Ik zie nergens iets staan over de bewering die jij zegt.mijack1985 schreef:@Michael1988. Volgens het onderstaande filmpje maakte het toentertijd niet uit wat samenstelling was, als de lengte maar overeen kwam. Of het ook waar is, weet ik niet.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BgH0W14hwug[/youtube]
Oude foto's terug gevonden.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Oude foto's terug gevonden.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Oude foto's terug gevonden.
Mike, je moet dat filmpje ook eigenlijk op youtube zelf kijken. Daar staat de beschrijving en reacties.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Oude foto's terug gevonden.
De CNL/EN-nachttreinen kunnen niet met een type rijtuigen rijden, er worden namelijk verschillende comfortniveau's aangeboden. Daarnaast heb je nog allerlei varianten daarin, bijvoorbeeld met of zonder multifunctionele ruimte (voor o.a. fietsen) en voorzieningen voor mensen met lichamelijke beperkingen. Daarnaast hebben de CZ (Tjechië), PKP (Polen) en ook de Wit-Russen en de Russen zelf ook nog rijtuigen voor de nachttreinen die meerijden in diensten van en naar deze landen. Net zoals vaak met Eurocity's stoppen alle deelnemende vervoerders rijtuigen in een poule waarmee de trein dan samengesteld kan worden, het belangrijkste is dat de types en wagenvolgorde klopt met wat er in de systemen staat vanwege de reserveringen.
Wat er voor de NS nu aan rijtuigen rijdt is op het moment erg simpel. Er rijdt alleen ICRm in verschillende series.
De gewone ICR-rijtuigen rijden voor de normale NS, ICR Prio rijdt voor NS Hispeed. Er rijden ook nog wat rijtuigen met Prio-kleuren maar met NS-interieur voor NS Hispeed maar die zijn wel geschikt voor de HSL. De Beneluxrijtuigen die nu mogelijk weer terug in dienst komen zijn ook Prio-rijtuigen (ook hier is het een en ander aan "binnenlands" ICR-materiaal ingestroomd geweest) maar de meeste daarvan hebben dan weer geen behandeling gehad om op de HSL te kunnen rijden.
In Nijmegen heb je dan nog ICK staan, dat waren de rijtuigen met alleen maar zespersonencoupé's die voordat ze in dienst kwamen bij de NS ook nog door de NS gereviseerd zijn geweest. Tot slot had je nog een tijdje na de introductie van de dienstregeling 2007 ICL, dat waren tijdelijke geleasde voormalige DB-Interregiorijtuigen die naast de kleine coupétjes ook nog grotere coupé's in het midden van de rijtuigen hadden. Deze waren van buiten wel overgeschilderd naar NS-kleuren maar hebben altijd hun originele interieur behouden. ICL en ICK konden uit dienst door de instroom van de laatste deelserie VIRM.
Wat er voor de NS nu aan rijtuigen rijdt is op het moment erg simpel. Er rijdt alleen ICRm in verschillende series.
De gewone ICR-rijtuigen rijden voor de normale NS, ICR Prio rijdt voor NS Hispeed. Er rijden ook nog wat rijtuigen met Prio-kleuren maar met NS-interieur voor NS Hispeed maar die zijn wel geschikt voor de HSL. De Beneluxrijtuigen die nu mogelijk weer terug in dienst komen zijn ook Prio-rijtuigen (ook hier is het een en ander aan "binnenlands" ICR-materiaal ingestroomd geweest) maar de meeste daarvan hebben dan weer geen behandeling gehad om op de HSL te kunnen rijden.
In Nijmegen heb je dan nog ICK staan, dat waren de rijtuigen met alleen maar zespersonencoupé's die voordat ze in dienst kwamen bij de NS ook nog door de NS gereviseerd zijn geweest. Tot slot had je nog een tijdje na de introductie van de dienstregeling 2007 ICL, dat waren tijdelijke geleasde voormalige DB-Interregiorijtuigen die naast de kleine coupétjes ook nog grotere coupé's in het midden van de rijtuigen hadden. Deze waren van buiten wel overgeschilderd naar NS-kleuren maar hebben altijd hun originele interieur behouden. ICL en ICK konden uit dienst door de instroom van de laatste deelserie VIRM.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Oude foto's terug gevonden.
Deze combinatie vind ik anders nog wel de meest bijzondere: een BR628 met daartussen een aantal Dosto's.mijack1985 schreef:
DB Regio trein.
Leuke foto's trouwens. Vooral met Italiaanse treinen ben ik onbekend, dus leuk om daar eens wat van te zien.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Oude foto's terug gevonden.
Dat is gewoon een stuurstand, model Wittenberg. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Oude foto's terug gevonden.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o6VXjW-rytA[/youtube]Meltrain schreef: Deze combinatie vind ik anders nog wel de meest bijzondere: een BR628 met daartussen een aantal Dosto's.
Leuke foto's trouwens. Vooral met Italiaanse treinen ben ik onbekend, dus leuk om daar eens wat van te zien.
Check deze combinatie dan
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Oude foto's terug gevonden.
Mooiste combi ooit!mijack1985 schreef:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o6VXjW-rytA[/youtube]Meltrain schreef: Deze combinatie vind ik anders nog wel de meest bijzondere: een BR628 met daartussen een aantal Dosto's.
Leuke foto's trouwens. Vooral met Italiaanse treinen ben ik onbekend, dus leuk om daar eens wat van te zien.
Check deze combinatie dan
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten