Oude foto's terug gevonden.

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Oude foto's terug gevonden.

Bericht door mijack1985 »

Sinds vorige week heb ik weer oude foto's terug gekregen van mijn ex vriendin.
Ik dacht dat ik ze allemaal kwijt was, maar ze heeft ze netjes op cd gebrand. Daar ben ik blij mee.
Er stonden naast de privé foto's ook wat ov foto's op. Hoewel het ov toentertijd een iets mindere prioriteit bij mij had.

Anyway in die periode met haar, zijn we een paar keer met de trein en vliegtuig op vakantie geweest.

De eerste reis maakten we in mei 2006. De bestemming was Verona. Mijn zus woonde daar toen nog, dus het was een goedkope vakantie.
Zoals ik al zei, van het ov had ik toen vrij weinig foto's gemaakt.
We vlogen vanaf Eindhoven naar Milaan Bergamo. Vanaf daar namen we dan de trein naar Verona.

Afbeelding
Boeing van Ryanair op Eindhoven Airport.

Afbeelding
Een lokale trein van Trenitalia in Bergamo. Deze trein bracht ons naar Brescia, vanaf daar was het met de IC naar Verona.

Afbeelding
Bus van ATV in Verona centrum.

Een paar maanden later gingen we naar Parijs, met de Thalys. Ook hier bijna geen ov foto's. Dit omdat we beiden voor het eerst in Parijs waren, en zo onder de indruk waren van deze prachtige stad.

Afbeelding
Air France op vliegveld Charles de Gaulle.

Twee foto's van een RER halte, gezien vanuit ons hotel.
Afbeelding

Afbeelding

In 2007 gingen we naar Berlijn in de zomer. Vanaf Amersfoort rechtstreeks met de IC Berlijn. Een mooie rit van ongeveer 5 of 6 uur. Hier volgen de foto's.

Afbeelding
de tegen trein in Bad Bentheim.

Afbeelding
DB Regio, Berlin Friedrichstrasse.

Afbeelding
Nogmaals DB Regio,Berlin Friedrichstrasse.

Afbeelding
Laatste maal DB Regio, Berlin Friedrichstrasse.

Diverse treinen bij Berlin Ostbahnhof opstelterrein, genomen vanaf de viaduct.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat foto's van Berlin Hbf, de bovenste verdieping.

Afbeelding
DB Regio met Br 112.

Afbeelding
DB Fernverkehr ICE2.

Afbeelding
DB Fernverkehr Br 101 met IC.

Afbeelding
DB Regio Dosto.

Afbeelding
DB Fernverkehr BR 234& 101 met EC.

En als laatste wat treinen betreft, een DB Regio Stadler GTW bij Berlin Schonefeld.
Afbeelding

En dan nog het bus, metro en tramverkeer van Berlijn. De exploitatie wordt gedaan door de BVG.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna besloten we om de feestdagen van 2007 weer in Italië bij mijn zus door te brengen.
We gingen toen o.a. een dagje naar Venetië. Hier volgen weer de foto's.

Afbeelding
Daar komt de trein naar Venetië aan. Hier op het station van Mestre.

Afbeelding
Een Trenitalia Eurostar.

En wat foto's van treinen in station Venezia Santa Lucia. Sommige treinen ken ik niet, anderen weer wel.
O.a. een Pendolino en E402.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze laatste reis was in maart 2008. Toevallig viel toen Pasen tegelijk met mijn verjaardag. Dus hadden we een lang weekend Frankfurt geboekt. Hier volgen wat foto's.

Afbeelding
DB Regio Br423, Frankfurt West.

Afbeelding
Nogmaals een Br423, Frankfurt West bovenste sporen.

Afbeelding
DB Regio Br 111, Frankfurt Hbf.

Afbeelding
DB Fernverkehr Br 101 met IC, Frankfurt Hbf.

Afbeelding
DB Regio trein.

Afbeelding
Een Lint 41 van de HLB, Frankfurt Hbf.

Afbeelding
Bombardier Itino van de Vias.

Afbeelding
NS Hispeed ICE, de trein terug naar Arnhem.

En als laatst nog wat lokaal tram en busverkeer van TraffiQ.

Afbeelding
tram bij station Sudbahnhof.

Afbeelding
Tram bij de dierentuin.

Afbeelding
Mercedes Benz Citaro bij Hbf.

Dat waren de foto's uit de periode 2006-2008. De foto's waren niet allemaal even goed, maar vind ik het fijn ze weer terug te hebben. Vooral Italië was achteraf gezien heel interessant qua materieel.
Laatst gewijzigd door mijack1985 op wo 23 jan 2013, 21:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door julsteren »

Mooie foto's, die uit Berlijn komen mij bekend voor want ben er zelf geweest.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door mijack1985 »

Thanks julsteren, Berlijn was echt wel tof. Achteraf toch wel spijt dat ik niet meer en betere foto´s heb gemaakt.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door Michael 1988 »

Leuke foto's. Overigens de bustypes bij de BVG zijn als volgt:

1e foto: MAN NL 313
2e + 3e: MAN NL 200 H2 (waterstofbus). Het is een Man Lion's City, maar zo staat die op www.bvg.de.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door julsteren »

Mijn foto's van Berlijn zijn ook niet alles, alleen maar Metro's. :D
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door mijack1985 »

Thanks Michael, Julsteren staat jou reportage ook hier op de site. Ben wel benieuwd. Trouwens in Berlijn hadden we een keer zo'n hele kleine gele metro genomen in de buurt van Ostbahnhof. Dat ding was echt klein en vierkant.

heb hem inmiddels gevonden op internet.
Dit ding

Mijn vriendin toen zo, "die is schattig." :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door Ardan »

Type F ja :) Metro's van het type A3L, die op de U1 rijden, zijn zo klein dat zelfs ík bang ben mijn hoofd te stoten als ik instap, en ik ben al klein van stuk..
Ik doe ook maar wat
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door julsteren »

Mijn repo staat er niet op. Die metro's zijn inderdaad erg klein. Ik moest zelfs bukken bij het instappen en op de perrons moest ik opletten voor de displays aan het plafond. Het is ook nog maar net goedgegaan. Ik heb aan kleinprofiel alleen de U2 tussen Zoolochischer Garten en Alexanderplatz genomen. Maar ook is U55 een beetje onderbezet, met 1 metrostel de hele dienst uitvoeren. :lol:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door Ardan »

Is helemaal niet onderbezet, dat is gewoon voldoende. De U55 rijdt normaal met één tweewagenstel, in de spits met twee. Er zijn er in totaal vier op die lijn. Dit is ruim voldoende en een 10-minutendienst is makkelijk haalbaar op zo'n korte lijn.
De U4 heeft geloof ik drie omlopen, met enkele tweewagenstellen.
Ik doe ook maar wat
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door julsteren »

Dan was er op de U55 toen ik er was vast iets bij de bundestag aan de hand want, er gingen wel erg veel mensen met de U55 daarnaartoe.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door mijack1985 »

@Julsteren, de route die wij toen namen was bovengronds. Ik zou niet weten welke U dat was, ik dacht U1. Maar was een leuk ritje. Lekker klassiek ook ingericht, bruin en met je rug tegen de ramen aan zitten zeg maar. :mrgreen:

@Ardan, thanks ook voor de info.

Edit: heb er zowaar nog een goede foto van gevonden en in het verslag gestopt.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door Ardan »

Klopt, dat is de U1, oudste lijn van Berlijn uit 1902. Treinen komen uit 1972 dacht ik..
Ik doe ook maar wat
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door Michael 1988 »

Nu we het toch over van alles en nog wat hebben hier. Waarom heeft de DB nou streinsamenstellingen uit verschillende treinstammen/wagons? Tenminste op de foto's uit Berlijn zie ik samenstellingen met verschillende wagons staan.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door julsteren »

@ Michael 1988, Ik snap niet waar je de verschillende samenstellingen ziet, of is het de foto waar toevallig op een opstelterrein een Dubbeldeks regio-rijtuig met een slaaprijtuig verbonden zijn???
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door Suus »

Als je o.a. deze foto bedoeld:
Afbeelding
Deze rijtuigen zijn (bijna) allemaal voor de nachttreinen. De meest rechtste zijn Talgorijtuigen, die worden tegenwoordig niet meer ingezet wegens het verlopen van de revisietermijn en revisie was ook nog te duur.

De rijtuigen links daarbij zijn van NachtZug/CityNightLine, die moeten uiteindelijk allemaal de kleurstelling krijgen/hebben zoals het rijtuig in het midden van de foto, maar toen (en misschien nu ook nog) waren er nog rijtuigen in de oude kleurstelling (donkerblauw, helemaal links op de foto). Verder is het zo dat Bistro-/Restaurantrijtuigen in de CNL soms/regelmatig/altijd de IC-kleurstelling hebben (in de CNL-treinen die in Nederland komen rijden dergelijke rijtuigen niet mee).

Voor liefhebbers van rijtuigen zijn de nachttreinen dan vaak ook de leukste treinen door de grote variatie van internationale rijtuigen, regelmatig zitten er ook rijtuigen tussen die je zelden of nooit in bijvoorbeeld Nederland ziet, als gevolg van bijv. defecten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door Suus »

Het interieur van de Talgo-rijtuigen kan je trouwens bewonderen op deze informatiesheet van de huidige eigenaar: link (PDF-alert!)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door julsteren »

Nice bee! Ik zocht al een tijdje naar het interieur van de DB-Taglo.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door mijack1985 »

@Michael, de uitleg van Bee klopt helemaal. Ook over de dubbeldekker met slaapwagon, dat is puur toeval. Dat zag je vroeger ook wel eens bij de Zaanstraat in Amsterdam. ICR Bs (Benelux stuurstand) aan DDM. Of het kan ook Watergraafsmeer zijn geweest.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door julsteren »

Opgelost!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door julsteren »

mijack1985 schreef: Afbeelding
de tegen trein in Bad Bentheim.
Ha, dit is een beetje ongebruikelijk rijtuig voor de IC Berlijn. Dit hoort een avmz te zijn, als ik het goed heb?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door mijack1985 »

julsteren schreef: Ha, dit is een beetje ongebruikelijk rijtuig voor de IC Berlijn. Dit hoort een avmz te zijn, als ik het goed heb?
Nu je het zegt ja, hoort idd Amvz te zijn. Die ramen zijn wel erg smal voor een 1e klasse.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door julsteren »

Het is een 1e klas salonrijtuig. ik heb het nagezocht, het is nog van het TEE tijdperk.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door MdJ »

Rijtuig op de foto is een Apmz. Kwamen toen wel vaker de grens over, alleen de laatste tijd voornamelijk Avmz. (Of niet).
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door Michael 1988 »

Bedankt voor de uitleg, ik bedoelde o.a. die foto en de foto daaronder. Ik had het overigens ook nooit hier met Nederlandse rijtuigen gesnapt. Is het niet gewoon het beste om een trein volledig met dezelfde soort rijtuigen te rijden en niet allerlei types door elkaar?
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door mijack1985 »

@Michael1988. Volgens het onderstaande filmpje maakte het toentertijd niet uit wat samenstelling was, als de lengte maar overeen kwam. Of het ook waar is, weet ik niet. :mrgreen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BgH0W14hwug[/youtube]
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten