Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Wat een verhaal ja. Ik snap alleen niet waarom hij niet gewoon is ingestapt in de Thalys, als hij er recht op meent te hebben.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Bizar verhaal is dat inderdaad. Idiote mensen.Bee schreef:Als ik de berichten lees op HGBTF over hoe de NMBS omgaat met hun klanten die vervoersbewijzen voor de Fyra bezitten worden de klanten van NS Hispeed bijna vorstelijk behandeld .
Komt wel goed schatje.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Kan iemand het even samenvatten of een linkje plaatsen? Nu ben ik benieuwd :)
In de zomer gaan die deuren dicht vanwege de airco, die werkt niet goed als alle deuren wagenwijd open staan.iljitsch schreef:Echt een heel goed gevoel kreeg ik er niet van toen ik een keer 10 minuten voor vertrek ofzo in in SLT gestapt was en toen even later het licht uit ging en de deuren niet meer open wilden. Sowieso vreemd dat zelfs in de zomer die deuren vrij snel automatisch dicht gaan (gingen?).
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Man wil bij toekomstig vertrek van NMBS Europe loketten op Brussel-Zuid zijn tickets voor aanstaande zaterdag om laten boeken naar Thalys. Computer doet moeilijk, alle bureauchefs doen vervolgens moeilijk.
Daarna probeert hij hij het bij onmiddelijk vertrek en krijgt de volle laag over zich heen van een dienstchef:
Daarna probeert hij hij het bij onmiddelijk vertrek en krijgt de volle laag over zich heen van een dienstchef:
Ik: "Ik wil informeren of ik zaterdag 26/01 nog het product van de NMBS "Thalys Next Departure" kan aanschaffen aangezien ik tickets voor Fyra heb voor die dag."
Dienstchef: "Dat product geldt enkel voor AirRail-tickets".
Ik: "Meneer, er staat duidelijk op dat dit voor de Fyra geldt."
Dienstchef: "De Fyra rijdt nooit meer, dat is gedaan."
Ik: "Nochtans heb ik hier een actueel geldende productfiche die is gebaseerd op een Europese verordening..."
Dienstchef: "Ik volg het reglement en dat zegt dat ge geen tickets voor de Thalys kunt krijgen via omwisseling. Thalys is een privé-vervoerder, met andere tarieven."
Ik: "Op de tickets van Fyra en Thalys staan nochtans dezelfde vervoerderscodes."
Dienstchef: "Stap naar de rechtbank als ge uw gelijk wilt halen."
Ik: "Alles staat hier zwart op wit."
Dienstchef: "Ga naast Descheemaecker zitten, daar is nog een plaats vrij."
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Hoe het bij NS Hispeed gaat: Je belt naar het (nieuwe!) gratis nummer, hangt een minuut of acht in de wacht, je vertelt je boekingscode voor de Fyra-tickets en je krijgt gratis een reservering voor de Thalys :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Het boeken van Fyratickets is trouwens sinds gisterenmiddag niet meer mogelijk, nieuwe reizigers moeten nu kiezen voor het Superdagretour of de Thalys.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Kun je de Fyratickets niet beter retour sturen dan of anders NS Highspeed bellen als Belg zijnde?
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
@Bee, vraag in dat geval eens naar zijn personeelsnummer, ik heb de indruk dat velen dan al een toontje lager zingen en eens verder willen horen.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Het is gelukkig niet mijn ervaring, ik heb met NS Hispeed van doen. Maar Ik zal de tip onthouden als ik zelf last heb van intimiderend personeel van de NMBS (ik hoop nooit).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Wel klantvriendelijk, jammer dat dat niet sneller kon...Bee schreef:Hoe het bij NS Hispeed gaat: Je belt naar het (nieuwe!) gratis nummer, hangt een minuut of acht in de wacht, je vertelt je boekingscode voor de Fyra-tickets en je krijgt gratis een reservering voor de Thalys :Y
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Dienstchef staakt waarschijnlijk al wanneer de temperatuur van de koffie onder de 79,9 graden zakt.. Want zo zijn die lui ook wel weer.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Oh daarom zie ik alleen bij spoorbedrijven koffieautomaten met de watertemperatuur er op ;)
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Yep, been there, done that. Hing zelfs minder lang in de wacht vanmorgen (nadat ik wel voor een tweede keer belde, eerste keer >= 10 wachtenden) en heb nu Thalys-reserveringen voor slechts 25 minuten eerder/later ten opzichte van de geplande Fyra. Ook leuk, nog niet eerder met Thalys gereisd ;)webguy schreef:Wel klantvriendelijk, jammer dat dat niet sneller kon...Bee schreef:Hoe het bij NS Hispeed gaat: Je belt naar het (nieuwe!) gratis nummer, hangt een minuut of acht in de wacht, je vertelt je boekingscode voor de Fyra-tickets en je krijgt gratis een reservering voor de Thalys :Y
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Bevestigd is dat de vervangende IC Antwerpen - Roosendaal gereden zal worden met een los treinstel type MS86 (Duikbril). De L-trein die aansluit op de s2100 zal met MS75 (vierledige) gereden blijven worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Zijn de tijden ook al bekend? En vanaf wanneer gaat deze rijden?
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Helemaal in Den Haag?Bee schreef:Bevestigd is dat de vervangende IC Antwerpen - Roosendaal gereden zal worden met een los treinstel type MS86 (Duikbril). De L-trein die aansluit op de s2100 zal met MS75 (vierledige) gereden blijven worden.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Nee, dit is de tussenoplossing van de NMBS die met ingang van zaterdag gaat rijden. Het vertrek is om :22 in Roosendaal.
Laatst gewijzigd door Suus op do 24 jan 2013, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
ÉÉN treinstel type MS86? Daar is iemand goed hard op zijn hoofd gevallen :XBee schreef:Bevestigd is dat de vervangende IC Antwerpen - Roosendaal gereden zal worden met een los treinstel type MS86 (Duikbril).
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
'22 is toch al de huidige vertrektijd van de L-trein naar Roosendaal?Bee schreef:Nee, dit is de tussenoplossing van de NMBS die met ingang van zaterdag gaat rijden. Het vertrek is om :22 in Roosendaal.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Ja, klopt ook niet, het wordt of :51 of nog iets anders dat niet gecommuniceerd is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Om de een of andere reden mogen/kunnen duikbrilletjes niet gekoppeld Nederland in. Aangezien de halve vloot vierledigen op dit moment defect aan de kant zou staan is dit het gevolg.Fles schreef:ÉÉN treinstel type MS86? Daar is iemand goed hard op zijn hoofd gevallen :XBee schreef:Bevestigd is dat de vervangende IC Antwerpen - Roosendaal gereden zal worden met een los treinstel type MS86 (Duikbril).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Maar het gaat toch 1 keer per 2 uur worden? Of Gaan ze nu wel ieder uur rijden?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Afgelopen weekend vertrok de extra IC naar Antwerpen om .04 uit Roosendaal. Toen was het ook al een losse duikbril.
Gisteren vertrok de pendeltrein naar Essen om .52 uit Roosendaal.
Vandaag vertrekt de pendeltrein naar Essen om .51 uit Roosendaal.
Gisteren vertrok de pendeltrein naar Essen om .52 uit Roosendaal.
Vandaag vertrekt de pendeltrein naar Essen om .51 uit Roosendaal.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
'04 uit Roosendaal valt vanaf Essen zo'n beetje in het pad van de doordeweekse IC naar Charleroi. Doordeweeks zal de vertrektijd dus sowieso eerder moeten worden.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
De traxxen kunnen niet de hele HSL over vanwege softwareproblemen. Zijn er locomotieven van andere materiaalbouwers die meteen te leasen zijn en die deze problemen niet hebben? Als er geen vervangende tijdelijke locomotieven voor de HSL te vinden zijn zou je dan de drie ICE treinen die bij de NS highspeed rijden vrij kunnen spelen door hel volgende plan?:
De ICE in twee stukken delen:
Deel 1: Amsterdam-Oberhausen met ICR getrokken door huur loc
Deel 2: Vanaf Oberhausen gewoon met ICE treinen rijden.
Deel 1 zijn trajecten waar de treinen maximaal 160 mogen rijden dus je hebt geen snelheidsverlies alleen een extra overstap voor de reizigers. ik vraag me alleen af of je daadwerkelijk 3 ICE treinen uitbespaart door deze maatregel. Het zou trouwens wel fijn zijn als het lukt om met deze 3 ICE treinen over de HSL te rijden want je kunt zelfs snellere rijstijden tenopzichte van de huidige V250 treinen bereiken.
Ik heb trouwens in de railmagazine gelezen dat een Spaanse vervoerder ergens in het voorjaar een lease maatschappij gaat beginnen die alleen hogesnelheidstreinen verhuurt misschien kunnen zij een oplossing bieden als de V250 daadwerkelijk afbesteld gaat worden.
De ICE in twee stukken delen:
Deel 1: Amsterdam-Oberhausen met ICR getrokken door huur loc
Deel 2: Vanaf Oberhausen gewoon met ICE treinen rijden.
Deel 1 zijn trajecten waar de treinen maximaal 160 mogen rijden dus je hebt geen snelheidsverlies alleen een extra overstap voor de reizigers. ik vraag me alleen af of je daadwerkelijk 3 ICE treinen uitbespaart door deze maatregel. Het zou trouwens wel fijn zijn als het lukt om met deze 3 ICE treinen over de HSL te rijden want je kunt zelfs snellere rijstijden tenopzichte van de huidige V250 treinen bereiken.
Ik heb trouwens in de railmagazine gelezen dat een Spaanse vervoerder ergens in het voorjaar een lease maatschappij gaat beginnen die alleen hogesnelheidstreinen verhuurt misschien kunnen zij een oplossing bieden als de V250 daadwerkelijk afbesteld gaat worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten