Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Geen idee! Vraag het even aan het treinpersoneel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Weet jij veel, misschien valt er weleens een bodemplaat onderuit of zo
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Ze hebben besloten dat het fietsrijtuig minder benodigd is op de lijn Amsterdam - Berlijn dan op andere lijnen met deze rijtuigen. Zullen we maar weer on-topic gaan?Ardan schreef:De 140/240 is een gesloten omloop, er zullen er hooguit 10 zijn of zo. Je gaat me niet vertellen dat ze twee keer een half jaar of zo nodig hebben voor onderhoud/revisie.
Komt wel goed schatje.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Helaas weet TROTS/TNV alleen niet welke kant 'ie op rijdt...Klaasje schreef:Er is tot op treinstelnummer in de systemen bekend welke treinstellen in welke trein rijden. Ook bij verstoorde omlopen. Dat gaat namelijk automatisch. Dat is dus geen enkel probleem.
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Wat een reacties, zal even wat meer toelichting geven op het onderzoek dat we doen (ook in reactie op onderstaande quote). We zijn vierdejaars studenten en in het kader van het vak Management in de Vervoersketen is ons gevraagd om iets te bedenken dat nu nog niet bestaat binnen het openbaar vervoer en hiervan onder andere de haalbaarheid te onderzoeken. Ons idee is met name de reserveringsapp, waarbij we het voor mensen mogelijk willen maken een zitplek te reserveren in een trein. In deze app komt vervolgens ook een zitplekadvies, die voornamelijk een advies geeft wanneer de reiziger een overstap moet maken. Bijvoorbeeld of de reiziger beter voor of achterin de trein kan zitten wanneer hij over moet stappen op de bus. Wanneer er goed gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheid van reserveren, kan de concessiehouder een inschatting maken van de verwachte drukte in een bepaalde trein en kan deze daar op inspelen.
Natuurlijk zitten er allerlei haken en ogen aan het idee, dat snappen wij natuurlijk ook wel. Het is ook niet de bedoeling van de opdracht dat het idee supergoed uitvoerbaar is in de praktijk, het richt zich met name op het onderzoek.
Met de enquête willen wij het maatschappelijk draagvlak meten voor het idee, met andere woorden: Is er überhaupt wel interesse in een dergelijke reserveringsmogelijkheid en zijn mensen bereid hier gebruik van te maken?
Iedereen die de enquête heeft ingevuld: Bedankt! :D
Natuurlijk zitten er allerlei haken en ogen aan het idee, dat snappen wij natuurlijk ook wel. Het is ook niet de bedoeling van de opdracht dat het idee supergoed uitvoerbaar is in de praktijk, het richt zich met name op het onderzoek.
Met de enquête willen wij het maatschappelijk draagvlak meten voor het idee, met andere woorden: Is er überhaupt wel interesse in een dergelijke reserveringsmogelijkheid en zijn mensen bereid hier gebruik van te maken?
Thom91 schreef:Ik maak geen overstappen, toch maar ingevuld ;)
Wel een andere vraag, is dit voor een project wat jullie moeten doen? Hoeveelste jaars zijn jullie? Ben zelf namelijk ook student verkeerskunde/mobiliteit aan de HvA ;)
Iedereen die de enquête heeft ingevuld: Bedankt! :D
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Ik denk dat met een aantal reacties een aantal van jullie vragen beantwoord zijn, met name over de interesse, Een reiziger wil voornamelijk zo flexibel mogelijk zijn, en een reservering belemmert die mobiliteit aanzienlijk. Wellicht dat een dergelijk idee enige interesse zou kunnen wekken op de enkele lange afstands treinen, mits deze reseveringen echt kort voor vertrek gedaan zouden kunnen worden, en dan zonder veel hogere meerprijs en een grote flexibiliteit qua annuleren cq omboeken. Ik denk dat je met name die punten zou moeten oppakken in je onderzoek.VKV schreef:Wat een reacties, zal even wat meer toelichting geven op het onderzoek dat we doen (ook in reactie op onderstaande quote).
Laatst gewijzigd door Wubbo op za 19 jan 2013, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Reden: Quote ingekort
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Misschien kunnen we in elke zetel een voeler stoppen en zo een interactieve kaart van de trein in appvorm en op TBP's weergeven. :YFles schreef:een website of app die aangeeft waar in die trein het rustig is? :') Man dat is informatie die per seconde wijzigt.
En nu serieus, ik heb de enquête even ingevuld, zo zijn jullie toch wat geholpen bij jullie onderzoek. Uit ervaring heb ik al gemerkt dat als je voor je studie een enquête vrijwillig laat invullen daar nogal weinig reactie op afkomt, daarom lieten we dit jaar de enquêtes door docenten in hun klas afnemen. Scheelde ook wel wat tijd.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 gasten