WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Daantje »

Ennes schreef:Gelukkig maar dat steeds meer treinen Wifi hebben, zo kunnen steeds meer reizigers gewoon doorgaan met leven als ze in de trein zitten. Stel je voor.... een half uur je sociale leven moeten missen, en een boek of iets dergelijks te moeten gaan lezen. Daar moet je toch niet aan denken zeg.
Ik heb geen internetabonnement dus kan wel gebruik maken van mobiel internet maar daar betaal ik dan apart voor. Als er wifi aanwezig is in de trein of op het station kan ik gratis even opzoeken hoe laat mijn aansluitende bus/tram/metro gaat als ik bijvoorbeeld wat vertraging oploop. Dat vind ik toch wel super handig.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door hauptbahnhof »

Is een tientje meer per maand betalen niet handiger (als dat niet al goedkoper is)? Als je trein geen wifi heeft, dan zit je mooi met de gebakken peren
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Daantje »

Bijna overal is wifi tegenwoordig en als dat er niet is kan ik wel op internet en betaal ik 1 euro per kwartier. In een kwartier kan ik prima een alternatief reisadvies in elkaar zetten of kijken hoe laat m'n aansluiting gaat. Ik gebruik het ook weer niet zo vaak dat het loont om daarvoor een abonnement af te sluiten.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Thom91 »

hauptbahnhof schreef:Is een tientje meer per maand betalen niet handiger (als dat niet al goedkoper is)? Als je trein geen wifi heeft, dan zit je mooi met de gebakken peren
Dat is er tegenwoordig ook al niet meer bij, ik betaal nu €22.50 in de laatste 12 maanden en €11.25 eerst 12 vanwege 50% korting..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Daniel »

TLP schreef:De Het grote nadeel in de trein is wel dat uit ervaring blijkt dat ik volgens mijn mobiel meestal 3G of zelfs HSDPA heb, maar dat ik een snelheid heb die overeenkomt met een 2G-netwerk. Oftewel: heel traag dus.
Zit dat probleem er niet in dat je met een trein heel snel van de ene naar de andere zendmast gaat waardoor de data-overdracht niet optimaal kan verlopen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Thom91 »

Dat probleem is bijna niet merkbaar in de brede randstad, tenzij je echt in het groene hart middle of nowhere zit. Wat je vooral merkt bij het 'mast hoppen' is dat het echt een aanslag is op je accu ;)
Komt wel goed schatje.
KVV
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 07 dec 2012, 13:15

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door KVV »

Ik had WIFI. Maar hij verbond mij wel maar als ik naar internet ging dan stond er geen verbinding. Dit was mijn eerste keer dus moet ik nog iets speciaals instellen?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door webguy »

Als het goed is krijg je een pagina met actuele vertrektijden een een vinkje voor het accepteren van de voorwaarden. Daarna wordt je doorgestuurd naar de site die je wilde bezoeken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Daniel »

En als je die pagina niet automatisch krijgt (wat bij mijn 10 van de 9 keer het geval is) dan is de link ervan www.nstrein.ns.nl :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Suus »

De mobiele website werkt beter dan de normale website, die blijft wel eens hangen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Thom91 »

KVV schreef:Ik had WIFI. Maar hij verbond mij wel maar als ik naar internet ging dan stond er geen verbinding. Dit was mijn eerste keer dus moet ik nog iets speciaals instellen?
En had kan ook zijn dat de Wi-Fi defect is, dat gebeurt ook nog wel eens ;)
Komt wel goed schatje.
KVV
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 07 dec 2012, 13:15

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door KVV »

Waarom maakte hij dan wel verbinding?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Thom91 »

Ik kan ook altijd verbinding maken, maar de stap na het goedkeuren van de voorwaarden blijkt nog wel eens defect te zijn. Vaak helpt dan een tweet naar @NS_online met het stelnummer erbij wel goed. Vaak binnen enkele uren weer werkend.
Komt wel goed schatje.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door Stéphane »

Dat is nog een service :pos:
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
KVV
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 07 dec 2012, 13:15

Re: WIFI -Traject - Leiden CS - Utrecht CS

Bericht door KVV »

Het was mijn fout. Ik dacht dat de melding direct zou komen maar je moet dus eerst naar je browsers. Toen ik vorige week in de trein zat lukte het wel. Of ik had gewoon geluk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 134 gasten