Korte vragen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daantje »

Milco1995 schreef:Busvervoerders noemen wel meer stations 'centraal station' ondanks dat ze geen benaming 'centraal' hebben. O.a. Groningen, Nijmegen, Arnhem, 's-Hertogenbosch, Tilburg, Breda en zelfs Oss wordt door Arriva 'centraal station' genoemd :lol:
In Delft wordt het station in de bussen weergegeven en omgeroepen als 'Delft, station centrum'.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Korte vragen

Bericht door hidihi »

Wat zijn de infra heffingen voor de HSL lijn. Ik heb er naar gezocht in de netwerkverklaring van prorail en de netwerkkosten voor het gewone netwerk waren heel duidelijk maar ik kon geen wijs worden van de tarieven van de HSL.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Korte vragen

Bericht door Vinny »

Ik heb wel eens een bedrag van 60 euro per treinkilometer voorbij horen komen. Heb geen idee of dat (nog) juist is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Bericht door Thom91 »

Die van de Fyra ligt op €69/km.
De Thalys betaalt €130/km, ook de reden dat ze niet zo vaak per dag rijden.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Korte vragen

Bericht door Vinny »

Het is dan ook niet verwonderlijk dat die lijn niet super rendabel is (understatement)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen

Bericht door iljitsch »

Wauw, da's 300 x 130 = 39000 euro per uur! Weet je zeker dat dat wel klopt?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Bericht door Thom91 »

Hoeveel zekerder wil je het hebben? Zoek de netverklaring van ProRail maar op.
Komt wel goed schatje.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Korte vragen

Bericht door hidihi »

Met zulke infratarieven kun je wel winst maken maar dan toch echt alleen in de spits. Je moet tenminste 500 passagiers maar het liefste nog meer menemen. Om gewicht dus infra heffingen te besparen zou je het beste dubbeldeksstammen meeslepen. Het grote nadeel is dat er weinig dubbeldeksstammen zijn die harder dan 160 mogen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

iljitsch schreef:Wauw, da's 300 x 130 = 39000 euro per uur! Weet je zeker dat dat wel klopt?
Die berekening lijkt mij niet helemaal te kloppen. Het gaat hier om afgelegde kilometers, niet om snelheid.

Beide HSL-gedeeltes zijn 47 kilometer lang (binnen Nederland dan) en daarnaast komen nog wat kosten voor rijden over het reguliere spoor bij Rotterdam en tussen Hoofddorp - Amsterdam C - Watergraafsmeer, maar dan kom je eerder uit op zo'n 12220 euro om een Thalys over de HSL te laten rijden. Lijkt mij een stuk schappelijker.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen

Bericht door ODRAIL »

Zijn er van die tarieven ook lijsten (en misschien ook van alle andere delen in Nederland) op het internet beschikbaar wat het kost om een trein te laten rijden over het Nederlandse net?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Bericht door Thom91 »

Netverklaring van ProRail opzoeken, staan ze allemaal in.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen

Bericht door ODRAIL »

Deze staat op hun site mag ik aannemen?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen

Bericht door Karl »

Gave site.
Het is een spectrum.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Korte vragen

Bericht door Justin »

Heeft iemand een voorbeeld van een oude dienstregeling met alle stationnementen van de Valkenburgexpres, via de Maaslijn? iemand vroeg er eens een keer naar, maar kan het even zo 1-2-3 niet meer vinden. Kon alleen de laatste uit 1991 via Ut-Ehv vinden namelijk...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door deadlock »

Karl schreef:Gave site.
Het heette vroeger Let Me Fucking Google That For You maar ze zijn nu meenstriem geworden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Korte vragen

Bericht door Citaro »

Ik zag vanmorgen een opgeheven 29700 tussen Breda en Roosendaal, vertrek om 7:29 uit Breda. Iemand enig idee wat dit voor een serie is?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Korte vragen

Bericht door Fles »

s29700

edit: Dan weet ik het ook niet ;)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Korte vragen

Bericht door BR628 »

Er reden vanmorgen door een seinstoring minder treinen tussen Breda en Roosendaal. Sommige treinen werden in Breda opgeheven maar tegelijkertijd stonden er op de AV van Breda enkele extra stoptreinen naar Roosendaal. Dat zal die serie wel zijn geweest.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Korte vragen

Bericht door Citaro »

BR628 schreef:Er reden vanmorgen door een seinstoring minder treinen tussen Breda en Roosendaal. Sommige treinen werden in Breda opgeheven maar tegelijkertijd stonden er op de AV van Breda enkele extra stoptreinen naar Roosendaal. Dat zal die serie wel zijn geweest.
Aha, was inderdaad een stoptrein, bedankt voor de uitleg :pos:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen

Bericht door Karl »

Weet iemand waar GVU-lijn 13 stopt bij het Stadion Galgenwaard?

Overmorgen moet ik van Bleekstraat (Utrecht) naar Heidelberglaan (ook in Utrecht) op een tijdstip dat 12s nog rijdt. 9292 raadt aan om een bus te nemen naar de Schouwburg en daar lijn 11 te nemen, maar dat lijkt mij een mijl op zeven.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Geert »

Lijn 13 stopt om de hoek, vanaf de Bleekstraat gezien rijd je onder het viaduct van de Waterlinieweg door en dan naar rechts. Lijn 12(s) rijdt daar rechtdoor dus een onpraktische overstap.
Kun je vanaf de Bleekstraat niet beter naar het station lopen en dan meteen de 11 of 12? Of even terugsteken via het station, genoeg bussen vanaf de Bleekstraat richting CS.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen

Bericht door Karl »

Dat is inderdaad niet zo praktisch, ik kom dan uit de buurt ten westen van de Bleekstraat (spoor onderdoor), dus dan kan ik beter kijken of er daar ergens een bus richting station is. Bedankt voor de info.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Aan de westkant van de Bleekstraat kan je o.a. bij de halte Vondellaan met lijn 8 naar het station. Zit je wat zuidelijker in die buurt dan heb je nog halte Tolsteegplantsoen van lijn 8 of halte Balijelaan voor lijn 47, 65, 66, 74, 77.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen

Bericht door Karl »

De halte Tolsteegplantsoen lijkt mij het handigst, dan moet ik bij de Bleekstraat of er een geel/grijze bus achter mij zit, daar eventueel op overstappen om op 't station op 't goede busstation uit te komen en daar 12s nemen richting de Uithof om eerst weer langs de Bleekstraat te komen. :mrgreen:
Het is een spectrum.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten