NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door VIRM »

Daniel schreef:
Ennes schreef:Zou het een IC betreffen die op een stationstopt waarvan je weet dat er S&V of KLPD aanwezig is, dan is het een stuk simpeler natuurlijk.
Het ging om Moerwijk, twee stations verder en je bent op Den Haag Centraal waar als ik me niet vergis een politiepost zit.
NIet als de trein richting Rotterdam ging. ;)

Overigens is dit echt journalistiek broddelwerk: er is nog steeds geen hoor- en wederhoor toegepast, wat toch wel een belangrijk journalistiek principe is. -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:
Daniel schreef:
Ennes schreef:Zou het een IC betreffen die op een stationstopt waarvan je weet dat er S&V of KLPD aanwezig is, dan is het een stuk simpeler natuurlijk.
Het ging om Moerwijk, twee stations verder en je bent op Den Haag Centraal waar als ik me niet vergis een politiepost zit.
NIet als de trein richting Rotterdam ging. ;)

Overigens is dit echt journalistiek broddelwerk: er is nog steeds geen hoor- en wederhoor toegepast, wat toch wel een belangrijk journalistiek principe is. -o-
Tegenwoordig is volgns mij het enige (journalistieke) principe : als je op de NS kan afzeiken, dat zeer beslist niet achterwege laten.

( van dat woordje "broddelwerk" gaan mijn nekharen trouwens recht overeind staan, net als van degene die dit woordje iets te vaak in de media heeft gebezigd)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door R-Flow »

VIRM schreef:Overigens is dit echt journalistiek broddelwerk: er is nog steeds geen hoor- en wederhoor toegepast, wat toch wel een belangrijk journalistiek principe is. -o-
Je hebt volkomen gelijk. Het wordt alleen met regelmaat niet toegepast want dat maakt het nieuws minder sensationeel, zo ook in dit geval weer. Oók vaak laksheid trouwens, wat vooral van toepassing is op websites. Heb die discussie al zo vaak gevoerd met superieuren en collega's want vind deze manier van berichten erg slecht.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door VIRM »

Maar Ennes, journalisten kunnen wel zaniken op de NS (en dat is soms ook terecht), maar dan moet de NS wel de kans hebben om zich te verweren/antworod geven.
Nu is het van: NS heeft mijn 16-jarige kwetsbare dochter om 11 uur 's avonds op een paar stoeptegels van een station achtergelaten, boehoe!
Terwijl de NS bij hoor-en-wederhoor wellicht kan zeggen: mevrouw stelde zich agressief op, of had geen legitimatie en geen geld op zak (even hypothetisch natuurlijk).
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:Maar Ennes, journalisten kunnen wel zaniken op de NS (en dat is soms ook terecht), maar dan moet de NS wel de kans hebben om zich te verweren/antworod geven.
Nu is het van: NS heeft mijn 16-jarige kwetsbare dochter om 11 uur 's avonds op een paar stoeptegels van een station achtergelaten, boehoe!
Terwijl de NS bij hoor-en-wederhoor wellicht kan zeggen: mevrouw stelde zich agressief op, of had geen legitimatie en geen geld op zak (even hypothetisch natuurlijk).
Soms inderdaad terecht, maar veelal ongenuanceerd en eenzijdig.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door webguy »

Ennes schreef:Volgens mij stond er in dat bericht ook niet welke kant die trein opging, die meid had net zo goed naar Rsw, Dt, Dtz of Sdm willen reizen
Er staat dat ze naar Rijswijk moest en er in Moerwijk is uitgezet. Tenzij ze dus echt dom bezig was, ging de trein naar Rotterdam. Overigens moet je bij Moerwijk klein stukje lopen en kan je bus 19(? of 23?) pakken naar Rijswijk - kom je er ook.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Ronald »

Beetje merkwaardige indeling in categorieën hebben ze daar bij die krant:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3376213/2013/01/12/NS-laat-meisje-van-16-aan-lot-over.dhtml

Erg eenzijdig verhaal inderdaad. Heeft geen enkel nut zolang je niet beide kanten van het verhaal kent. Neigt naar "hee, het gaat over NS, we gaan weer afzeiken".
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door R-Flow »

webguy schreef:Er staat dat ze naar Rijswijk moest en er in Moerwijk is uitgezet. Tenzij ze dus echt dom bezig was, ging de trein naar Rotterdam. Overigens moet je bij Moerwijk klein stukje lopen en kan je bus 19(? of 23?) pakken naar Rijswijk - kom je er ook.
Ouders/vrienden/buren/whatever bellen of die d'r komen ophalen. Het is bij mij nog nooit opgekomen om de politie te bellen in zo'n geval. Typisch verhaal blijft het. :?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Vinny »

Het is daarom een krantenartikel geworden waarschijnlijk. Wanneer de politie gebeld wordt wordt de meldkamer ingeseind, en de gegevens daarvan worden "uitgelezen" door journalisten. Ik snap echt niet waarom de politie gemeend heeft om op een dergelijke manier te reageren. Dat is namelijk je eigen onkunde afschuiven op een andere organisatie. Mja, eigenlijk snap ik dat dus te goed.

Verder vind ik het best educatief verantwoord om iemand van 16 op een verlaten station uit de trein te zetten. Dan leert ze dat het hebben van een geldig vervoersbewijs een vereiste is om van het openbaar vervoer gebruik te maken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door R-Flow »

Vinny schreef:Verder vind ik het best educatief verantwoord om iemand van 16 op een verlaten station uit de trein te zetten. Dan leert ze dat het hebben van een geldig vervoersbewijs een vereiste is om van het openbaar vervoer gebruik te maken.
Haha, kind is voor het leven getraumatiseerd en zal nooit meer vergeten een kaartje te kopen. Volgende stap is zwartrijders gewoon midden in een weiland achterlaten. _O-
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Thom91 »

Zal me niks verbazen als de relatie kind-ouder ook niet jovol is. Je gaat toch niet direct de politie bellen man, dat was niet het eerste waar ik aan gedacht zou hebben toen ik zestien was..
Komt wel goed schatje.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door dennistd »

Het lijkt me waarschijnlijker dat de conducteur haar de keuze heeft gegeven tussen een boete of de trein uit, en ze later spijt kreeg van die laatste keuze..
TomSteyl
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door TomSteyl »

Ik zie hierboven een heleboel commentaar op een gebeurtenis waar wij allemaal niet bij zijn geweest. Misschien toch maar ff de reactie van NS afwachten.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door hauptbahnhof »

En wie zegt dat NS gaat reageren en als het bedrijf reageert, ook nog 100% de waarheid wordt verteld?

Wij mogen toch speculeren? :Y
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Geert »

Nou, Omroep West pakt ook lekker uit :')

http://www.omroepwest.nl/nieuws/12-01-2 ... n-lot-over
http://www.omroepwest.nl/nieuws/12-01-2 ... dy-tielman (interview van 8 minuten)

Kom op zeg, ook RTV West nam niet de moeite om te checken of er nog treinen na 23.00 uur reden :') Er rijden nog minstens vier treinen na de trein waar ze uitgezet was :roll: Enige vorm van kritisch interviewen ontbreekt in het geheel...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Vinny »

Nou ze weet het wel mooi te vertellen -o-

"Het is donker, eng en ik ken het hier niet". Nou, enge dingen kunnen overal gebeuren - dat is niet specifiek voorbehouden aan Moerwijk - en in Rijswijk is het ook net zo donker, met wellicht dezelfde idioten die langs komen. Ik vind het geen sterke argumentatie. Als de NS hierin meegaat kunnen alle 16 jarige scholieren 's avonds wel gaan zwartrijden. Ik denk niet dat ze een ID bij zich hebben namelijk, dus een boete wordt dan ook lastig... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Stefan »

En ik weet zeker... Had het om een 16 jarige jongen gegaan, had je heel dat verhaal nooit gehad.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door webguy »

Plus dat een NS conducteur waarschijnlijk iets heel anders had gedaan bij de laatste trein...
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door VIRM »

TomSteyl schreef:Ik zie hierboven een heleboel commentaar op een gebeurtenis waar wij allemaal niet bij zijn geweest. Misschien toch maar ff de reactie van NS afwachten.
Dat zei ik ook al eerder, ja.

In het interview met TV West wordt gezegd dat het meisje regelmatig met de trein tussen Rijswijk en Rotterdam reist. Dus dan moet het wel doordringen dat haar kaartje (of abonnement) rotterdam-Rijswijk niet geldig is op het traject Den Haag Centraal-Rijswijk, dat ze op deze beruchte avond aflegde.
En een beetje HC zal niet 1 2 3 een meisje van 16 eruit knikkeren.

Dus inderdaad even de reactie van de NS afwachten. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Ennes »

Als ze gewoon had gezorgd voor een geldig vvb dan was er niets aan de hand geweest, hoe simpel kan het zijn!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door Vinny »

Een beetje boehoe doen in de media, en je krijgt een officiële excuusbrief, een bloemetje en misschien zelfs wel een dagkaart van de NS... :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: NS laat meisje van 16 's avonds laat aan lot over

Bericht door AppleMoose »

Dan heeft ze wel weer een geldig vervoersbewijs :idea:

Mits ze die afstempelt natuurlijk :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten