Tram ontspoort in Rotterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Tram ontspoort in Rotterdam

Bericht door Daniel »

Tram ontspoort in Rotterdam
Afbeelding
Rotterdam - Vrijdagmorgen 24 oktober is er op het Droogleever Fortuynplein in Rotterdam een tram ontspoord. Dit gebeurde rond 9:30 uur, bij een wissel in het spoor. Het ging om tramlijn 8 richting Spangen.

Door de ontsporing ontstond er een onoverzichtelijke siuatie. De twee rijbanen naast de tram waren lange tijd nog te gebruiken voor auto's. Uiteindelijk werden deze rijstroken afgesloten, wat zorgde voor een chaos op het verkeersplein. Ook andere tramlijnen die gebruik maakten van deze route hadden last van de ontsporing.

Tegen het middaguur kwam de takelwagen ter plaatse om de tram weer in de rails te zetten. Na verschillende testrondes over de grote rotonde, met steeds hogere snelheid, was het duidelijk dat er weer over het spoor gereden kon worden. Rond 13:00 was het plein weer volledig te gebruiken voor verkeer. De oorzaak van de ontsporing is nog niet duidelijk.

Bron: Blik op nieuws.nl
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tram ontspoort in Rotterdam

Bericht door Daantje »

Wow, ben ik blij dat ik vrijdag daar niet heen hoefde. Wat ik trouwens wel vaag vind: welke andere tramlijnen zouden er last van moeten hebben? Tram 8 is de enige tram die daar komt :P
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Tram ontspoort in Rotterdam

Bericht door Karl »

Opstopping op lijn 8, waardoor elders andere lijnen er wel last van hebben?
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten