OVer je reiservaringen in januari 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door julsteren »

Het Bordbistro + 1e klas rijtuig is in de IC Berlijn nu ook vervangen door een Bordrestaurant.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Karl »

Maar DB was toch bezig met een ice 4?
Het is een spectrum.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door julsteren »

http://de.wikipedia.org/wiki/ICE_4, is wel in het Duits. ICE 4 is een niet gerealiseerd concept, ben bang dat er ook nooit wat van komen zal omdat eerst de dosto-IC en de ICx nog afgeleverd moeten worden.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door webguy »

En je hebt ook nog de Valero voor eurostar diensten he...
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door julsteren »

Klopt.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door webguy »

Wikipedia is verwarrend, je hebt zelfs twee verschillende nieuwe stellen: Valero D en Valero e320.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door julsteren »

Valero D is acht-delig en voor de DB diensten naar Frankrijk bestemt. De Valero e320 is zestien-delig en voor Eurostar diensten Londen - Brussel - Keulen/Amsterdam besteld.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Suus »

De ICx-treinstellen gaan de IC-rijtuigen vervangen maar deze zullen pas vanaf 2016 worden afgeleverd. Aangezien de IC-rijtuigen behoorlijk waren afgeleefd worden ze toch nog een keer gereviseerd. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door reisthijs »

julsteren schreef:Valero D is acht-delig en voor de DB diensten naar Frankrijk bestemt. De Valero e320 is zestien-delig en voor Eurostar diensten Londen - Brussel - Keulen/Amsterdam besteld.
De Velaro D van DB is óók voor diensten Londen - Brussel - Keulen/Amsterdam bestemd dus dat zal de verwarring wel verklaren.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Karl »

Tussen Apeldoorn en Amersfoort rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. Volgens NSH rijdt de IC Berlijn daarom niet van/naar Apeldoorn, dat is dus logischerwijs Amf - Zl - Dv geworden; waarom wordt er vanaf het oosten niet via de Hanzelijn gereden? Dan moeten mensen naar Amf weliswaar overstappen (voor zover dat sowieso niet gebeurt ivm reizigers naar Ut, Gv en Rtd), maar dan blijft de vertraging nog een beetje binnen de perken.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Ardan »

Over het algemeen stoppen de omgeleide treinen niet in Zl.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Fles »

Leuk. Wil net om 15:45 m'n jas aanschieten en naar het station lopen (Utrecht Centraal), ja hoor, bericht dat alles plat ligt -o-

IC naar Amersfoort van 16:05 rijdt niet, naar Leeuwarden van 16:20 ook niet. Naar Arnhem van 16:08 wel. Laat ik dat maar proberen dan. Bij Wolfheze een heel stuk 40 gereden wegens "hulpverleners langs de baan", +5 aangekomen in Arnhem. Maar omdat de IC naar Zwolle van 16:40 +12 had, haalde ik hem nog :) Vlak voor Zutphen nog een tijd voor de rooie gestaan wegens kapotte trein en toen we eindelijk bij Deventer kwamen konden we natuurlijk niet binnen komen wegens bezet spoor. Totale reizigersvertraging: +39. En dan heb ik nog mazzel gehad.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Michael »

Je hebt wel genoeg vertraging opgelopen voor een GTBV'tje. Krijg je tenminste wel geld terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door ODRAIL »

Fles houd voor het GTBV'tje negen minuten over. Het zou in dit geval geen probleem moeten zijn om zo'n formulier in te vullen. Het zou rottiger zijn als je net 1 minuut te kort komt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Fles »

KM46 schreef:Fles houd voor het GTBV'tje negen minuten over. Het zou in dit geval geen probleem moeten zijn om zo'n formulier in te vullen. Het zou rottiger zijn als je net 1 minuut te kort komt.
Dan zou ik ook gewoon schrijven hoor. En dan krijg je het nog ook :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Daniel »

Ik hoorde gelukkig om 16.00 uur op het radionieuws dat Utrecht Centraal eruit lag, dus toen maar "Plan B" uit de kast getrokken :P Naar Amersfoort leken alleen stoptreinen te rijden, daar past natuurlijk nooit ook nog de inhoud van twee IC's bij.

Uiteindelijk vijf minuutjes eerder van het werk vertrokken, met lijn 71 naar Rijnsweerd Noord gereisd en daar de 296 naar Amersfoort gepakt. Prima keuze zo bleek want de bus was verrassend rustig en op de A28 stond alleen vlak voor de afrit Amersfoort Zuid een beetje file. 17.20 uur stapte ik vlak bij huis uit de bus, da's ook zo'n beetje het tijdstip waarop ik thuisgekomen was als ik de t559 had gehad. Amper 10 minuten vertraging opgelopen dus, dat was de 3,50 die het me kostte wel waard :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door webguy »

Ik ben maar gewoon naar huis gegaan, de s3000 reed wel, s3100 was opgeheven, deels geloof ik door een "defect aan het spoor" tussen Arnhem en Nijmegen waardor de s7600 niet naar Nijmegen reed of pendelde tussen Arnhem en Zutphen. Ik had iig een van die laatste treintjes.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Thom91 »

Fles schreef:
KM46 schreef:Fles houd voor het GTBV'tje negen minuten over. Het zou in dit geval geen probleem moeten zijn om zo'n formulier in te vullen. Het zou rottiger zijn als je net 1 minuut te kort komt.
Dan zou ik ook gewoon schrijven hoor. En dan krijg je het nog ook :)
Ik zou gewoon op een uur inzetten..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door ODRAIL »

Thom91 schreef:Ik zou gewoon op een uur inzetten..
Dan pleeg je wel fraude hoor :wink:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Thom91 »

KM46 schreef:
Thom91 schreef:Ik zou gewoon op een uur inzetten..
Dan pleeg je wel fraude hoor :wink:
Ach man, voor al die 10-20 minuten vertragingen krijg je niks, mag je nu wel even meesnoepen. Heb ik zo vaak gedaan ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door ODRAIL »

Daar heb je wel weer gelijk in en je hebt hierbij ook nog een punt :pos: :wink: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:Ik zou gewoon op een uur inzetten..
Dat gaat niet werken, ze controleren je in- en uitchecktijd ;)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Thom91 »

Fles schreef:
Thom91 schreef:Ik zou gewoon op een uur inzetten..
Dat gaat niet werken, ze controleren je in- en uitchecktijd ;)
Mogen ze wel beter controleren dan.
Ik heb vorig jaar bij die sneeuwellende er 2 uur en 10 min overgedaan, waar normaal 2 uur voor stond. Gewoon ingezet op 60 min vertraging en gekregen. En dit is maar een greep uit dit soort zaken.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door fogeltje »

Reden de bussen altijd maar zo goed als op zaterdagochtend. Omdat ik toch in Nijmegen was blijven slapen ben ik nog maar even naar de uni gegaan. Twee naadloze overstappen. Met lijn 6 op de beruchte lijn 2 op de Brabantse Poort en op lijn CS weer op lijn 13. Ik had ook lijn 6 naar het UMC kunnen pakken of op de Brabantse Poort wachten op lijn 13, maar ik was lui en het was koud.
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door VIRM »

Gisteren de s800 van 19:10 uit Zaandam naar Alkmaar genomen. Volgens de AV van Amstel reed deze trein niet (vanwege de verstoring bij Utrecht), dus volgensmij is deze trein vanaf Amsterdam Centraal begonnen. In ieder geval ruimte zat in twee stellen VIRM.
De s4000 van 18:58 reed echter met +9, waardoor mijn s800, die op tijd was, vlak voor Koog-Bloemwijk tot vlak voor Uitgeest dus achter deze vertraagde Sprinter bungelde, wat overigens ook netjes door de HC werd omgeroepen.
Zie hier het voorbeeld waarom die inhaalsporen bij Wormerveer die momenteel worden aangelegd handig zijn. *O*
Overigens reed de s4700 van 19:15 met +5, dus die zal de daaropvolgende s3000 wel mooi in de weg hebben gezeten.

Nog wat opvallende dingetjes op station Alkmaar?
- Bij het inchecken op de terugweg haalde ik mijn chipkaart te snel langs de lezer, waarna het bericht 'Kaart geblokkeerd' verscheen. Toen ik het opnieuw probeerde deed hij het gewoon. Maffe CiCo... Overigens zijn die CiCo's in Alkmaar weer erg goed opgesteld, waardoor ik blij was dat ik met iemand reisde. Wat is er zo is met poortjes, NS?
- In het tunneltje onder Alkmaar heb je helemaal geen perronaanwijzers. Beetje maf, aangezien je dan of van de gele borden afhankelijk bent, of van de TBP's die op het perron hangen.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten