Overstap op station Uitgeest blijft rennen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Overstap op station Uitgeest blijft rennen

Bericht door Wubbo »

Overstap op station Uitgeest blijft rennen
* Gepubliceerd op 24 oktober 2008, 16:27
* Laatst bijgewerkt op 24 oktober 2008, 16:29


uitgeest - Reizigers die van Beverwijk naar de Zaanstreek willen, moeten hollen op station Uitgeest om hun overstap te halen. De afstand tussen de sporen is aanzienlijk en de overstaptijd is kort. Een trein hoeft maar een minuut te laat het station binnen te rijden of mensen halen hun volgende trein niet. De NS houdt geen rekening met het probleem in de nieuwe dienstregeling dat in december dit jaar ingaat.
Pieta Kamhoot uit Beverwijk van reizigersorganisatie Rover is bekend met de situatie. Toen zij laatst met de trein reisde, moest zij het lange perron 1 aflopen om bij haar sneltrein te komen. ,,Ik kwam bijna wandelend in Alkmaar uit'', dikt ze het verhaal een beetje aan.
Kamhoot meent dat Rover met de NS onderhandelt om de situatie te verbeteren. ,,Dat is niet waar'', laat persvoorlichster van de NS, Carola Belderbos, weten. ,,Het nieuwe dienstregelingenboekje ligt al bij de drukker. Daarin staan geen wijzigingen van de treintijden van station Uitgeest.''

Bron: Noord-Hollands Dagblad
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Overstap op station Uitgeest blijft rennen

Bericht door Karl »

Als dat boekje al bij de drukker ligt, waarom staat dat ding dan nog niet op internet?

Verder: ik ken de situatie in Uitgeest te slecht om hier een oordeel over te geven, maar is het mogelijk om de treinen dichter bij elkaar te laten stoppen?
Het is een spectrum.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Overstap op station Uitgeest blijft rennen

Bericht door Wubbo »

Zal wel met de eerstvolgende update meekomen ofzo. Als ik me niet vergis is de laatste hand pas afgelopen week aan de dienstregeling gedaan (dan hebben we het met name over spoorwijzigingen etc)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Overstap op station Uitgeest blijft rennen

Bericht door STF »

Perron 1A is inderaad wel iets, waar je erg ver voor moet lopen. Vroeger werd dit perrondeel nooit gebruikt, de laatste jaren wel weer. Ik heb daar ook wat afgewandeld, van perron 4B naar 1A als ik uit Beverwijk kwam en naar Castricum wilde. Maar die overstap was ruim zat, dus verder niet zo'n punt.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Overstap op station Uitgeest blijft rennen

Bericht door Jurjen »

Beverwijk>Castricum heeft toch altijd rechtstreeks gekund?

Maar Uitgeest is geen fatsoenlijk overstapstation, nee. Eigenlijk zouden voor het comfort van de reiziger alle treinen op het eilandperron afgehandeld moeten worden. Desnoods een trein op 1b, maar 1a: daar krijg je echt het gevoel dat je naar Castricum moet wandelen...

Ik heb wel eens een overstap gemist van 1b naar 1a...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Overstap op station Uitgeest blijft rennen

Bericht door STF »

Overdag was er wel een directe trein en ik stond meestal tegen middernacht op het station van Beverwijk, dan had je alleen nog stoptreinen tot Uitgeest.
En zelfs als ik eens vroeg klaar was, dan kwam je precies op een tijdstip op station Beverwijk aangelopen, dat de directe trein net weg was.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 69 gasten