NMBS plaatst honderden nieuwe ticketautomaten

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

NMBS plaatst honderden nieuwe ticketautomaten

Bericht door Suus »

NMBS plaatst honderden nieuwe ticketautomaten
De NMBS wil de komende maanden honderden nieuwe ticketautomaten plaatsen. Op die manier moet het voor de reiziger makkelijker worden om op voorhand een treinticket te kopen. Wie op de trein zijn ticket wil kopen, zal op termijn wel een hogere toeslag moeten betalen.

De NMBS wil het bestaande netwerk van ticketautomaten fors uitbreiden. Er komen nieuwe, performantere automaten. "Veel van de huidige toestellen dateren van 1999 en zijn aan vervanging toe", erkent NMBS-woordvoerder Bart Crols. Zowel in 2010 als in 2011 werden zo'n 1.500 defecten aan de toestellen genoteerd. In de meeste gevallen ging het om problemen met de printer of de betaalterminal.

"Wij willen binnen afzienbare tijd honderden nieuwe ticketautomaten plaatsen", legt Crols uit. Niet alleen de bemande stations, maar ook de onbemande stopplaatsen zullen uitgerust worden met automaten. "Op die manier willen we onze klantvriendelijkheid verhogen. Zo kunnen mensen makkelijker op voorhand hun treinticket kopen", legt de NMBS-woordvoerder uit.
Bron: De Morgen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NMBS plaatst honderden nieuwe ticketautomaten

Bericht door Ennes »

"Op die manier willen we onze klantvriendelijkheid verhogen. Zo kunnen mensen makkelijker op voorhand hun treinticket kopen"
Heb ik dit jaren geleden ook al niet eens in Nedeland gehoord?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NMBS plaatst honderden nieuwe ticketautomaten

Bericht door Fles »

Wat betreft kaartautomaten loopt België gewoon zonder overdrijven 20 jaar achter op nederland, dus dit is een goed initiatief. :pos:
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: NMBS plaatst honderden nieuwe ticketautomaten

Bericht door zone5324bericht... »

om dan straks de verkoop op de trein weg te halen, zodat ze de treinbegeleiders geen lcommissie op verkochtte laartjes meer te moeten geven ;-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NMBS plaatst honderden nieuwe ticketautomaten

Bericht door Fles »

Nou? Daar is toch niks mis mee?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: NMBS plaatst honderden nieuwe ticketautomaten

Bericht door Karl »

Staken! Broodroof.
Het is een spectrum.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: NMBS plaatst honderden nieuwe ticketautomaten

Bericht door midnet »

maar rond eind aug/begin sept, toen ik er voor het laatst was, waren er op diverse staties al vele nieuwe automaten geplaatst- state of the art met touchscreen etc, maar nog alle buiten gebruik.
is iemand recent in BE geweest en heeft ze al werkend mogen zien?
Grootste vooruitgang is voor ons ook, dat nu alle soorten bankpassen worden aangenomen, niet enkel BE als MrCash.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: NMBS plaatst honderden nieuwe ticketautomaten

Bericht door Gekko123 »

Ik heb afgelopen december nog een keer geprobeerd om een kaartje uit een automaat met touch screen te halen te Antwerpen Centraal, maar dat ding accepteerde geen Maestro. Alleen BanContact of iets in die richting...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NMBS plaatst honderden nieuwe ticketautomaten

Bericht door Suus »

Er zijn al een aantal nieuwe automaten geplaatst maar tot nu toe waren ze nog niet in gebruik. Het wordt echter tijd dat het wel gaat gebeuren, want de laatste ronde loketsluitingen zal pas gebeuren als de automaten werken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: NMBS plaatst honderden nieuwe ticketautomaten

Bericht door R-Flow »

Ennes schreef:Heb ik dit jaren geleden ook al niet eens in Nedeland gehoord?
Kan veel over de NS zeggen, maar hun kaartautomaten zijn wat mij betreft perfect. Totaal geen issues mee behalve dat ze opdrachten iets sneller mogen verwerken.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NMBS plaatst honderden nieuwe ticketautomaten

Bericht door Ennes »

R-Flow schreef: Kan veel over de NS zeggen, maar hun kaartautomaten zijn wat mij betreft perfect. Totaal geen issues mee behalve dat ze opdrachten iets sneller mogen verwerken.
Er is ook niets mis met die automaten, alleen zou het een ondersteuning worden van de loketten, en inmiddels zijn er al ik weet niet hoeveel loketten gesloten, terwijl gewoon blijkt dat er heel veel vraag is naar die loketten, kijk ook maar eens op de grote stations, steeds minder loketten, maar wel allemaal met lange rijen. En bovendien steeds minder service.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NMBS plaatst honderden nieuwe ticketautomaten

Bericht door Fles »

In Deventer is het loket in de stationshal tegenwoordig ook gesloten, en verplaatst naar een bij-boetje naast de starfucks.

Dit gaat tegenwoordig door voor een OPEN loket.

Afbeelding

En camerabewaking? Ja :Y Informatief folderrek? Nee.
Oog op de reiziger: ja, oog VOOR de reiziger: nee.

Afbeelding
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: NMBS plaatst honderden nieuwe ticketautomaten

Bericht door AppleMoose »

Zelfs de poortwachtershuisjes op menig fabrieksterrein zien er nog klantvriendelijker en toegankelijker uit dan dit gedrocht.
Alsof naar een loket gaan een criminele bezigheid is, dat zoveel mogelijk aan het zicht onttrokken moet worden :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: NMBS plaatst honderden nieuwe ticketautomaten

Bericht door JWM »

In Deventer hebben ze onbemande loketten?

(M.a.w.: is het loket wel open?)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NMBS plaatst honderden nieuwe ticketautomaten

Bericht door Suus »

Ik dacht dat de NS tegenwoordig "open" loketten had, dus zonder glas e.d. om zo gastvrijer over te komen. Vroeger had je glaswanden tussen personeel en klant en die leuke draaitafels, maar ik kan mij niet herinneren dat ik dat recentelijk nog ergens heb gezien behalve op Schiphol, en zelfs daar zijn niet alle loketten achter glas afgesloten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: NMBS plaatst honderden nieuwe ticketautomaten

Bericht door Ardan »

Ik liep er vanmiddag ook langs in Deventer, ik zag mensen binnen die geholpen werden door een raam dat er niet open uitzag, dat wat we hierboven zien dus. Ik vind het een heel rare keuze om het loket naar 'buiten' te verplaatsen. Er zal op de oude plek vast wel een hippe tent komen die belangrijker is op een station dan een plek waar service wordt verleend aan mensen die het station gebruiken waar het voor bedoeld is.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NMBS plaatst honderden nieuwe ticketautomaten

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Ik dacht dat de NS tegenwoordig "open" loketten had, dus zonder glas e.d. om zo gastvrijer over te komen.
Hebben ze ook, maar vanwege de veiligheid wordt op sommige momenten het op de foto's zichtbare rolluik neergelaten.
De verplaatsing in Deventer schijnt te maken te hebben met de bouw van het definitieve tweede perron en de toegangen daarnaartoe wat direct aan het stationsgebouw komt te liggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NMBS plaatst honderden nieuwe ticketautomaten

Bericht door Wubbo »

Als je alleen zit gaat het rolluik naar beneden. Zit je met zijn tweeën gaat het rolluik naar boven en heb je dus een open balie. Zie je bijvoorbeeld ook op Utrecht Centraal: in principe zijn die balies open, maar 's nachts is het rolluik dicht en zit je dus achter glas.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten