OVer Missers in de Reisinformatie #26

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Caspar »

Je kan tegenwoordig bij NS ook al verzoekjes indienen voor een storing? :lol:
Storing niet gevonden

De gevraagde storing kan niet gevonden worden.
:lol: Aldus NS.nl als ik een storing aanklik op hun site.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Jef400 »

Ik denk dat men de uitvoering van de informatievoorziening van de wel rijdende treinen beter af kan doen als vertrektijdenkermis. Zo'n zooitje dat ze ervan maken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door ODRAIL »

Op Rta was het vanmiddag ook even puzzelen met wat nu wel en niet reed. Op Rtd was het niet veel anders. Het zou handiger zijn als alleen de treinen vermeldt worden die daadwerkelijk rijden, maarja dat schijnt heel erg moeilijk te zijn tegenwoordig -o- .
Laatst gewijzigd door ODRAIL op do 17 jan 2013, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Caspar »

Nou nee, maar het is toch ook fijn om te zien dat de trein die je normaal altijd neemt, niet rijdt? In plaats van dat je daar wezenloos naar moet gaan zoeken wat er mee is gebeurd?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door ODRAIL »

Ja dat kan wel zo zijn, maar persoonlijk gezien zie ik liever alleen de treinen die wel rijden. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent. Nu is het zeer onduidelijk met name de manier waarop de informatie wordt weergegeven.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Caspar »

Wat is er onduidelijk aan? Op de stations zie je op de informatieschermen keurig per trein aangegeven of ze wel of niet rijden. Als ze niet rijden, dan is de hele lay out van die trein wat lichter van kleur volgens mij?
Ik ben er erg over te spreken in ieder geval.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Daniel »

In een normale situatie is het nog wel duidelijk, maar bij een aangepaste dienstregeling wordt het zo'n zooitje met al die uitgevallen treinen. Vanmorgen stond op station Amersfoort de helft van de TB14 met blauwe balkjes van opgeheven danwel gespoorwijzigde treinen te knipperen, d'r zijn natuurlijk ook grenzen aan wat nog duidelijk is.

Je ziet ook het verschil niet meer tussen een trein die in de winterdienstregeling überhaupt niet zou rijden en een trein die wel zou rijden maar dat door een verstoring niet doet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Caspar »

Maar als je door een winterdienstregeling alle preventief geruimde treinen helemaal niet meer op de schermen toont, krijg je bijna Noord Koreaanse propaganda; Kijkt u eens reizigers, ondanks het barre winterweer is ons geliefde spoorbedrijf er in geslaagd bijna geen enkele trein op te heffen. :cry:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Suus »

Het zou helpen als de opgeheven treinen gewoon op het tijdstip dat ze zouden moeten rijden van het scherm verdwijnen, ik zie vaak genoeg dat ze 5 minuten nadat ze oorspronkelijk gepland waren nog steeds op het scherm staan :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Geert »

Dat heb ik nog nooit gezien. Lopen de klokken van de borden waarop je dat ziet wel goed?
Ik vind de lay-out overigens ook duidelijk met een grijsblauwe kleur voor opgeheven treinen. Dat het bord rommelig wordt is inherent aan een rommelige winterdienstregeling...
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door MdJ »

Utrecht Centraal-Utrecht Maliebaan
van maandag 21 tot en met vrijdag 25 januari
Oorzaak
door geplande werkzaamheden
Reisadvies
tussen Utrecht Centraal en Utrecht Maliebaan kunnen geen treinen rijden
Dat is GEEN reisadvies.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door reisthijs »

NS leest mee hier? Want nu staat er gewoon netjes:
Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de bussen

tussen Utrecht Centraal en Utrecht Maliebaan kunnen geen treinen rijden; u kunt gebruikmaken van GVU stadsbuslijn 3 naar Burgemeester Fockema Andreaelaan en uitstappen bij halte Maliebaan
Extra reistijd
geen extra reistijd
"Laat je ledematen bewegingen maken"
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door MdJ »

8-)
Bij twijfel: gebruik beton.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Karl »

Met treinkaartje?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Daniel »

De reisinfo rond de huidige storing faalt behoorlijk... volgens het storingsbericht rijden er helemaal geen treinen, maar volgens de actuele spoorkaart is alleen alles vanaf Utrecht in westelijke richting gestremd. Op de AV staan diverse treinen ook gewoon als rijdend...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Jef400 »

Non-Utrechtse zaken dan maar weer. Is het normaal dat bij vertragingen als er een trein tussen op het zelfde perronspoor komt de vertraagde trein op het bord blijft staan? Nou maakte dat vandaag niet uit ( spoor 8 op Amsterdam Sloterdijk ) maar op andere stations zou dat leuke situaties op kennen leveren.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Gekko123 »

Zoals hier ongetwijfeld al gemeld is: er zit een bug in de aansturing van de lijnfilms van de bussen van de Connexxion-lijnen 102 en 107 (die in ieder geval, vandaag namelijk gezien) dat ze op het Jaarbeursplein als eindbestemming tonen: Woerden Jaarbeursplein, respectievelijk Gouda Jaarbeursplein (die laatste alleen als de bestemming al is aangepast, maar de bus voorlopig nog op de buffer staat).
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Edwin »

Utrecht - Almere: geen rechtstreekse Intercity's. Alternatieve reismogelijkheid is met de Sprinter via Weesp. Extra reistijd 9 min.
Eén zin en drie fouten. Tussen Utrecht en Almere rijdt geen Intercity meer. Tevens is het alternatief is met een overstap op Weesp, niet alleen maar via Weesp. De extra reistijd is 19 minuten.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Klaasje »

De extra reistijd voor Almere-Amersfoort is ook 19 minuten. Daarnaast krijg je er, doordeweeks tijdens de spits, gratis menselijke warmte bij. Voor mij reden om maar met de bus naar Hilversum te gaan.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door VIRM »

Iemand heeft volgensmij gisteren bij NS flink zitten slapen.
Waren de afgelopen week de sms'jes over de aangepaste dienstregeling (of teruggang naar een 'normale' dienstregeling) altijd de dag van tevoren gestuurd... Vandaag kreeg ik een sms'je dat de dienstregeling vandaag is aangepast. Dit terwijl het gisteren al erg vroeg bekend was en NS ruimschoots de tijd had om een sms-bom te versturen. Oeps!
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Thom91 »

Ik had alle meldingen voor18:00 al binnen gisteren. Wellicht storingen in mobiel netwerk?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Geert »

Ik kreeg het bericht gisteren rond 16.50 uur en op mijn werktelefoon die ik veel later had aangemeld voor de SMS-alert kreeg het bericht om 17.53 uur. Ene telefoon bij Vodafone, ander bij KPN..

In het bericht op rijdendetreinen.nl is de melding voor Almere-Utrecht overigens aangepast. Klopt in ieder geval die bron :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Suus »

Kan net zo goed zijn dat de telefoon van VIRM precies op een plek lag/zat waar het bereik heel slecht was, maar het aantal klachten over de verzending van de SMS'jes op Facebook is fors minder dan bijvoorbeeld vorig jaar, toen ze echt stelselmatig te laat kwamen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Thom91 »

Ik word nu bijna gebombardeerd in meldingen. Kreeg het SMSje, de e-mail en de alert vanuit de app vrijwel tegelijk binnen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Suus »

Het geeft wel een grappig effect. Ik liep van de week in het winkelcentrum toen de NS het bericht liet uitgaan en het gerinkel van vele telefoons hield bijna een halve minuut aan :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten