Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door deadlock »

Ik moest echt drie keer kijken maar nee, het is geen Chinees maar toch echt Nederlands wat er staat. Wat snap je niet iljitsch?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door iljitsch »

Ik probeerde het punt te maken dat er tussen Antwerpen en Brussel geen hogesnelheidslijn ligt, maar ik dacht even niet aan het stukje van de grens naar Antwerpen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door Suus »

Nou, dan maar even bij NS Hispeed mijn tickets voor morgen laten omboeken.

De naam Fyra is nu wel voorgoed besmet trouwens :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door deadlock »

In Zweden is men al bezig met het zoeken naar een ander hoofdtelwoord voor 4.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door robert55 »

Bee schreef:Het is hetzelfde als met gewone consumentenverkoop van bijvoorbeeld een auto of computer.
Dat is niet correct. Bij consumentenkoop geniet de koper aanmerkelijk meer bescherming [heeft meer rechten] dan wanneer een bedrijf iets koopt. Een bedrijf wordt geacht in staat te zijn een contract te sluiten dat zijn belangen afdoende recht doet. Waar je dan vervolgens [weer] advocaten bij nodig hebt, is als er verschil van mening ontstaat over de vraag of wat geleverd is aan het contract [en het programma van eisen / bestek moet je daar deel van laten uitmaken] voldoet.
Ik denk dat we op dit moment niet weten wat er in dat contract staat. Dat zullen we pas [deels] ontdekken wanneer er een rechtszaak komt en daarin een [tussen]vonnis wordt gepubliceerd. Dat leverde bijvoorbeeld bij de CAF vs HTM (en Siemens) zaak interessante gegevens op. Maar die publiciteit kan voor beide partijen een reden zijn om het niet tot een vonnis te laten komen.

In eerste instantie dacht ik overigens dat het niet-rijden en het inspecteren van de baan te maken had met het opbouwen van een dossier voor een eventuele rechtsgang. Maar intussen heeft België voorlopig de toelating van de V250 tot de reizigersdienst ingetrokken nadat er afgevallen plaatwerk is gevonden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door Geert »

Ik zag vanavond nog wel een V250 Rtd binnenrijden. Ze rijden dus blijkbaar wel op het binnenlandse net? Had verder niet naar de bestemming of AV gekeken.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door robert55 »

deadlock schreef:In Zweden is men al bezig met het zoeken naar een ander hoofdtelwoord voor 4.
en NRC next had vandaag een artikel over de Boeing Dreamliner die aan de grond staat met als titel "De Fyra van de luchtvaart".
We hadden al Aldi die zich beledigd voelde, nu Boeing?

Misschien moeten we terug naar de werknaam Albatros: in het Engels wordt dat vaak gezien als een verwijzing naar het gedicht 'The rime of the ancient mariner' (Coleridge)
In the poem, an albatross starts to follow a ship — being followed by an albatross was generally considered an omen of good luck. However, the titular mariner shoots the albatross with a crossbow, which is regarded as an act that will curse the ship (which indeed suffers terrible mishaps). To punish him, his companions induce him to wear the dead albatross around his neck indefinitely (until they all die from the curse, as it happens). Thus the albatross can be both an omen of good or bad luck, as well as a metaphor for a burden to be carried (as penance).
[wikipedia.org]
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door Wubbo »

De site van Hispeed heeft het nu al over beperkingen tot en met woensdag. De Belgen kunnen inderdaad rustig een weekend gaan relaxen dus ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door Suus »

Geert schreef:Ik zag vanavond nog wel een V250 Rtd binnenrijden. Ze rijden dus blijkbaar wel op het binnenlandse net? Had verder niet naar de bestemming of AV gekeken.
Er worden wel proefritten gemaakt, ook naar Antwerpen toe, aldus Belgische media.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door robert55 »

Meer fyra grappen:
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zel ... ousPage=lr

(ik weet niet hoe lang marktplaats zo iets laat staan; ik zou ook niet bieden, voor je het weet geeft Ansaldo je alle stellen die ze nog niet geleverd hebben voor 1 lire]
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door Jef400 »

:lol: :lol: :lol: Heb m ook via facebook gedeeld.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
borsjea
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 16:09

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door borsjea »

Ben benieuwd de aanbieding op marktplaats met of zonder bodemplaat betreft :D
In mijn jeugd stonden Italiaanse auto's er om bekend dat zij al snel gaten in het carosorie hadden, nu geldt het dus ook voor treinen. Één geruststelling, er zijn meer landen en steden die problemen hebben met materiaal van AnsaldoBreda
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door Suus »

Een uur geleden naar NS Hispeed gebeld om de tickets die ik voor morgen had naar volgend weekend om te boeken, zegt die mevrouw doodleuk "is het we slim is de reis slechts één week uit te stellen, want er is zóóóveel schade, ik weet niet of ze dat binnen een week hebben opgelost howrrr" :')

Het vertrouwen is niet alleen bij de consument weg zo te merken :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
borsjea
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 16:09

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door borsjea »

Fyra, van een hoge snelheidstrein naar een Fred Flinstone treintje
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door Karl »

Wie zijn eigenlijk de machinisten van de Fyra? Als dat Belgen waren hadden de vakbonden toch al lang om verboden geeist van de V250'en?

Ik lees:
In België is een stuk van de voorzijde van de Fyra - volgens de NOS een bumper - naast de rails gevonden. Daarop kwam de DVIS met een verbod. Het verbod wordt opgeheven als de Belgische spoorwegen NMBS aantonen dat de Fyra-treinstellen betrouwbaar zijn. De DVIS laat nog wel testritten toe met lege treinstellen.
op http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ein-144918

Waarom zou dit voor machinisten wel verantwoord zijn?
Het is een spectrum.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door Michael »

Fyra-monteurs naar Nederland

De Italiaanse producent van de Fyra-treinstellen stuurt dertig monteurs naar Nederland om de problemen met de treinen op te lossen. In de fabriek in Italië zelf zijn tien man op de zaak gezet.

Lees verder op: http://nos.nl/artikel/463508-fyramonteu ... rland.html
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door Dennenboom »

Fyra: veel vijven en zessen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door Suus »

NS Hispeed heeft trouwens wel een e-mail verstuurd naar alle klanten die tickets voor de Fyra hadden op de dagen dat hij nu in ieder geval niet zal rijden. Mijn omgeboekte tickets heb ik trouwens nog niet ontvangen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door Vinny »

@Dennenboom: LOL.
On topic: ik hoop dat men snel de problemen oplost.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door VIRM »

Bee schreef:NS Hispeed heeft trouwens wel een e-mail verstuurd naar alle klanten die tickets voor de Fyra hadden op de dagen dat hij nu in ieder geval niet zal rijden. Mijn omgeboekte tickets heb ik trouwens nog niet ontvangen :?
En als je je tickets niet omboekt, wat is dan het alternatief dat NSH aanbiedt?
Beul van de blindegeleidelijn
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door iljitsch »

Met de s2600 naar Roosendaal waar NSH-medewerkers overschoenen uitdelen waarmee je de 10 km naar Essen kan lopen door de sneeuw.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door Suus »

Vandaag en morgen rijdt er een rechtstreekse trein Antwerpen C - Roosendaal zonder tussenstops naast de reguliere L-trein.

Maandag t/m woensdag rijdt de L-trein een extra tussenslag Roosendaal - Essen v.v. in de tijd dat de trein normaal in Roosendaal staat. In Essen bestaat aansluiting op de IC N, vertrek om :12, die ook in Antwerpen en Brussel stopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
borsjea
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 16:09

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door borsjea »

Het is te hopen dat de dertig monteurs van AnsaldoBreda nu eens eindelijk met een oplossing komen voor alle problemen en niet weer met een lul smoes dat de schuld bij de infra ligt. De zelfde infra waar de TGV al jaren gebruik van maakt.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door iljitsch »

Dat het met de thalys wel werkt wil niet zeggen dat de infrastructuur aan de specificaties voldoet.

Met vijf lagen interpretatie, juridische indekking, politieke indekking en versimpeling hebben wij van buitenaf geen enkel idee hoe het nu echt zit.
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Bericht door jesse-cruzu »

Oh Beneluxtrein, we miss you :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten