Winter 2012/2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Karl »

Is dat 'historisch zo gegroeid' of een bewuste keuze? Als syteem X uitvalt, dan doet Y het nog.

Hoe zit dit eigenlijk in het buitenland? Ik kan mij niet voorstellen dat Nederland niet te vergelijken is met treinen in Bayern, de s-bahn om Berlijn of iets in het gebied Rhein - Ruhr - Main.
Klaasje schreef:Wat zich nu gaat wreken is dat de basisuurpatronen van de dienstregeling 2013 eigenlijk zijn afgestemd op de spits als je naar overstappen en reistijden kijken. Aangezien de winterdienstregeling nog steeds het niveau van "knippen wat er de laatste jaren bijgekomen is" niet ontstijgt krijg je naast het regionale lage frequenties- en overvolle treinenleed ook nog het probleem dat het reizen van en naar de landsdelen substantieel langer duurt ondanks dat de individuele treinen nog altijd zo snel zijn ingepland als altijd.
(...)
Dan lijkt het me tijd om de boel op de kop gooien en een echte winterdrgl te hebben die wel aansluitingen kan geven.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Geert »

Somoht schreef:Dit is de volledige lijst met aanpassingen -> http://gtfs.ovapi.nl/ns/LUD%20Di%2015-01-13.pdf
Vorige keer zagen we nog net op tijd dat ze al het treinverkeer van Alm naar Lls tussen 08:30 en 10:30 hadden uit laten vallen. 3700 cancelen zonder alternatief :') En dat op die opendag van de Hanzelijn.
Dus als jullie fouten zien, graag melden :)
Nice! Dat is tenminste wat informatiever en completer dan het lijstje van NS zelf :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Vinny »

webguy schreef:
Karl schreef:Ik heb geen verstand van software, maar: waarom is het niet zoiets als:
Het komt er op neer dat het veel complexer is en de drgl per jaar en per dag wordt gemaakt, maar de versie per dag (het dagplan) wordt meerdere keren ingelezen - steeds preciezer. Verder is het niet een systeem, maar er zijn een stuk of 3-5 systemen die allemaal dezelfde dienstregeling nodig hebben omdat ze met elkaar praten over ritten uit de dienstregeling.

Wat betreft Apn - wordt niet aangepast.
Volgens mij is het probleem wat ik een Nederlandse ziekte noem:
"Door de complexiteit is het probleem niet eenvoudig op te lossen"
Oplossing:
"De boel NOG complexer en ingewikkelder te maken om de ingewikkeldheid van het probleem te analyseren, deduceren en te integreren"
Gevolg
"Het wordt nog moeilijker wordt om eventuele foutjes eruit te hikken"
Resultaat:
"Boel loopt helemaal vast"
Conclusie
"Help, de boel is in het honderd gelopen - zie regel 1"
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Wubbo »

Op de Wini staat nu ook een pagina met de winterdienstregeling. Met dank aan bovenstaande pdf trouwens, die was mij erg behulpzaam ;-)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Winter 2012/2013

Bericht door iljitsch »

Nou, in Den Haag rijden trams, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Ik ben even hier wat in de buurt gaan rondfietsen. Ik geloof zo dat er vannacht 20 cm sneeuw gevallen is hier. Natuurlijk valt daar niet tegenop te strooien. Alleen op de allerdrukste wegen is de sneeuw weggereden, op kleinere straten rij je dus over aangestampte sneeuw.

Ik snapte dus ook waarom de HTM de helft van de tramlijnen eruit gegooid heeft. Bij het einde van de Apeldoornselaan stond een RR4 al gauw een minuut of twee te wachten voordat-ie tussen de auto's door de Loosduinseweg op kon draaien. Toen die bij de halte stond kwam de volgende alweer aanrijden, die vreemd genoeg geen auto's op z'n weg vond.

Bij de Laan van Meerdervoort ter hoogte van de Fahrenheitstraat stond een dubbele RR3 met panne. Een meisje tussen de groep balende toeschouwers zei dat de tram uit de rails gelopen was. Maar die stond er blijkbaar alweer op want net toen ik ervoor overstak wilde-ie weer gaan rijden. (Er stond 5 meter erna ook nog een HTM-auto op de rails dus ik dacht dat het oversteken wel kon.)

Voor het stoplicht stonden een GTL en vier RegioCitadissen te wachten. Nog twee en ze hadden tot aan de vorige halte Conradkade gestaan... Aldaar reed lijn 11 nog wel, zij het met aardig wat vertraging. Ook kwam er één langs met gelijk nog een tram erachter, maar die had geen nummer achterop, kan leeg geweest zijn.

Mijn advies: lekker binnen blijven. Als iemand interesse heeft in foto's, laat het aub weten.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Karl »

Overigens dacht ik later, bij een winterdienstregeling rijdt de 1900 normaal toch maar tot Dordrecht? Of is dat als er alleen problemen in Brabant worden verwacht?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Suus »

Volgens mij is dat alleen als ze Brabant losknippen van de buitenwereld (iets wat ze wat mij betreft vaker mogen doen :mrgreen: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Geert »

Karl schreef:Overigens dacht ik later, bij een winterdienstregeling rijdt de 1900 normaal toch maar tot Dordrecht? Of is dat als er alleen problemen in Brabant worden verwacht?
Was vorige keer ook niet.
Gelukkig maar, want anders hadden alleen s5100 en s2600 gereden tussen Den Haag en Rtd...
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: Winter 2012/2013

Bericht door ThePretender »

Wubbo schreef:Op de Wini staat nu ook een pagina met de winterdienstregeling. Met dank aan bovenstaande pdf trouwens, die was mij erg behulpzaam ;-)
Maar is de, voor 80%, opgeheven 800 structureel nu? Dit is immers de eerste keer dat dit gebeurd, normaliter rijdt het Asd-Mst. Dus misschien moet in de lemma nog wel een kanttekening bijgeplaatst worden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Winter 2012/2013

Bericht door marvinkok »

Voor het eerst vandaag een berichtje vanuit Connexxion dat in Twente ook niet meer op tijd gereden kan worden, of dat ritten uitvallen... Moet ook zeggen dat het hier nog altijd behoorlijk sneeuwt!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Suus »

We gaan nog een dagje door!

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Mikos »

En het complete overzicht voor morgen van treinen die wel, niet of anders rijden staat weer hier. :)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Winter 2012/2013

Bericht door iljitsch »

Is morgen anders dan vandaag?
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Somoht »

Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door reisthijs »

Er wordt helemaal geen strenge vorst verwacht.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Ardan »

Vannacht kan het boven een vers sneeuwdek -9 worden.
Ik zie hier trouwens alles nog behoorlijk op tijd voorbij komen, alleen net een Pimpel met +20 naar Duitsland, maar dat was dan ook alles wat ik vertraagd zag.
Ik doe ook maar wat
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Edwin »

Mikos schreef:En het complete overzicht voor morgen van treinen die wel, niet of anders rijden staat weer hier. :)
Sprinter 4900 (Almere Oostvaarders-Hilversum-Utrecht v.v.) tussen Utrecht Centraal en Almere Centrum.
Dus wel tussen Oostvaarders en Centrum? Foutje zeker...

Gisteravond gaf de reisplanner tussen Almere Centrum - Schiphol maar heel weinig reisadviezen aan, één van v05:05 en de volgende pas v7:32. Half uur later kwamen ook de sprinter overstappen op Weesp te voorschijn of de rechtstreekse.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Caspar »

Het viel me op dat vooral de Fyra naar Brussel vandaag niet reed. Of met 95 minuten vertraging. Verder was er ook nog eentje met 80 minuten vertraging. En eentje waarbij de reizigers in Rotterdam er weer uit moesten, en dus ook niet tot Brussel kwamen.
Als je dan met de Thalys reist, dan moet je doorgaans een heel nieuw kaartje aan boord van Thalys kopen à 79€, want Fyra is een andere trein.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Wubbo »

iljitsch schreef:Is morgen anders dan vandaag?
Nee, is gelijk.

Vanochtend leverde de combinatie winterdienstregeling + wisselstoring me +41 op. Vanochtend was het veevervoer in losse stellen in de s9800, vanavond lijken die treinen allemaal versterkt tot 2x SLT. Mijn trein terug naar huis was rustig: in de achterste bak zaten 10 mensen, ongeveer.

Bepac + Winterdienst is geen goede combi: de s3500 reed naar Maastricht, wat op de TBP's in Utrecht ervoor zorgde dat de tussenstations niet weergegeven werden (de trein was immers 'ingekort'). Ook riep Tuffy braaf om dat de Sprinter naar Uitgeest te laat was: die reed maar tot Breukelen, dat mag er best bij in zo'n omroepbericht.

Vanmiddag om 16.50 stond op de Argos-borden dat er morgen minder treinen rijden: over vandaag werd al niets meer gemeld.


HTM kampt met heel veel storingen, daar wordt nu op Twitter geadviseerd om alternatief vervoer te zoeken als je met tram 1 of 9 wil.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Mikos »

Edwin schreef:Dus wel tussen Oostvaarders en Centrum? Foutje zeker....
Inderdaad een fout, dus die hebben we aangepast; dank voor de oplettendheid! :)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Winter 2012/2013

Bericht door BR628 »

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die klojo's van het corps der gele rupsen de aangepaste dienstregeling blijft rijden totdat over een week of 2 de dooi pas intreed. En Mansveld, die doet niks. Wordt tijd dat die trien opstapt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Vanmiddag om 16.50 stond op de Argos-borden dat er morgen minder treinen rijden: over vandaag werd al niets meer gemeld.
Op Ut en Amf stond de situatie voor vandaag nog op de grote schermen waarop normaal ook de recente twitterberichten worden getoond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door webguy »

Wubbo schreef:Bepac + Winterdienst is geen goede combi: de s3500 reed naar Maastricht, wat op de TBP's in Utrecht ervoor zorgde dat de tussenstations niet weergegeven werden (de trein was immers 'ingekort'). Ook riep Tuffy braaf om dat de Sprinter naar Uitgeest te laat was: die reed maar tot Breukelen, dat mag er best bij in zo'n omroepbericht.
Volgende winter is dat niet meer :) Daarnaast hebben we dan, afhankelijk van precies wanneer, ook ARGOS en werkzaamheden info er in.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Het viel me op dat vooral de Fyra naar Brussel vandaag niet reed. Of met 95 minuten vertraging. Verder was er ook nog eentje met 80 minuten vertraging. En eentje waarbij de reizigers in Rotterdam er weer uit moesten, en dus ook niet tot Brussel kwamen.
Als je dan met de Thalys reist, dan moet je doorgaans een heel nieuw kaartje aan boord van Thalys kopen à 79€, want Fyra is een andere trein.
79 euro :X
Vroeger kon je een regularisatieticket voor 18 euro kopen, Nico Spilt heeft daar nog een gescande foto van op zijn site. Dit vind ik persoonlijk een volkomen bezopen prijs.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Suus »

Dat formulier dat op de website van hem staat is een formulier waarmee hij 18 euro terugkrijgt ter compensatie van de vertraging. Kijk maar eens goed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten