Winter 2012/2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Winter 2012/2013

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Beide maken fouten als ik mij de evaluaties van de afgelopen jaren goed herinner.

ProRail doet te lang over het herstellen van storingen en de bijsturing van de NS is te snel overbelast.
Karl schreef:Volgens mij wordt wel keer op keer, bladval na bladval, storm na storm, winterweer na winterweer duidelijk dat de bijsturing van NS echt een keer op de schop moet.

En de 'standaardroosters' van NS personeel die het fatsoenlijke bijsturing onmogelijk maakt.
Hmm, ik vraag mij openlijk af of het verkeersleidings gebied van post Utrecht niet te groot is (lees onbeheersbaar bij grote calamiteiten.)

Zelf zou ik het een goed idee vinden als er een deel van post Utrecht naar post Rotterdam of Den Haag gaat. Of dat er bij Gouda weer een onafhankelijke extra post komt om de verkeersleiding de helpen cq over te nemen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Suus »

Er is niet één verkeersleider die het hele gebied doet, het gebied is in stukjes geknipt en voor elk "stukje" is een verkeersleider verantwoordelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Thom91 »

Afbeelding
Treinfoto van hedenochtend! :D
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Ardan »

Wat kijkt-ie boos met die scherpe tanden :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Winter 2012/2013

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Er is niet één verkeersleider die het hele gebied doet, het gebied is in stukjes geknipt en voor elk "stukje" is een verkeersleider verantwoordelijk.
Ja dat weet ik ook wel, maar ik bedoel als er problemen in Utrecht zijn ligt de halve randstad op zijn gat, terwijl dit vroeger (toen er nog verkeersleidingsposten in Gouda en Woerden waren) bijna niet het geval was.

En nu hoeft er maar dit te gebeuren of het is prijs.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Thom91 »

Op post Utrecht zit een TRDL Woerden, Gouda, Blauwkapel, en meerdere voor Utrecht C zelf.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Winter 2012/2013

Bericht door ODRAIL »

Hmm, ook deze week rijdt de pendel naar het spoorwegmuseum niet. Heeft dit te maken met de winterdienstregeling?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Daniel »

Nee met werkzaamheden. Bij het spoorwegmuseum wordt deze week de loopbrug over de sporen weggehaald. Daarnaast gaan er ook aanpassingen aan de sporen gedaan worden die te maken hebben met de bereikbaarheid van de sporen in het museum nadat het zuidelijke deel van de Maliebaanspoorlijn is opgebroken, maar die zijn zover ik las wegens de vorst uitgesteld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Winter 2012/2013

Bericht door ODRAIL »

Thom91 schreef:Op post Utrecht zit een TRDL Woerden, Gouda, Blauwkapel, en meerdere voor Utrecht C zelf.
Dat weet ik ook, maar je leest het niet echt. Vroeger toen er in Gouda en Woerden nog seinhuizen aanwezig waren op de station had je bij storingen veel minder ellende op het spoor.

Tegenwoordig hoeft er op een bepaalde plek (in dit geval Utrecht) iets mist te gaan en het is gelijk in een groot deel van ons land prijs :? .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Thom91 »

Vroeger reden er ook nog stoomtreinen. Lekker boeiend.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Vinny »

Er was vroeger gewoon veel meer personeel beschikbaar, dat de schep ter hand kon nemen. Veel mensen zijn weggesaneerd bij het spoor omdat het werk geautomatiseerd is. Anders waren de treinkaartjes volkomen onbetaalbaar geworden, want lonen stijgen in Nederland sneller dan de inflatie. ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door webguy »

CNL naar Moskou heeft Amsterdam niet gehaald - stond zo, donker, in Arnhem.
Afbeelding
Verder starte ICE129 in Duisburg - keurige viertalige omroep over de "Sonsbeekzijde" uitgang.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Wubbo »

Thom91 schreef:Op post Utrecht zit een TRDL Woerden, Gouda, Blauwkapel, en meerdere voor Utrecht C zelf.
Op post Utrecht zit een trdl Woerden, Gouda, Utrecht (2x) incl Blauwkapel, Geldermalsen en Ede-Wageningen. Overnemen van de post kan trouwens al (al is dat uit het OCCR in Utrecht) maar dat lukt niet binnen 1 minuut - al is het maar omdat dat in zou houden dat er altijd iemand moet zijn met kennis van alle werkplekken in Nederland, en dat is nogal een duur grapje.

@Fles: elke sneeuwwinter weer staan er recordfiles. Moeten we Rijkswaterstaat ook maar opheffen, dat ze het nog steeds niet onder controle hebben? En elke sneeuwwinter weer worden talloze vluchten door heel Europa opgeheven. Luchthavendirecties door heel Europa ook maar ontslaan?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Thom91 »

File's en afgeschafte vluchten duurt geen weken, aangepaste dienstregeling wel.
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Wubbo »

Vandaag was het ook weer bal op Schiphol begreep ik. Gisteren ook.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Winter 2012/2013

Bericht door iljitsch »

Ze hebben dus in Utrecht twee grote posten, waarbij één normaal de provincie Utrecht en omstreken aanstuurt, en de andere leeg staat.

Is het niet logischer om de mensen over beide te verdelen, zodat als er één uitvalt, er bij de andere al mensen aanwezig zijn die in elk geval al iets kunnen beginnen te doen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Suus »

Die "lege" post kan alle andere posten in Nederland vervangen mochten daar problemen zijn, het is niet alleen de post Utrecht die uit kan vallen maar het is wel de eerste post waarvan de bijsturing vaak omvalt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door webguy »

Plus dat er maar vier van die terugval posten zijn. Utrecht en Amsterdam zouden er dus net passen, de rest niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Geert »

De lijst met aanpassingen voor morgen staat trouwens weer op de weblog van Rijden de treinen, was het bijna vergeten. Zoals verwacht nauwelijks wijzigingen.
http://blog.rijdendetreinen.nl/2013/01/ ... overzicht/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Suus »

De CityNightLine/Euronight naar Kopenhagen, Warschau en Praag is eerder vanavond al vanaf Amsterdam uitgevallen. Ik ben benieuwd hoe ze de klanten gaan compenseren...
Laatst gewijzigd door Suus op ma 21 jan 2013, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Thijs »

webguy schreef:CNL naar Moskou heeft Amsterdam niet gehaald - stond zo, donker, in Arnhem.
Afbeelding
Heeh, die stond ik ook te bekijken tussen 20:10 en 20:24 op station Arnhem. Ik vroeg me al af wat dat ding daar deed aangezien de loc aan de kant van Ede-Wageningen stond en daarom dacht ik dat ie uit Duitsland kwam.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:De CityNightLine/Euronight naar Kopenhagen, Warschau en Praag is eerder vanavond al vanaf Amsterdam uitgevallen. Ik ben benieuwd hoe ze de klanten gaan compenseren...
Hotel en morgen per ICE verder brengen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Daniel »

Thijs schreef:Heeh, die stond ik ook te bekijken tussen 20:10 en 20:24 op station Arnhem. Ik vroeg me al af wat dat ding daar deed aangezien de loc aan de kant van Ede-Wageningen stond en daarom dacht ik dat ie uit Duitsland kwam.
Kwam 'ie ook vandaan... las op Somda dat 'ie vanmorgen al is opgeheven in Arnhem na daar met 30 km/u te zijn aangekomen vanuit Emmerich i.v.m. een luchtlekkage in een van de rijtuigen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Suus »

Heeft die trein de hele dag in Arnhem gestaan? Staat hij dan niet gruwelijk in de weg?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Winter 2012/2013

Bericht door Thijs »

In Arnhem enkel spoor 10 blokkeren is geen enkel probleem, zeker niet als de s3100 opgeheven is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten