Thom91 schreef:VIRGIN.
Inderdaad, bij de aanbesteding van de HSA waren die zeer geïnteresseerd.
Thom91 schreef:VIRGIN.
Bee schreef:En welke stad/stadsregio moest het diepst snijden in het OV, vanwege de "opgelegde" bezuinigen? Ook Den Haag. Het is pure verspilling van publiek geld wat die gemeente gewoon in haar eigen bewoners moet investeren, niet in een treinverbinding
Vinny schreef:Ik waag overigens wel te betwijfelen of het een levensvatbare verbinding is.
JeffreyMeijer schreef:Maar als we heel eerlijk zijn. Is dit niet het begin van het onderuit halen van het concessie-stelsel in Nederland. Als iedere secundaire overheid zijn eigen spoorweg-plannen gaat maken dan is het einde zoek natuurlijk.
JeffreyMeijer schreef:dat dit wel een wake-up call is dat het huidige concessie-systeem grove gaten laat.
Thom91 schreef:Karl schreef:Site van de gemeente Den Haag:
Het is een persbericht, dat mag je toch helemaal overnemen? Welke zes a zeven bedrijven zullen dit zijn?
- DB/Arriva
- SNCF
- NSR/NSH
- Veolia/CXX
- First
- ...
VIRGIN.
Keolis.
Geert schreef:Ik vraag me af in hoeverre dit plan serieus is of dat het slechts als pressiemiddel dient voor NS Hispeed. Overigens wel een verrassende wending moet ik zeggen
'We weten niet of dat permanent is en we vinden de frequentie veel te laag', aldus wethouder Smit. Hij gaat daarom door met zijn plan voor een Lage Landen Lijn, zoals de verbinding gaat heten. Het is de bedoeling dat deze trein elk uur gaat rijden.
Terug naar “OV in West-Nederland”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten