Wat ik begrepen heb van mijn mentor is dat de Belg dat niet wil. Waarom? Geen idee, ze rijden daar met stoptreinen over de HSL en er ligt daar een overpad in het spoor... maar de Belg zal het rijden met een loc met rijtuigen op de HSL niet toestaan.iljitsch schreef:Wat is er tegen locomotieven op die lullige 20 km hogesnelheidslijn aan de Belgische kant?
Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
But nothing is ever designed to be idiot proof!
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Afgaande op jouw bericht zullen dat dan wel monteurs zijn geweest, maar dat was slecht te zien (stond op spoor 8/9 en de V250 kwam op 3 aan). Het was in ieder geval geen volle trein.RoelZ1 schreef:Waren dat reizigers of monteurs van Ansaldo en NedTrain? Donderdag hebben er 3 treinen volledig gereden: 9208 (Asd 5:47, Brusz 7:42), 9209 (Brusz 8:18, Asd 10:19) en 9220 (Asd 8:41 Brusz 10:42). Trein 9228 is wel om 10:41 vanuit Asd vertrokken, maar is onderweg stilgezet te Rtd waar alle reizigers uit moesten stappen. Daarna heeft er geen enkele V250 meer met reizigers gereden en op donderdag ook niets meer zonder reizigers (behalve opzending van treinen uit Brussel en Rotterdam naar de werkplaats). Op vrijdag hebben twee treinen proefritten zonder reizigers gereden.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Deels late reactie, maar goed. Hehe, eindelijk is de NS wakker geworden en schrappen ze de Fyra. Is alleen wel onderhand een paar jaar te laat. Overigens, kan er niet tijdelijk een paar VIRM's of ICM's als Beneluxtrein ingezet worden? Oke ze zijn niet sneller dan de Traxx en de Fyra zelf, maar als het klopt over die locs is het beste om de locs met wagons dan op binnenlandse treinen in te zetten en tijdelijk treinstellen als Beneluxtrein/Fyra. Het is beter als niets.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Als je eerst even de verscheidene topics doorleest en vervolgens je post edit. Dit gaat natuurlijk nergens over.. :N
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar ik lees hier dat België geen loc met rijtuigen op de HSL wil hebben. Wat blijft er voor optie dan nog over? Niet veel. Je kunt namelijk alleen maar die Traxx inzetten, maar dan niet naar België (wat dus verschillende reizigers willen) of je kunt andere treinstellen inzetten. Echter moet je dan weer treinstellen inzetten die uit de reguliere dienst komen dus moet je vervangend materieel inzetten en dat zijn weer die Traxx met rijtuigen. Thalys en ICE is onmogelijk, omdat die al krap met materiaal rijden of je moet de route voor de Thalys aanpassen zodat die over de route van de Fyra gaat rijden en ook op alle stations stopt die de Fyra heeft, alleen dan natuurlijk na Brussel verder naar Parijs.
Dus nu is mijn vraag, waar slaat jouw reactie op!?!?!?!?
Dus nu is mijn vraag, waar slaat jouw reactie op!?!?!?!?
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
VIRMen en ICMen mogen absoluut niet naar België, omdat ze die beveiligingssystemen niet hebben.
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
En ze niet onder de Belgische spanning kunnen rijden.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Ik zat nog te denken: hoe moeilijk is het om een paar VIRMs om te bouwen voor 1,8/3/25 kV en met 160 naar Brussel karren over de HSL. Maar dan zit je weer met die beveiligingshandel, profielen, langdurige goedkeuringstrajekten.
Maar er moet toch op z'n minst wat te bedenken zijn dat Brussel - Roosendaal, Brussel - Breda of Amsterdam - Antwerpen kan doen. Dan heb je één extra overstap. Pendelen tussen Roosendaal en Antwerpen geeft je er twee plus dat je ten zuiden van Rotterdam het voordeel van de HSL mist, dat is echt nauwelijks nog een alternatief te noemen.
Maar er moet toch op z'n minst wat te bedenken zijn dat Brussel - Roosendaal, Brussel - Breda of Amsterdam - Antwerpen kan doen. Dan heb je één extra overstap. Pendelen tussen Roosendaal en Antwerpen geeft je er twee plus dat je ten zuiden van Rotterdam het voordeel van de HSL mist, dat is echt nauwelijks nog een alternatief te noemen.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
VIRM of ICM of NID gereed maken voor 3 kV zal nooit gebeuren..
Komt wel goed schatje.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Waarom niet?
Als de V250s echt niet binnen een redelijke tijd terugkomen moeten ze toch wat, en als de andere problemen (profiel, beveiliging) oplosbaar zijn dan lijkt me dit een goede oplossing, VIRMs waren immers al voorbereid om op 25 kV te rijden, en als je dat inbouwt dan kan 3000 V er ook nog wel bij.
Als je tot Antwerpen gaat heb je overigens maar de laatste 5 kilometer ofzo onder 3000 volt...
Als de V250s echt niet binnen een redelijke tijd terugkomen moeten ze toch wat, en als de andere problemen (profiel, beveiliging) oplosbaar zijn dan lijkt me dit een goede oplossing, VIRMs waren immers al voorbereid om op 25 kV te rijden, en als je dat inbouwt dan kan 3000 V er ook nog wel bij.
Als je tot Antwerpen gaat heb je overigens maar de laatste 5 kilometer ofzo onder 3000 volt...
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Wat dan? Huren bij Duitsland of Frankrijk? Ik weet niet of zij zo 1,2,3 voldoende treinstellen over hebben (ICE en/of TGV).
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Volgens mij moet dit passen voor een tijdelijke Benelux-vervanger:
Amsterdam-Rotterdam v.v. wordt via de HSL in het oorspronkelijke pad van de Fyra Benelux gedaan, en in Essen is er een snelle 5 minuten aansluiting op de Belgische IC naar Brussel. Voor deze trein heb je aan 4 Traxx-locs genoeg, dat moet toch te lukken zijn lijkt me (eventueel een vijfde ivm niet kunnen omlopen op Amsterdam Centraal). Voor het weekend moet de NMBS dan een extra IC Essen-Antwerpen-Brussel inleggen of Traxx-locs ter beschikking stellen om deze 'Benelux' door te trekken (ICR-rijtuigen zijn er genoeg).
Daarnaast moet men ook de voor de HSL benodigde software-versie toelaten in België.
Code: Selecteer alles
Amsterdam Centraal v .41
Schiphol a .54
Schiphol v .55
Rotterdam Centraal a .21
Rotterdam Centraal v .23
Dordrecht - .36
Lage Zwaluwe - .44
Roosendaal - .00
Essen a .07
Essen v .53
Roosendaal - .00
Lage Zwaluwe - .15
Dordrecht - .23
Rotterdam Centraal a .36
Rotterdam Centraal v .40
Schiphol a .04
Schiphol v .05
Amsterdam Centraal a .19
Daarnaast moet men ook de voor de HSL benodigde software-versie toelaten in België.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Volgens mij staan er wel wat TGV's aan de kant, de eerste generatie ofzo... maarja, die hebben sowieso geen ATb en ETCS, dus denk niet dat je er erg ver mee komt.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
@dennistd: jouw plan kost een zooi goedenpaden (en dus waarschijnlijk ook goederentreinen), je rijdt zowel een pad Kijfhoek - Sloe als een pad Kijfhoek - Venlo aan gort. Die eerste is niet zo spannend (zijn niet spannend veel treinen), die tweede zal op heel veel verzet van goederenvervoerders komen te staan, die in een slecht geval daardoor in het buitenland (Zwitserland) andere paden moeten aanvragen. Is dus niet morgen geregeld...
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Je zou bijna denken dat er misschien een aparte goederenspoorlijn van Rotterdam naar Duitsland nodig is.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
iljitsch schreef:Je zou bijna denken dat er misschien een aparte goederenspoorlijn van Rotterdam naar Duitsland nodig is.
Ik zie een ideale gelegenheid om NOGEENS 5 miljard belastinggeld te verkwisten
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Als die Duitsers dat derde spoor nou eens afbouwen, dat zou schelen. En rijden via de Betuweroute is voor de meeste bestemmingen duurder dan rijden via Venlo, door de Duitse infraheffing.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Tijd om marktprijzen te gaan invoeren voor capaciteitstoewijzing. Veel vraag? Dure paden. Weinig vraag? Goedkope paden...
In De Standaard staat een interessant artikel over mensen die getroffen worden door de Fyra en het niet/slecht rijden:
En U? Hoe ontsnapt u aan de Fyra?
In De Standaard staat een interessant artikel over mensen die getroffen worden door de Fyra en het niet/slecht rijden:
En U? Hoe ontsnapt u aan de Fyra?
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Dus straks wordt het vechten tussen de goederenvervoerders die niet over de betuwelijn willen rijden en de reizigersvervoerder die niet over de HSL kan rijden...
De Belgen lopen elkaar vast veel Nederlandermoppen te vertellen.
De Belgen lopen elkaar vast veel Nederlandermoppen te vertellen.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Webguy, als er een overbelastingsverklaring is, dan gaan de prijzen van de paden toch ook omhoog?
Het is een spectrum.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Vast, maar "overbelast" is geloof ik vrij makkelijk te realiseren... Maar ik weer niet precies hoe capaciteitsverdeling gaat...
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
De oplossing lijkt mij toch gewoon doodeenvoudig: Namelijk reizigers met de Thalys vervoeren tussen Amsterdam en Brussel. Wellicht dat er een versterkingsthalys moet worden ingezet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
De heer Meerstadt sprak ook over Thalys als alternatief.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
NMBS kondigt alvast aan dat ze morgen 'Brutale maatregelen' gaan nemen, maar moeten nog overleggen welke maatregelen ze gaan nemen. Ergens klopt dat volgens mij niet, maar ik ben wel benieuwd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten