OVer je reiservaringen in januari 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Edwin »

Thom91 schreef:
Fles schreef:
KM46 schreef:Fles houd voor het GTBV'tje negen minuten over. Het zou in dit geval geen probleem moeten zijn om zo'n formulier in te vullen. Het zou rottiger zijn als je net 1 minuut te kort komt.
Dan zou ik ook gewoon schrijven hoor. En dan krijg je het nog ook :)
Ik zou gewoon op een uur inzetten..
Je kan ook op een half uur inzetten en een uur krijgen *O*
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Wubbo »

Je kan ook niet frauderen. Eerlijk duurt het langst, enzo.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Fles »

Ik heb gewoon 30-59 geclaimd. Vind het allang best zo. Dat ik 100 % van de baas terugkrijg EN 50 % van NS :)

Dat lukte nooit met papieren kaartjes :P
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door fogeltje »

Het viel mee vandaag. Het lopen naar de bus was geen pretje met mijn enkel. Maar ik weet wel dat ik vijf minuten later kan aanlopen morgen, de extra looptijd door combo enkel/sneeuw viel wel mee. Helaas was de 121 weer eens 3 minuutjes over tijd en dat heeft echt niks met sneeuw te maken, de route vanaf de stalling tot aan Uden is gewoon vrij. Drukte kan het ook niet zijn, was de eerste instapper :roll: Gewoon een kwestie van op tijd wegrijden in de stalling. Vertraging werd helaas niet goed gemaakt, dus ik mistte niet alleen de versterker van 7:20 maar ook de reguliere van 7:22, reed weg toen wij het busstation op kwamen rijden :roll: Wacht dan nog even, je weet inmiddels dat er uit die bus altijd 8 tot 10 overstappers komen.

Dan maar de bus van 7:37. Volgende 121 was ook te laat (en meer vertraging), die was nog nergens te bekennen toen we wegreden. Gelukkig in Dukenburg een naadloze overstap op lijn 11 welke keurig op tijd reed. Dus uiteindelijk viel het nog mee, 8:43 op bestemming, plus-minus precies dat kwartier wat ik in Uden opgelopen heb.

Alleen wel een paar bijna ongelukjes gehad bij in- en uitstappen in Uden en Dukenburg.
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door VIRM »

Vanmiddag reed mijn s3000 met vertrek 13:34 uit Zaandam met +2. Best goed, aangezien vanochtend laat de meeste treinen in Zaandam +10 tot +35 hadden.

Eigenlijk werd de meeste 'spannendheid' op de heenweg veroorzaakt door het GVB.
Vlakbij Sloterdijk lieper er mannen in gele hesjes over het spoor en de digitale displays toonden alleen maar twee strepen. Even later kwam er toch een metro bestaande uit wat LHB'tjes aantuffen. Die hadden wel wat moeite met de gladde sporen. :)
Op Zuid verdween de 51 richting Westwijk ook al een minuut lang van de digitale displays, om even later doodleuk weer terug te keren.
Overigens vond een studiegenote, met wie ik toevallig samen reisde, het best geinig dat er in de LHB kunst hangt met lentetafaerelen, terwijl het nu lekker winter is :mrgreen:

Op de terugweg bomvolle 50 vanuit Zuid. Op Sloterdijk was er wegens een aanrijding bij Wormerveer het een en ander aangepast (s3000 werd omgeleid via Haarlem). Ik heb mij, dankzij een medereiziger, nog in een sardienblik richting Zaandam/Enkhuizen kunnen persen.
Overigens stonden er op het busstation van Zaandam heel erg veel mensen te wachten. Volgensmij heeft NS ook gewoon geen bussen ingezet. Je zou denken dat als de aanrijding bij Wormerveer is, je de s4000 gewoon tot en met Koog-Zaandijk laat rijden, of is dat te logisch nagedacht?
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Thom91 »

VIRM schreef: Overigens stonden er op het busstation van Zaandam heel erg veel mensen te wachten. Volgensmij heeft NS ook gewoon geen bussen ingezet. Je zou denken dat als de aanrijding bij Wormerveer is, je de s4000 gewoon tot en met Koog-Zaandijk laat rijden, of is dat te logisch nagedacht?
Is bij de overweg Guisweg gebeurt, dat is vlak na Koog-Zaandijk. Verder zou je al niet kunnen keren bij Koogzaandijk omdat daar geen seinen staan die dat toestaan.
Komt wel goed schatje.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Etienne »

Ook in Den Haag ging het geweldig goed vanochtend. :')

Ik ging om 10.55 van huis in de hoop de metro van 11.09 kunnen halen. Door een wisselstoring bij Laan van NOI was echter het hele vervoer op metrolijn E ontregeld. Er bleken slechts 2 metro's heen en weer te rijden tussen Rotterdam Centraal en Forepark. Om 11.20 kwam uiteindelijk een keer een metro richting Den Haag aan zetten, bij Leidschenveen liep de metro voor de rooie en moesten we 2 wagens uit Zoetermeer voor laten gaan. Ondertussen kwam wel het bericht dat de wisselstoring verholpen was en dat we weer door konden naar Den Haag Centraal.

Vanaf Den Haag Centraal moest ik vervolgens nog naar Zichtenburg toe, ik mistte op een haar een tram 4 die kant op. Vervolgens ben ik alvast gaan lopen naar de halte Spui, daar heb ik zeker 3 kwartier staan wachten. Maar heb geen enkele tram 4 gezien. Ik ben toen maar met tram 2 naar de halte Thorbeckelaan gereisd om vanaf daar met bus 23 op Leyenburg te geraken. Na 20 minuten wachten op Leyenburg kwam er eindelijk een tram 4 aanrijden. Door dit hele reisgedoe bijna 2 uur bezig geweest om van Pijnacker bij school te geraken.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door NintendoC »

Altijd fijn die informatie van de NS. Op Station Kampen valt de trein van 17:00 uit. Maar in plaats dat ze dat gaan omroepen of op een andere manier kenbaar maken, gaan ze melden dat de perrons glad kunnen zin, de Intercity naar Den Haag slechts tot Lelystad rijdt, de Intercity naar Hengelo vertraagd is, en dat we rekening moeten houden met extra overstappen.

Allemaal erg fijn hoor die koppeling met station Zwolle. Maar aub NS als een trein in Kampen niet rijdt, GEEF dat aan, en bespaar me al die overige prietpraat.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door ODRAIL »

NintendoC schreef:Altijd fijn die informatie van de NS. Op Station Kampen valt de trein van 17:00 uit. Maar in plaats dat ze dat gaan omroepen of op een andere manier kenbaar maken, gaan ze melden dat de perrons glad kunnen zin, de Intercity naar Den Haag slechts tot Lelystad rijdt, de Intercity naar Hengelo vertraagd is, en dat we rekening moeten houden met extra overstappen.

Allemaal erg fijn hoor die koppeling met station Zwolle. Maar aub NS als een trein in Kampen niet rijdt, GEEF dat aan, en bespaar me al die overige prietpraat.
Ach dit gebeurd al zolang ik met de trein reis. En dat is al bijna 26 jaar. Niets nieuws onder de NS zon :wink: .
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Jurre »

Vanmorgen gleed metro 50 bij binnenkomst in Van der Madeweg, vanuit Duivendrecht, ''bijna'' het station voorbij. De metro reed geen eens zo hard maar slipte enorm en kreeg geen grip op de rails.

Later op de dag in Hilversum zag ik leswagen 4127, een Connexxion Van Hool, richting de busremise rijden.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door webguy »

Heb vandaag de -2 overstap in Utrecht gehaald tussen de t1758 en de t3061, die een minuut of wat vertraging had. Scheelde weer een ritje via Apd of Dv en Zp naar Vp
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door VIRM »

Jurre schreef:Vanmorgen gleed metro 50 bij binnenkomst in Van der Madeweg, vanuit Duivendrecht, ''bijna'' het station voorbij. De metro reed geen eens zo hard maar slipte enorm en kreeg geen grip op de rails.
Wat voor type was het? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Caf neem ik aan. Dat zijn de glijmeesters.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Jurre »

Inderdaad CAF. 2 stuks.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Maar ja, probeer zo'n metro op tijd tot stilstand te brengen zonder hulpmiddelen (zand/magneetrem).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Suus »

De gratis krantjes zorgen trouwens nog voor de meeste problemen, die komen op het spoor terecht, vermengen daar met vocht tot een soort pulp die de metro's meeslepen tijdens hun rit waardoor de glibberige laag over de sporen steeds dikker wordt. Aldus een bestuurster een paar jaar geleden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Meltrain »

Gisteravond nam ik vanuit Ut de t12562 naar Rtd. De t560 had +30, dus eigenlijk vertrokken beide treinen tegelijk, maar aangezien de t12562 iets rustiger was, nam ik die maar. :P

We waren net het Amsterdam-Rijnkanaal gekruist toen we stilstonden. Even later kwam de omroep dat er een brand was op station Gdg en dat er daardoor geen treinverkeer tussen Wd en Gd was.
Na een half uur kwam weer een omroep: de verstoring zou tot 21:00 duren en wij zouden teruggaan naar Ut. Net voor Ut werd omgeroepen dat we met de IC naar Ledn (s8800) van 19:55 konden, welke van spoor 9 vertrok.
Helaas kwamen wij op spoor 18 aan, dus hadden we drie minuten de tijd om naar de andere kant van het station te lopen. Nou ja, ik heb het gehaald.
De s8800 vertrok op tijd, maar kwam op het viaduct (ter hoogte van de splitsing met de lijn richting Asb) alweer tot stilstand. Volgens de omroep zouden we wel doorgaan naar Ledn, maar moesten we wachten op treinen die teruggingen naar Ut. Uiteindelijk hebben we daar ook ongeveer een half uur gestaan.
Eenmaal aangekomen te Wd werd omgeroepen dat de verstoring voorbij was en dat reizigers naar Den Haag en Rotterdam hier konden overstappen.
De s9800 heb ik toen begrijpelijkerwijs voorbij laten gaan en ik nam de s4000 die niet heel vol was, maar wel vertraagd.

Uiteindelijk was ik om 20:45 op Rtd, terwijl dat 19:25 had kunnen zijn (of zelfs 19:10 als de s2800 had gereden). Dat wordt dus een GtbV'tje (waar ik €4,54 voor krijg). :P
Laatst gewijzigd door Meltrain op wo 23 jan 2013, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Wubbo »

Da's best een eind, Wierden - Gouda, als je daar een stremming hebt ben je snel wat later ja ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Daniel »

Het Europaplein in Utrecht liep een beetje heel erg vast vanmiddag rond half vijf... zou goed te maken kunnen hebben gehad met een BRU-Ambassador die precies voor het verkeerslicht aan het eind van de busbaan op de Europalaan stuk was gegaan. Ding stond bovenop de lus van het verkeerslicht, dus dat wil de boel wel ontregelen.

De bus zag ik uiteindelijk nog met de takelwagen van het GVU erachteraan een rondje op het Europaplein maken, hij kon dus kennelijk nog wel rijden en zal wel richting de GVU-stalling gereden zijn om het defect te verhelpen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Meltrain »

Wubbo schreef:Da's best een eind, Wierden - Gouda, als je daar een stremming hebt ben je snel wat later ja ;-)
Oke, Woerden is dus Wd. :oops:
En ik had het nog wel gecontroleerd via 'Voorbeeld', maar het verschil tussen Woerden en Wierden zie je niet zo snel. Als Wdn bijvoorbeeld de afkorting was van Waddinxveen Noord ofzo, had ik het wel snel genoeg gezien (en daarna gecontroleerd wat dan wel de goede afkorting was).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Ronald »

Het was de afgelopen maand tamelijk rustig, maar vanaf komend weekend is het "we-gooien-elk-weekend-het-halve-spoorwegnet-plat-door-werkzaamheden"-seizoen weer begonnen *O* .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Suus »

Trein t9352 met treinstel m4305 heeft een sticker op de neus vanwege de laatste rit van Remy.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Edwin »

Bee schreef:Trein t9352 met treinstel m4305 heeft een sticker op de neus vanwege de laatste rit van Remy.
Die Remy heeft wel heel lang zijn laatste rit...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door VIRM »

Stiekem ook weer best leuk om te zien: gisteren had ik vanaf Zaandam de IC van 15:39 naar Deventer. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Fles »

VIRM schreef:Stiekem ook weer best leuk om te zien: gisteren had ik vanaf Zaandam de IC van 15:39 naar Deventer. *O*
dat is die serie die niet rijdt ivm de winterse omstandigheden ja :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten