(BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen én vanmiddag trof ik een Wright op de Dordtse lijn 3, vrij uitzonderlijk van maandag t/m zaterdag. Hoewel, maandag had ik er ook al eentje.
Verder vanmiddag nep-Qliner 2194 op lijn 13 Dordrecht CS - Sliedrecht Lockhorst rond 18.15 uur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door JeePee »

JeePee schreef:We horen het wel als je ze in DAV ziet hé :)
Laat maar. Arriva zet ze gewoon in als de ambtenaren naar huis zijn. Kwam ze vanavond gewoon weer tegen in Lw :-)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daan »

Zag vanmorgen de 5913 (Volvo nogwat) op lijn 52 (Groningen - Eelde). Verder was de bussluis in Eelderwolde weer eens te hoog :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen weer een Wright op lijn 3 in Dordt, dit keer de rit die me onderweg naar het station kruiste. Het probleem met de Citaro's lijkt wel de bevestiging van de TFT-schermen te zijn, want de 721 waar ik vanmorgen in zat miste dat ding nu ook al (in de 729 zit al enkele maanden slechts de stang waar het normaal aan hangt).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Fles »

Cxx 8865 (?) stond vanmiddag om iets over 5 uur stil bij de stadsschouwburg in Utrecht met geopende motorkap en servicevoertuig erbij. Zeker sjtuk :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Ook toevallig: zoals al eerder gemeld wordt lijn 4 Staart op de DRIP's in Dordrecht als 4 Wielwijk aangekondigd in de avond en op zondag. Komt even voor half zeven de 724 aangereden waarvan het koersdisplay is blijven hangen... daar stond dus ook 4 Wielwijk op :P Aan de zijkant filmde 'ie overigens wel 4 Staart.

Verder in de 6287/3 een nieuwe presentatie op het TFT-scherm, waarin men eindelijk een lettertype dat én redelijk scherp getoond wordt én leesbaar is gebruikt heeft. Werd tijd, 'tis inmiddels versie 18 volgens het volgnummer wat altijd onderaan te zien is.
En tja, in de strijd tegen het achterlopen van die presenties kondigt Arriva nu maar vast de acties rond de kerstdagen aan :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Aking »

Fles schreef:Cxx 8865 (?) stond vanmiddag om iets over 5 uur stil bij de stadsschouwburg in Utrecht met geopende motorkap en servicevoertuig erbij. Zeker sjtuk :P

We wilden bij de halte wegrijden en ineens kwam een mentor uit de GVU bus achter ons rennen dat we lekten...
Na een luik achter geopend te hebben bleek de koelvloeistof van de motor door een gat in de slang naar buiten te spuiten...
(en ja ik zat dus in die bus :p)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Chauf21 »

Lekkende koelvloeistof komt meestal door een te veel gevulde koelvloeistoftank. Wanneer de bus stilstaat gaat de tank overlopen en stroomt de vloeistof weg. Als je lang genoeg silstaat, ligt er een hele gele plas onder de bus... Ziet er erger uit dan het is ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen zat ik in een Citaro op lijn 65 in Utrecht die nog Combo bleek te hebben, nooit geweten dat dat nogsteeds in gebruik is bij connexxion. Leek met dat ze ondertussen toch al wel een keer op InfoXX over waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Aking »

Chauf21 schreef:Lekkende koelvloeistof komt meestal door een te veel gevulde koelvloeistoftank. Wanneer de bus stilstaat gaat de tank overlopen en stroomt de vloeistof weg. Als je lang genoeg silstaat, ligt er een hele gele plas onder de bus... Ziet er erger uit dan het is ;)
Er was zoals ik al meldde, een slang gesprongen ;) ik heb het met eigen ogen ergens midden uit een slang zien spuiten :wink:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daan »

Vanmorgen de 5831 op lijn 52 (Groningen Noord - De Punt) gezien, was een Berkhof (uit m'n hoofd...)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door tsov »

Klopt, heeft een tijd op Schiermonnikoog gezeten, overigens :wink:
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Ruben »

Meisje met paraplu mocht hier nog net de tram halen, maar meer ook niet. Toen ze haar paraplu wilde uitschudden, ging de deur dicht. Gevolg: GVB tram met roze cirkel op een blauwe deur, echt alleen het doek hing er nog buiten. De bestuurster heeft toch de deuren nog maar weer ff geopend. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door MdJ »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmorgen zat ik in een Citaro op lijn 65 in Utrecht die nog Combo bleek te hebben, nooit geweten dat dat nogsteeds in gebruik is bij connexxion. Leek met dat ze ondertussen toch al wel een keer op InfoXX over waren.
Een citaro met een nummer tussen 2834 en 2843 toevallig? (Makkelijk te herkennen: in de buurt van het achterwiel missen de XX, welke op de andere CXX bussen wel zitten...)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Mja, dat zijn toch ook de enige 12-meter Citaro's die in de regio Utrecht rijden (van connexxion dan) :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmorgen zat ik in een Citaro op lijn 65 in Utrecht die nog Combo bleek te hebben, nooit geweten dat dat nogsteeds in gebruik is bij connexxion. Leek met dat ze ondertussen toch al wel een keer op InfoXX over waren.
Was het netwerk nog wel operationeel dan? :mrgreen: Had laatst ook een Combo-bus, maar zonder bereik :(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Hmm, niet echt heel goed op gelet maar de chauffeuse verrichte er nog wel een handeling (hoogstwaarschijnlijk aanmelden van de rit) mee :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daan »

Zag vanmiddag de 1284 op lijn 52. Type enzo niet gezien.

(En wat is Combo?)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Chauf21 »

Combofoon is een communicatiemiddel/-apparaat. Het werd voorheen gebruikt in de bussen van veel verschillende vervoerders. Met een beetje fantasie is het te omschrijven als een privé mobiel netwerk; je kan onderling contact leggen en berichten oversturen. Inmiddels wordt het verouderde systeem vervangen door nieuwere systemen (Infoxx bij Connexxion, Albatros bij Arriva, Prodata bij Veolia), maar het is nog wel actief op sommige plaatsen in het land.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Aking »

Chauf21 schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Vanmorgen zat ik in een Citaro op lijn 65 in Utrecht die nog Combo bleek te hebben, nooit geweten dat dat nogsteeds in gebruik is bij connexxion. Leek met dat ze ondertussen toch al wel een keer op InfoXX over waren.
Was het netwerk nog wel operationeel dan? :mrgreen: Had laatst ook een Combo-bus, maar zonder bereik :(
Hier in de regio rijden nog regelmatig bussen met combo/zonder Infoxx en in al die gevallen heb ik die combo werkend gezien (alsin lijn/omloopnummer in beeld enzo)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Chauf21 schreef:Albatros bij Arriva, Prodata bij Veolia
Albatros = Prodata :wink: Het heeft alleen een ander naampje en Veolia is wat verder met de implementatie ervan. Bij Veolia hebben ze bv. ook al de filmbediening via dat ding, terwijl die bij Arriva nog handmatig plaatsvindt (al verschijnt de eindbestemming al wel automatisch op het schermpje na het aanmelden van de rit)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Chauf21 »

Aking schreef:Hier in de regio rijden nog regelmatig bussen met combo/zonder Infoxx en in al die gevallen heb ik die combo werkend gezien (alsin lijn/omloopnummer in beeld enzo)
Ja, dan is het werkend inderdaad ja.
Reiziger Ddrs schreef:Albatros = Prodata :wink: Het heeft alleen een ander naampje en Veolia is wat verder met de implementatie ervan. Bij Veolia hebben ze bv. ook al de filmbediening via dat ding, terwijl die bij Arriva nog handmatig plaatsvindt
Ah, oké. De software is dus geen eigen productie -zoals bij Connexxion wel het geval is- begrijp ik?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door tsov »

Nee, het systeem met de Belgische buskaartjes (met die magneetstrips) heet ook Prodata. In hoeverre dit samenhangt met het Veolia/Arriva-systeem weet ik niet.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door BR628 »

Vandaag in ZO-Friesland:
-Mercedes O408 op lijn 84 en 89 (beide een uurs drgl, O408 elke 2uur op beide lijnen)
-Lijn 14 werd geheel met Dennis Dart gereden

Vanmiddag kreeg de chauf van lijn 84 Drachten - Veenhuizen, bij vertrek 16:16 uit Drachten, de mededeling dat de omleidingen nabij Siegerswoude verleden tijd zouden zijn en dat de bus (na 16:00 weer zijn normale route kon vervolgen. Natuurlijk voorspelbaar wat er vervolgens ter plaatse gebeurde: de bus mocht dus niet verder, werkzaamheden waren uitgelopen (o.i.d.), bus moest geheel terug rijden via Frieschepalen en had in Haulerwijk een aankomstvertraging van 16 minuten...

Oja, schaamteloze spam: voor diegene die het interesseert heb ik sinds vandaag ook wat busjes online op mijn website gezet, Waaronder, naast de actuele plaatjes van afgelopen weken, ook een x-aantal foto's uit 2007, die nu al weer historie zijn =)
http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spo ... /index.htm Onder het kopje Busfoto's.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Dat Belgische systeem is, te zien aan de apparatuur bij de chauffeur, een stuk ouder als de systemen bij Arriva/Veolia.

In ieder geval is de software zelf een vrij standaard product bij Arriva en Veolia, wat met name bij Arriva stapje voor stapje in functionaliteit uitgebreid wordt. Voornaamste verschillen die er zijn zitten in de manier waarop de informatie uit het systeem op de TFT-schermen getoond wordt: Arriva heeft een balkje bovenaan voor de halteaankondiging (vrij vergelijkbaar met bussen met lichtkrant dus eigenlijk) en daaronder een zo af en toe wisselende powerpoint-presentatie met diverse reizigersinformatie, terwijl Veolia er nieuws uit Spits en filmpjes op vertoond met de halteinfo ernaast.

Om het makkelijk te maken zijn er dan ook nog verschillen binnen Arriva. Zo kondigen de bussen in DAV de volgende halte met aankomsttijd erbij aan en die in HWGO niet. Op de TFT-schermen in DAV worden lange haltenamen echter weer afgebroken, terwijl ze op de lichtkrant in de bussen uit HWGO voorbij komen scrollen als het niet past.
Voor het oog is dat laatste niet echt prettig als er ook nog eens een alternerende bestemming gevoerd wordt (die kan je in die bussen ook binnen zien). Laatst op de bovenste lichtkrant alternerend "Dordrecht CS / via Amstelwijck" en op de onderste scrollend "Van Gijnweg/Patersweg" gezien, da's toch een beetje heel erg druk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten