Korte vragen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Veolia in Limburg rijdt op 24 en 31 december een zaterdagdienstregeling.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door STF »

In Luxemburg rijden ze vandaag gewoon de werkdagen-dienstregeling tijdens schoolvakanties, oftewel alles is onderweg behalve de schoolritten/bussen. Vanaf middernacht gaat de feestdagen-dienstregeling in, wat vrijwel gelijk staat aan GEEN OV.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen

Bericht door iljitsch »

Een uur geleden was het hier spitsuur voor de deur met trams richting de remise...

Vroeger was het altijd zo dat er tot acht uur gereden werd op oudjaarsavond en dan na twaalven ook weer een tijdje. Maar ik kan nu niks vinden op htm.net.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Korte vragen

Bericht door Anne »

Dit staat op htm.net:
31 december, oudejaarsavond: De laatste trams vertrekken rond 20.30 uur vanaf de beginpunten.

1 januari 2013, nieuwjaarsdag: Zondagse dienstregeling, de eerste trams vertrekken rond 09.00 uur vanaf de beginpunten.
Dat na de jaarwisseling weer rijden is al veel jaren terug.

Hier in Nederland is het na een uur of negen echt afgelopen.


Dan heeft Antwerpen het heel anders geregeld.
De hele nacht rijden daar trams en bussen.
Aantal normale lijnen en enkele speciale lijnen.
LINK

Zo rijden de tramlijnen 3, 5, 9, 10, 15 en 24 en de feesttram 27 (route 2 Hoboken-Groenplaats) een 20 minuten dienst tot de dagdienst op 1-1.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Korte vragen

Bericht door zone5324bericht... »

dat tijdens oud en nieuw in België op meer plekken 's nachts ov geboden wordt, is een keuze om mensen met een slokje op een alternatief te bieden om niet zelf te gaan rijden...

en trouwens bij ons begint het NS-nachtnet ook weer tegen 1 uur...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

NS heeft in ieder geval een jaar zaterdagsdiensten gereden op 2e feestdagen. GVU reed een uitgeklede zondagsdienst op 1e kerstdag (met allemaal halfuurdiensten).
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen

Bericht door iljitsch »

Oh ja, op htm.net staat een link aan de rechterkant van de pagina. Ik zocht tevergeefs onder reisinformatie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Korte vragen

Bericht door Justin »

Goed, kort vraagje van mijn kant:

waarom hebben de volgende vertrekstaten op de volgende (grens)stations wél routestrips richting het buitenland:
* Venlo
* Maastricht
* Heerlen (en -de Kissel, Landgraaf en Eygelshoven Markt)
* Enschede

en de volgende niet:
* Roosendaal (en Rotterdam Centraal, Schiphol en Amsterdam Centraal richting België/Frankrijk).

* Hengelo (kan ik me wat bij indenken met de s140 die relatief onregelmatig rijdt, en het voor de s20000 geen al te interessante routestrip betreft, beetje zelfde verhaal voor Arnhem met de ICE)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Korte vragen

Bericht door Vinny »

Die op Schiphol hadden dat richting Duitsland (IC 140) en België/Frankrijk vroeger wel. Is dat geschrapt? :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Korte vragen

Bericht door Justin »

Richting België en Frankrijk is dat er ook niet meer nee...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

Vermoed dat het een kwestie van data was - of die informatie ontbreekt, of het was niet bij de juiste persoon. Aan de andere kant begrijp ik ook wel dat de Fyra natuurlijk wel reserveringplichtig is richting Belgie, dus dan staat op je kaartje hoe laat 'ie vertrekt. Maar niet erg handig nee..
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Waarom is de afkorting van Arnhem Velperpoort Ahp?
Heette dat station vroeger anders ofzo (Arnhem Poort) of is er een andere reden?
Ahv had me namelijk logischer geleken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Bij Blokker is er een NS-dagkaart voor 17 euro te koop, geldig na 9 uur op werkdagen en 's weekends de hele dag in treinen van NS, Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. Ik neem aan ook in de Breng-treinen?
Maar hoe is het geregeld met de geldigeid met:
- reizen naar stations als bijv. Eijsden of Eygelsoven Markt; liggen in Nederland maar worden door buitenlandse treinen aangedaan?
- reizen van binnenlandse vervoerders naar Duitsland; zoals met Arriva naar Leer of Syntus naar Bad Bentheim?

Iemand die dit weet? Alvast bedankt :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen

Bericht door Karl »

Meltrain schreef:Waarom is de afkorting van Arnhem Velperpoort Ahp?
Heette dat station vroeger anders ofzo (Arnhem Poort) of is er een andere reden?
Ahv had me namelijk logischer geleken.
Tot 1953 heette het Velperpoort, Vpp ofzo had dus logischer geleken (mits dat niet conflicteert met Velp ofzo).
Het is een spectrum.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen

Bericht door Ronald »

Milco1995 schreef:Bij Blokker is er een NS-dagkaart voor 17 euro te koop, geldig na 9 uur op werkdagen en 's weekends de hele dag in treinen van NS, Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. Ik neem aan ook in de Breng-treinen?
Maar hoe is het geregeld met de geldigeid met:
- reizen naar stations als bijv. Eijsden of Eygelsoven Markt; liggen in Nederland maar worden door buitenlandse treinen aangedaan?
- reizen van binnenlandse vervoerders naar Duitsland; zoals met Arriva naar Leer of Syntus naar Bad Bentheim?

Iemand die dit weet? Alvast bedankt :)
Eijsden, Eygelshoven Markt, De Eschmarke en Glanerbrug zijn gewoon binnenlandse (NS)-tariefpunten, dus dat zal mogen. Ook zal het Blokker-kaartje geldig zijn tot de grenspunten (en kun je bijvoorbeeld een kaartje naar een buitenlandse bestemming kopen met "NS-traject gratis").

Op de Grensland-express zijn voor zover ik weet alleen speciale Grensland-tickets geldig of internationale CIV-tickets. Dus daar zijn de Blokker-kaartjes waarschijnlijk alleen geldig tot de grens. Naar Bad Bentheim koop je dus een internationaal kaartje met "NS-traject gratis" (heb ik vaak gedaan in combinatie met een Kruidvat-kaartje).

Leer weet ik eigenlijk niet. Je kunt wel met de OV-chipkaart tot Leer reizen. Toch denk ik dat ook daar het Blokker-kaartje slechts tot de grens geldig is (omdat Leer en Weener geen binnenlandse tariefpunten zijn).

Even wat anders: staan er nu eindelijk al eens (NS-)Cico's in De Eschmarke, Glanerbrug, Eygelshoven Markt en Eijsden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

In december stonden die er niet in Eygelshoven Markt of Landgraaf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Vraagje: ik dacht dat station Arnhem omgedoopt zou worden als 'Arnem Centraal'. Klopt dit, en zo ja wanneer? Of heb ik het mis?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Bericht door Thom91 »

Volgens mij nooit, dat is bevoorrecht aan de vijf grootste stations, waarbij Leiden weer een apart geval is en Eindhoven ontbreekt.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

Is het niet 5 grootste stations nav instappers?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Geert »

Thom91 schreef:Volgens mij nooit, dat is bevoorrecht aan de vijf grootste stations, waarbij Leiden weer een apart geval is en Eindhoven ontbreekt.
Volgens mij was de grens vanaf een bepaald aantal reizigers per dag. Leiden heeft meer reizigers dan Eindhoven, dus in dat licht bezien is het niet gek dat Leiden wel centraal heet en Eindhoven niet. (Al vind ik het eerlijk gezegd een beetje een non-discussie.)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Afgesproken was dat Wereldstations na hun verbouwing Centraal achter de naam zouden krijgen. Voorlopig zijn ze nog niet klaar in Arnhem dus het kan nog wel even duren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen

Bericht door Karl »

webguy schreef:Is het niet 5 grootste stations nav instappers?
Als een station dan van de vijfde naar de zesde plaats gaat, worden er dan bordjes opnieuw geplaatst/verwijderd?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Hebben ze ook met Almere CS/Centrum gedaan.. (al had dat geloof ik een andere reden. Er was íéts waardoor Almere geen CS meer mocht hebben ondanks dat het ZES stations heeft.)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Korte vragen

Bericht door Vinny »

Geert schreef:
Thom91 schreef:Volgens mij nooit, dat is bevoorrecht aan de vijf grootste stations, waarbij Leiden weer een apart geval is en Eindhoven ontbreekt.
Volgens mij was de grens vanaf een bepaald aantal reizigers per dag. Leiden heeft meer reizigers dan Eindhoven, dus in dat licht bezien is het niet gek dat Leiden wel centraal heet en Eindhoven niet. (Al vind ik het eerlijk gezegd een beetje een non-discussie.)
Men heeft ooit een tijdje de grens van 50.000 reizigers gehanteerd, maar dat is allang niet meer zo. Breda en Arnhem staan op de nominatie te worden gepromoveerd tot -Centraal.

Sowieso is de hele discussie tamelijk onzinnig. Men heeft ooit die regel van 50.000 reizigers ingevoerd omdat alles in het werk werd gesteld om te voorkomen dat Haarlem zou worden omgenoemd tot Haarlem CS. Dit zou namelijk "historisch niet correct zijn". :| Het is maar waar je je druk over maakt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Bee schreef:Afgesproken was dat Wereldstations na hun verbouwing Centraal achter de naam zouden krijgen. Voorlopig zijn ze nog niet klaar in Arnhem dus het kan nog wel even duren.
Dus dan krijgen we straks ook Breda Centraal? -o-
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten