Winter 2012/2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
TLP
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Winter 2012/2013

Bericht door TLP »

Mikos schreef:En de aangepaste trajecten zijn bekend: link.

Maar wat ze precies in Zeeland gaan doen is me nog niet helemaal duidelijk...
Tadudong... Dames en heren, in verband met het winterweer rijden er in Zeeland geen treinen... :roll:

Overigens vind ik dit soort opmerkingen wel fraai...
OVE Nieuwsdienst schreef:Intercity 2000 (Utrecht-Gouda-Den Haag v.v.) tussen Den Haag Centraal en Utrecht Centraal.
Zeg gewoon dat de treinserie geheel/helemaal opgeheven wordt! _O-
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Thom91 »

Zeeland wordt losgelegd van de ic roosendaal - groningen/leeuwarden.
Komt wel goed schatje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Karl »

Thom91 schreef:Zeeland wordt losgelegd van de ic roosendaal - groningen/leeuwarden.
Maar er wordt niets ingelegd.
Ingelegd wordt:
Intercity 20800 als 3500 niet rijdt (Sittard-Heerlen v.v.) tussen Heerlen en Sittard.
Fijn, in het andere kwartier dan de s800?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Ardan »

Goeiendag zeg, dat is toch niet normaal voor die anderhalve sneeuwvlok? :shock: :shock: :shock:
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Winter 2012/2013

Bericht door JWM »

Dit is wel voor het eerst dat de kwartierdienst tussen Amsterdam Centraal en Utrecht er aan moet geloven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Suus »

Tja, die lijst op OVErvaringen.nl is natuurlijk ook niet helemaal foutloos...
Intercity NoordOost spitstrein 12700 (Leeuwarden-Zwolle-Lelystad-Schiphol-Den Haag v.v.) tussen Lelystad en Den Haag Centraal.
Dat is de normale dienst, geen spitstrein
Sprinter spitstrein 19500 (Gouda-Alphen a/d Rijn-Leiden v.v.) tussen Leiden en Alphen a/d Rijn.
Die hele serie rijdt dan niet en de s9500 heeft dan extra ritten, beter bekend als de weekenddienst :idea:

Verder zijn er een aantal hele curieuze besluiten genomen. Geen enkele intercity tussen Amersfoort en Amsterdam en geen enkele intercity tussen Lelystad en Schiphol. Ik mag hopen dat ze kiloknallertreinen inzetten in die regio anders hebben ze de rest van de dag nodig om de scherven van de ontplofte treinen in de spits op te ruimen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Klaasje »

Wat zich nu gaat wreken is dat de basisuurpatronen van de dienstregeling 2013 eigenlijk zijn afgestemd op de spits als je naar overstappen en reistijden kijken. Aangezien de winterdienstregeling nog steeds het niveau van "knippen wat er de laatste jaren bijgekomen is" niet ontstijgt krijg je naast het regionale lage frequenties- en overvolle treinenleed ook nog het probleem dat het reizen van en naar de landsdelen substantieel langer duurt ondanks dat de individuele treinen nog altijd zo snel zijn ingepland als altijd.

Groningen/Leeuwarden-Schiphol/Den Haag/Amsterdam Zuid is bijvoorbeeld opeens een 10-15 minuten trager dan normaal. Maar denk bijvoorbeeld ook aan reizigers over de Gooiboog die behoorlijk wat langere reistijden hebben door totaal niet werkende overstappen. Zo zijn er nog wel meer van dit soort puntjes te verzinnen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Mikos »

Bee schreef:Tja, die lijst op OVErvaringen.nl is natuurlijk ook niet helemaal foutloos...
Maar op die manier kunnen we onze schoonheidsfoutjes nog wel wegwerken; dank voor de tip! :pos: En wat betreft Zeeland heb ik begrepen dat daar wel degelijk iets wordt ingelegd, maar dat dat nog niet goed was verwerkt in de informatie tot nu toe, dus dat wordt nog gewijzigd. :)
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Winter 2012/2013

Bericht door MdJ »

Schoonheidsfoutje: s5700 rijdt wel op Ledn-Hfd, maar niet op Ledn-Gvc.
Bij twijfel: gebruik beton.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Etienne »

Ook bij de HTM zullen de trams 6, 12, 16 en 19 geheel niet rijden en rijden de kort-trajectritten van RR3, 4 en tram 9 niet.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Winter 2012/2013

Bericht door iljitsch »

Vreemd.
TLP
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Winter 2012/2013

Bericht door TLP »

Mikos schreef:
Bee schreef:Tja, die lijst op OVErvaringen.nl is natuurlijk ook niet helemaal foutloos...
Maar op die manier kunnen we onze schoonheidsfoutjes nog wel wegwerken; dank voor de tip! :pos: En wat betreft Zeeland heb ik begrepen dat daar wel degelijk iets wordt ingelegd, maar dat dat nog niet goed was verwerkt in de informatie tot nu toe, dus dat wordt nog gewijzigd. :)
Mijn excuses voor mijn botte reactie daarnet. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik wel iedere keer even moest nadenken voordat het kwartje viel dat bepaalde treinseries überhaupt niet rijden...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Daniel »

JWM schreef:NS.nl heeft het volgensmij alweer begeven :')
Net kreeg ik de calamiteitenpagina. Wel slecht trouwens dat men steeds zo laat is met het bijwerken van de planner, verder was de info over dat er een aangepaste dienstregeling is prima (werd vanmiddag ook nog extra gemeld via de omroep in de trein :pos: )

Maargoed, ik heb deze dienstregeling het geluk dat ik over het enige niet uitgedunde traject reis zo aan het overzicht te zien. Amersfoort - Utrecht - Gouda lijkt gewoon de kwartiersdienst van de (12)500 en (1)1700 te houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Somoht »

Dit is de volledige lijst met aanpassingen -> http://gtfs.ovapi.nl/ns/LUD%20Di%2015-01-13.pdf
Vorige keer zagen we nog net op tijd dat ze al het treinverkeer van Alm naar Lls tussen 08:30 en 10:30 hadden uit laten vallen. 3700 cancelen zonder alternatief :') En dat op die opendag van de Hanzelijn.
Dus als jullie fouten zien, graag melden :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Suus »

Ik zie wel een fout :')

Men kort de s19500 in tot Gd - Apn, maar als ze gewoon de s9500 de weekenddienst laten rijden hoeven reizigers niet een kwartier te koukleumen in Apn :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door webguy »

Even aan @NS_online melden werkt het beste/snelste, alhoewel er nu niemand meer naar kijkt ben ik bang (na 8-en).

Ben overigens inmiddels doodgegooid met berichten erover - een email, een smsje en een NS push berichtje op mn android telefoon - zowel die van mn werk en mn prive, dus in totaal al 5 digitale berichten.
Daniel schreef:Wel slecht trouwens dat men steeds zo laat is met het bijwerken van de planner, verder was de info over dat er een aangepaste dienstregeling is prima (werd vanmiddag ook nog extra gemeld via de omroep in de trein :pos: )
Dit blijft nog wel even zo. De beslissing om een LUD uit te voeren wordt geloof ik rond 16:00 genomen. Toen ik tond 18:00 in de trein zat checkte iemand zn reis en zag nog geen wijzigingen (hoewel de s3100 er uit lag), maar het laden in alle systemen moet zorgvuldig en in de goeie volgorde gebeuren dus dat duurt lang.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Somoht »

webguy schreef:Even aan @NS_online melden werkt het beste/snelste, alhoewel er nu niemand meer naar kijkt ben ik bang (na 8-en).

Ben overigens inmiddels doodgegooid met berichten erover - een email, een smsje en een NS push berichtje op mn android telefoon - zowel die van mn werk en mn prive, dus in totaal al 5 digitale berichten.
Daniel schreef:Wel slecht trouwens dat men steeds zo laat is met het bijwerken van de planner, verder was de info over dat er een aangepaste dienstregeling is prima (werd vanmiddag ook nog extra gemeld via de omroep in de trein :pos: )
Dit blijft nog wel even zo. De beslissing om een LUD uit te voeren wordt geloof ik rond 16:00 genomen. Toen ik tond 18:00 in de trein zat checkte iemand zn reis en zag nog geen wijzigingen (hoewel de s3100 er uit lag), maar het laden in alle systemen moet zorgvuldig en in de goeie volgorde gebeuren dus dat duurt lang.

Mwa toen ik die vrijdagavond om 23:00 tweette naar @ns_online is een andere medewerker wel meteen aan de slag gegaan en zijn er in de nacht nog extra ritten ingepland. Wat dat betreft snel hersteld.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door webguy »

Bee schreef:Ik zie wel een fout :')

Men kort de s19500 in tot Gd - Apn, maar als ze gewoon de s9500 de weekenddienst laten rijden hoeven reizigers niet een kwartier te koukleumen in Apn :X
Maar s8800 biedt een 2 minuten aansluiting in Apn ?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Suus »

Klopt, met de s9500 heb je dit:
Gd -> s9500 -> Apn (2 minuten x-platform) Apn -> s8800 -> Ledn
Ledn -> s8800 -> Apn (2 minuten x-platform) Apn -> s9500 -> Gd
Met de s19500 heb je een faalsluiting naar Utrecht (hoeft niet te wachten op elkaar) en sta je een kwartier in Apn
Gd -> s19500 -> Apn (16 minuten x-platform) Apn -> s8800 -> Ledn
Ledn -> s8800 -> Apn (17 minuten x-platform) Apn -> s19500 -> Gd

Lijkt mij een duidelijk verhaal :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door webguy »

Ah, ik ben weer blind - 's avonds rijdt de s9500 weer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Dit blijft nog wel even zo. De beslissing om een LUD uit te voeren wordt geloof ik rond 16:00 genomen. Toen ik tond 18:00 in de trein zat checkte iemand zn reis en zag nog geen wijzigingen (hoewel de s3100 er uit lag), maar het laden in alle systemen moet zorgvuldig en in de goeie volgorde gebeuren dus dat duurt lang.
Het is kennelijk een hardnekkig misverstand dat je reizigers alleen middels een aangepaste reisplanner kunt informeren. Dat hoeft niet, immers zijn de aanpassingen die bij een LUD horen toch al vooraf bedacht en niet vanmiddag. Je kunt dus gewoon een lijstje per station klaarzetten waarin je aangeeft welke treinen er niet rijden, dan weet de gemiddelde reiziger al genoeg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door webguy »

:pos: Weet je nog waar we het vorige week over hadden? Werkzaamheden die onvolledig worden vermeld, wijzigingen in jaarplan die slecht worden gecommuniceerd en je het maar net moest weten...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Karl »

Ik heb geen verstand van software, maar: waarom is het niet zoiets als:

Normale situatie: alleen treinen met een eentje in de database worden gelezen
Weersituatie: alleen treinen met een tweetje in de database worden gelezen
Koninginnedag: ...
Sport: ...
Utrecht Centraal ligt er weer een keer uit: ...

-----

Daarnaast, als NS eens met lijnnummer gaat werken, hadden ze al kunnen zeggen dat bijvoorbeeld lijn 8 een kwartier later rijdt; lijn 35 niet en lijn 28 ook niet. Ofzoiets. En gratis koffie.
Het is een spectrum.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Klaasje »

De intercity van 08 en 38 over het hele uur.. Wat? :X :')
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door webguy »

Karl schreef:Ik heb geen verstand van software, maar: waarom is het niet zoiets als:
Het komt er op neer dat het veel complexer is en de drgl per jaar en per dag wordt gemaakt, maar de versie per dag (het dagplan) wordt meerdere keren ingelezen - steeds preciezer. Verder is het niet een systeem, maar er zijn een stuk of 3-5 systemen die allemaal dezelfde dienstregeling nodig hebben omdat ze met elkaar praten over ritten uit de dienstregeling.

Wat betreft Apn - wordt niet aangepast.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten