Nieuwe website RET

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Nieuwe website RET

Bericht door Ronald »

Vandaag kwam ik terecht op de nieuwe website van de RET. Ik weet niet wat ze met het onderdeel "dienstregeling" gedaan hebben, maar om per lijn een complete dienstregeling op te zoeken is vrijwel onmogelijk geworden :shock: . (kijk en oordeel zelf). Gelukkig heb ik de oude dienstregeling-PDF-jes van de oude site nog opgeslagen, die waren toch een stukje makkelijker :wink: .
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nieuwe website RET

Bericht door Karl »

Aldus de reclame die de RET overal op de stations heeft hangen is het zoeken van informatie gemakkelijker geworden.

Zelf maak ik zelden gebruik van die website en de dienstregelingstijden bij de RET kloppen toch niet. ;)
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe website RET

Bericht door Geert »

Grappig ook dat de omleiding van bus 38 er niet op staat. Die omleiding duurt dan al wel een paar maanden inmiddels, maar ik zou toch wel eens willen weten wanneer die nou voorbij is :P
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe website RET

Bericht door Wubbo »

Wat moet ik met die haltenummers die nu in de dienstregeling staan?
Het dienstregelingsdingetje lijkt trouwens te sorteren op vertrektijd van de eerste halte. Een rit die ergens halverwege begint wordt dus soms verkeerd gesorteerd. Kijk maar eens op de Calandlijn ofzo.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe website RET

Bericht door Geert »

Die haltenummers zijn nog wel handig. Die stomme 800'n van de RET hebben een informatiepaneel waar soms de haltes in staan, soms staat er niets en soms staan die nummers er dus. Herkende er al een paar toen ik ze zag in de dienstregeling :lol: :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe website RET

Bericht door Daniel »

Kijk voor de gein ook eens bij Service en verkoop -> Vervoerbewijzen -> Overzicht vervoerbewijzen en dan onder het kopje Geldigheid.
Daar staat het volgende voor chipkaart-saldo...

Code: Selecteer alles

Reisproduct  Vervoermiddel
Saldo        RET bus , tram , metro, RandstadRail Erasmuslijn, Connexxion*,Arriva, Veolia e.a. 
             stads-/streekvervoerders*, NS*
Het sterretje betekend "niet op alle trajecten". Klopt op zich dus wel, al zijn er bij Arriva, Veolia en NS in de Rotterdamse regio toch aardig weinig trajecten (lees: geen) waar je met de chipkaart kan reizen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nieuwe website RET

Bericht door Karl »

Wubbo schreef:Wat moet ik met die haltenummers die nu in de dienstregeling staan?
Het dienstregelingsdingetje lijkt trouwens te sorteren op vertrektijd van de eerste halte. Een rit die ergens halverwege begint wordt dus soms verkeerd gesorteerd. Kijk maar eens op de Calandlijn ofzo.
Hierop aanvullend: verwarring alom dus.

Ook staat er bij Calandlijn:
Van: De Terp
Naar: De Akkers

Dat roep onduidelijkheid op: Van Binnenhof, Nesselande kan je immers ook naar Schiedam C. met de Calandlijn en die staan ook in deze tabel.

Verder staat Capelsebrug er om - mij onduidelijke redenen - twee keer in.

RET, aardig onderweg, maar ze zijn er nog lang niet.

Overigens vraag ik mij af, worden dit sites voor publicatie ook aan mensen voorgelegd buiten het projectteam om?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe website RET

Bericht door Daniel »

Hehe, ik krijg bij de Calandlijn "van Binnenhof naar Schiedam Centrum" te zien. Zover ik kan achterhalen wordt het traject van de rit die het meest links in beeld staat erbij getoond.

En over het dubbel aanwezig zijn van Capelsebrug: het haltenummer verschilt ook. Dat zou weleens heel goed kunnen komen doordat je uit De Terp op een ander perron uitkomt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nieuwe website RET

Bericht door Karl »

Hoelang rijdt Arriva nou al in Dordrecht, inmiddels twee of drie jaar?

http://www.ret.nl/service-en-verkoop/co ... links.aspx

Verwijzing naar SVD, overigens mag BBA hier ook niet ontbreken.
Misschien iets voor JeePee, als dit in zo'n tempo doorgaat staat Qbuzz er over vijf jaar nog niet bij...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe website RET

Bericht door Daniel »

Ach ze hebben de link wel aangepast, die komt nu bij de HTM-site terecht :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe website RET

Bericht door Geert »

Logische sortering ook bij de stadvervoerders :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe website RET

Bericht door Suus »

Waarom staat bij de dienstregeling Tramlijn 1 er eigenlijk tussen :? Die bestaat toch niet :roll: Overigens is die lijst gesorteerd op het eerste getal, dus staan alle 20+ lijnen voor lijn 4,7 en 8 :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Nieuwe website RET

Bericht door Ronald »

Nu ik er nog eens naar kijk, zitten er nog veel meer :roll: -dingen in...

* Er zijn van de dienstregeling in een lijn maar vier ritten per keer zichtbaar, bij de metrolijnen moet je dan wel erg vaak doorbladeren naar "later".
* Ritten na 0:00 uur zoeken werkt niet, klik je 0:00 uur aan, dan krijg je de ritten van de ochtend erna. Zo lijkt het dat de laatste rit van de Erasmuslijn van CS naar Slinge om 23.59 uur rijdt, maar die gaat om 0:43 uur (goede reclame...)
* Bij het kiezen van een bus- of tramlijn staat de route er niet bij, net zo als bij het kiezen van de datum de dagsoort er niet bij staat.

Niet zo slim ontworpen dit dus :neg: . Ik zal deze puntjes ook even in een mailtje richting de RET sturen :wink: .
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nieuwe website RET

Bericht door Karl »

Stuur de RET anders een verwijzing naar dit topic, er komen ongetwijfeld nog meer dingen aan. :D
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe website RET

Bericht door Daniel »

Nog een fraaie bij de links: hoe lang rijdt BBA nu al niet meer rond Hoogeveen/Meppel. Dat gebied hebben ze geloof ik nog minder dan een jaar bediend na de overname van het failliete MTI...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe website RET

Bericht door Geert »

Bij het contactformulier kun je tegenwoordig ook niet meer aangeven dat je een reactie wilt. En waarom zijn je adresgegevens opeens verplicht? :roll:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe website RET

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Waarom staat bij de dienstregeling Tramlijn 1 er eigenlijk tussen :? Die bestaat toch niet :roll: Overigens is die lijst gesorteerd op het eerste getal, dus staan alle 20+ lijnen voor lijn 4,7 en 8 :roll:
Tja, ook lijn 29, lijn 43 en lijn 52 staan er tussen.
Vooral van lijn 52 is het grappig, want die heeft vanaf 4 november 2002 niet meer gereden. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe website RET

Bericht door Suus »

Lijn 29 wordt nog ingezet bij voetbalvervoer. Ik weet niet of ze dat pogen met een dienstregeling te doen (zal wel niet, de RET kennende) maar hij bestaat nog wel. Van die andere lijnen is het inderdaad weer een vaag mysterie :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe website RET

Bericht door Geert »

meltrain schreef:Vooral van lijn 52 is het grappig, want die heeft vanaf 4 november 2002 niet meer gereden. :lol:
Dat is wel erg lang geleden ja :P Die lijn is toen naar CXX gegaan (lijn 125) en daarna weer naar de RET als lijn 57.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe website RET

Bericht door Meltrain »

Klopt.
Vanaf 14 december wordt lijn 57 ma/vr overdag gedeeltelijk over de route van lijn 52 weer verlengd naar Schiedam Centrum. :D

Maar de 52 die erin staat, is hoogstwaarschijnlijk de lijn 52 die vanaf eind december 2007 had moeten gaan rijden, als vervanging van lijn 89. Maar omdat lijn 89 op het allerlaatse moment niet opgeheven is, is lijn 52 er nooit gekomen. Hij staat overigens wel op de lijnennetkaart 2008.
Desondanks blijft het vreemd dat hij erbij staat, want de RET weet nu al ruim 9,5 maanden dat hij nooit is gaan rijden. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Nieuwe website RET

Bericht door Stefan »

Karl schreef: Verder staat Capelsebrug er om - mij onduidelijke redenen - twee keer in.
Dit is waarschijnlijk omdat ze via verschillende perrons rijden. Dit zie je op CS ook, je ziet op welk perron de metro's aankomen en op welke ze vertrekken. ;)

Verder vind ik de site echt drámátisch. Voor elke stap die je uitvoert, wordt de pagina helemaal opnieuw geladen, en niet alleen het frame. Verder vind ik het zoeken naar bus- en tramlijnen lastig geworden, er staat niet meer bij van waar naar waar de bus- of tramlijn rijdt..

Nee, geef mij de oude website maar weer terug, was toch een (stukje) beter.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten