Mag ik even kwijt #5

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Vinny »

Wat mij betreft gaat de boete voor rijden zonder geldig vervoersbewijs omlaag naar 10 euro voor de eerste keer (onder voorwaarde dat de klant zich legitimeert en dus akkoord gaat dat zijn persoonsgegevens bij de vervoerder bekend zijn). De tweede keer wordt dat dan 35 euro en een volgende keer kan het mij niet hoog genoeg zijn. Zo scheidt je het kaf van het koren en worden mensen die per ongeluk hun vervoersbewijs vergeten te stempelen niet de dupe van het straattuig dat bij regelmaat de lijnen Schiphol - Amsterdam en de Flevolijn onveilig maakt en nooit in het bezit is van welk treinkaartje dan ook...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door STF »

De boete voor zwartrijden in Luxemburg is 168 euro.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Dubbele P »

Of zelfs één keer geen boete wanneer het de eerste keer is, net zoals bij OV (als je toch met een registratiesysteem gaat werken, kan dat makkelijk). Daarna wat mij betreft gewoon meteen de volle mep. Het is namelijk wel zo fijn als je niet meteen keihard afgerekend wordt op een vergissing (maar dus een waarschuwing krijgt) maar wel even op scherp gezet wordt. Zo voorkom je dus ook dat er misbruik van het systeem gemaakt wordt.
Wie weet of er echter over een paar jaar nog wel gewerkt wordt met boetes. Als je met een betaalmiddel (chipkaart zullen we het maar niet meer noemen) in- en uitcheckt en je door poortjes moet, wordt zwartrijden namelijk nogal moeilijk.
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Linkerspoor »

Dubbele P schreef:Wie weet of er echter over een paar jaar nog wel gewerkt wordt met boetes. Als je met een betaalmiddel (chipkaart zullen we het maar niet meer noemen) in- en uitcheckt en je door poortjes moet, wordt zwartrijden namelijk nogal moeilijk.
Wordt niet zo moeilijk hoor. Op de meeste stations komen geen poortjes. Waar ze wel komen kun je over de poortjes heen klimmen, er staat immers niet zoals in het buitenland bij elke rij poortjes een medewerker. Of je loopt achter iemand aan, gaat ie wel piepen maar ja dan moet wel wat met dat gepiep gedaan worden...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Ruben »

Linkerspoor schreef:er staat immers niet zoals in het buitenland bij elke rij poortjes een medewerker.
Welk land doet dat dan wel?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Linkerspoor »

Metro Londen bijv.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Wubbo »

Daar ben ik zonder problemen langs poortjes zonder medewerkers gekomen (ik meen Covent Garden oa).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daniel »

Tjonge, ik heb de helpdesk op 't werk wel bezig gehouden vandaag... schreef afgelopen vrijdag al in dit topic over de zoveelste PC met kuren daar, bleek vandaag dat het ding op raadselachtige wijze uit het netwerk gegooid was. En ja, dan logt 't lastig in.
Vanmiddag zijn ze er de hele middag mee bezig geweest om het ding weer terug in dat netwerk te krijgen. Op afstand vanaf het kantoor in Vlaardingen lukte niet, toen ze even bij me in de Botlek langskwamen lukte het nog niet en uiteindelijk is de PC maar even meegenomen naar Vlaardingen omdat het dan 2 seconden werk zou zijn. Ben benieuwd of ik 'm morgenochtend weer werkend terugbezorgd krijg, da's wel de bedoeling tenminste.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Jurjen »

Linkerspoor schreef:
Jurjen schreef:35 euro als boete voor diefstal vind ik niet extreem hoog, anders...
:?

Boete voor diefstal uit een winkel is 150 euro wanneer de gestoelen artikelen niet meer dan 50 euro waard zijn, en 250 euro wanneer de gestolen boven de 50 euro waard zijn (met een maximum van 120 euro!) dan is de boete 250 euro.

Zelfs een winkelwagentje te ver van de winkel meenemen is 60,- euro, dus hoe kom je aan die 35 euro?

Of doel je op dat zwartrijden eigenlijk een vorm van diefstal is...?
Het afnemen van een dienst zonder te betalen, vind ik inderdaad net zo zeer diefstal als het afnemen van een goed zonder te betalen. En als je bedenkt dat een winkelwagentje een parkeerterrein afrijden 60 euro kost, vind ik 35 euro voor door Nederland heen crossen allemaal wel meevallen...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door STF »

Het wordt steeds moderner op de camping, luister maar :P

http://home.hetnet.nl/~frankstuifbergen/haltecr.wav
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Ruben »

STF schreef:Het wordt steeds moderner op de camping, luister maar :P

http://home.hetnet.nl/~frankstuifbergen/haltecr.wav
Hoe had je dat 'alvast uitstappen' in gedachten? :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Karl »

Alvast uitchecken voordat je vertrekt.
Het is een spectrum.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door M57 »

Jurjen schreef:Het afnemen van een dienst zonder te betalen, vind ik inderdaad net zo zeer diefstal als het afnemen van een goed zonder te betalen. En als je bedenkt dat een winkelwagentje een parkeerterrein afrijden 60 euro kost, vind ik 35 euro voor door Nederland heen crossen allemaal wel meevallen...
Met dien verstande dat bovenop de 35 euro altijd nog de ritprijs komt.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Jurjen »

M57 schreef:Met dien verstande dat bovenop de 35 euro altijd nog de ritprijs komt.
Andere gestolen producten die je niet teruggeeft zal men ook nog wel willen verrekenen. ;-)
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door tsov »

Was ik maandag in Brussel, zag ik ineens een rare bus. Bleek een splinternieuw busje te zijn van een of ander onbekend Frans merk. Dus nu heeft een Belgische bussensite (zone01 :wink:) een primeurtje van een Hollander :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door STF »

De voorkant lijkt wel de achterkant, zo vlak.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Fles »

STF schreef:De boete voor zwartrijden in Luxemburg is 168 euro.
En terecht. Als je voor het schamele bedrag wat je daar aan vervoer kwijt bent, NOG wilt zwartrijden, ga dan maar goed nat ook :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door STF »

Je kunt 42 dagkaarten voor het Luxemburgse OV voor dat boetebedrag kopen :P

Iets heel anders, loop ik daarnet me supermarktwagentje door het bos voort te duwen :P
Waren aan het wandelen en zag opeens een wagentje van de Cactus supermarkt staan (10 kilometer verderop gevestigd). Ben er maar leuk een stukje mee gaan rijden, me moeder vond het jammer dat ze geen filmcamera bij zich had ;)
Hoe zo'n ding daar nu terecht komt?
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Dubbele P »

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. Of was het je niet om het 50-cent muntje te doen? :mrgreen:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door STF »

Je denkt toch niet serieus dat er geld in zo'n karretje zit, zal wel stukkie plastic zijn.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door deadlock »

De kater is weg! *O*
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Ronald »

Vanmiddag even een rondje met een bus gereden tijdens de open dag van GVU (Alliance van E&R Opleidingen). Leuke ervaring! :D
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daan »

Lijkt me ook erg leuk, wil ik zeker nog een keer doen :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Aking »

Nee... Eurospoor kon me toch niet echt boeien... volgens mij ben ik meer van het grote spul :P
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door JeePee »

Was het het laatste weekend van de kruitvatkaartjes ofzo. Trein t767 met 12 bakken tussen Shl en Zl en staanplaatsen in de gangpaden. Uiteraard een hoop geduw en getrek om als eerste de trein in te komen. Een hoop gescheld op elkaar wegens duwen enzo. Trein t10767 was overigens met zo erg. Pas na Hr kon iedereen zitten. Maar serieus wat een kabaal kunnen die bejaarden maken. Je had er in de (netjes leeg gehaalde) eerste klas nog last van.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten