geen vervoersbewijs en kon zich (waarschijnlijk) niet legitimeren. Klaar. Of denk ik nu te simpel? :P
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door hauptbahnhof »

Het is alleen een lastig moment want je hebt vaak rond dat tijdstip laatste verbindingen. Geen idee hoe laat welke verbindingen maar jah, je weet wat ik bedoel. Ik denk dat in mijn geval, ik hetzelfde zou hebben gedaan.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Ennes »

R-Flow schreef:
Ennes schreef:Die eventuele vertraging ten spijt? wat denke je van andere reizigers die aansluitingen moeten halen? wat denke je van achteropkomende treinen die daardoor ook vertraging oplopen? enz enz. De reizigers schreeuwen al moord en brand over 2 minuten (dat lezen we hier op het forum ook vaak genoeg). Zou het een IC betreffen die op een stationstopt waarvan je weet dat er S&V of KLPD aanwezig is, dan is het een stuk simpeler natuurlijk.
Conductrice kan d'r verhaal doen over de mobilofoon/telefoon en voor de rest zoek de politie het uit met dat kind. Je hebt het dan over een overdracht van maximaal 10 minuten. Het moet te regelen zijn dat die conductrice niet ter plekke ook nog in discussie hoeft te gaan. En wat valt er te discussiëren? Ze had geen vervoersbewijs en kon zich (waarschijnlijk) niet legitimeren. Klaar. Of denk ik nu te simpel? :P
Ja je denkt te simpel!

Als je op de Regio moet wachten, kan dat namelijk wel eens behoorlijk lang duren, aangezien zulke zaken voor de Regio helemaal geen Prio heeft.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Daniel »

Ennes schreef:Zou het een IC betreffen die op een stationstopt waarvan je weet dat er S&V of KLPD aanwezig is, dan is het een stuk simpeler natuurlijk.
Het ging om Moerwijk, twee stations verder en je bent op Den Haag Centraal waar als ik me niet vergis een politiepost zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door R-Flow »

Ennes schreef:Ja je denkt te simpel!
Fijn dat je nog wat verdere uitleg geeft. :')
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:
Ennes schreef:Zou het een IC betreffen die op een stationstopt waarvan je weet dat er S&V of KLPD aanwezig is, dan is het een stuk simpeler natuurlijk.
Het ging om Moerwijk, twee stations verder en je bent op Den Haag Centraal waar als ik me niet vergis een politiepost zit.
Volgens mij stond er in dat bericht ook niet welke kant die trein opging, die meid had net zo goed naar Rsw, Dt, Dtz of Sdm willen reizen, en daar is geen S&V of KLPD, dus zal je moeten wachten op de Regio.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Ennes »

R-Flow schreef:
Ennes schreef:Ja je denkt te simpel!
Fijn dat je nog wat verdere uitleg geeft. :')
Zo ben ik hé! :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten