Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
VKV
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 17:22

Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door VKV »

Goedenavond,

In het kader van de HBO opleiding Verkeerskunde/Mobiliteit aan NHTV doen wij in het kader van een opdracht onderzoek naar de mate van interesse onder treinreizigers voor een nieuw soort service. Het gaat dan onder andere om de mogelijkheid om te kunnen reserveren voor een zitplaats in de trein, waarbij bijvoorbeeld advies wordt gegeven voor de beste plek in verband met overstappen.

Daarvoor hebben we de volgende enquête opgesteld:
http://www.surveymonkey.com/s/XSG2J5G

Duurt zo'n 5 minuten om in te vullen en het zou super zijn als jullie het willen invullen! Het is wel puur gericht op mensen die zelden tot vaak gebruik maken van de trein.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door iljitsch »

Niks tussen "heel vaak" en "een beetje"?

En wat is een aansluiting? 1 minuut? 20 minuten? Elke overstap?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door Thom91 »

Ik maak geen overstappen, toch maar ingevuld ;)

Wel een andere vraag, is dit voor een project wat jullie moeten doen? Hoeveelste jaars zijn jullie? Ben zelf namelijk ook student verkeerskunde/mobiliteit aan de HvA ;)
Komt wel goed schatje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door Karl »

Het is wel puur gericht op mensen die zelden tot vaak gebruik maken van de trein.
:X
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door Fles »

Wat is dit voor onzin joh.

Een extra soort service? Het is alsof je een holbewoner vraagt wat hij van Traction Control zou vinden terwijl het wiel nog uitgevonden moet worden.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door Ennes »

Krijg je bij die reservering een knokploeg gratis om je plekje daadwerkelijk vrij te maken?

En hulp bij het zoeken naar vrije zitplaatsen, tja... Reizigers blijven nu al liever op een klutje bij de deur het dichtst bij de trap staan, zelfs als je b.v. omroept dat er op een bepaalde plek nog voldoende zitplaatsen zijn.

Dit zijn dingen wat volgens mij niet gaat werken hier.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door Daniel »

Ennes schreef:zelfs als je b.v. omroept dat er op een bepaalde plek nog voldoende zitplaatsen zijn
Nou wil dat nog weleens mis gaan hoor. Vaak zat een omroep gehoord dat op plek X nog voldoende plaats was waarbij ik zelf op die plek zat en zag dat het er allesbehalve rustig was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door Fles »

een website of app die aangeeft waar in die trein het rustig is? :') Man dat is informatie die per seconde wijzigt. Als heel Utrecht centraal plat ligt weten ze dat nog niet binnen ook maar een KWARTIER op een website te zetten.
Flexibele dienstregeling, bij drukte meerdere, of langere treinen;
Okee wie durft het hier NIET mee eens te zijn? :?:

En dat noemt zich HBO? De tranen springen toch in je schoenen zeg, man man man -o-
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door Thom91 »

Niet zo zeuren, als niet spoorkenner zou de gemiddelde HBO'er dit kunnen bedenken.
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:Niet zo zeuren, als niet spoorkenner zou de gemiddelde HBO'er dit kunnen bedenken.
Tussen de regels door lezend zijn we het dus roerend eens :D
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door Thom91 »

Ongeveer wel ja :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door fogeltje »

Ennes schreef:En hulp bij het zoeken naar vrije zitplaatsen, tja... Reizigers blijven nu al liever op een klutje bij de deur het dichtst bij de trap staan
Daar heb ik ook zo een schijthekel aan. Haal ik de trein net waardoor ik wel in moet stappen bij de eerste deur die ik tegenkom en dan kan ik ook nog eens bijna vrijwel niet verder lopen omdat er een massa vlees met tassen staat. Meestal lukt het me nog wel om me er doorheen te slaan en in de meeste gevallen vind ik ook nog een zitplek. Er is altijd wel zo een l*l die zijn tas op de bank laat staan en veel mensen durven er dan niet te gaan zitten al dan niet van te voren gevraagd te hebben of de persoon de tas even op zijn schoot kan nemen.
"Een touringcar is geen bus"
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door deadlock »

Ik vraag me echt af waarom er nooit eens aardig gereageerd kan worden in dergelijke topics.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door Klaasje »

Eens. Als iemand een onderzoekje heeft staan de pek en veren al klaar, alleen omdat "IK" denk dat het op geen enkele manier kans van slagen heeft.

Dat terwijl problemen die hier aangestipt worden veel met onwetendheid en psychologische blokkades op het moment van handelen te maken hebben. Ik weet zeker dat er kanttekeningen en vraagtekens te plaatsen zijn in dit onderzoekje maar laat de pek en veren in het rommelschuurtje staan. :pos:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door Ennes »

En als je nu al kijkt hoe lang het instappen vaak duurt, bij de internationale treinen welke een zitplaats reservering kennen.
Dan denk ik dus echt niet dat zoiets hier ooit bij binnenlandse treinen zou kunnen gaan werken.

Nederlanders willen immers flexibel kunnen reizen, kijk ook naar het gesteggel om de reserveringen voor de Fyra.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door hauptbahnhof »

Ik denk het een stuk sneller zou werken als ze de "wagenstandanzeigers" duidelijker plaatsen. Ik kan me herrineren dat op Asdz deze beneden aan de glazen wand van Tickets & Service hing i.p.v. boven op het perron. Mensen weten niet waar ze moeten wachten dus dat wordt zoeken op het moment dat de trein er is.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door Thom91 »

En om op Ennes in te haken, hoe ga je om met verstoringen en verstoorde omlopen waardoor minder capaciteit geboden wordt dan wordt gevraagd door gereserveerde gebruikers?
Komt wel goed schatje.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door Ennes »

Thom91 schreef:En om op Ennes in te haken, hoe ga je om met verstoringen en verstoorde omlopen waardoor minder capaciteit geboden wordt dan wordt gevraagd door gereserveerde gebruikers?
Ook daar creeer je idd een extra probleem, doordat de inzet van ander materieel veel minder flexibel gaat worden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door Daniel »

hauptbahnhof schreef:Ik denk het een stuk sneller zou werken als ze de "wagenstandanzeigers" duidelijker plaatsen. Ik kan me herrineren dat op Asdz deze beneden aan de glazen wand van Tickets & Service hing i.p.v. boven op het perron. Mensen weten niet waar ze moeten wachten dus dat wordt zoeken op het moment dat de trein er is.
En wat te denken van berichten over omgekeerde rijtuigvolgorde waarmee het niet altijd goed gaat. De nieuwe grote schermen op het perron waarop ook de treinsamenstelling wordt vertoond, zoals die bv. op perron 11/12 te Ut staan, zijn wat dat betreft al een verbetering. Mits men de letterbordjes op perron 11/12 nog een keer goed hangt want in ieder geval aan de kant van spoor 11 hangt elke letter dubbel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door Klaasje »

Thom91 schreef:En om op Ennes in te haken, hoe ga je om met verstoringen en verstoorde omlopen waardoor minder capaciteit geboden wordt dan wordt gevraagd door gereserveerde gebruikers?
Er is tot op treinstelnummer in de systemen bekend welke treinstellen in welke trein rijden. Ook bij verstoorde omlopen. Dat gaat namelijk automatisch. Dat is dus geen enkel probleem.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door Ennes »

Klaasje schreef:
Thom91 schreef:En om op Ennes in te haken, hoe ga je om met verstoringen en verstoorde omlopen waardoor minder capaciteit geboden wordt dan wordt gevraagd door gereserveerde gebruikers?
Er is tot op treinstelnummer in de systemen bekend welke treinstellen in welke trein rijden. Ook bij verstoorde omlopen. Dat gaat namelijk automatisch. Dat is dus geen enkel probleem.
Probleem is alleen dat die treinsamenstelling tot op het allerlaatste moment kan wijzigen, als jij 300 reserveringen hebt, en door b.v. een defect treinstel / inzet ander mat, heb je nog maar 250 zitplaatsen, dan heb je een probleem. of de treinsamenstelling dan bekend is of niet.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door Thom91 »

Klaasje schreef:
Thom91 schreef:En om op Ennes in te haken, hoe ga je om met verstoringen en verstoorde omlopen waardoor minder capaciteit geboden wordt dan wordt gevraagd door gereserveerde gebruikers?
Er is tot op treinstelnummer in de systemen bekend welke treinstellen in welke trein rijden. Ook bij verstoorde omlopen. Dat gaat namelijk automatisch. Dat is dus geen enkel probleem.
Hoe vaak ik wel niet mee maak dat er 10 bakken VIRM gepland is en er zes bakken voor komen rijden. Danwel door verstoring of door gewoon fouten. Daar doelde ik meer op ;).
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door Ardan »

Bij de Pimpel komt het ook vrij vaak voor dat er een rijtuig ontbreekt. Ik kan me ook nog die keer herinneren dat Meltrain en ik naar Berlijn gingen en hij gereserveerd had in rijtuig 5 (2e wagon), maar rijtuig 4 ontbrak dus was het ineens de voorste wagen. Meltrain had dat al door toen hij in Amf instapte dus belde hij me even dat ik voorin moest wezen toen ik in Dv erbij kwam. En anders had ik toch alleen maar een rugzak als bagage dus wurmen was geen probleem geweest.
Bredere instapdeuren zou ik wel bijzonder prettig vinden want deze enkele deuren zijn waardeloos met al dat kofferklootjesvolk.
En het ontbrekende fietsrijtuig is onderhand meer regel dan uitzondering..
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door deadlock »

De fietsrijtuigen zijn in onderhoud tot april. Is al twee jaar zo.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers

Bericht door Ardan »

De 140/240 is een gesloten omloop, er zullen er hooguit 10 zijn of zo. Je gaat me niet vertellen dat ze twee keer een half jaar of zo nodig hebben voor onderhoud/revisie.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten