Het grote computertopic! #10

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door R-Flow »

webguy schreef:De ironie...
Ik wacht al ~3 maanden op een zakelijke telefoon. Voor de kerst zou het "nog wel even duren" voordat ik aan de buurt ben. Hoef dat ding inmiddels al lang niet meer, maar ok, het kan erg handig zijn. Gisteren uit frustratie maar eens gepoogd Exchange op te zetten op mn persoonlijke Samsung en het lukte waarempel nog. Heeft boel nadelen, vooral dat de baas mn telefoon kan legen. Krijg ik vandaag mailtje dat er telefoon voor me klaar ligt -o-
Haha nou beter laat dan nooit! Had tijdens een stage en later ander project ook dat er respectievelijk een telefoon een MacBook Pro geregeld zou worden. Telefoon lag de de een na laatste dag op m'n bureau, de MacBook Pro de laatste week van het project toen alles inmiddels al op m'n eigen iMac stond. Vettt hendiggg! :D
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door webguy »

Ach, ik heb een iPhone app gemaakt en de baas reeg het niet voor elkaar om de Apple Developer spul te regelen voor het bedrijf. Collega had wel een persoonlijk account, dus kwam goed maar niet handig.

Maar heb nu een HTC Desire X gekregen en alles werkt (bijna) - emailaccounts, kalender en contacts van beide organizaties die ik nodig heb synchroniseren goed.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Thom91 »

Afbeelding
Vanmiddag is begonnen met de uitrol van de nieuwe android update naar Galaxy S3 telefoons.
Nieuwe fancy feature, split screen werken. Ziet er wel leuk uit maar of ik het ga gebruiken.. :')
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door webguy »

Hmm, heb net Chrome op mn thin client op werk aan de praat gekregen. Wat eer verademing vergeleken met IE8.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door deadlock »

Waarom ondersteunt Hyper-V NOG STEEDS geen USB en ook geen DirectPathIO :mAd:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Stéphane »

Ik denk eraan om een tablet te kopen, zou [url=http://www.sony.be/lang/nl/product/vn-duo]dit[url] goed spul zijn?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door deadlock »

Google Nexus.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Stéphane »

Daar lopen bij mij op school een paar mensen de hele tijd mee rond, maar dat vind ik nogal klein.
Ik dacht m'n SonyXperia Smartphone is wel goed, dan zal dit hybride ding wel goed zijn. Met zo'n tablet en een smartphone kan ik misschien zonder desktop.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Thom91 »

Samsung Notepad 2 ;D
Komt wel goed schatje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Karl »

Tegenwoordig zijn het ook een soort computers: ik zoek een nieuwe telefoon, want de huidige begeeft het langzaam aan.

Ik dacht aan een toestel los en dan simonly voor de exploitatie (Bellen, sms'en, internetten). Graag niet meer dan €200; wil er mee kunnen internetten (zoals ns, dit forum, wat nieuws en zo; niet per se youtube); af en toe de weg kunnen vinden (GPS) en natuurlijk mee bellen en sms'en. Liefst met Android besturingssysteem. Camera is leuk, maar hoeft van mij niet speciaal te zijn.

Heeft er iemand tips?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Geert »

Een specifiek toestel zou ik je niet aan kunnen raden, maar je zou eens dit lijstje door kunnen bladeren: max. € 200 eb Android 4.0 of hoger (lager wil je niet meer voor een nieuw toestel). GPS en wifi hebben ze allemaal, denk dat je vooral moet kijken welke kleur, grootte etc. je prettig vindt. Veel intern geheugen is ook prettig als je muziek oid er op wilt zetten.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Daantje »

Muziek kan vaak gewoon ook op een sd-kaartje. Ik heb een HTC Explorer, fijne telefoon die kan wat jij wilt. Enige nadeel vind ik dat je weinig intern geheugen hebt dus niet handig als je veel apps wilt downloaden die je niet naar de sd-kaart kan verplaatsen. Ik heb destijds ook lopen dubben over een Samsung Galaxy Gio/Ace, dat is ook nog een optie maar dit zijn wel al wat oudere toestellen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Michael »

De Samsung Galaxy Gio heeft ook weinig geheugen. Die had ik eerst. Kon er maar een paar apps op zetten.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Karl »

Bedankt voor de tips; mijn telefoon hoeft niet vol apps te zitten, maar een paar vind ik wel handig.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Geert »

Op het werk zijn we bezig met IPv6 en nu hebben we 2 /48-netwerken toegewezen gekregen. Die zijn samen goed voor 2,417,851,639,229,258,349,412,352 ip-adressen (2,4 septiljoen). Hallo zeg :D
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door deadlock »

Oh jah, IPv6. Daar moeten we ook nog eens aan beginnen. We hebben echter nog Netware servers en ik hou van NAT.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door webguy »

Netware, beuh, mn haat er van is wederom bevestigd door IDM wat ik moet gebruiken om software aan te vragen bij toko A waar ik een account heb.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Netware, beuh, mn haat er van is wederom bevestigd door IDM wat ik moet gebruiken om software aan te vragen bij toko A waar ik een account heb.
IDM op Netware wordt officieel niet meer ondersteund. IDM 4.0.2 is fantastisch <3

Daarnaast is er geen alternatief voor IDM. Microsoft's oplossing is eigenlijk een tool om naar AD te migreren. Alleen Oracle heeft iets wat ergens op lijkt geloof ik.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Daantje »

Karl schreef:Bedankt voor de tips; mijn telefoon hoeft niet vol apps te zitten, maar een paar vind ik wel handig.
Ik heb nu de facebookapp, NS-reisplanner, 9292app, twee spelletjes, appie, brightness level, nos teletekstapp en een sportracker erop en dat past net :P

@ Michael: eigenlijk ben ik wel blij om dat te horen want ik heb er bij de aankoop van m'n telefoon helemaal niet op gelet omdat ik dacht dat je alles wel op je sd-kaart zou kunnen zetten wat dus niet zo is. Ik heb heel erg lopen dubben tussen deze en de Samsung Galaxy Gio maar dus geen verkeerde keuze gemaakt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door webguy »

Heel veel kan je tegenwoordig wel op SD zetten, maar niet alles en het heeft ook nadelen, bijvoorbeeld dat de widget van die app dan niet meer werkt. Alternatief is cyanogenmod, daar kan je wel alles mee op je SD kaart zetten (maar is wel je garantie weg, dat je 't weet).
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door R-Flow »

webguy schreef:(maar is wel je garantie weg, dat je 't weet).
Daar heb ik hele verschillende verhalen over gelezen. Vriend van me heeft gewoon de originele firmware weer terug gezet en naar een servicepunt gegaan met z'n 06. Helemaal niks aan de hand. Volgens mij kunnen ze überhaupt helemaal geen garantie weigeren op het moment dat het gewoon duidelijk een hardwarefout betreft. Software support is wat anders natuurlijk.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door webguy »

Ligt er idd beetje aan - Samsung heeft eigenlijk nooit een unlocked bootloader gehad, maar de S3 telt bijvoorbeeld wel hoevaak je de firmware aanpast, en dat kan je geloof ik niet aanpassen. HTC en Sony wel, daar kan je 'm unlocken, maar in dat (officiele) process waar je de sleutel krijgt geef je je garantie weg. Maar ik ben met mn S2 naar een "Samsung Authorized Repair Shop" geweest en kreeg de Luxemburgse firmware terug... Dat noem ik eigenlijk ook gesjoemel :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door STF »

Ik begrijp er toch echt niks van dat de access-point die op het voorste deel van de camping hangt, zulke magere resultaten haalt bij een bandbreedte-test, slechts 12MB terwijl je via de access-point op het achterste deel van de camping zo rond het maximale zit dat we binnenkrijgen van de internetprovider; 31MB.
Vroeger viel het helemaal niet op, want we kregen tot juni 2012 zo'n 6MB van de provider binnen, dus via welke access-point je ook verbonden was, de bandbreedte-test kwam altijd rond 6MB uit.

De enige reden die ik kon bedenken voor de tegenvallende resultaten op het voorste veld was de nogal ongelukkige verbinding tussen de router en access point, dat bestond uit meerdere stukken kabel. Van de week heb ik dat vervangen door een kabel uit een stuk, maar betere resultaten levert het niet op...

Het stomste is nog dat de access-point van het voorste veld dus gewoon rechtstreeks met een kabel op de router is aangesloten, terwijl die van het achterste veld het signaal van een draadloze 5Ghz verbinding moet oppikken en er nog een switch en alles tussen hangt. Wat dat betreft is het echt de omgekeerde wereld, juist bij zo'n situatie op het achterste veld zou je enig verlies verwachten...

Heeft een van jullie nog een idee waar het aan kan liggen? Gewoon verouderde techniek in de access-point?
Het gaat om een Tranzeo TR-6000 van de laatste productiejaren (dus een 54Mb versie en niet de oudere 11Mb versie).
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door webguy »

Het zou in het access punt kunnen zitten, dat kan je testen door de access points voor en achter om te wisselen, maar ja, je hebt ze net zo mooi met beugels opgehangen...

Wat ik me af vraag is of die kabel wel goed genoeg is. Je hebt Cat 5, Cat5e en Cat 6. 6 is natuurlijk het beste, en je hebt geloof ik vaak ook nog "shielded" of "unshielded" variant. Als die kabel langs veel stroom loopt is shielded geen gek idee. Is het heel lastig om met je laptop op de ladder aan het einde van de kabel de bandwith even te testen (dus kabel in laptop en bandwith test doen)?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Heeft boel nadelen, vooral dat de baas mn telefoon kan legen. Krijg ik vandaag mailtje dat er telefoon voor me klaar ligt -o-
Volgens mij kan je alleen het Exchange account weggooien.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 46 gasten