Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
He, weer jammer..het ging over de Aardgasbussen en met "een eindje vandaan" bedoel je Noorwegen.
Laatst gewijzigd door Wubbo op za 19 jan 2013, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, is vorige bericht
Reden: Quote verwijderd, is vorige bericht
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Over aardgasbussen gesproken. Ik zag net op Wikipedia dat er 14 bussen rijden bij TCR. Echter op TCR.nl zag ik dat het om 15 moet gaan. Volgens wikipedia zijn het de nummers 5366-5379 (TCR 521-534). Kloppen de nummers en hoe zit dat met de aantal? De bussen rijden vanuit stalling Duiven.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Op wikipedia klopt wel meer niet, de overgang van roze naar roze Direct was ook al niet goed. Dus mogelijk hebben ze ook daar een foutje gemaakt.Michael 1988 schreef:Over aardgasbussen gesproken. Ik zag net op Wikipedia dat er 14 bussen rijden bij TCR. Echter op TCR.nl zag ik dat het om 15 moet gaan. Volgens wikipedia zijn het de nummers 5366-5379 (TCR 521-534). Kloppen de nummers en hoe zit dat met de aantal? De bussen rijden vanuit stalling Duiven.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
De bron van de aanmaker geeft aan dat het om de 5366-5379 gaat. Ik heb het zelf maar gewijzigd in 5365-5379. Overigens, dat Breng gedoe is niet mijn expertise. Tenzij er foto's zijn doe ik er niets aan en aangezien busfoto.nl en busfoto.net achter blijven met updaten heb ik niet echt goede bronnen (busfoto group heeft geen duidelijk overzicht naar mijn mening en bij ovinboskoop is ook niet echt een duidelijk overzicht dus blijft er niet altijd veel over)
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Volgens mij eigen observatie, de bussen waarin ik tot nu zelf heb ingezeten:
4455-4524 CItaro CNG (waarvan 1 uitgebrand, dacht de 4471 en eentje vernummerd naar 4524 na een dodelijk ongeval)
5311-5358 MAN Blauw (minimale range, weet dus niet waar deze begint of eindigt)
5388-5399 MAN Blauw Direct (minimale range, weet dus niet waar deze begint of eindigt)
5404-5423 MAN Roze (ik weet niet waar deze serie begint)
5424-5442 MAN Roze Direct (ik weet niet waar deze begint of eindigt)
9275-9280 Citaro G CNG
Van die TCR bussen heb ik geen kaas gegeten, in de regio kom ik niet.
4455-4524 CItaro CNG (waarvan 1 uitgebrand, dacht de 4471 en eentje vernummerd naar 4524 na een dodelijk ongeval)
5311-5358 MAN Blauw (minimale range, weet dus niet waar deze begint of eindigt)
5388-5399 MAN Blauw Direct (minimale range, weet dus niet waar deze begint of eindigt)
5404-5423 MAN Roze (ik weet niet waar deze serie begint)
5424-5442 MAN Roze Direct (ik weet niet waar deze begint of eindigt)
9275-9280 Citaro G CNG
Van die TCR bussen heb ik geen kaas gegeten, in de regio kom ik niet.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
""eentje vernummerd naar 4524 na een dodelijk ongeval""
Nummer 13 (4513), reed op een t-splitsing in Malvert/Dukenburg rechtdoor een huis in.
Nummer 13 (4513), reed op een t-splitsing in Malvert/Dukenburg rechtdoor een huis in.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Mooi voorbeeld weer van bussen die rijden waar ze niet horen te rijden. Roze Breng direct (5429) op lijn 2 en gelede op lijn 2 (9176?).
Wel een mooi filmpje overigens...
Wel een mooi filmpje overigens...
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Nummer wist ik niet meer. De ravage in de Malvert heb ik toen gezien, want de halte 13e straat (waar het gebeurd is) is de halte waar ik altijd uitstap als ik naar mijn broer ga en de volgende dag kwam ik daar toevallig. Ik denk dat het een wonder is geweest dat er toen niet meer doden zijn gevallen. De bus reed precies twee huizen. Maar in het huis lag men al boven te slapen en in het andere zat men nog in de achtertuin.peter s schreef:""eentje vernummerd naar 4524 na een dodelijk ongeval""
Nummer 13 (4513), reed op een t-splitsing in Malvert/Dukenburg rechtdoor een huis in.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Die gelede 'hoort' wel op lijn 2 aangezien ze tijdelijk rijden als vervanging voor trolleybussen die omgebouwd worden. 's Avonds rijdt lijn 6 i.c.m. lijn 2. Op lijn 6 en 2 mogen voorlopig alleen citaro's en Hessjes rijden i.v.m. koersfilm.j-ason schreef:Mooi voorbeeld weer van bussen die rijden waar ze niet horen te rijden. Roze Breng direct (5429) op lijn 2 en gelede op lijn 2 (9176?).
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Lijn 2 is sowieso vaak de pineut als het om niet-trolley inzet gaat. Dus dat er zo nu en dan een (roze) MAN opduikt op die lijn is niet zo gek. Dat was in de Amba-tijd ook al het geval als een volvo defect was. Ik vind sowieso dat lijn 2 totaal ongeschikt is voor gelede exploitatie, het blijft jammer dat ze geen vervangende standaardtrolleys hebben aangeschaft hiervoor. Ben trouwens benieuwd wanneer de eerste Nijmeegse Citaro richting Arnhem komt
Nog over lijn 4; Ik juich elke trolleyficering van harte toe, maar ik ben wel benieuwd hoe ze dit voor zich zien. Sowieso vergt trolleyinzet flink wat aanpassingen (zoals de eerder genoemde route in De Laar Oost). Daarnaast zijn er extra bussen voor nodig, wel standaardbussen....want ook deze lijn is m.i. niet geschikt voor gelede exploitatie. Daarnaast moet er gekeken worden naar de infrastructuur. Er bevindt zich al een ongebruikte trolleylijn over een deel van de huidige route (Malburgen West), ligt het in de lijn der verwachtingen dat er van de huidige infrastructuur gebruik wordt gemaakt? Zou je de volledige ongebruikte lijn gaan gebruiken, dan moeten bepaalde aanpassingen in het lijnennet weer worden teruggedraaid. Kortom; er moet nog heel wat gebeuren voor lijn 4 een trolleylijn kan worden.
Nog over lijn 4; Ik juich elke trolleyficering van harte toe, maar ik ben wel benieuwd hoe ze dit voor zich zien. Sowieso vergt trolleyinzet flink wat aanpassingen (zoals de eerder genoemde route in De Laar Oost). Daarnaast zijn er extra bussen voor nodig, wel standaardbussen....want ook deze lijn is m.i. niet geschikt voor gelede exploitatie. Daarnaast moet er gekeken worden naar de infrastructuur. Er bevindt zich al een ongebruikte trolleylijn over een deel van de huidige route (Malburgen West), ligt het in de lijn der verwachtingen dat er van de huidige infrastructuur gebruik wordt gemaakt? Zou je de volledige ongebruikte lijn gaan gebruiken, dan moeten bepaalde aanpassingen in het lijnennet weer worden teruggedraaid. Kortom; er moet nog heel wat gebeuren voor lijn 4 een trolleylijn kan worden.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11
Sinds deze week zie ik weer veel Berkhof trolleys op lijn 6, MET nummertje 6 op de filmrol!
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
fogeltje schreef:Volgens mij eigen observatie, de bussen waarin ik tot nu zelf heb ingezeten:
4455-4524 CItaro CNG (waarvan 1 uitgebrand, dacht de 4471 en eentje vernummerd naar 4524 na een dodelijk ongeval)
5311-5358 MAN Blauw (minimale range, weet dus niet waar deze begint of eindigt)
5388-5399 MAN Blauw Direct (minimale range, weet dus niet waar deze begint of eindigt)
5404-5423 MAN Roze (ik weet niet waar deze serie begint)
5424-5442 MAN Roze Direct (ik weet niet waar deze begint of eindigt)
9275-9280 Citaro G CNG
Van die TCR bussen heb ik geen kaas gegeten, in de regio kom ik niet.
Tsja, de lijstjes op busfoto.nl kan ik pas weer aanpassen als ik de nummerreeksen hier langs heb zien komen. Wie was er eerder, de kip of het ei :o
5300 - 5338 staan In Arnhem,
5339 - 5349 in Nijmegen,
5350 - 5364 in Bemmel
5365 - 5379 zijn van TCR
5380 - 5390 in Bemmel
5391 - 5400 in Wageningen
5401 - 5424 in Nijmegen
5425 - 5441 in Bemmel
5442 - 5443 in Nijmegen
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11
Ook Van Hool-trolleys hebben het nummertje 6 inmiddels gekregen. Althans, kwam er gisteren eentje tegen. :)Nylan schreef:Sinds deze week zie ik weer veel Berkhof trolleys op lijn 6, MET nummertje 6 op de filmrol!
Wist niet dat er nog blauwe Amba's aanwezig waren, maar die zag ik gisteren ook...op lijn 1.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10
Ik had overigens een paar maanden terug opgevangen dat er ook een stalling in Wijchen of Beuningen zou komen. Klopt dat?testtest schreef:fogeltje schreef:Volgens mij eigen observatie, de bussen waarin ik tot nu zelf heb ingezeten:
4455-4524 CItaro CNG (waarvan 1 uitgebrand, dacht de 4471 en eentje vernummerd naar 4524 na een dodelijk ongeval)
5311-5358 MAN Blauw (minimale range, weet dus niet waar deze begint of eindigt)
5388-5399 MAN Blauw Direct (minimale range, weet dus niet waar deze begint of eindigt)
5404-5423 MAN Roze (ik weet niet waar deze serie begint)
5424-5442 MAN Roze Direct (ik weet niet waar deze begint of eindigt)
9275-9280 Citaro G CNG
Van die TCR bussen heb ik geen kaas gegeten, in de regio kom ik niet.
Tsja, de lijstjes op busfoto.nl kan ik pas weer aanpassen als ik de nummerreeksen hier langs heb zien komen. Wie was er eerder, de kip of het ei :o
5300 - 5338 staan In Arnhem,
5339 - 5349 in Nijmegen,
5350 - 5364 in Bemmel
5365 - 5379 zijn van TCR
5380 - 5390 in Bemmel
5391 - 5400 in Wageningen
5401 - 5424 in Nijmegen
5425 - 5441 in Bemmel
5442 - 5443 in Nijmegen
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11
SP houdt op haar website een korte "enquête" over het busvervoer in Nijmegen: http://nijmegen.sp.nl/. Wellicht interessant om in te vullen voor de forummers die regelmatig in Nijmegen met de bus reizen.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11
Hoeveel Amba's rijden er eigenlijk nog? Ik heb er vandaag drie gezien: 1833, 1834 en 1848. Ik heb eerder al een keer de 1832 gezien.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11
Ik meen ook de 1835, maar dat weet ik niet zeker
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11
En de vraag blijft, waarom? Niet dat ik het erg vind overigens. Het was heerlijk om weer eens gewoon in een Amba te zitten op lijn 99 (niet dat ik niet bijna dag al heb, meestal heb ik Arriva op de terugweg :') ). Overigens reed gisteren ook minstens een Breng Direct-bus op de 99, helaas niet de rit die ik moest hebben, een kwartier wachten ging me net te ver.
Zouden er misschien nog bussen voor ombouw weg zijn? Of zijn alle Citaro's inmiddels aangepast?
Zouden er misschien nog bussen voor ombouw weg zijn? Of zijn alle Citaro's inmiddels aangepast?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11
8660Srananbloke schreef:Wist niet dat er nog blauwe Amba's aanwezig waren, maar die zag ik gisteren ook...op lijn 1.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11
Vandaag op (diesellijn?) 2.ge88 schreef:8660Srananbloke schreef:Wist niet dat er nog blauwe Amba's aanwezig waren, maar die zag ik gisteren ook...op lijn 1.
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11
Jaloers dat ik was
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11
Een tijdje terug kwamen er klachten vanuit Alteveer, Vredenburg en Holthuizen over de nieuwe dienstregeling. Bewoners zijn niet tevreden omdat ze al vroeg in de avond geen busverbinding meer hebben.
De mogelijkheid voor avondritten met een klein voertuig, voor de wijken Alteveer en Vredenburg/Holthuizen wordt onderzocht. Verwachting uitsluitsel: medio februari
[Bron: Twitter account '@BrengOV']
De mogelijkheid voor avondritten met een klein voertuig, voor de wijken Alteveer en Vredenburg/Holthuizen wordt onderzocht. Verwachting uitsluitsel: medio februari
[Bron: Twitter account '@BrengOV']
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11
Wat voor een klein voertuig hebben ze daar dan voor? Of is een buurtbusje groot genoeg?Nylan schreef:Een tijdje terug kwamen er klachten vanuit Alteveer, Vredenburg en Holthuizen over de nieuwe dienstregeling. Bewoners zijn niet tevreden omdat ze al vroeg in de avond geen busverbinding meer hebben.
De mogelijkheid voor avondritten met een klein voertuig, voor de wijken Alteveer en Vredenburg/Holthuizen wordt onderzocht. Verwachting uitsluitsel: medio februari
[Bron: Twitter account '@BrengOV']
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11
Optare van syntus. *O* Maar een buurtbusje moet inderdaad wel toereikend zijn.fogeltje schreef: Wat voor een klein voertuig hebben ze daar dan voor? Of is een buurtbusje groot genoeg?
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11
Dat hoort een trolleylijn te zijn, maar de laatste tijd begin ik het gevoel te krijgen dat er voor noppes is geinvesteerd in trolleyficatie van die lijn.greyhound schreef:Vandaag op (diesellijn?) 2.
Ben benieuwd hoe de late avond bediend gaat worden door lijn 8 als er een kleine bus wordt ingezet. Gewoon dezelfde route, een inkorting (Alteveer-Holthuizen) of 2 losse korte routes?
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 gasten