Winter 2012/2013
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Winter 2012/2013
Ik doelde op het feit dat er maar een trein is die Nijmegen - Utrecht - Schiphol rijdt. Hef je die op, dan rijdt er niks op exact die route, je moet overstappen.Wubbo schreef:De s3100 rijdt ook in het weekend naar Schiphol. Als het geen winter is tenminste ;-)
Re: Winter 2012/2013
Minder Sprinters op Den Haag - Rotterdam - Dordrecht vind ik ook wel erg knap.
Of zou de s5100 daadwerkelijk gereduceerd worden tot 1x/uur?
Of zou de s5100 daadwerkelijk gereduceerd worden tot 1x/uur?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Winter 2012/2013
Je moet dat dus niet zo letterlijk nemen...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Winter 2012/2013
Ik heb toevallig vanmiddag nog een stukje hierover gezien van RTV West... HTM gaat morgen de rails schoonmaken, maar blijft vervolgens wel het sneeuwnet rijden want tja, morgen gaat het weer sneeuwenBee schreef:Ik snap het gedoe bij de HTM niet. Men heeft ondertussen vier werkdagen gehad om alle sneeuw op te ruimen, de wissels te testen en weer trams te laten rijden en nog rijdt men niet.
Ze claimen nu dat ze extra subsidie nodig hebben om meer pekeltrams te kunnen laten rijden en het aantal verwarmde wissels te kunnen uitbreiden.
@Meltrain: de kaart heeft het gewoon over alleen minder IC's daar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Winter 2012/2013
Het kaartje wat op de webpagina van ns.nl staat klopt wel. Ik heb alleen geciteerd.
Komt wel goed schatje.
Re: Winter 2012/2013
Nog meer pekeltrams? Ze hebben er vijf, hoeveel meer hebben ze er nog nodig daar bij de HTM?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Winter 2012/2013
Ik heb vandaag een stukje van de route van lijn 6 gereden, maar daar is de sneeuw tussen de rails verwijderd. Waarom er dan toch nog niet gereden wordt is me een raadsel.
Net alsof inzetten van die pendelbussen niks kost trouwens, die kwam ik ook nog tegen onderweg.
Net alsof inzetten van die pendelbussen niks kost trouwens, die kwam ik ook nog tegen onderweg.
Re: Winter 2012/2013
Morgen dwarrelt er weer wat, dus aangepaste dienstregeling.
Zondag 20 januari rijden NS en ProRail uit voorzorg een aangepaste dienstregeling. Wij hebben dit besloten op basis van de weersverwachting van onafhankelijke weerbureaus voor de komende 24 uur. Voor zondag wordt opnieuw sneeuw verwacht. Dit in combinatie met aanhoudende vorst kan zorgen voor storingen aan infrastructuur of treinen. Door deze aanpassing is er meer ruimte in de dienstregeling om eventuele verstoringen als gevolg van het weer op te vangen.
Bron: Nieuwsbrief NS
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Winter 2012/2013
Behalve dat de volledige spoorlijn tussen Zwolle en Almelo van die kaart is verdwenen. :')Thom91 schreef:Het kaartje wat op de webpagina van ns.nl staat klopt wel. Ik heb alleen geciteerd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Winter 2012/2013
Wanneer gaat men nu eindelijk eens wat aan de personeelsdiensten en de bijsturing doen?
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Winter 2012/2013
Binnenkort! Er wordt vanaf geloof ik februari begonnen met het uitrollen van een nieuw systeem voor het bijsturen van personeel.
Re: Winter 2012/2013
Dat klinkt al goed. Gaat dit ook gepaard met eenvoudiger bij te sturen diensten en omlopen?webguy schreef:Binnenkort! Er wordt vanaf geloof ik februari begonnen met het uitrollen van een nieuw systeem voor het bijsturen van personeel.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Winter 2012/2013
Geloof het niet, niet direct, maar wel een "solver" functionaliteit die "problemen" kan doorrekenen. Wat er wel aankomt is een nieuwe CAO voor de NS - misschien komen daar nog aanpassingen mee.
Re: Winter 2012/2013
En de volledige lijst van aangepaste treinen (buiten de geplande werkzaamheden om) staat weer hier. :)
Re: Winter 2012/2013
HTM rijdt sinds 12 uur weer het sneeuwnet (hoewel het hier niet sneeuwt): lijn 12 en 19 zijn weer opgeheven, en de route van lijn 1 is gewijzigd.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Winter 2012/2013
En toch kan ik niet begrijpen waarom er daar een sneeuwnet moet worden gereden terwijl in Amsterdam alles normaal (uiteraard wel met vertraging) blijft rijden. :N
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Winter 2012/2013
Omdat er in Amsterdam veel minder sneeuw ligt? (Neemt niet weg dat ze inmiddels wel weer met alle lijnen hadden mogen rijden, maar dinsdag lag hier écht veel sneeuw.)
Ik zie trouwens dat er nu weer sneeuwvlokken naar beneden dwarrelen hier in Den Haag...
Ik zie trouwens dat er nu weer sneeuwvlokken naar beneden dwarrelen hier in Den Haag...
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Winter 2012/2013
Nu wellicht wel maar dinsdag lag er genoeg sneeuw, en ook vorig jaar weet ik nog, dat we hebben doorgeploeterd door de sneeuw. Sommige wissels waar de verwarming niet van werkte zaten vol met sneeuw. Zat niks anders op dan uitstappen met bezem en wisselijzer en wissel schoonvegen om hem in de goeie richting te leggen.
Dus ik krijg zo'n beetje het idee alsof NS de trams daar rijdt...
Dus ik krijg zo'n beetje het idee alsof NS de trams daar rijdt...
Re: Winter 2012/2013
Een persvoorlichter van de NS heeft o.a. tegenover de NRC gezegd dat de aanpaste dienstregeling wel eens tot donderdag kan aanhouden.
http://www.nrc.nl/schaatskoorts/2013/01 ... edentocht/
http://www.nrc.nl/schaatskoorts/2013/01 ... edentocht/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Winter 2012/2013
Ook morgen aangepaste dienstregeling:
http://somda.nl/forum/12948/Opvallende+ ... 1+januari/
http://somda.nl/forum/12948/Opvallende+ ... 1+januari/
Komt wel goed schatje.
Re: Winter 2012/2013
Het probleem zat hem er vooral in dat in Amsterdam en Rotterdam bijna lle wissels verwarmd zijn, terwijl in Den Haag slechts zeer weinig wissels verwarmd zijn.hauptbahnhof schreef:Nu wellicht wel maar dinsdag lag er genoeg sneeuw, en ook vorig jaar weet ik nog, dat we hebben doorgeploeterd door de sneeuw. Sommige wissels waar de verwarming niet van werkte zaten vol met sneeuw. Zat niks anders op dan uitstappen met bezem en wisselijzer en wissel schoonvegen om hem in de goeie richting te leggen.
Maar ik vind wel dat men dan vervangende bussen moet laten rijden langs de routes van de opgeheven tramlijnen. Volgens mij heeft men nog een hele zooi Alliances en Diplomats over, dus het zou moeten lukken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Winter 2012/2013
Heerlijk die winterdienstregeling. Het bespaart mij één overstap op een kansloos station als Lelystad of tochtgat Amersfoort. Van mij mag het blijven sneeuwen
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Winter 2012/2013
Het hoge woord is er uit, dienstregeling is morgen aangepast:
Den Haag - Schiphol - Lelystad: geen rechtstreekse Intercity's. Verschillende alternatieve reismogelijkheden met overstap in Leiden en/of Schiphol, extra reistijd 20-40 minuten
Den Haag - Utrecht: minder Intercity's
Den Haag - Gouda Goverwelle: minder Sprinters
Leiden - Alphen aan de Rijn: minder Sprinters
Rotterdam - Utrecht: minder Intercity's
Rotterdam - Gouda Goverwelle: minder Sprinters
Rotterdam - Maassluis West: minder Sprinters
Amsterdam - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht: minder Intercity's en minder Sprinters
Sittard - Utrecht - Amsterdam - Den Helder: minder Intercity's
Amsterdam - Enkhuizen: minder Intercity's
Rhenen - Utrecht - Breukelen - Amsterdam: minder Sprinters
Utrecht - Almere: geen rechtstreekse Intercity's. Alternatieve reismogelijkheid is met de Sprinter via Weesp met overstap. Extra reistijd 9 min.
Nijmegen - Utrecht - Schiphol: minder Intercity's
Hoofddorp - Leiden - Den Haag - Dordrecht: minder Sprinters
Amsterdam - Uitgeest: minder Sprinters
Amsterdam - Deventer: geen rechtstreekse Intercity's.
Eén keer per 2 uur rijdt de intercity Amsterdam – Berlijn wel. Op andere tijdstippen de rechtstreekse Sprinter tussen Amersfoort en Amsterdam, waar zoveel mogelijk langere treinen worden ingezet. Extra reistijd 20 min.
Of reis met de Intercity via Utrecht. Extra reistijd 23 min, overstap in Utrecht.
Of reis via Schiphol. Extra reistijd 33 min, overstap in Schiphol.
Heerlen - Sittard: minder Intercity’s en minder sprinters
Bron + kaartje
Den Haag - Schiphol - Lelystad: geen rechtstreekse Intercity's. Verschillende alternatieve reismogelijkheden met overstap in Leiden en/of Schiphol, extra reistijd 20-40 minuten
Den Haag - Utrecht: minder Intercity's
Den Haag - Gouda Goverwelle: minder Sprinters
Leiden - Alphen aan de Rijn: minder Sprinters
Rotterdam - Utrecht: minder Intercity's
Rotterdam - Gouda Goverwelle: minder Sprinters
Rotterdam - Maassluis West: minder Sprinters
Amsterdam - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht: minder Intercity's en minder Sprinters
Sittard - Utrecht - Amsterdam - Den Helder: minder Intercity's
Amsterdam - Enkhuizen: minder Intercity's
Rhenen - Utrecht - Breukelen - Amsterdam: minder Sprinters
Utrecht - Almere: geen rechtstreekse Intercity's. Alternatieve reismogelijkheid is met de Sprinter via Weesp met overstap. Extra reistijd 9 min.
Nijmegen - Utrecht - Schiphol: minder Intercity's
Hoofddorp - Leiden - Den Haag - Dordrecht: minder Sprinters
Amsterdam - Uitgeest: minder Sprinters
Amsterdam - Deventer: geen rechtstreekse Intercity's.
Eén keer per 2 uur rijdt de intercity Amsterdam – Berlijn wel. Op andere tijdstippen de rechtstreekse Sprinter tussen Amersfoort en Amsterdam, waar zoveel mogelijk langere treinen worden ingezet. Extra reistijd 20 min.
Of reis met de Intercity via Utrecht. Extra reistijd 23 min, overstap in Utrecht.
Of reis via Schiphol. Extra reistijd 33 min, overstap in Schiphol.
Heerlen - Sittard: minder Intercity’s en minder sprinters
Bron + kaartje
Komt wel goed schatje.
Re: Winter 2012/2013
En de hele lijst staat ook weer hier. :) Is dezelfde aanpassing die vorige week doordeweeks heeft gegolden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten