Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utrecht.

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Connexxion opnieuw naar rechter voor busvervoer

Bericht door Daniel »

Connexxion opnieuw naar rechter voor busvervoer
Geplaatst op: donderdag 17 januari 2013 19:46
Laatst bijgewerkt: donderdag 17 januari 2013 19:47


UTRECHT - Connexxion stapt naar de rechter om alsnog het openbaar vervoer in en rond de stad Utrecht te kunnen gaan verzorgen. Het Bestuur Regio Utrecht gunde het werk eerder aan Qbuzz.
Een bezwaar daartegen van Connexxion wees het BRU eerder deze week af. De volgende stap is nu een rechtszaak, en die dient begin april. Vooralsnog ziet het er niet naar uit dat deze rechtsgang opnieuw tot vertraging leidt.
Lees verder | Dossier Connexxion | Meer nieuws over Connexxion | Dossier Qbuzz | Meer nieuws over Qbuzz

Zucht...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door mijack1985 »

Pfff, Connexxion laat zich wel weer zien als slechte verliezers. Als ze sterke punten hebben, is het hun goed recht. Maar toch, slechte verliezers op deze manier hoor.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Michael 1988 »

Tja, voor de mensen die de eerdere bericht van mij kennen over dit. Ze weten mijn mening. Connexxion OV is gewoon een slechte verliezer en een slechte partij bij aanbestedingen momenteel.
Roy1970
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 20:38

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Roy1970 »

Laten we eerst maar eens hopen dat het BRU zijn huiswerk goed gedaan heeft. Dat is namelijk de reden geweest dat het nu voor de derde keer voor de rechter wordt uitgevochten. Ik zie ook liever Qbuzz dan CXX, als het BRU geen fouten heeft gemaakt komt er ook Qbuzz.
CXX gaat naar de rechter omdat het een miljoenenorder is, Regio Utrecht.
En dat het materieel bij hen een sluitpost is weten we ook.

Over die van Hool-bussen, deze zijn zo afgeragd en slecht onderhouden dat die eind december beter meteen kunnen worden afgevoerd. Als de chauffeur in de zomer de airco aanzet gaat de kachel aan, al vele malen meegemaakt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Suus »

Het bezwaar is nu alleen door het BRU afgewezen. Als Connexxion denkt dat er fouten zijn gemaakt staat het in hun volste recht naar de rechter te stappen. Dan kan je wel een ellenlang verhaal gaan ophouden over dat Connexxion een slechte verliezer zou zijn maar als je denkt dat je in het ongelijk staat dan staat het je vrij naar de rechter te gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Daniel »

Maar het BRU heeft nu wel beter z'n huiswerk gedaan door een onafhankelijke commissie naar het bezwaarschrift te laten kijken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Michael 1988 »

Klopt en die kwam juist met het advies om de bezwaren af te wijzen en ik geloof niet dat de rechter Connexxion dan nog gelijk zal geven, aangezien er nu juist een extern commissie al een oordeel had getrokken. Het is wel het goed recht dat Connexxion bezwaar mag maken en naar de rechter mag stappen. Maar het is nu al de zoveelste keer en dit keer had BRU juist niet zelf een oordeel getrokken. Connexxion is gewoon een slechte verliezer en momenteel een slechte speler wat betreft aanbestedingen in het OV. Waarom? Ze zijn nu alleen maar gebied aan het verliezen. Tenminste ze groeien niet, maar krimpen en winnen geen gebied waar voorheen een andere vervoerder reed. Maar ja, Connexxion had al een verleden wat betreft slecht aanbesteden (zie de aanbesteding van Brabant een aantal jaar geleden).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Suus »

Michael 1988 schreef:Connexxion is gewoon een slechte verliezer en momenteel een slechte speler wat betreft aanbestedingen in het OV. Waarom? Ze zijn nu alleen maar gebied aan het verliezen. Tenminste ze groeien niet, maar krimpen en winnen geen gebied waar voorheen een andere vervoerder reed. Maar ja, Connexxion had al een verleden wat betreft slecht aanbesteden (zie de aanbesteding van Brabant een aantal jaar geleden).
De argumenten die je geeft gaan niet in waarom Connexxion "gewoon" een slechte verliezer zou zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Vinny »

Is het niet zo dat de mensen die vroeger de drijvende kracht achter Connexxion waren zijn overgestapt naar Q-Buzz? Ik heb het idee dat daar best wel eens een goede reden van het verlies aan concessies te vinden is. Per slot van rekening is de structuur van het management zo ongeveer het enige onderscheidende kenmerk geworden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door mijack1985 »

@Vinny, klopt. Dat zijn Rob van Holten en Leon Struijk.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Michael 1988 »

Vinny schreef:Is het niet zo dat de mensen die vroeger de drijvende kracht achter Connexxion waren zijn overgestapt naar Q-Buzz? Ik heb het idee dat daar best wel eens een goede reden van het verlies aan concessies te vinden is. Per slot van rekening is de structuur van het management zo ongeveer het enige onderscheidende kenmerk geworden...
Ook een reden waarom Connexxion een slechte verliezer is. Hun beste mensen zitten momenteel bij Qbuzz. In mijn ogen gunnen ze het Qbuzz gewoon niet. Maar goed, we zien wel wat de rechter zegt. Als ik Qbuzz trouwens was, had ik de bestellingen gewoon doorgezet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Suus »

Michael 1988 schreef:Als ik Qbuzz trouwens was, had ik de bestellingen gewoon doorgezet.
Ik dus niet, want als je nu 300 bussen besteld en volgende maand besluit de rechter dat Connexxion gelijk heeft dan zit je met 300 bussen opgescheept...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Michael 1988 »

Als je over een maand 300 bussen besteld ben je op tijd. Als je pas na april 300 bussen besteld, tja dan mag ik hopen dat de fabrikant net zo'n capaciteit heeft als Mercedes toen met GD. Overigens, als er vertraging is en Connexxion heeft uiteindelijk ongelijk en Qbuzz lijdt vertraging. Tja, dan had ik als ik Qbuzz en BRU zijnde was een fikse schadevergoeding gevraagd bij Connexxion gevraagd.

En nee, momenteel staat Connexxion niet hoog in het vaandel bij mij. Die rijdt in sommige concessies naar mijn mening nog rond met ergere meuk dan die Wrights van Arriva.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door mijack1985 »

Michael, volgens mij gaat dat niet zo makkelijk hoor.
Ik zou als Qbuzz zijnde gewoon de uitspraak van de rechter afwachten.
Anders zit je ineens met zoveel bussen opgescheept. Dan moeten ze het vanaf december maar een tijdje doen met tijdelijke bussen.
Volgens mij heeft Womy nog veel OV bussen over, en Veolia Limburg heeft ook weer een nieuw wagenpark.

Anyway, deze soap gaat nog wel ff door. :N
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Daniel »

Een optie nemen op materieel kan ook nog, dan heb je al wat meer zekerheid van een tijdige levering zonder dat je al ergens aan vast zit. Is bij mijn weten ook redelijk gebruikelijk bij de aanbestedingen in het OV.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Skinkie »

Roy1970 schreef: En dat het materieel bij hen een sluitpost is weten we ook.
Materieel is toch in Utrecht allemaal ING Lease?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Geert »

Michael 1988 schreef:Het is wel het goed recht dat Connexxion bezwaar mag maken en naar de rechter mag stappen. Maar het is nu al de zoveelste keer en dit keer had BRU juist niet zelf een oordeel getrokken.
De eerste keer werd Connexxion ook in het gelijk gesteld en moest de aanbesteding over, dus dat wat een terechte gang naar de rechter. Ik kan me voorstellen dat CXX nu ook kritisch kijkt naar het besluit van BRU. De kans dat er nu weer iets mis is zal wel klein zijn doordat er een externe commissie naar heeft gekeken en BRU ongetwijfeld ook van zijn fouten heeft geleerd, maar het is een beetje makkelijk om te klagen dat CXX weer naar de rechter stapt.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Michael 1988 »

Noem mij gek, maar ik denk dat ook de rechter het bezwaar zal afwijzen. Maar ik ben niet de rechter, ik heb de stukken niet bekeken en ik heb geen glazen bol. Dit is mijn gevoel, maar of die klopt zien we pas in april.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door ICE105 »

Waarom dient de rechtzaak pas in april? Iedereen is gebaat bij zo snel mogelijke duidelijkheid.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Tristan »

ICE105 schreef:Waarom dient de rechtzaak pas in april? Iedereen is gebaat bij zo snel mogelijke duidelijkheid.
De rechter moet natuurlijk wel alle stukken kunnen lezen en juridisch kunnen beoordelen alvorens hij/zij tot een goede uitspraak kan komen.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Stéphane »

Kan het niet gewoon een deel van de aanbestedingsprocedure worden dat een rechter of gerechtsdeurwaarder oordeelt of deze correct is verlopen? Zou de boel toch een stuk versnellen.
Laatst gewijzigd door Stéphane op zo 20 jan 2013, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Michael 1988 »

Nee de rechter moet echt alle stukken lezen. Dus de PvE, de inschrijvingen, de notities, de oordeel enz. enz. enz. Als je een deel laat vervallen kan de rechter geen goed oordeel geven. Bijvoorbeeld als de rechter alleen de inschrijving van Connexxion leest en de oordeel van de BRU erover, dan weet de rechter nog niet of de aanbesteding goed was verlopen omdat hij niet weet hoe de inschrijving van Qbuzz er uit ziet en het oordeel erover en de PvE heeft hij ook niet gelezen dus weet de rechter niet wat de eisen waren bij de inschrijving.

Overigens weet ik niet welke documenten er nog meer zijn, dus vergeef me als ik iets vergeet of verkeerd zeg over de documenten.
Roy1970
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 20:38

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Roy1970 »

Skinkie schreef:
Roy1970 schreef: En dat het materieel bij hen een sluitpost is weten we ook.
Materieel is toch in Utrecht allemaal ING Lease?
Ja, de gele Amabassadors. Maar ik bedoel het enerzijds landelijk maar doel ook op de GVU-bussen. Dat men er langer mee moet doorrijden snap ik, pleeg er alleen dan wel fatsoenlijk onderhoud aan.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door robert55 »

Michael 1988 schreef:Nee de rechter moet echt alle stukken lezen.
Alleen wat partijen aanleveren als onderbouwing van hun stellingen. Dit is denk ik een normale termijn, er is kennelijk niet om een spoedvoorziening gevraagd?
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Stéphane »

Ik bedoel dat er tijdens een aanbesteding een rechter of gerechtsdeurwaarder deze opvolgt.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten