WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Klaasje »

Thom91 schreef:
VIRM schreef:Wat gaat er precies bij de revisie veranderen aan het interieur?
Beetje maf dat ze er nu pas achterkomen dat die tafeltjes gevaarlijk zijn bij aanrijdingen. Lijkt mij gewoon een van de aspecten waarop je let als je zo'n trein ontwerpt: 'botsveiligheid' van het interieur...

Overigens is het mij ook inderdaad opgevallen dat steeds meer VIRM'pjes voorzien zijn van wifi. En dat de OBIS-schermen steeds vaker daadwerkelijk aankomstinformatie van stations laten zien. Nu nog de overstapmogelijkheden tonen en een automatische halte-afroep inbouwen! :)
Grote revisie komt pas na de NID. Ze zijn nu alleen de tractieinstallatie van de oude zesjes aan het bijwerken tegen onder andere die piep. Volgens mij is de 'revisie' inmiddels ook al afgerond of al bijna ten einde.
Het zijn ook viertjes. Namelijk de motorrijtuigen die afkomstig zijn van de oude IRM III en IV-stellen. Allemaal kopbakken.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Ennes »

Gelukkig maar dat steeds meer treinen Wifi hebben, zo kunnen steeds meer reizigers gewoon doorgaan met leven als ze in de trein zitten. Stel je voor.... een half uur je sociale leven moeten missen, en een boek of iets dergelijks te moeten gaan lezen. Daar moet je toch niet aan denken zeg.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door AppleMoose »

Boek? Kun je dat eten? (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef:Boek? Kun je dat eten? (A)
Alleen de kookboeken! :roll: :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door AppleMoose »

Die heb ik niet. Ik laat alles bezorgen. Ik heb zooo super druk, echt geen tijd meer om te koken!
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef:Die heb ik niet. Ik laat alles bezorgen. Ik heb zooo super druk, echt geen tijd meer om te koken!
Wil ik wel keertje voor je koken hoor :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door AppleMoose »

Moeten we maar even kijken of dat in onze schema's valt in te passen. *Drukdrukdrukdruk*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Thom91 »

Klaasje schreef:
Thom91 schreef:
VIRM schreef:Wat gaat er precies bij de revisie veranderen aan het interieur?
Beetje maf dat ze er nu pas achterkomen dat die tafeltjes gevaarlijk zijn bij aanrijdingen. Lijkt mij gewoon een van de aspecten waarop je let als je zo'n trein ontwerpt: 'botsveiligheid' van het interieur...

Overigens is het mij ook inderdaad opgevallen dat steeds meer VIRM'pjes voorzien zijn van wifi. En dat de OBIS-schermen steeds vaker daadwerkelijk aankomstinformatie van stations laten zien. Nu nog de overstapmogelijkheden tonen en een automatische halte-afroep inbouwen! :)
Grote revisie komt pas na de NID. Ze zijn nu alleen de tractieinstallatie van de oude zesjes aan het bijwerken tegen onder andere die piep. Volgens mij is de 'revisie' inmiddels ook al afgerond of al bijna ten einde.
Het zijn ook viertjes. Namelijk de motorrijtuigen die afkomstig zijn van de oude IRM III en IV-stellen. Allemaal kopbakken.
Oh ik dacht alleen de zesjes. Heb er in de viertjes eigenlijk nooit last van gehad..
Komt wel goed schatje.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef:Moeten we maar even kijken of dat in onze schema's valt in te passen. *Drukdrukdrukdruk*
Moet vast een keer lukken tussen het chatten, msnnen, whappen, twitteren en facebooken door! Dan slaan we gewoon een keer over om op een forum te spammen!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Suus »

Wie weet lees ik wel een boek op mijn smartphone :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door AppleMoose »

Ennes schreef:
Ronaldussen schreef:Moeten we maar even kijken of dat in onze schema's valt in te passen. *Drukdrukdrukdruk*
Moet vast een keer lukken tussen het chatten, msnnen, whappen, twitteren en facebooken door! Dan slaan we gewoon een keer over om op een forum te spammen!
ja maar ik heb geen wifi in mijn auto, moet ik f*cking anderhalf uur op de weg letten! Dan moet ik dat weer inhalen tijdens het etentje bij jou! Dat is toch ook ongezellig? :N En om nou met de trein te gaan vind ik ook zo wat. de 7600 naar mijn huis had laatst +4 minuten! En die had ook geen wifi, schandalig gewoon!
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Wie weet lees ik wel een boek op mijn smartphone :wink:
Sla hem op, op in je geheugen, heb je geen wifi nodig :wink:
Ronaldussen schreef:
Ennes schreef:
Ronaldussen schreef:Moeten we maar even kijken of dat in onze schema's valt in te passen. *Drukdrukdrukdruk*
Moet vast een keer lukken tussen het chatten, msnnen, whappen, twitteren en facebooken door! Dan slaan we gewoon een keer over om op een forum te spammen!
ja maar ik heb geen wifi in mijn auto, moet ik f*cking anderhalf uur op de weg letten! Dan moet ik dat weer inhalen tijdens het etentje bij jou! Dat is toch ook ongezellig? :N En om nou met de trein te gaan vind ik ook zo wat. de 7600 naar mijn huis had laatst +4 minuten! En die had ook geen wifi, schandalig gewoon!
Dat compenseren we dan wel met een "echt" gesprek!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door AppleMoose »

Dat is eng! :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef:Dat is eng! :X
Dan hou ik je hand wel vast tijdens het gesprek :X


(of in plaats van)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door AppleMoose »

Lichamelijk contact, das helemaal eng! :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door webguy »

Klessebessen kan altijd nog in het ontmoetingspunt he...
Thom91 schreef:Grote revisie komt pas na de NID. Ze zijn nu alleen de tractieinstallatie van de oude zesjes aan het bijwerken tegen onder andere die piep. Volgens mij is de 'revisie' inmiddels ook al afgerond of al bijna ten einde.
Vraag me af hoor, of ze wachten, namelijk heb ik ook gehoord dat de leeslampjes in 1e klas V-IRM-4 eruit gaan, klanten vonden het toch niet handig. Geen idee op welk termijn echter.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef:Lichamelijk contact, das helemaal eng! :X
Valt mee hoor als je eraan gewend raakt
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door VIRM »

Bee schreef:Wie weet lees ik wel een boek op mijn smartphone :wink:
En je hebt tegenwoordig e-readers. ;)

Ik ben een paar jaar geleden geswitcht van papieren leesboeken naar audioboeken. Dus dikke kans dat als ik met oortjes in de trein zit, ik naar een boek aan het luisteren ben. Heerlijk: half uurtje in de trein, boek aan en luisteren maar! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door AppleMoose »

webguy schreef: Vraag me af hoor, of ze wachten, namelijk heb ik ook gehoord dat de leeslampjes in 1e klas V-IRM-4 eruit gaan, klanten vonden het toch niet handig. Geen idee op welk termijn echter.
Niet handig? Gewoon bloedirritant! Je hebt er niks aan tijdens het lezen, en met ons kaarsrechte *kuch* spoorlijnen stoot je er iedere keer met je kop tegenaan. Bij het uitstappen kun je zo zien wie er in de 1e klas hebben gezeten. (hoef je nog niet eens naar het rodebroeken/langejassengehalte te kijken :N

@Ennes: Twitter maar een knuffeltje naar mij, dan vind ik het vast minder eng :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Thom91 »

Ennes, vanwaar de haat tegen de smartphones? Het is niet dat mijn medereiziger om 07:14 op een uitgebreid gesprek zit te wachten met een onbekende ofzo. En verder haal ik 's ochtends in de trein altijd even het laatste nieuws op, lees ik het forum etc..
Komt wel goed schatje.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Ennes »

Thom91 schreef:Ennes, vanwaar de haat tegen de smartphones? Het is niet dat mijn medereiziger om 07:14 op een uitgebreid gesprek zit te wachten met een onbekende ofzo. En verder haal ik 's ochtends in de trein altijd even het laatste nieuws op, lees ik het forum etc..
Ik heb helemaal niets tegen een smartphone, het enige waar ik iets tegen heb is dat het lijkt of de meerderheid geen minuut meer zonder dat ding lijkt te kunnen. En dat de weereld te klein lijkt als iemand even geen bereik heeft.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Thom91 »

Ennes schreef:
Thom91 schreef:Ennes, vanwaar de haat tegen de smartphones? Het is niet dat mijn medereiziger om 07:14 op een uitgebreid gesprek zit te wachten met een onbekende ofzo. En verder haal ik 's ochtends in de trein altijd even het laatste nieuws op, lees ik het forum etc..
Ik heb helemaal niets tegen een smartphone, het enige waar ik iets tegen heb is dat het lijkt of de meerderheid geen minuut meer zonder dat ding lijkt te kunnen. En dat de weereld te klein lijkt als iemand even geen bereik heeft.
In een maatschappij waarbij alles gedigitaliseerd is en via mobiel internet bereikbaar is is het ook niet meer dan normaal dat je gewoon overal bereik hebt. Super frustrerend als je ergens mee bezig bent en je gestoord wordt door het feit dat je mobiele internet vertrokken is. En daarvoor is de Wi-Fi in de trein wel ontzettend makkelijk, je hebt altijd signaal. Nou heb ik wel het voordeel dat er geen gaten qua mobiel internet bereik op mijn traject zitten dus ik maak er amper gebruik van, want daarbij is mijn mobiel internet rapper dan de Wi-Fi.
Wanneer ik het wel gebruik is als ik met schoolwerk bezig ben op de laptop, synchroniseert Dropbox meteen zodat ik altijd de laatste files bij me hebt. Ideaal.
Komt wel goed schatje.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door iljitsch »

Thom91 schreef:In een maatschappij waarbij alles gedigitaliseerd is en via mobiel internet bereikbaar is is het ook niet meer dan normaal dat je gewoon overal bereik hebt. Super frustrerend als je ergens mee bezig bent en je gestoord wordt door het feit dat je mobiele internet vertrokken is. En daarvoor is de Wi-Fi in de trein wel ontzettend makkelijk, je hebt altijd signaal.
Maar is het ook gewoon dat jij verwacht dat deze dienst, die geld kost om te leveren, altijd gratis aangeboden wordt?

Overigens heb ik regelmatig dat het allemaal niet werkt. Zeker ook omdat de auto-inloghandel van Apple tegenwoordig niet meer werkt doe ik op kortere reizen meestal maar geen moeite meer.

Maar ondanks het bovenstaande is dit toch een mooie voorziening, zeker voor toeristen die anders een vermogen voor 3G data zouden moeten betalen, of mensen die krap bij kas zitten en geen data-abonnement hebben, of onderweg zijn met een tablet of computer ofzo met alleen wifi aan boord.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door webguy »

Het contract tussen NS en T-Mobile gaat ook verlopen dus het is maar de vraag of het zo blijft. Het inloggen is een heel gedoe elke keer inderdaad en vaak gaat het daar al mis helaas.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door TLP »

De meeste smartphonegebruikers beschikken over een internetabonnement. Het grote nadeel in de trein is wel dat uit ervaring blijkt dat ik volgens mijn mobiel meestal 3G of zelfs HSDPA heb, maar dat ik een snelheid heb die overeenkomt met een 2G-netwerk. Oftewel: heel traag dus.
Maakt de ruimte waar je je in bevindt dus ook uit voor de internetdekking? (ongeacht in wat voor netwerk je je op dat moment bevindt) en kun je dat dan voor die specifieke ruimte dan ook aanpassen/verbeteren (net zoals dat wifinetwerken alleen te gebruiken zijn in het gebouw waar de host zich bevindt)?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten